VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree2Likes
  • 1 Post By egon.olsen
  • 1 Post By PolishAir42

Wątek: Pan Mariusz Szpikowski, Prezes linii Air Italy Polska gościem portalu lotnictwo.net.p

  1. #1
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Lightbulb Pan Mariusz Szpikowski, Prezes linii Air Italy Polska gościem portalu lotnictwo.net.p


    Polecamy

    Pan Mariusz Szpikowski, Prezes linii Air Italy Polska gościem portalu lotnictwo.net.pl



    Zdjęcia W. Piasecki oraz Air Italy Polska

    Panie Prezesie,
    Bardzo dziękuję za przyjęcie naszego zaproszenia, jest nam niezmiernie miło gościć Pana na naszym forum.

    Proszę nam opowiedzieć o zarządzanej przez Pana linii lotniczej.

    Linia lotnicza Air Italy Polska została założona w 2007 roku z inicjatywy Air Italy Group i już w listopadzie tego samego roku rozpoczęliśmy działalność operacyjną. Bazą firmy jest stołeczne Lotnisko Chopina. W naszej flocie posiadamy dwa Boeingi 737 w wersji 800, tak zwanej next generation. Jeden z nich skonfigurowany skonfigurowany jest na 186, drugi na 189 miejsc. Chciałbym zwrócić uwagę na fakt, że obie maszyny są zdecydowane najmłodszymi samolotami tego typu użytkowanymi przez polskich przewoźników. Samolot o numerach rejestracyjnych SP-IGN wyprodukowano w 2007 roku a samolot EI-EOJ w 2005 roku. Oznacza to, że średni wiek naszej floty to niespełna sześć lat. Jest to bardzo młoda flota. W Polsce zatrudniamy 140 osób.
    Nasza filozofia opiera się na trzech filarach: przede wszystkim, bezpieczeństwo – jak zawsze w lotnictwie cywilnym – oraz punktualność i komfort. Mamy ambicję być postrzeganymi jako najlepsza linia lotnicza w segmencie ruchu czarterowego w Polsce, jako przewoźnik pierwszego wyboru dla pasażerów i biur podróży. Zgodnie z Systemem Jakości wdrożonym w naszej firmie, wszyscy partnerzy współpracujący lub zamierzający podjąć współpracę z Air Italy Polska muszą spełniać najwyższe normy jakości i wymagania międzynarodowych przepisów lotniczych dotyczących bezpieczeństwa. Każdy potencjalny partner podlega specjalnej procedurze oceny i akceptacji oraz jest na bieżąco monitorowany.
    Współpracujemy jedynie z firmami posiadającymi odpowiednie autoryzacje i certyfikaty przyznawane przez najważniejsze organizacje branżowe takie jak ICAO, IATA, IGHC jak również zatwierdzone przez właściwe instytucje państwowe takie jak Urząd Lotnictwa Cywilnego w Polsce (ULC) czy Federalna Agencja do spraw Lotnictwa (FAA) w USA. Takie certyfikaty to może nie wszystko co potrzebne do zapewnienia usług najwyższej jakości, ale na pewno dają pewność, że firmy z nami współpracujące dysponują odpowiednio uprawnionym licencjonowanym personelem oraz stosownym zapleczem technicznym. Dotyczy to zarówno portu bazowego jak też portów docelowych.
    Jako jedyna linia czarterowa w Polsce posiadamy własną firmę liniowej obsługi technicznej samolotów zatwierdzoną według międzynarodowych wymagań EASA Part-145. Dzięki temu osiągamy bardzo dobre wskaźniki punktualności. W całym 2010 roku aż 95% operacji lotniczych zostało wykonane punktualnie – zgodnie z rozkładem. Stawia nas to w ścisłej czołówce najbardziej punktualnych linii lotniczych.
    Air Italy Polska obsługuje loty do popularnych kurortów wypoczynkowych na świecie. Siatkę połączeń zmieniamy co pół roku odpowiadając na sezonowe zapotrzebowanie naszych klientów. W ubiegłym roku Air Italy Polska wykonywała operacje czarterowe z Polski i Włoch. Z Warszawy, Katowic, Poznania, Wrocławia i Łodzi zabierała klientów do Egiptu (Sharm-el-Sheik i Hurgada), Maroka (Agadir), Turcji (Alania, Bodrum, Izmir), Hiszpanii (Costa Brava, Gerona) oraz na Wyspy Kanaryskie (Fuerteventura). Z Włoch przewoźnik latał do Kenii, Dubaju, na Zanzibar i Wyspy Zielonego Przylądka. Zimą pojawiły się nowe kierunki, takie jak Gran Canaria i Teneryfa, Izrael (Ovda) oraz Kenia (Mombasa). Naszymi klientami są wiodące polskie i zagraniczne biura podróży. Dzięki zaufaniu naszych partnerów w ubiegłym roku z usług mojej firmy skorzystało ponad 272 tysiące pasażerów, czyli aż 93% więcej niż w 2009 roku. Zgodzi się Pan, że podwojenie liczby przewiezionych pasażerów w ciągu roku to naprawdę znaczący sukces z którego jesteśmy dumni.

    Dlaczego zdecydowali się Państwo na wejście z trasami dalekiego zasięgu do Krakowa? Są to pierwsze takie trasy oferowane przez Air Italy Polska z Polski?

    Chicago to drugie co do wielkości polskie miasto, a znaczna część polonii pochodzi właśnie z Małopolski. To są fakty oczywiste znane wszystkim, nawet osobom spoza branży. Analizując podstawowe dane dostrzegliśmy, że połączenia z Krakowa do Chicago cieszyły się dużym powodzeniem wśród pasażerów. Średnio roczny load factor był powyżej 80% a rejsy w sezonie letnim odbywały się nawet pięć razy w tygodniu. W rezygnacji PLL LOT z połączenia z Krakowa do Chicago dostrzegliśmy naszą szansę na wejście na nowy segment rynku. Po prostu potwierdziło się znane powiedzenie o tym że „rynek nie znosi próżni”. Nawiązaliśmy kontakt z Kanadyjską firmą Panorama Travel & Tours. Te kontakty zaowocowały kontraktem na obsługę połączeń czarterowych na trasach z kanadyjskiego portu lotniczego Hamilton International do Budapesztu, Pragi oraz właśnie Krakowa.
    Hamilton mimo, że nie jest lotniskom tak dobrze w Polsce znanym jak Chicago O’Hare ma wiele zalet. Jest to bardzo dobrze położone. Z jednej strony w przeciągu godziny można dostać się do centrum Toronto, w którym mieszka około 300 tysięczna polonia, z drugiej strony jadąc na południowy zachód także w odległości godziny jazdy znajduje się jedna z największych atrakcji ameryki północnej czyli do wodospad Niagara. Dalej, w niespełna półgodziny można dotrzeć do amerykańskiego miasta Buffalo, w którym mieszka także spore skupisko naszych rodaków. Innymi słowy operując do Hamilton możemy dotrzeć do klientów zarówno z Kanady jak i USA.
    Na sukces tego przedsięwzięcia pracowało wiele osób, ale szczególne podziękowania należą się Prezesowi Krakowskiego lotniska Panu Janowi Pamule, władzom Województwa Małopolskiego i miasta Krakowa. Bez ich ogromnej determinacji nie byłoby możliwym uruchomienie tych połączeń i tak szybka finalizacja przedsięwzięcia. Dodatkowe wsparcie otrzymaliśmy także ze strony Ambasady Kanady w Warszawie oraz Konsulatu Generalnego USA w Krakowie. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne dla rozwoju regionu małopolskiego jest utrzymanie takich połączeń. Jestem przekonany, że dzięki temu przedsięwzięciu turystyka przyjazdowa w Małopolsce będzie się intensywnie rozwijać. Zaznaczam nie jest to nasze pierwsze doświadczenie w obsłudze tras daleko dystansowych. Mamy w tej dziedzinie spore doświadczenie w rejsach czarterowych, a w ubiegłym roku, w okresie letnim, operowaliśmy właśnie na trasie do Chicago w imieniu PLL LOT na zasadzie wet lease.

    Kiedy i czy można się spodziewać dalszego rozwoju linii w Krakowie?

    Cały czas analizujemy sprzedaż biletów na nowych trasach. Jeśli pierwsze dwa połączenia okażą się sukcesem, to nie widzę przeszkód by dalej poszerzać naszą siatkę połączeń z Balic.

    Podczas konferencji w Krakowie wspominał Pan o dalszych planach związanych z zimową siatką połączeń, czyli ewentualnymi rejsami do Miami czy Varadero. Czy to nie brzmi zbyt abstrakcyjnie jak na nasz rynek?

    Tak jak wspominałem wcześniej, cały czas analizujemy siatkę połączeń także na zimę. Z uwagi, iż loty na trasach z Krakowa, Pragi i Budapesztu do Hamilton traktujemy, jako sezonowe a chcemy utrzymać naszą transatlantycką obecność w Krakowie - szukamy innych zyskownych dla nas kierunków. Czy abstrakcyjnie? Praktycznie każde biuro w Krakowie ma swej ofercie Miami czy Varadero – proszę spojrzeć na okna wystawowe. Obecnie biura wysyłają swoich pasażerów połączeniami rejsowymi tradycyjnych przewoźników, poprzez główne europejskie huby. Sądzimy że rynek jest, możemy to zrobić taniej, no i wygoda braku przesiadki. W każdym razie analizujemy takie warianty. Natomiast potwierdzam że połączenie do Chicago na lotnisko O’Hare z Krakowa będą odbywały się cały rok.

    Jak zamierzacie promować obecnie uruchamiane połączenia do Chicago oraz Toronto/Hamilton?

    Promocja tych połączeń jest kluczowym elementem naszej strategii, oraz gwarantem powodzenia naszego wspólnego przedsięwzięcia.

    W ostatnim czasie wiele linii lotniczych szczególnie low cost-y a od niedawna nawet nasz rodzimy LOT wymaga bezpośrednich dopłat bądź „reklamy” by poprawiać swoją sytuacje finansową.

    Nasza strategia wygląda zdecydowanie inaczej, ponieważ jesteśmy zdania, iż to miasto, dany region czy pośrednio port lotniczy powinien się promować w miejscu docelowym, czyli w tym przypadku w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Nie chcemy środków na wsparcie dla Nas, lecz na promocję regionu. Sądzimy, że za tym przyjdą do nas sami pasażerowie. Lotnisko w Krakowie zaproponowało nam przekazanie środków ze swojego Programu Promocji Połączeń. My zadecydowaliśmy, że chcemy by w całości kwoty z tego programu zostały zainwestowane w promocję regionu za oceanem i tak właśnie się stało. Może to bardziej dla nas ryzykowne niż gotówka w ręku, ale na pewno bardziej fair. Dodatkowo wydatkowanie środków na promocję zadeklarował wojewoda małopolski.

    Czy samolot na rejsy do Kanady czy Stanów Zjednoczonych musi mieć polskie znaki rejestracyjne ze względu na sloty itp.?

    Nie, nie ma takiego wymogu.

    Czy jest brany pod uwagę jakiś inny B767-200ER w standardowej konfiguracji?

    Na razie nie, może za wyjątkiem podmian w przypadku serwisowania tego samolotu.

    Wedle rozkładu lotów wynika, iż Boeing 767 od wtorku do środy oraz z czwartku na piątek będzie stać na płycie lotniska w Balicach, dlaczego tak jest? Czy nie warto wykorzystać tej maszyny na jakąś inna krótszą trasę?

    Tak jest w istocie ale zaplanowaliśmy to z pełna premedytacją. Podobnie jak w przypadku naszych Boeingów 737-800 chcemy mieć 100% pewności, iż nasze samoloty są w pełni sprawne a wszystkie prace konserwacyjne wykonywane będą na bieżąco. Nie chcemy narażać naszych pasażerów na niedogodności związane z ewentualnymi opóźnieniami czy przesunięciami w czasach odlotów. Co do ewentualnego wykorzystania 767 do krótszych operacji nie jest to dla nas opłacalnym ekonomicznie rozwiązaniem. Zresztą trudno wypełnić tak duży samolot pasażerami na krótkiej trasie.

    Produkt który oferujecie pasażerowi trochę odstaje od tego, co choćby serwuje Lufthansa, Air France czy nawet LOT (mam na myśli bardzo ciasno ustawione fotele, brak PTV itd.). Jeśli do tego dodamy cenę wyższa niż u konkurencji to pojawia sie pytanie: jak macie Państwo zamiar przekonać pasażerów, aby wybrali właśnie Air Italy Polska a nie innego przewoźnika?

    Air Italy Polska aktualnie nie jest przewoźnikiem sieciowym tylko czarterowym, więc trudno porównywać jabłka do gruszek. Oferujemy dobry produkt - przypomnę, iż jeszcze w zeszłym sezonie letnim pasażerowie PLL LOTu kupując bilety do Stanów Zjednoczonych stosunkowo często wsiadali na właśnie nasze pokłady dzięki umowie wet lease z LOT-em, i nie przypominam sobie by ktoś z tego powodu się skarżył. Kwestia cen za połączenie to także złożone zagadnienie, ponieważ bardzo dużo zależy od tego kiedy pasażer kupi bilet. Nie zawsze nasze bilety są droższe od konkurencji a to, co my oferujemy to przede wszystkim połączenie „point to point”, O to tak naprawdę pasażerom chodziło. To właśnie z tego powodu, gdy PLL LOT podjął decyzje o wycofaniu się z tej trasy rozpoczęła się cała kampania w medialna w Polsce, ale także w Stanach Zjednoczonych by połączenie zostało przywrócone.
    Sądzę że spełniamy oczekiwania sporej części pasażerów. Połączenie bez przesiadki to nie jedyna zaleta naszych nowych połączeń. Stwarzamy polskim pasażerom komfort w postaci pełnej polskiej cabin crew, to także niezwykle ważny element naszej oferty zwłaszcza dla pasażerów w starszym wieku których potrzeby i oczekiwania tez powinny być odpowiednie potraktowane. Kolejnym dużym plusem w porównaniu do zagranicznych przewoźników będzie możliwość skorzystania z polskiego menu na pokładzie. By nasi pasażerowie czuli się komfortowo jeszcze (i już na ziemi – po wylądowaniu) i byli obsługiwaniu w sposób zgodny z naszymi standardami będzie czuwać nasz pracownik Station Manager.

    A co macie Państwo do zaproponowania pasażerom ze Stanów Zjednoczonych oraz Kanady?

    My czyli przewoźnik lotniczy to samo co pasażerom z Polski czyli świetną obsługę i komfort lotu bez przesiadki. I właściwie trudno powiedzieć co my jako przewoźnik możemy zrobić więcej. Natomiast zgadzam się, że nie możemy opierać naszej strategii tylko na ruchu etnicznym. Strategie długofalowe muszą brać pod uwagę Amerykanów i Kanadyjczyków, którzy nie mają nic wspólnego z Polską, a chcą przyjechać zobaczyć nasz kraj. Jest niezwykle ważnym by cały czas promować nasz kraj za oceanem, Żyjemy w przekonaniu, iż Polska jest postrzegana przez Amerykanów czy Kanadyjczyków tak samo jak przez Europejczyków, którzy coraz chętniej nas odwiedzają. Nic bardziej mylnego - tam potencjał turystyczny Polski nie jest kompletnie zauważalny poza kręgiem naszej Polonii. Polska niestety kojarzy się bardziej z filmami z serii Jamesa Bonda, czyli tu i ówdzie pościgi na ulicach z czołgami T-55 a nie nowoczesny środkowo europejski kraj, który od ponad dwudziestu lat rozwija się w szybkim tempie.
    Najwyższy już czas by zmienić stereotypy o naszym kraju i zaprosić do nas niezwykle atrakcyjnego turystę, który zostawi u nas spore pieniądze. Bardzo wiele zależy od Polskiej Organizacji Turystycznej, która niestety, w mojej ocenie, ze śmiesznie niskim budżetem niewiele może uczynić w promocji naszego kraju. Mam nadzieję, że niebawem - dzięki między innymi naszym staraniom - sytuacja ulegnie znaczącej poprawie. Zdajemy sobie także sprawę z tego, iż turysta amerykański/kanadyjski jest wymagającym klientem i chce mieć komfortową obsługę także na terenie Polski. W związku z tym Panorama Travel otwiera w Polsce swoją filię, która będzie opiekować się swoimi turystami by zapewnić im pełen serwis na odpowiednim poziomie.

    Czy bazowanie w Krakowie Boeinga 767 pociągnie za sobą rozwój innych połączeń czarterowych realizowanych na Boeingach 737?

    Rozmawialiśmy już o tym wcześniej – Varadero, Miami. Tak jak mówiłem finalizujemy letnią siatkę połączeń, sądzę, że w sezonie letnim 2011 nie będzie to specjalnie duża oferta.

    Czy sprzedaż biletów na nowo otwarte połączenia z Krakowa będzie odbywała się tylko przez biura podróży? Czy może planuje się uruchomienie 'własnego' internetowego systemu sprzedaży?

    Głównym kanałem sprzedażowym jest strona internetowa firmy Panorama Travel, którą można znaleźć pod adresem http://www.flycentraleurope.com.
    Zastanawiamy się nad takim rozwiązaniem, myślimy o sprzedaży biletów po przez globalne systemy rezerwacji dające dostęp do portali przez które duża część klientów kupuje bilety.

    Czy planuje Pan zatrudnić personel na lotnisku w Krakowie? Jeśli tak, to ile nowych miejsc pracy powstanie na Balicach?

    Wspomniałem już wcześniej, iż planujemy zatrudnić na początku naszego Station Managera, bo jak podkreślałem kilkakrotnie to dopiero początki naszej obecności w Krakowie Na początku załogi będą przyjeżdżać z naszej bazy w Warszawie. Ale jeśli połączenia będą spełniać nasze oczekiwania - a jestem głęboko przekonany, że tak będzie - to naturalną koleją rzeczy będzie systematyczne powiększanie naszego personelu w Krakowie.

    Czy były jakieś problemy z załatwieniem slotów na trzecim co do wielkości porcie lotniczym na świecie Chicago O’Hare?

    Nie, nie mieliśmy z tym żadnych trudności.

    Z uwagi na rosnącą konkurencję w segmencie połączeń czarterowych czy chcecie Państwo zmienić swój model biznesowy w Polsce? Czy zamiast czarterami rozważacie uruchomieniem przewozów regularnych lub zostać linią LCC?

    Jak dotychczas nasza zrównoważona strategia rozwoju przynosi bardzo dobre efekty. Jesteśmy na trudnym polskim rynku połączeń czarterowych już piąty rok z rzędu, i mamy się dobrze. W międzyczasie kilka linii czarterowych upadło bądź wycofało się z naszego kraju. Zdecydowanie w dalszym ciągu chcemy być jednym z liderów tego rynku. Aktualnie kończymy proces uzyskiwania stosownych zezwoleń by móc operować nie tylko na trasach czarterowych, ale także regularnych w kontekście połączeń za ocean. Jeśli zaś chodzi o połączenia LCC nie jesteśmy aktualnie zainteresowani tym segmentem rynku, ponieważ w mojej ocenie niezwykle trudno byłoby konkurować z takimi liniami jak Ryanair, EasyJet czy Wizz.

    Czy Air Italy Polska jest przygotowana na rosnącą konkurencję, przykładem może być Enter Air posiadający już flotę 6 samolotów oraz liczne podpisane umowy z touroperatorami?

    Naturalnie że tak, natomiast nasz model biznesowy opiera się na innych założeniach – jak widać. W mojej opinii na naszym rynku jest cały czas sporo miejsca na polskich operatorów. Z pewnością nie jesteśmy najtańszą linią czarterową w Polsce, ale nigdy nie było to naszym celem. Nie widzimy również zmiany podejścia do nas (będącego efektem rozwoju konkurentów) ze strony biur podróży. Oferujemy wysoką jakość usług, co procentuje w naszych relacjach. Niejednokrotnie zdarzało się nam odbierać telefony od naszych touroperatorów z prośbą o pomoc w przypadku, gdy np. tani śródziemnomorski przewoźnik miał problemy z dotrzymaniem umowy i pozostawił pasażerów biura turystycznego na przysłowiowym lodzie. W Air Italy Polska stawiamy na jakość a nie na ilość.

    Niedawno Prezes Wrocławskiego lotniska Pan Dariusz Kuś w wywiadzie dla Gazety Wrocławskiej stwierdził, iż widzi szanse na połączenie do Hamilton z jego portu lotniczego. Czy inne porty regionalne mogą liczyć na takie połączenia, jakie wkrótce zostaną uruchomione z Krakowa?

    Na razie nie widzimy takiego potencjału na innych regionalnych lotniskach w Polsce.

    Które porty, poza Warszawą oraz Katowicami znajdują się w polu zainteresowań Air Italy Polska pod względem otwierania nowych kierunków czarterowych?

    Już teraz jesteśmy obecni także w Poznaniu. Z uwagi na zmieniającą się sytuację w branży (zawirowania na rynku tunezyjskim oraz egipskim) chcemy się skupić w tym roku na tych trzech lotniskach w zakresie czarterów plus lotnisko w Krakowie na dalekich trasach. Nie planujemy połączeń czarterowych z innych regionalnych portów w sezonie lato 2011.

    Wiele osób mieszkających w Wielkopolsce uznaje berlińskie lotniska za "lokalne" porty służące do realizacji wylotów na Dominikanę, Kubę czy do Meksyku. Czy Pana zdaniem otwieranie takich kierunków z poznańskiej Ławicy przyciągnęłoby Wielkopolan do korzystania z krajowych przelotów pomijając TXL czy SXF?

    Aktualnie potencjał na takie połączenia nie tylko z Ławicy, ale z regionalnych portów jest stosunkowo niewielki. Problem polega także na wielkości maszyn, która miałaby obsługiwać takie połączenie a muszą być to w mojej opinii samoloty szerokokadłubowe. Na mniejszych maszynach dodatkowe międzylądowania nie tylko podrażają koszty, ale także znacząco obniżają komfort podróżnych. Myślimy o otworzeniu na próbę pierwszego takie połączenia z Krakowa na przykład na Kubę, ale biorąc pod uwagę, iż będzie to tylko uzupełnieniem siatki połączeń do Chicago. Trudno wykonywać jednorazowe takie połączenia w formie litery „W” choćby z powodu odpowiedniego zaplecza technicznego. Natomiast sądzę, iż z biegiem lat takie połączenia będą opłacalną częścią rynku czarterów w Polsce.

    Jakie nowe kierunki pojawią się w sezonie letnim w portfolio czarterowym linii Air Italy Polska?

    Uruchamiamy dwie nowe połączenia czarterowe do hiszpańskiej Andaluzji, do portu lotniczego w Almerii oraz marokańskiego portu Wadżda - Angads (po angielsku nazwa brzmi Oujda), który znajduje się w północno-wschodniej części kraju.

    Jaki jest plan rozwoju floty Air Italy Polska?

    Dokładamy wszelkich starań by nasza flota spełniała oczekiwania naszych klientów, czyli pasażerów oraz touroperatorów. W tym roku do naszej floty dołączy trzecia największa maszyna Boeing 767 w wersji 200 Extended Range. Samolot ten posiada konfigurację na 253 miejsca w dwóch klasach, czyli 12 miejsc w klasie wyższej oraz 241 w klasie ekonomicznej. Dodatkową zaletą tego samolotu w kontekście lotów z Krakowa jest fakt, iż wersja 200 potrzebuje zdecydowanie krótszej drogi startowej, która była problemem dla Lotu. LOT operował na trasach atlantyckich maszynami w wersji 300. Chcemy w tym roku przerejestrować ten samolot i nadać mu polskie znaki rejestracyjne.

    Czasami bywa, że 2-3 maszyny typu A320, B737 odlatują z Poznania do Hurghady jednego dnia, a w sumie można by całość obsłużyć jednym samolotem. Dlaczego polskie chartery do Egiptu nie są realizowane na 767?

    Teoretycznie rzeczywiście było by to uzasadnione, tyle, że problem jest znacznie głębszy i wieloaspektowy. Na rynku jest spora konkurencja pomiędzy touroperatorami oraz liniami czarterowymi. Stosunkowo rzadko zdarza się iż jedną maszynę w całości może zapełnić klientami jeden touroperator. Zwykle są to dwa trzy biura. Problem w przypadku większych samolotów polegałby na dogadaniu się znacznie większej ilości touroperatorów na jedną maszynę. Już teraz przy mniejszych samolotach stanowi to często nie lada wyzwanie. Wynika to z wielu czynników, jedno biuro kupuje blok miejsc u egipskiego taniego operatora, znowu inni nie chcą współpracować ze swoimi rynkowymi konkurentami w myśl zasady lepiej jest samemu stracić niż wspólnie zyskać. Może być też inny prozaiczny powód - nie pasują godziny samego lotu różnym touroperatorom. Ale bądźmy optymistami - nasz rynek cały czas się rozwija, społeczeństwo się bogaci - więc jest to kwesta czasu, gdy większe maszyny zaczną obsługiwać takie połączenia.

    Jak wspomina Pan współpracę z Kapitanem Bruce'm Dickinsonem, wokalistą legendarnej grupy Iron Maiden, który wykonywał loty dla Air Italy Polska w ramach umowy ACMI z Astraeus Airlines w 2008 roku?

    Było mi niezmiernie miło poznać i współpracować z Bruce’m Dickinsonem, gdy wykonywali dla Nas loty ACMI. Tak się składa, iż preferuję właśnie taką muzykę, więc tym bardziej czułem z tego powodu osobistą satysfakcję. Oczywiście znałem Bruce’a z czasów gdy jako wokalista Iron Maiden miał długie włosy a tym bardziej zrobił na mnie wrażenie gdy spotkałem go w samolocie i wyglądał jak „normalny” kapitan samolotu. Nie zapomnę także widoku naszych pasażerów, którzy zobaczyli na stateczniku pionowym Boeinga 757 grafikę z trasy koncertowej Somewhere Back in Time Tour.

    Jak wygląda sprawa wynagrodzenia w Air Italy Polska? Czy jest porównywalna z liniami zachodnimi?

    Tego nigdy nie wiemy na pewno ale mam prawo sądzić że zarobki w linii lotniczej Air Italy Polska są zdecydowanie konkurencyjne w Polsce, trudno mi to porównywać bezpośrednio do wynagrodzeń w innych firmach na zachodzie. Być może nie jesteśmy firmą, która nie ma najlepiej opłacanych pracowników, co wcale nie znaczy, że płacimy źle. Chcemy zatrudniać najlepszych profesjonalistów i ich odpowiednio dobrze wynagradzać, ponieważ kapitałem naszej firmy są nasi pracownicy. Zależy nam na stałym zgranym teamie. To musi kosztować

    Jaka jest Pana polityka personalna na najbliższe miesiące?

    Cały czas szukamy pracowników do pracy w linii Air Italy Polska. Firma, która zarządzam cały czas się rozwija. Aktualnie podnosimy kapitał firmy z obecnych 6 milionów złotych do 18 milionów. Planujemy także w tym roku zwiększyć zatrudnienie o około dwudziestu nowych pracowników na różnych stanowiskach. Osoby zainteresowane mogą wysyłać aplikacje na stronę http://www.airitalypolska.com.pl/praca/.

    Czy Air Italy Polska organizuje wakacyjne (letnie) staże dla studentów, jeżeli tak to gdzie można znaleźć informacje lub kiedy odbywa się nabór?

    Tak regularnie organizujemy takie staże, oczywiście liczba miejsc jest ograniczona. Podobnie jak w poprzednim wypadku zapraszamy osoby zainteresowane o kontakt poprzez naszą stronę internetową.

    Od wielu lat prowadzi Pan aktywną walkę z polskimi absurdalnymi przepisami, które utrudniają rozwój branży lotniczej w Polsce. Dziś (11 marca br.) na konferencji Pan Dyrektor Krzysztof Kapis z Departamentu Lotnictwa zaprezentował ministerialną koncepcję budowy Centralnego Portu Lotniczego, co Pan na ten temat sądzi?

    Koncepcja Centralnego Portu Lotniczego pomiędzy Łodzią a Warszawą ma wiele plusów, ale nie może być oderwana od rzeczywistości. Wystarczy popatrzeć na aktualne inwestycje czy to w porcie lotniczym w Modlinie czy na łódzkim Lublinku. Wydaje się setki milionów złotych po to by za chwilę wybudować CPL i te setki milionów złotych pójdą w błoto. Państwo musi mieć jeden plan, co do polityki transportowej a nie ma go. Tak wiec mamy sytuację w której każdy samorząd buduje swój indywidualny port lotniczy gdyż takie ma potrzeby i ambicje. Kolejnym przykładem jest sytuacja w Trójmieście gdzie z jednej strony rozbudowywane jest Rębiechowo a tuż za miedzą prezydent Gdyni planuje budowę kolejnego lotniska w odległości 30km. Takich absurdalnych ambitnych projektów poszczególnych polityków jest jeszcze więcej np. na siłę rozwijane zielonogórskie lotnisko Babimost. Zbyt daleko miasta by mogło skutecznie przyciągać pasażerów. Płacenie niemałych pieniędzy przewoźnikom by utrzymywać tę fikcję jest kompletnie bez sensu. Czasami na uwidocznienie absurdalności tych nieskoordynowanych i chaotycznych działań używam porównania z programem budowy dróg i autostrad, Co by to było gdyby każda gmina postanowiła wybudować sobie autostradę w dowolnie wyznaczonym miejscu i kierunku? W wersji optymistycznej doprowadziłoby to do chaosu a w pesymistycznej do katastrofy.

    Na konferencji zorganizowanej przez Związek Regionalnych Portów Lotniczych w Krakowie przedstawił Pan dwie interesujące prezentacje jedna dotyczyła nazwanego przez Pana „Trójkąta bermudzkiego polskiego transportu lotniczego linie lotnicze a polityka”, a druga dotyczyła sytuacji na polskim rynku przewozów czarterowych. Czy pozwoli Pan upublicznić dla naszych czytelników te materiały?

    Zdecydowanie tak, od wielu lat próbuje wpływać na prawo lotnicze w taki sposób by nasz biznes lotniczy mógł się rozwijać w sposób właściwy, czyli taki by nasze Państwo przynajmniej nie przeszkadzało w naszym rozwoju. Wiele regulacji jest przygotowywane na szybko tylko po to by zdążyć na czas (zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej) a nie jest to robione z głową. Po raz kolejny uchwalimy coś, co nie przystaje do obecnej sytuacji. Przykłady takiego działania można mnożyć choćby w kwestii rejestrowania działalności w Polsce – za czym idzie płacenie podatków w Polsce. Z jakiego powodu nie zachęcamy czy wręcz nie naciskamy na obcych przewoźników by, podobnie jak moja firma rejestrować działalność lotniczą w naszym kraju by (po raz kolejny podkreślam) płacić podatki u Nas. Proszę zwrócić uwagę na największą tanią linie w Polsce, czyli Wizzaira, który mimo utworzenia pięciu baz na czterech lotniskach, czyli Pyrzowice, Okęcie, Rębiechowo, Ławica oraz w Strachowicach nie mają żadnej maszyny zarejestrowanej w Polsce? Jak to jest, że w mniejszej Bułgarii się to udało, udało się na Ukrainie? Dlaczego powstała Lufthansa Italia? Ponieważ Włoski rząd chce rozwijać lotnisko w Mediolanie po kłopotach Alitalii. Robi to w sposób przemyślany zachęcając i wymagając.

    Oczywiście proszę wykorzystać te prezentacje do zwiększenia świadomości i być może działania w zakresie zmieniania złego szkodzącego prawa nam wszystkim.
    (wkrótce opublikujemy prezentacje)

    Panie Prezesie dziękuję bardzo za niezwykle ciekawy wywiad, w którym poruszyliśmy bardzo wiele kwestii związanych z obecną sytuacją, ale także planami na przyszłość linii Air Italy Polska i życzę kolejnych sukcesów w branży.

    Wywiad został autoryzowany przez Air Italy Polska.
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 30-03-2011 o 08:38 Powód: zmiana fotek z linku na img
    Pozdrawiam, Airliner

  2. #2
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Prosto powiem...lubie szefa AIP. Mowi wiele prawdy i sie zgadzam prawie ze wszystkim. To jest genialne, jakby LOT na to wpadl 10 lat temu to by teraz nie byl w tej sytuacji:

    "Jest niezwykle ważnym by cały czas promować nasz kraj za oceanem, Żyjemy w przekonaniu, iż Polska jest postrzegana przez Amerykanów czy Kanadyjczyków tak samo jak przez Europejczyków, którzy coraz chętniej nas odwiedzają. Nic bardziej mylnego - tam potencjał turystyczny Polski nie jest kompletnie zauważalny poza kręgiem naszej Polonii."

    I dokladnie to co mowilem w watku zwiazanym z Rzeszowem, moze sven tutaj zajrzy :

    "
    dzięki między innymi naszym staraniom - sytuacja ulegnie znaczącej poprawie. Zdajemy sobie także sprawę z tego, iż turysta amerykański/kanadyjski jest wymagającym klientem i chce mieć komfortową obsługę także na terenie Polski."


    "
    Zastanawiamy się nad takim rozwiązaniem, myślimy o sprzedaży biletów po przez globalne systemy rezerwacji dające dostęp do portali przez które duża część klientów kupuje bilety."


    Dobry wywiad. Jakby LOT tak myslal to by linia byla duza potega centralnej i wschodniej Europy.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  3. #3
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Bardzo ciekawy wywiad. Kawał super pracy Wojtek. Dzięki.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  4. #4
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Nic bardziej mylnego - tam potencjał turystyczny Polski nie jest kompletnie zauważalny poza kręgiem naszej Polonii. Polska niestety kojarzy się bardziej z filmami z serii Jamesa Bonda, czyli tu i ówdzie pościgi na ulicach z czołgami T-55 a nie nowoczesny środkowo europejski kraj, który od ponad dwudziestu lat rozwija się w szybkim tempie.
    Kompletnie to za duże słowo, w poniedziałek widziałem wycieczkę młodych Kanadyjczyków na Rynku w Krakowie, więc ruch jest.
    EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stawka Zobacz posta
    Kompletnie to za duże słowo, w poniedziałek widziałem wycieczkę młodych Kanadyjczyków na Rynku w Krakowie, więc ruch jest.
    Prima aprilis jest dopiero za dwa dni chciałem uprzejmie zauważyć
    Rafox likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Bardzo dobry wywiad. Dzięki Wojtek za włożoną pracę ;-)

  7. #7
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Jakby LOT tak myslal to by linia byla duza potega centralnej i wschodniej Europy.
    Jakby LOT nie był sterowany przez rząd to może by w końcu mógł się normalnie rozwijać.

    Artykuł rewelacja!

  8. #8
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stawka Zobacz posta
    Nic bardziej mylnego - tam potencjał turystyczny Polski nie jest kompletnie zauważalny poza kręgiem naszej Polonii


    Cytat Zamieszczone przez stawka Zobacz posta
    Kompletnie to za duże słowo, w poniedziałek widziałem wycieczkę młodych Kanadyjczyków na Rynku w Krakowie, więc ruch jest.


    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Prima aprilis jest dopiero za dwa dni chciałem uprzejmie zauważyć


    Prezes odnosił się także do rynku amerykańskiego (nie napiszę o Kanadyjczykach, bo jest ich znacznie mnie).
    I oboje macie racje, ponieważ amerykanie z jednej strony są piątą (po Brytyjczykach, Niemcach, Słowakach oraz Włochach) co do wielkości grupą turystów w Krakowie.
    W ubiegłym roku do Nas przyjechało 160 tys. amerykanów i jest to znacząca grupa turystów około 8% wszystkich turystów zagranicznych.

    Prezes Air Italy Polska powiedział o potencjale który kompletnie nie jest wykorzystywany. Ponieważ jeśli zestawimy dwie cyfry ilość amerykanów odwiedzających Kraków w porównaniu do ilości mieszkańców USA (czyli 310 mln) to średnio wychodzi iż obywatele statystycznie odwiedza co 0,0005% nasze miasto.
    W takim tempie jeśli 1% amerykanów miała by odwiedzić Kraków zajmie to blisko 20 lat.

    I tutaj jest gigantyczny potencjał do rozwoju, tyle że sam z siebie się nie zrobi.
    Tym bardziej że turysta amerykański jest wymagający ale jednym z najbardziej oczekiwanym ponieważ wydaje znacznie więcej pieniędzy niż inni.
    Pozdrawiam, Airliner

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Prosto powiem...lubie szefa AIP. Mowi wiele prawdy i sie zgadzam prawie ze wszystkim. To jest genialne, jakby LOT na to wpadl 10 lat temu to by teraz nie byl w tej sytuacji:
    A co ma mówić innego? Stara się przypodobać tym, którzy zapewniają strumień kasy.
    Czy pójdą za tym konkretne akcje, to dopiero zobaczymy.

  10. #10
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    A co ma mówić innego? Stara się przypodobać tym, którzy zapewniają strumień kasy.
    Czy pójdą za tym konkretne akcje, to dopiero zobaczymy.
    Wlasnie nic ma nie mowic innego. Wiadomo ze PR ale z drugiej strony widac ze jest realista. Nie takim jak ja ale duzo wiekszym niz inni ludzie ktorych wywiady tutaj czytalem.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 30-03-2011 o 15:22
    Rafox likes this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  11. #11

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    ponieważ amerykanie z jednej strony są piątą (po Brytyjczykach, Niemcach, Słowakach oraz Włochach) co do wielkości grupą turystów w Krakowie.
    W ubiegłym roku do Nas przyjechało 160 tys. amerykanów i jest to znacząca grupa turystów około 8% wszystkich turystów zagranicznych.
    Wszystko zależy od tego jak i gdzie jest to liczone: jeśli jako turysta z USA liczona jest każda osoba, która pokaże na lotnisku Amerykański paszport, niezależnie od tego, czy na przykład ma równolegle paszport polski i odwiedza rodzinę, to wynik będzie zawyżony. Jeśli jest to liczone w hotelach, to rzeczywiście można mówić o turystach.

  12. #12
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Jeśli jest to liczone w hotelach, to rzeczywiście można mówić o turystach.
    Tak, liczba turystów liczona jest wedle rezerwacji w hotelach.
    Pozdrawiam, Airliner

  13. #13
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią publikujemy prezentację Prezesa Air Italy Polska Pana Mariusza Szpikowskiego na temat rynku lotniczego w Polsce.

    http://lotnictwo.net.pl/files/9_Mariusz_Szpikowski_AIP_'Bermuda_triangle'_Cracow _Cracow_20110310.pdf
    Pozdrawiam, Airliner

  14. #14
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    publikujemy prezentację Prezesa Air Italy Polska Pana Mariusza Szpikowskiego na temat rynku lotniczego w Polsce.
    Daje do myślenia.. - warto przestudiować.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Czarny ekran widze - cos nie tak z ta prezentacja.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Czarny ekran widze - cos nie tak z ta prezentacja.
    Firefox? Zrestartuj.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzieki. Na IE dziala.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

LinkBacks (?)

  1. 22-07-2014, 16:47
  2. 09-04-2014, 14:04
  3. 22-02-2014, 22:23
  4. 16-12-2013, 08:48
  5. 22-11-2013, 19:29
  6. 29-04-2012, 22:25
  7. 30-03-2012, 13:05
  8. 10-02-2012, 09:34
  9. 23-09-2011, 15:54
  10. 19-06-2011, 20:42
  11. 11-05-2011, 13:51
  12. 27-04-2011, 13:07
  13. 07-04-2011, 15:41
  14. 05-04-2011, 19:00
  15. 04-04-2011, 18:05
  16. 31-03-2011, 17:28
  17. 31-03-2011, 12:33
  18. 31-03-2011, 12:01

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •