Jak można poprosić LOT, żeby wrzucił taryfy z/do RIC?
Można ładnie przesiąść się z w ORD z UA, a w drodze powrotnej w MIA z AA.
Jak można poprosić LOT, żeby wrzucił taryfy z/do RIC?
Można ładnie przesiąść się z w ORD z UA, a w drodze powrotnej w MIA z AA.
Jeszcze jedno pytanie. Czy 35 minutowa przesiadka w Warszawie jest możliwa?
Rodzina planuje KTW-WAW-TFS. Zmienili piątkowe godziny wylotu do TFS i teraz jest tylko 35 minut przesiadki. A kolejny lot do TFS dopiero po dwóch dniach w Niedzielę
LO może mieć niższe koszty gdzie indziej, więc tylko LO wie, czy im się to kalkuluje, czy nie. Taki lot z EWR do ORD będzie LO kosztował 30-50 USD, więc nie jest to zaporowa cena. Owszem, w umowie codeshare, czy partnerskiej mogłoby być taniej. To też wyjaśnia, czemu LO woli swoich pax na lotach B6, które może kosztować mniej niż UA/AA.
Zadzwonić do LO? parę lat temu znajomy zadzwonił do BA, że nie było w systemie taryf do TLL w klasie biznes, BA po 3 tygodniach taryfy dodało.
Jeśli wyzerują dostępność, to nie sprzedzą biletów. Umowy interline działają na zasadzie wzajemności. Jeśli np. UA anuluje lot do FRA i będzie zero miejsc na lotach grupy LH, to dzięki umowie interline może wysłać swoich pax przez WAW na pokłądzie LO. UA może mieć taryfy do miast, gdzie tylko LO lata, i które pozwalają im wysłać swoich pax na lotach LO.
Wszystko idzie przez system GDS, w którym linie publikują informacje, ile wolnych miejsc mają w danej klasie taryfowej na danym locie. Taryfę ustala tylko LO i nie dopina się do taryf innej linii. Tu masz przykłąd na 20 grudnia na trasie LHR-WAW:
Jak widzisz, tylko najdroższe klasy taryfowe są dostępne, czyli tego dnia nie kupisz bilet ORD-LHR-WAW w taryfie BA, która oczekuje klasy taryfowej O na locie BA i W na locie LO.
EF pokazuje, że D/I przesiadka w WAW dla LO-LO wynosi 35 minut:
Jeśli nie zdążą na przesiadkę, LO będzie musiał ich wysłać dowolnym następnym dostępnym lotem, czyli niekoniecznie własnym lotem za 2 dni. Mógłby to np. być BA przez LHR, czy grupa Lufthansy przez FRA/MUC/ZRH tego samego dnia.STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .35 .50 1.00 .40
OFFLINE .35 .50 1.00 .40
** OR * ARE ALL
LO-LO DI .35 01APR22 - INF
zacząłem szukać jak to działa po Twoich opisach i znalazłem ten ciekawy dokument o planach reformy - z 2019 roku:
https://www.iata.org/contentassets/2...terline-wp.pdf
"Operating carriers have even less access to information, and less control over the revenue they will receive for committinginventory and providing services. In many situations today, an operating carrier will not know the amount of revenue that they will be able to bill until after a customer has taken a flight"
czyli dosyć głupio
ale są mechanizmy "obronne":
"Operating carriers may attempt to file RBD restrictions and negotiate special prorate agreements to control revenue outcomes"
Razem z rodziną zarezerwowaliśmy bilety KTW-WAW-TFS na zimę. 2 x economy, 1 x business.
Początkowo było 35 minut na przesiadkę. Potem lot zmienił na 60 minut na przesiadkę. Teraz otrzymałem e-maila... Kolejna zmiana 20 minut na przesiadkę....
20 minut na przesiadkę to chyba za mało?
Za mało, potrzebujesz min. 35 minut:
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .35 .50 1.00 .40
OFFLINE .35 .50 1.00 .40
** OR * ARE ALL
LO-LO DI .40 ALL - COUNTRY AE 13APR23 - INF
LO-LO DI .40 ALL - COUNTRY AM 26MAR23 - INF
LO-LO DI .40 ALL - COUNTRY AZ 26MAR23 - INF
LO-LO DI .50 ALL - COUNTRY CA 01APR22 - INF
LO-LO DI .50 ALL - COUNTRY CN 01APR22 - INF
LO-LO DI .40 ALL - COUNTRY EG 26MAR23 - INF
LO-LO DI .40 ALL - COUNTRY GE 26MAR23 - INF
LO-LO DI .40 ALL - COUNTRY IL 26MAR23 - INF
LO-LO DI .50 ALL - COUNTRY IN 01APR22 - INF
LO-LO DI .50 ALL - COUNTRY JP 01APR22 - INF
LO-LO DI .50 ALL - COUNTRY KR 01APR22 - INF
LO-LO DI .40 ALL - COUNTRY KZ 26MAR23 - INF
LO-LO DI .40 ALL - COUNTRY LB 26MAR23 - INF
LO-LO DI .50 ALL - COUNTRY LK 01APR22 - INF
LO-LO DI .40 ALL - COUNTRY SA 07FEB24 - INF
LO-LO DI .50 ALL - COUNTRY SG 01APR22 - INF
LO-LO DI .50 ALL - COUNTRY US 01APR22 - INF
LO-LO DI .40 ALL - COUNTRY UZ 07FEB24 - INF
LO-LO DI .35 01APR22 - INF
To jest kolejny przykład jak LOT uniemożliwia loty z regionów.. nikt nie może się przesiąść z Krakowa, Katowic czy innych miejsc na lot to TFS ..
Kilka tygodni temu poruszałem gdzieś tutaj prawie identyczną sytuację. Kolega słusznie i trafnie podpowiedział, że w WAW 20min to za mało, ale sprawdziłem . Wczoraj wracałem i udało się tylko dlatego, że jak prawie zawsze QR259 przyleciał sporo szybciej - chyba razem się zrobiło koło 50min i... ledwo zdążyłem ( bagaże nie zdążyły, ale doleciały do KTW następnym LOtem). Transfer w WAW to kpina...
Też mnie to zastanawia. Dlaczego po przylocie spoza UE na transferze do UE trzeba przechodzić kontrolę bezpieczeństwa. Dla odmiany lecąc z UE i przesiadając się poza UE tej kontroli się nie przechodzi.
Następuje teleportacja ze strefy Schengen do non-Schengen?
Nie no. Przechodzisz paszportową, ale kontroli bezpieczeństwa nie ma.
Kraje UE ufają sobie wzajemnie, więc jeśli lotnisko na to pozwala, możesz przesiadać się z lotu z UE bez kontroli bezpieczeństwa.
Kraje UE nie ufają krajom spoza UE, więc na przylocie do UE trzeba przejść kontrolę bezpieczeństwa.
Są od tego wyjątki. Np. lecąc z UK do AMS i przesiadając się na kolejny lot nie trzeba przechodzić kontroli bezpieczeństwa, bo Holandia uznaje UK za kraj bezpieczny. Ale np. przylot z Kairu już kontrolę bezpieczeństwa trzeba przejść. ZTCP Qatar też pozwala na przylotach z UK (z EU też?) na wejście do strefy odlotów bez kontroli bezpieczeństwa, ale przyloty z Azji/Afryki - kontrolę bezpieczeństwa trzeba przejść.
Przechodząc ze strefy Schengen do non-Schengen (albo odwrotnie) kontrolę paszportową trzeba przejść zawsze.
Tak, to oczywiste, ale mam wrażenie, że na innych, podobnych i sporo większych lotniskach transfer jest traktowany bardziej priorytetowo. To już inny wątek, ale może dobrze, że mamy sporo czasu do CPK, aby pewne mechanizmy dopracować
I nie narzekam, bo to ja zdecydowałem o takim niekomfortowym połączeniu, ale tutaj 50min np dla osób, które nie mogłyby się szybko poruszać, to zdecydowanie za mało i ustalone 60min też..
Zakładki