A jednak dali radę i nie będę już ich musiał przezywać "WingletAir". Rozumiem, że są niebieskie, tak jak w SP-ENY?
A jednak dali radę i nie będę już ich musiał przezywać "WingletAir". Rozumiem, że są niebieskie, tak jak w SP-ENY?
"I don't care much of where I'm going, because I fly 747 a Boeing"
Tak patrzę teraz, "nowy" 738 na pewno będzie miał winglety od razu bo wszystkie AB 738 mają, idąc tropem poprzednich 738 od Air Berlina, Enter kupował zawsze samoloty ze znakami D-ABB* (ABBU i ABBM) więc teraz idąc tym tropem powinien również być jakiś ABBcośtam, a jedynym "staro" pomalowanym 738 jest D-ABBB, wiek się zgadza, bo Enter bierze około 10-latki, może to ten przyjdzie do ENT, albo coś za bardzo przeSherlockowałem ?
Bonus: wszystkie 738NG AB są widoczne na radarze
Takie jeszcze info z facebooka Katowice Airport:
Jutro oznacza tutaj 19 października...chybaJutro zaczyna się montaż wingletów w Boeingu 737-800NG Enter Air SP-ENZ.
Co nie zmienia faktu, że LineTech ma duuużo roboty
A na wideo dla TVS albo TVP pięknie szczerzą się "swoi", no paczcie jaki pijar
Ciekawe, czy na serio będą winglety w -400, jak było gdzieś wcześniej napisane.
Z tego co kojarzę to 734 nie może mieć wingletów z powodu innej konstrukcji skrzydeł, ale ręki uciąć nie dam...
Montaż wingletów w Katowicach - Lotnicza Polska -W Katowicach odbywa się montaż wingletów na skrzydłach dwóch Boeingów 737-800 należących do Enter Air. To pierwsza tego typu operacja w Polsce.
W oddanym do użytku w lipcu hangarze na lotnisku w Pyrzowicach trwa obecnie montaż wingletów na skrzydłach Boeingów należących do Enter Air. To pierwsza tego typu operacja w Polsce. Prezes Enter Air, pan Grzegorz Polaniecki zdradził naszej redakcji kilka szczegółów dotyczących modernizacji maszyn.
- Montujemy winglety na naszych dwóch 800-tkach: SP-ENX i SP-ENZ. Te samoloty przyszły do nas z linii Air Berlin i wyprodukowane były bez wingletów. Jednak dla naszych operacji zimowych, a szczególnie lotów do Tajlandii i na Sri Lankę potrzebujemy trochę większego zapasu zasięgu i dlatego zdecydowaliśmy się na taką inwestycję.
- Wszystkie nasze samoloty B737-800 mają być wyposażone w pewnego rodzaju pakiet zmniejszający zużycie paliwa i poprawiający komfort. Oprócz wingletów będziemy także wymieniali fotele na bardzo nowoczesne, lekkie, skórzane siedzenia firmy Recaro. Fotele te są tak wyprofilowane, że dają pasażerowi kilka centymetrów więcej na nogi niż tradycyjne siedzenia lotnicze, co jest bardzo ważne dla komfortu, szczególnie wysokich pasażerów. Z punktu widzenia ekologii ważne jest, że zestaw foteli jest lżejszy o kilkaset kilogramów, co daje bardzo znaczące oszczędności na paliwie. B737-800 w konfiguracji Enter Air jest już dziś rekordzistą w niskim spalaniu paliwa na jeden fotel. Na 100 km wychodzi podobne spalanie jak spalanie na fotel w samochodach osobowych.
Choć może brzmi to paradoksalnie, to montaż końcowki skrzydła jest tylko częścią modyfikacji samolotu. Trzeba też wprowadzić poprawki w kokpicie, by samolot latał wolniej - winglety powodują mniejszy opór powietrza i rozwinięcie maksymalnej prędkości może być niebezpieczne. Dlatego potrzebna jest również ingerencja w oprogramowanie maszyny, uwzględniająca poprawkę na zmienione własciwości aerodynamiczne samolotu.
- Winglety przyleciały z Boeinga (a dokładniej z APB) kilka tygodni temu i zostały już zamontowane na pierwszym samolocie: SP-ENX. Winglety są produkowane dokładnie pod dany samolot o danym numerze seryjnym, zgodnie ze standardami producenta, firmy APB. Instalacja przeszła już wszystkie testy, natomiast teraz dostosowywane jest jeszcze oprogramowanie do nowej konfiguracji samolotu. Nowe oprogramowanie komputera pokładowego FMC jest w tym procesie najważniejsze, gdyż to ono pomaga skonfigurować samolot tak, aby miał lepsze osiągi aerodynamiczne i tym samym spalał mniej paliwa oraz generował mniej hałasu. B737-800 spełniają wymagania kategorii IV ICAO.
SP-ENX z zamontowanymi wingletami. (fot. Enter Air)
- Jak tylko prace na SP-ENX zostaną zakończone (planowane zakończenie w tym tygodniu), do hangaru wejdzie SP-ENZ na taką samą modyfikację, co siostrzany samolot z naszej floty. Trzeci samolot B737-800, który przejmujemy od Air Berlin, SP-ENW przyleci do nas w grudniu tego roku. Ten egzemplarz jest już wyposażony w winglety i na razie nie będzie modyfikowany - podsumowuje prezes Polaniecki.pk
Pozdrawiam,
Kamil
Mapa miejsc do spottingu na EPWA
Ten egzemplarz jest już wyposażony w winglety i na razie nie będzie modyfikowany - podsumowuje prezes Polaniecki
Planują winglety na usterzenie tylne ?
Oni zbierają się do montażu tych nowych wingtipow z 737 max. Enter myśli strasznie przyszłosciowo.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ostatnio edytowane przez dyziojr ; 19-10-2012 o 22:05 Powód: Pisownia
Dzień dobry,
To my także dołożymy swoje trzy grosze w temacie montażu wingletów w Boeingach 737-800 Enter Air (SP-ENX i SP-ENZ). Zapraszamy do lektury nowego wpisu na naszym blogu, który jest poświęcony właśnie temu tematowi - Operacja "Winglet"
Pozdrawiam
Piotr Adamczyk
Rzecznik prasowy Katowice Airport
Enter by się zajął przeglądami B734. SP-ENB ma strasznie wyjące hamulce ;>
Czy wiadomo kiedy pojawi się kolejna maszyna we flocie (B738)? Z tego co wiem ma pojawić się na jesieni, a dokładnie...ktoś coś wie?
^^Na przełomie grudnia/stycznia 2013
Zakładki