Popatrzyłem na FR24. W lutym do dziś SP-MRF wylatał ok. 50 godzin. Zasłyszałem, ze w tej branży kalkuluje się samolot na ok. 70 godzin nalotu miesięcznego. Z tego względu musi to być samolot odpowiednio stary, którego koszt amortyzacji jest symboliczny. Ma szansę do tej wartości dobić w lutym. To oczywiście za mało aby wyrokować o opłacalności bo jest wiele innych czynników ją warunkujących np. ile z tych lotów było z ładunkiem a ile pustych, jak kasują klientów za podstawienie samolotu (czasami się za to nie kasuje klienta i dział handlowy przetrzymuje samolot gdzieś wypatrując jakiegoś zlecenia aby nie wracać do bazy na pusto), jakie mają stawki, czy mieli opóźnienia i związane z nimi kary umowne, jakieś niespodziewane awarie i związane z nimi koszty zakupu części zamiennych itp.
Nie mniej jednak jak na stary samolot wożący nierozkładowe cargo nie jest źle.
Zakładki