VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 1 z 70 1 2 3 11 51 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 1395
Like Tree646Likes

Wątek: PEK by LO - informacje

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie PEK by LO - informacje


    Polecamy

    Jako że pojawi się w międzyczasie sporo informacji, myślę że warto założyć nowy wątek poświęcony temu połączeniu.
    Na pierwszy ogień dzisiejsza informacja prasowa odnośnie podpisania listu intencyjnego z Air China.

    Cytat Zamieszczone przez PLL LOT
    Warszawa, 21 grudnia 2011 roku – dzisiaj rano w Pekinie, w obecności Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego, Prezes PLL LOT S.A. Marcin Piróg podpisał list intencyjny z Air China. W czasie porannego spotkania głów obu Państw i najważniejszych przedstawicieli polskiej gospodarki, PLL LOT otrzymały wiele zapewnień i wsparcia ze strony Air China. Rokuje to sukces planowanych ponownych rejsów polskiego przewoźnika do i z Chin. Ukoronowaniem rozmów było podpisanie listu intencyjnego pomiędzy narodowymi przewoźnikami Polski i Chin, który jest zapowiedzią i wyrazem gotowości współpracy.Wizyta w Chinach jest jedną z najbardziej owocnych w ostatnim czasie – powiedział Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. Cieszę się, że relacje z narodowym przewoźnikiem Chin układają się tak pozytywnie i wierzę, że obietnice dotyczące otrzymania odpowiednich slotów w Pekinie zostaną spełnione już do stycznia 2012 roku – dodał. Ustalenia dokonane na forum gospodarczym w stolicy Chin są jednymi z kluczowych w kwestii uruchomienia bezpośrednich połączeń na trasie Warszawa – Pekin, które narodowy przewoźnik planuje uruchomić w czerwcu 2012 roku. Rejsy LOT-u do stolicy Chin zostaną wprowadzone do systemu rezerwacyjnego przewoźnika po otrzymaniu slotów. Nowe połączenie będzie obsługiwane samolotami Boeing 767 a od końca 2012 roku samolotami Boeing 787 Dreamliner.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Ach gdyby tak Air China stworzyła HUB w Polsce, a LOT by potem PAX'y rozwoził po europie....

    W gruncie rzeczy jako jedyny wielki kraj UE mieli byśmy mało do stracenia na takim "rozpasieniu" się Air China. A zysk był by wręcz gigantyczny.

    Bo fakt ze będziemy tam latali z 1-2 LOT'owskimi dreamlinerami, to w gruncie rzeczy kropla wody w oceanie... bardziej symboliczny niż realny postęp.

    Tak dla porównania skali możliwości, nad moim mieszkaniem flightradar pokazuje mi cztery b-777 Air France, które lecą z Chin...w ciągu niespełna 30 minut. Czyli dosłownie jak na sznurku, jeden za drugim.
    Stoarn likes this.

  3. #3
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Czyli raczej wszystko już klepnięte, samoloty z żurawiem wracają do Pekinu.
    Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Stefann@ Żeby Air China taki hub otworzyła, musiałoby się znaleźć miejsce do parkowania samolotów

    Póki co na Okęciu parkować mogą tylko 4 dalekodystansowce jednocześnie przy rękawie.

    W takich warunkach jakiekolwiek gadanie o hubie to mrzonka...


    Wyobraź sobie, CA mówi polskim władzom: chcemy zrobić w WAW hub, ale musicie rozbudować infrastrukturę terminalową, żeby samoloty miały gdzie parkować, pasażerowie wygodnie byli obsługiwani i żeby nie było kolejek na kontrolach.

    Dla Polskich władz to wyłącznie utrapienie.

    Tak Okęcie jest przestronne i wygodne, ale odsyłam do wątku o tajemnicach terminala: mimo, że Okęcie jest ładne i przestronne, to jako hub jest zaprojektowane fatalnie. Nie nadaje się do tego obecny terminal.

    Myśli ktoś, że osobom odpowiedzialnym za Okęcie i kontrole zależy na takim nagłym boomie? Nikt większej pensji od tego nie dostanie, a są tylko same problemy, koszty i robota...
    Expat, aisle seat and mikii77 like this.

  5. #5
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Wyobraź sobie, CA mówi polskim władzom: chcemy zrobić w WAW hub, ale musicie rozbudować infrastrukturę terminalową, żeby samoloty miały gdzie parkować, pasażerowie wygodnie byli obsługiwani i żeby nie było kolejek na kontrolach.
    PEK sie zamienil nagle w TPE? To jakas magia
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  6. #6
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    No, taki HUB musial by byc zbudowany gdzie indziej. To jest oczywista oczywistosc.

    Przede wszystkim powinna tam byc mozliwosc 24h eksploatacji. Czyli HUB pasazerski i cargo, daleko od zabudowanych terenow. Najlepiej gdzies w poblizu skrzyzowania autostrad A1 i A2. Ale to są marzenia ściętej głowy. Przyszłość bedzie wygladac raczej tak, ze Berlin bedzie nas obslugiwal...i w Berlinie powstanie tysiace miejsc pracy...i to Berlin bedzie rosl w rankingach "global players"...a Warszawa i Polska chyba niestety nie wykorzysta swojego potencjalu. A akurat mam w rodzinie dwoch pracownikow(czek) lotniskowych, jedna w Frankfurcie, druga w Monachium i wiem ze takie lotnisko to na prawde zyla zlota, szczegolnie pod wzgledem miejsc pracy. Miasto w miescie.

  7. #7
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Przyszłość bedzie wygladac raczej tak, ze Berlin bedzie nas obslugiwal...i w Berlinie powstanie tysiace miejsc pracy...i to Berlin bedzie rosl w rankingach "global players"...a Warszawa i Polska chyba niestety nie wykorzysta swojego potencjalu.
    Nie obstawial bym tego w Vegas. Stare lotnisko czy nowe Berlin bedzie przez dluzszy czas low-yielding.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  8. #8
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Nie obstawial bym tego w Vegas. Stare lotnisko czy nowe Berlin bedzie przez dluzszy czas low-yielding.
    Z przyjemnoscia wroce do tego posta szybciej niz sie Tobie wydaje

  9. #9
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Stefann@ Żeby Air China taki hub otworzyła, musiałoby się znaleźć miejsce do parkowania samolotów

    Póki co na Okęciu parkować mogą tylko 4 dalekodystansowce jednocześnie przy rękawie.

    W takich warunkach jakiekolwiek gadanie o hubie to mrzonka...


    Wyobraź sobie, CA mówi polskim władzom: chcemy zrobić w WAW hub, ale musicie rozbudować infrastrukturę terminalową, żeby samoloty miały gdzie parkować, pasażerowie wygodnie byli obsługiwani i żeby nie było kolejek na kontrolach.

    Dla Polskich władz to wyłącznie utrapienie.

    Tak Okęcie jest przestronne i wygodne, ale odsyłam do wątku o tajemnicach terminala: mimo, że Okęcie jest ładne i przestronne, to jako hub jest zaprojektowane fatalnie. Nie nadaje się do tego obecny terminal.

    Myśli ktoś, że osobom odpowiedzialnym za Okęcie i kontrole zależy na takim nagłym boomie? Nikt większej pensji od tego nie dostanie, a są tylko same problemy, koszty i robota...
    Modlin dajmy Chińczykom na wyłącznośc.
    stefann likes this.

  10. #10
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Z przyjemnoscia wroce do tego posta szybciej niz sie Tobie wydaje
    Lecisz do Vegas? Dzisiaj announcement AB to LAS Ponowny low-yielding long-haul. Tak naprawde to jest powod #1 dlaczego EY zrobil dosyc tanie zakupy.

    BTW, przynajmniej zaczekam dluzej niz S12 bo vs. S11 jest -3.1% capacity. Szkoda ze ETS wchodzi, bo naprawde ich dobije na LH nawet jesli 8% znizka green tax skresli ETS na short-hauls. Zycze powodzenia bo droga trudna!
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 23-12-2011 o 01:10
    popo78 likes this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Stefann@ Żeby Air China taki hub otworzyła, musiałoby się znaleźć miejsce do parkowania samolotów

    Póki co na Okęciu parkować mogą tylko 4 dalekodystansowce jednocześnie przy rękawie.

    W takich warunkach jakiekolwiek gadanie o hubie to mrzonka...


    Wyobraź sobie, CA mówi polskim władzom: chcemy zrobić w WAW hub, ale musicie rozbudować infrastrukturę terminalową, żeby samoloty miały gdzie parkować, pasażerowie wygodnie byli obsługiwani i żeby nie było kolejek na kontrolach.

    Dla Polskich władz to wyłącznie utrapienie.

    Tak Okęcie jest przestronne i wygodne, ale odsyłam do wątku o tajemnicach terminala: mimo, że Okęcie jest ładne i przestronne, to jako hub jest zaprojektowane fatalnie. Nie nadaje się do tego obecny terminal.

    Myśli ktoś, że osobom odpowiedzialnym za Okęcie i kontrole zależy na takim nagłym boomie? Nikt większej pensji od tego nie dostanie, a są tylko same problemy, koszty i robota...

    Hub może nie, ale kilka razy w tygodniu samolot Air China moglby latac do WAW z Pekinu lub Szanghaju.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    maciej30@ ale stefann pisał o hubie.

    Nawet jeśli Air China otworzy to co piszesz, to będzie to owszem wielkie wydarzenie, ale tylko dla Warszawiaków - pierwsza linia z daleka. Z punktu widzenia tworzenia tu jakiegokolwiek hubu ma to znaczenie marginalne. Na zasadzie: parę razy z tygodniu to Air China lata do 12 miast w Europie.

    Większy powód do dumy byłby, gdyby to LOTem z Warszawy a nie Lufthansą z Frankfurtu/Monachium CA zaczęła kierować swój ruch do Europy.

  13. #13
    Awatar payder87

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    STR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Większy powód do dumy byłby, gdyby to LOTem z Warszawy a nie Lufthansą z Frankfurtu/Monachium CA zaczęła kierować swój ruch do Europy.
    Masz rację, że byłoby super, ale jeżeli większość dużych zachodnich lotnisk ma już połączenie z Chinami, to naprawdę trzeba by dużo zaoferować, żeby pasażer zamiast bezpośrednio z przytoczonych FRA/MUC poleciał z przesiadką przez WAW. Wg mnie gdyby LOT feedował do mniejszych miast, typu Hannover, Bremen, Stuttgart, Nurnberg, Lepzig, Dresden, to wtedy wybór między przesiadką w WAW (szybciej i po drodze), a przesiadką FRA/MUC ("cofanie się", większe, droższe lotniska) miałby już duże znaczenie.
    Poza tym - z punktu widzenia lotniczego laika - czy chcąc stworzyć Hub rozdzielający połączenia ze wschodu na Europę Zachodnią LOT nie powinien zainwestować w większe regionalne samoloty - typu A320-1/B738 - teraz z E-Jet'ami wszystko wydaje się ekonomiczne i OK, ale jeśliby nawet przyleciały do WAW jednocześnie wspomniane powyżej 4 szerokokadłubowce, to czy będzie czym rozwozić pasażerów dalej?

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Czy ktoś wie kiedy mogą się pojawić w sprzedaży bilety do Pekinu? Wybieram się do Australii w czerwcu i można by przy okazji o Pekin zahaczyć na pokładzie LOTowskiego "dreamlinera" A na infolinii nic nie wiedzą czy będą loty, od kiedy itp itd

  15. #15

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    a gdzie Ty chciałeś tego 788 w Pekinie już w czerwcu widzieć?

  16. #16
    Awatar Razze

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Chyba najwcześniej Pekin na 787 w okolicach końca 2012...

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jeszcze momencik, bo nie wszystkie negocjacje są dopięte na ostatni guzik
    Stoarn likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42
    PEK sie zamienil nagle w TPE?
    A dlaczego? CA to Air China. Jesli mozna tak powiedziec: dawny CAAC.

    Cytat Zamieszczone przez payder87
    Hannover, Bremen, Stuttgart, Nurnberg, Le(i)pzig, Dresden
    Hanower, Brema, Stuttgart, Norymberga, Lipsk, Drezno.
    Sebek1994 likes this.

  19. #19
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Bahaha epic brainfart. Przeczytalem jako CA - China Airlines. Alzheimer panie Alzheimer!
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  20. #20

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Razze Zobacz posta
    Chyba najwcześniej Pekin na 787 w okolicach końca 2012...
    nie wiem czy zauważyłeś, że napisałem w cudzysłowie, czyli "dreamliner" w dodatku z uśmieszkiem. Wiem, że poleci stary B767, ale jak mam komuś dać zarobić to rozważę LOT . Zobaczymy po ile będą bilety, bo przez SIN na dwóch osobnych biletach wychodzi około 4k PLN.

Strona 1 z 70 1 2 3 11 51 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •