Chińczycy znoszą wizy dla Polaków (przy pobytach do 15 dni). Co prawda na razie nie wiem od kiedy, ale może LOTowi wzrosną bookingi?
Chińczycy znoszą wizy dla Polaków (przy pobytach do 15 dni). Co prawda na razie nie wiem od kiedy, ale może LOTowi wzrosną bookingi?
https://www.euronews.com/travel/2024/06/25/china-aims-to-boost-tourism-by-giving-visa-free-entry-to-these-five-european-countries
"Citizens of Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Ireland, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Spain and Switzerland are among the European countries allowed to enter China without a visa until the end of next year. Polish citizens will join the list on 1 July."
Piszą o 1.07. Co w sumie się zgadza z zapowiedziami PADa o "najbliższych dniach".
Ma ktoś jakieś info jak ostatnimi czasy wyglądają bookingi do PEK po zniesieniu wiz?
O tym "jak idzie" PEK mogą podpowiadać fakty że British sie wycofał, Lufthansa mocno rozważa to samo, a Qatar- który zbiera paxów z dosłownie całego świata i wesoło sobie lata nad Rosją- zmienia samolot na jedynym locie w ciągu dnia na mniejszy (z 77W na 359).
Obecnie Chiny to totalna padaka, a i inne kierunki daleko-azjatyckie ciężko zipią w porównaniu z 2019 rokiem. Popyt po Covidzie sie nie odbudował, ale prawdziwy cios zadała EU- nakładając pętle na szyje na swoich przewoźników, która jednocześnie omija ich konkurencje.
Zaledwie 3 loty w tygodniu przez całe lato i to prawie zawsze na tym mniejszym 787 zdają się wpisywać w tą tezę, dzisiaj w SzŚ tez do kupienia za pół darmo. Dlatego właśnie ciekaw bardzo jestem LF w LO.
I tak sie konczy przygoda Lotu z PEK. A nowosci jakich kolwiek na lh brak.
Ciekawe czy LAX tez zawiesza.
Zawiesić połączenie mają prawo. Ale robienie tego (znowu) z wyprzedzeniem 3- tyg jest słabe. No chyba, że oferują pełny pakiet przewidziany EU261, czyli także przebookowanie na innych przewoźników w te same daty podróży.
Nie byliby sobą jakby nie poczekali jeszcze kilka dni
https://www.pasazer.com/news/466234/...h,do,chin.html
Przecież to jest proste: ktokolwiek chce latać do państw, które nia latają do/nad Rosją, nie może lecieć nad Rosją. Nie wiem, dlaczego nikt na to nie wpadł wcześniej?
Wszystko jakos slabo z tym Lotem wyglada. Niby brakuje maszyn na nowe polaczenia lh .. a dziennie max lata 10 z 15 maszyn .. tak wiem ze 2 sa uziemione, ale lata tez Euroatlantic i Air Belgium. PEK zamykaja, jakos trudno uwiezyc ze nie ma maszyn na otwarcie nowych polaczen.
Mowie tu wylacznie o rynku lh .. tam gdzie lataja 737 i Embraery rozwuj wyglada optymistycznie.
Nie chcę wchodzić w temat polityki międzynarodowej zbyt mocno, ale sugerowane rozwiązanie jest absurdalne. W zasadzie byłyby to sankcje gospodarcze na przewoźników chińskich.
Brak przelotów na Syberią jest skutkiem sankcji nałożonych przez kraje europejskie na przewoźników rosyjskich. Nie chcę dyskutować czy to słuszny czy nie, ale jest to decyzja europejska która oddziaływuje negatywnie na podmioty europejskie. Dlaczego miałyby trzecie strony jak np. ChRL być tym obciążone?
Proste jest to ze Rosja broni wlasnych interesow, zwlaszcza w sytuacji gdzie linie rosyjskie nie maja wstepu do Europy i A. Polnocnej, a Chiny to sojusznik Rosji i kraj BRICS.
UE ma prawo i wręcz obowiązek regulować dostęp towarów i usług do swojego rynku zgodnie z interesami własnych firm i obywateli. Jakoś nikt nie nazywa unijnej polityki celnej "rozwiązaniem absurdalnym". Ostatnio na przykład wprowadzenie ceł na chińskie samochody elektryczne to praktyczne zastosowanie Trade Defense Instruments, a nie sankcje gospodarcze. Nikt nie chce zabraniać chińskim przewoźnikom latania do Europy. Jeśli chcą, to niech latają tak jak europejscy przewoźnicy do Chin, omijając Rosję (levelling the playing field).
Ja rozumiem, że w internecie można napisać wszystko. Ale czy naprawdę trzeba?
Ale czemu mają omijać Rosję skoro nie dostali oni od Rosji zakazu lotów nad nią?
Zakładki