VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 12 z 70 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 22 62 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 1395
Like Tree646Likes

Wątek: PEK by LO - informacje

  1. #221

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Dobrą robotę?

    Nie ma nic prostszego niż sprzedawać najtańsze bilety.

    Wyzwanie do sprzedawać bilety drogie i zarabiać na połączeniu.

    Ztof, przeciez pisze ze tanie bilety kiedys sie skoncza. Wiec powtorze jeszcze raz. W chwili obecnej polaczenie WAW-PEK "jest widoczne" w wyszukiwarkach, bo nie sprzedaly sie najtansze miejsca. I powtorze znowu, ze chlopcy zrobili dobra robote, bo LOT jest kilka groszy tanszy od SU i wyskakuje na pierwszym miejscu przy opcji "search by price". Oczywiscie, zgadzam sie z Toba, ze sztuka to sprzedac bilety drogie. Dlatego tez, w chiwli obecnej, nie widze szans na powodzenie tej trasy.

    Errata do mojego zestawienia:

    BER PEK HU 490 19:20 10:20 330 5
    BRU PEK HU 492 13:40 05:20 220 7


    Do tego, MUC-PEK dwa razy w tygodniu leci z ATH.

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Bardziej koledze chodziło o pozycjonowanie połączenia w wyszukiwarkach chyba.
    Dokladnie.
    Pozdrowionka

  2. #222

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Od strony Pekinu też nie jest tak różowo. Choć wczesny przylot umożliwia dalsze połączenia z PEK, oferta dogodnych połączeń w kierunku do Warszawy jest stanowczo ograniczona. Rejsy z Japonii, Korei oraz z większości miast chińskich przylatują za późno aby załapać się na lot do Warszawy. Podróż z tych miast zmusza pasażera na nocowania w Pekinie bądz co bardziej prawdopodobne wybór innego przewoźnika.

    Oferta połączenia WAW-PEK-WAW jest głównie ukierunkowana pod ruch z Polski/Europy do Pekinu oraz vice versa. @Stoarn trafnie podsumował, nie sprostano temu wyzwaniu. Czas podróży pozostaje zbyt długi dla pasażerów z Europy Zachodniej, więc pozostaje tylko pole boju w kategorii ceny. Od strony Warszawy z godzinami rejsów europejskich za wiele się nie da się zrobić. Wymagało by to stanowczej restrukturyzacji rozkłądu, zmiana godzin na mnie dogodne dla ruchu wysokopłatnego lecącego do ośrodków handlu/polityki w Europie Zach., co skończyło by się na utracie tego ruch na kórzyść innych przewoźników. W zamian teoretycznie istaniała możliwość utworzenia z Pekinu oczka Polski na Azje, ale niestety niezauważono lub nie skorzystano z tej szansy.

    Z tak ograniczoną flotą dalekodystansową uważam że rozsądniejszym rozwiązaniem, szczególnie w okresie letnim, było by wzmocnienie oferty lotów do Ameryki i Kanady. Przychód jednostkowy jest stanowczo wyższy tą porą roku. Tym czasem mamy bilety do Pekinu za 1800-2000zł, gdy do USA są za 4000-4400 zł. W zimie można się bawić w rozwijanie nowych rynków gdy maszyn na płycie stoi do woli.

  3. #223

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta

    Wracjac jeszcze do mojej wczesniejszej wypowiedzi.
    A czy nie bylo by mozliwosci, przy obecnej siatce polaczen i flocie, zmiany godziny polaczen idealnie pod PEK? Mysle, ze jesli jest mozliwy jakikolwiek tranzyt z Hiszpanii to wlasnie i jedynie na wschod. Trudno spodziewac sie zeby ktos chcial leciec przez WAW do USA czy Kanady. Rotacja do BCN w godzinach przedpoludniowych i wylot do WAW kolo poludnia pozwolilyby na kuszenie oferta Pekinu via WAW przy minimalnej stracie czasu. Tylko czy to taki klient jaki LO chce i czy w ogole warto byloby to robic? Choc wydaje mi sie, ze jesli LOT kusi klientow z Pragi czy Budapesztu, to tym bardziej powinien rozejrzec sie dalej np. wlasnie do Barcelony. Oczywiscie jesli ta zmiana nie pociaga za soba innych negatywnych skutkow, tzn. wiekszego tranzytu z innych miejsc w Europie do i z BCN ( Wilno, Lwow, Minsk itd). Polozenie geograficzne Warszawy daje niesmamowita okazje maksymalnego skrocenia lotu do PEK. Nie wiem po prostu czy warto by bylo...
    Zaznaczam, ze pisze to, ale tylko jako moja opinie, zadnym ekspertem bron Boze nie jestem, a wszystkie moje wywody tutaj to czysta filozofia, po prostu chce sluzyc dobra rada i wydaje mi sie, ze gdyby przesunieto lot do BCN na wczesniejsza pore plus reklama jakas tutaj na miejscu i w Pekinie to troche klientow LOT by sciagnal.


    Korekta - ortografia, interpunkcja:_W poście została wykonana korekta ortograficzna/interpunkcyjna. Kolejne posty z błędami mogą zostać usunięte, a piszący może otrzymać ostrzeżenie.
    A czym LO ma przekonać tych klientów z Hiszpanii, żeby lecieli przez WAW a nie jakikolwiek inny hub znajdujący się po drodze w Europie? Jak wyżej piszą koledzy: tylko i wyłącznie ceną czyli to co nie daje obiecujących perspektyw. Przerabialiśmy to już przy okazji Francuzów i innych latających do Hanoi (czyt. Wietnamu, bo sam fakt że to Hanoi a nie HCM miało dla większości drugorzedne znaczenie) tylko dlatego że była okazja cenowa dużo poniżej tego co wolały latające bezpośrednio (z ich perspektywy) do Wietnamu AF i inni.

  4. #224

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Z tak ograniczoną flotą dalekodystansową uważam że rozsądniejszym rozwiązaniem, szczególnie w okresie letnim, było by wzmocnienie oferty lotów do Ameryki i Kanady. Przychód jednostkowy jest stanowczo wyższy tą porą roku. Tym czasem mamy bilety do Pekinu za 1800-2000zł, gdy do USA są za 4000-4400 zł. W zimie można się bawić w rozwijanie nowych rynków gdy maszyn na płycie stoi do woli.
    Jedno ograniczenie moze byc - przeloty nad Syberią, które wg słów prezesa LO musiały się rozpocząć inaczej LO utraciłby do nich prawo. W takiej sytuacji moglbym zrozumiec start teraz, bez B787.
    Tak naprawdę od wejscia B787 na tę trasę to bedzie jej restart i...zupełnie nowe pozycjonowanie produktu.

  5. #225

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    W dziale lotnictwo cywilne pokusilem sie o zestawienie Europa-Pekin i jak w tym kontekscie wygladaja szanse LOTu. moje konkluzej pokrywaja sie ze Stoarnem i alacherbauerem.

    Byc moze modowie mogli by scalic te watki.
    Pozdrowionka

  6. #226

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    A jak wyglada code share na dalsze loty po azji?
    przykladowo widzialbym trase do Seulu przez Pekin. byloby to najkrotsze polaczenie.

  7. #227

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Ha, wreszcie ktoś w LOCie pomyślał o aglomeracji śląskiej i dołożył lot z Katowic do Wwy o 10.25 (czego do tej pory nie było). Niestety nadal czasy przelotu KTW-WAW-PEK są dłuższe niż u Lufy (LOT 14.10, Lufa 12.24), ale idzie to w dobrą stronę.

    No a teraz pytanie, na które CC dziś nie potrafiło odpowiedzieć: moi koledzy mają kupione bilety KTW-WAW-PEK, 8.50 z Katowic, bo gdy je kupowalismy to w rozkładzie nie było lotu LO3874 o godz 10.25 z Katowic. Wiec chcemy te dwa bilety zmienic z 8.50 na 10.25, bo po co tyle siedziec w WAW. Oczywiscie kupione w taryfie first minute. Wiec czy jest szansa, ze ktoś zrozumie i zgodzi sie na wylot z KTW o 10.25 ?

  8. #228
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Za opłatą tak, możesz zmienić [chyba] + różnica w cenie biletów. Ale nie jestem pewien.

  9. #229

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Taryfy FM są niezmienialne nawet za opłatą i dopłatą. Ewentalnie można liczyć na zrozmienie, ale w tym wypadku nie widzę za bardzo podstaw, no bo niby dlaczego.

  10. #230

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Taryfy FM są niezmienialne nawet za opłatą i dopłatą. Ewentalnie można liczyć na zrozmienie, ale w tym wypadku nie widzę za bardzo podstaw, no bo niby dlaczego.
    Wiem, że FM jest niezmienialne, ale chyba wiedzieli, ze za chwilę wprowadzą do rozkładu nowe połaczenie?
    Choć z drugiej strony, to sam nie wiem czy wiedzieli, bo jak sie gardłowałem chyba z miesiąc albo wiecej temu na temat małej liczby lotow KTW-WAW to egon mi odpowiadał, że jest jak jest, trudno wszystkich zadowolić i że nie da się nowego połaczenia wprowadzić (post nr 53)
    Ale , poniewaz kupowałem przez CC, wiec mogli podpowiedzieć, poczekaj Pan, za 3 dni (albo 2 tygodnie) bedzie lepsze polaczenie. Zobaczymy jak sie to rozwinie, zadzwonie do CC w dzien roboczy, jak bedzie kierownictwo
    Sprawa dotyczy 2 kolegów, ja mam dolot z CPH, wiec mnie nie dotyczy bezposrednio

  11. #231

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Ztof, przeciez pisze ze tanie bilety kiedys sie skoncza. Wiec powtorze jeszcze raz. W chwili obecnej polaczenie WAW-PEK "jest widoczne" w wyszukiwarkach, bo nie sprzedaly sie najtansze miejsca. I powtorze znowu, ze chlopcy zrobili dobra robote, bo LOT jest kilka groszy tanszy od SU i wyskakuje na pierwszym miejscu przy opcji "search by price".
    Może się "chłopcy" naszukali na wszystkich rynkach tych cen Aeroflotu i chwała im za to. Natomiast wszystkie porządne wyszukiwarki dają dziś możliwość filtrowania po czasie połączenia, czasie przesiadki, godzinie odlotu i przylotu. Także opanowanie tylko jednego parametru na tylko jednej pozycji (tej najtańszej i najłatwiejszej) jest tylko wstępem do początku pracy.

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Oczywiscie, zgadzam sie z Toba, ze sztuka to sprzedac bilety drogie. Dlatego tez, w chiwli obecnej, nie widze szans na powodzenie tej trasy.
    Dokładnie. Ja cały czas nie wiem, do kogo to połączenie jest adresowane i gdzie tu są pieniądze. Leisure kupi wszystko, zwłaszcza w Polsce, jeśli będzie najtańsze, ale to jest powrót do punktu wyjścia, czyli Hanoi. Są jakieś początki inwestycji dużych firm chińskich w Polsce, ale prawdopodobnie ani firmy te nie są z Pekinu, ani połączenie 3 razy w tygodniu z długą przesiadką nie dowiezie ich wygodniej niż konkurencja LO, tam gdzie ta inwestycja jest.

  12. #232
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    Wiem, że FM jest niezmienialne, ale chyba wiedzieli, ze za chwilę wprowadzą do rozkładu nowe połaczenie?
    Skąd ten pomysł?

  13. #233

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Choć wczesny przylot umożliwia dalsze połączenia z PEK, oferta dogodnych połączeń w kierunku do Warszawy jest stanowczo ograniczona. Rejsy z Japonii, Korei oraz z większości miast chińskich przylatują za późno aby załapać się na lot do Warszawy. Podróż z tych miast zmusza pasażera na nocowania w Pekinie bądz co bardziej prawdopodobne wybór innego przewoźnika.


    Godziny przylotu rejsów przewoźników Star Alliance do PEK(jeśli nie oznakowane innaczej to CA):


    5:25 SYD
    5:45 KUL
    6:10 AKL - NZ
    6:20 SIN
    6:30 BKK
    7:20 SIN – SQ

    Poniższe już się nie załapują na lot do Warszawy:

    9:45 ICN – OZ
    10:40 ICN
    11:20 MNL
    11:30 TYO
    11:45 HKG
    11:50 KIX
    11:55 NGO

    Najwcześniejszy rejs Air China z jakiegokolwiek miasta chińskiego przylatuje do PEK dopiero o 8:15! Przykładowo pierwszy przylot z Nanjing – 9:25, Shanghai – 10:15, Chengdu -10:20. Więc transfer z innych miast chińskich jest zupełnie nie wygodny(nocowanie).

  14. #234

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Skąd ten pomysł?
    No wydaje mi się, że wprowadzenie nowego połaczenia do rozkładu (z którego osobiście jestem akurat zadowolony) następuje po jakiś analizach itp. A nie tak z dnia na dzień , że nikt nie wie o tym, że są takie zamierzenia
    O PEK była gadka od 3 miesięcy zanim się pojawiło, więc może o KTW-WAW ludzie w LOCie wiedzieli przynajmniej od 3 tygodni???

  15. #235
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Jeśli to KTW-WAW pojawiło się jako zwykłe przebazowanie maszyny, to mogła to być zwykła decyzja operacyjna.

  16. #236

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Nie chcę robić za dużego OT, bo watek o PEK a nie KTW, ale wiesz, na tej zasadzie wszyscy by mogli dzwonić do przewoźnika jakiś czas po zakupie taniego biletu i prosić o zmiany w niezmienialnych taryfach dlatego że własnie jest lepsza opcja, coś szybciej, coś o wygodniejszej porze, leci lepszy samolot itd.itp. W końcu każdy wie na co (daty, godziny, rodzaj taryfy) się decyduje w chwili zakupu... Oczywiście zapytać w CC zawsze można, ale to taka ogólna refleksja.

  17. #237

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    A czym LO ma przekonać tych klientów z Hiszpanii, żeby lecieli przez WAW a nie jakikolwiek inny hub znajdujący się po drodze w Europie? Jak wyżej piszą koledzy: tylko i wyłącznie ceną czyli to co nie daje obiecujących perspektyw. Przerabialiśmy to już przy okazji Francuzów i innych latających do Hanoi (czyt. Wietnamu, bo sam fakt że to Hanoi a nie HCM miało dla większości drugorzedne znaczenie) tylko dlatego że była okazja cenowa dużo poniżej tego co wolały latające bezpośrednio (z ich perspektywy) do Wietnamu AF i inni.
    Jedyne co mi przychodzi do glowy to dreamlinery .... i czas lotu do PEK ( przy dobrych transwerach z MAD i BCN do i z WAW, czas ten moze byc krotszy niz przez Londyn, Paryz. A i Lufa nie ma tez za ciekawej oferty czasowej).

  18. #238
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Kolega się rozpisał na temat szans powodzenia połączenia do PEK w aspekcie oferowanych możliwości przesiadek, oraz czasów połączeń.
    Ja ze swojej strony, jako wkład do dyskusji podzielę się tym, co jako marketingowiec mogę wnieść do niej.

    Wydaje mi się, że podstawowym błędem, jaki popełniamy analizując połączenia long-haul jest domyślna równość wobec innych przewoźników Star Alliance. Wychodząc z segmentu 'leisure' dużo więcej czynników niematerialnych ma wpływ na podjęcie decyzji odnośnie wyboru konkretnego przewoźnika. Ludzie jako tako obyci z lataniem mają swój zestaw ulubionych przewoźników i poruszają się w tzw. 'comfort zone'. Na moim przykładzie:

    - Swiss: super na longhaul, ale te doloty na F100 do ZRH
    - Lufthansa: solidnie, bez niespodzianek na miejsce
    - SN Brussels: o co chodzi z ich taryfami???
    - United: nigdy w życiu, o ile nie muszę latać w ramach *A po USA.

    I myślę że dość podobnie jest w przypadku mieszkańców innych krajów. Po odrzuceniu segmentu low-yieldowego pozostaje walka na produkt. I tutaj są moje postulaty:

    - blokowanie miejsca obok w klasie biznes również na E70/90. LOT konkuruje na konkretnych trasach z innymi przewoźnikami. Np. z LHR z BA, który wysyła do WAW swoje A320, gdzie się blokuje środkowe miejsce. W klasie biznes to 'minimum minimorum'. Produkt miękki wydaje się całkiem ok. porównując z innymi przewoźnikami.

    - obsługa na lotnisku. W większości portów, nie wspominając o porcie macierzystym jest totalny chaos. Nie mówię o check-in, bo jest ok, ale o gate'ach. Tutaj by się przydały lekcje od LH w zakresie boardingu. Zwłaszcza na rejsach międzykontynentalnych jest to chaos w czystej postaci i tylko determinacja pozwala wejść do samolotu na początku.

    - Zminimalizowanie liczby operacji na stanowiskach oddalonych. Ja wiem, że przy przejściu rotacji w WAW jest kłopot, ale FRA i dojazd w totalne krzaki, przy ogrodzeniu to jednak obciach. Do LH wsiada się wygodnie z rękawa. I to też się liczy.

    - Ujednolicenie floty: nie wiem co jest powodem niemożności przełożenia foteli z PC na PG, ale dzięki temu nie byłoby już tego poczucia zażenowania przy wsiadaniu do PG. Wet-lease od Aerosvit oferuje dobry poziom twardego produktu w C. Jednak u podróżujących wysokopłatnych najbardziej irytujący jest element losowości w podróży LOTem.

    - Wycofanie się z płatnych alkoholi na long-haul. Jest to drobiazg, ale wiele osób uznaje to za zbyt dolegliwą niedogodność. Skoro już płaciłem za bilet, to dlaczego mam jeszcze płacić za podłego sikacza 10 złotych? Twardy produkt w Y na rejsach long-haul jest tak w tyle za konkurencją, że trzeba mocno nadrabiać produktem miękkim. Poza tym, dlaczego pax dolatujący na połączenie długodystansowe do WAW może się napić wina, a później już nie?

    W chwili obecnej uważam, że cała firma powinna być podporządkowana działowi produktu. Ten dział powinien być lokomotywą pchającą firmę do przodu, a szef tego działu powinien mieć absolutnie uprzywilejowaną pozycję. To produkt powinien kreować marketing i komunikację. Tu powinny rodzić się pomysły jak się wyróżnić spośród konkurencji, a reszta działów powinna pracować na nie. KLM jest najlepszym przykładem jak można zrewitalizować totalnie bezpłciową linię lotniczą.

    Jeżeli chodzi o krajówkę: nie róbcie promocji potróje mile za rejs krajowy! Róbcie promocje na takiej zasadzie:

    1 RT - 100% mil
    2 RT - 150% mil
    3 RT - 200% mil itd.

    Nie ma sensu nagradzać przypadkowych pasażerów, choć zdaję sobie sprawę, ze redempcja z nich jest znikoma. Lepiej dać więcej bardziej lojalnym. Nie ma sensu być drugim Aegean, który jest traktowany jako kuriozum i maszynkę do nabijania statusu przy jednoczesnym niekorzystaniu zeń.

    Jakieś jeszcze postulaty do tej listy życzeń?
    alacherbauer likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #239

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    - Ograniczyć ilość promocji (sprzedaży miejsc) w stylu prawie 300 PLN za RT z WAW: efekt jest taki, że łapani są przypadkowi pasażerowie, z którzy nie rokują lojalności na przyszłość, nabijają segmenty, a zarazem psuje to na dłuższą mete własny rynek bo przyzwczaja ludzi, że skoro często da się polecieć LO po Europie i innych Gruzjach za 300-400 RT, to po co kupować nawet tylko trochę droższe bilety. Konkurencja cenowa tak, ale nie w takim stylu.
    egon.olsen likes this.

  20. #240

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Najwcześniejszy rejs Air China z jakiegokolwiek miasta chińskiego przylatuje do PEK dopiero o 8:15! Przykładowo pierwszy przylot z Nanjing – 9:25, Shanghai – 10:15, Chengdu -10:20. Więc transfer z innych miast chińskich jest zupełnie nie wygodny(nocowanie).
    Nic z Chin? To jest jakiś przykry dżołk??????

    I oni śmią dalej twierdzić jakie to wspaniałe godziny dostali????

    Ten rozkład trzeba zmienić NATYCHMIAST, jak tylko pojawi się możliwość otwarcia codziennego połączenia i oderwania Pekinu od rozkładu Atlantyków.

    Będzie powtórka z Hanoi, niemniej Pekin ma jedną kartę przetargową - polityków, i ogromne naciski ze strony polskiej aby to połączenie zostało uruchomione.
    Kurtuazyjnie - połączenie z Pekinem jest w dobrym stylu mieć....

Strona 12 z 70 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 22 62 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •