@kudak: czyżby kolejne obsunięcia w czasie co do dostaw od firm leasingowych?
@kudak: czyżby kolejne obsunięcia w czasie co do dostaw od firm leasingowych?
Pozdrawiam
Hothead.
Mi również imponuje barwnością floty i chaotycznością rozwoju. Firma zaczęta z prawie zerowym kapitałem, leasinguje starocie, z których większość miała wcześniej 4 właścicieli. Samoloty dorwane chyba gdzieś na tureckim bazarze, bo każdy "z innej parafii". Ba, nawet leasing jest w różnych firmach, żeby było barwniej. W sumie też tak bym zrobił prowadząc taką "nową" firmę. A nuż się trafią jakieś kłopoty finansowe i GECAS odbierze swoje sprzęty, a ILFC jakoś się da przekonać i wytrzyma 2 tygodnie negocjacji ;]
Fajnie jakby ENTER nie miał opóźnionych 70% lotów z Gdańska. ;/
Wczorajszy Izmir z 19:20 wyleciał o 23:20. Na szczęście udało się zorganizować zastępczy samolot i przyleciał z WAWy na pusto.
Poniedziałek dwa rejsy Entera opóźnione w tym również jeden o około 4h.
Sobotnie rejsy: Barcelona, Kos- każdy o ponad 1h
Nowe samoloty przylatują może się poprawi, bo w takim tempie to im nie wystarczy na opłacanie voucher'ów..
Po prostu linie nie są skłonne płacić cenę adekwatną do popytu.
Bałagan we flocie wynika z tego, że Enter Air woli płacić ratę leasingu za samolot 18-letni - kosztuje to 3x mniej niż rata leasingu za nowy samolot i 2x mniej niż za 8-letni.
Dostępne na rynku wtórnym są na przykład Boeingi 737NG Maleva. Ryanair co roku sprzedaje 10-20 najstarszych sztuk. EasyJet nie ma co robić z kilkoma 8-letnimi B737-700 (jednego już zezłomowali). W zeszłym roku sprzedali 6 sztuk. Cimber Sterling zbankrutował, były B737 do wzięcia. Virgin Australia niedawno puścił na rynek 11 sztuk. Air Berlin też się pozbywał części 737NG, zresztą jednego z nich wziął Enter. Ale chyba za płytkie mają kieszenie, żeby brać więcej tak "nowych" samolotów jak 11-latki. Nawet bezpośrednio w Boeingu jest trochę ofert.
Jeśli kogoś nie stać na nowe/"nowe" samoloty to kupuje czy leasinguje takie na jakie go stać. Lepiej aby linia rozwijała się powoli ale systematycznie, nie mając problemów finansowych. Nie ma problemu w tym aby Enter wziął samoloty o których mówisz, ale koszty również wzrastają. Coś jak "zastaw się, postaw się" tylko po co ?? No pewnie że każdy z nas chciałby, aby Enter latał na nowych samolotach, tylko ciekawe ile by polatała...
A tak niech sie opoznia na chwale firmy.Co za budowanie prestizu Tak jakos powolutku za jakies 10 latek polecimy o czasie
Come on Arsenal--))
To jest linia czarterowa, prestiż mogą sobie odłożyć na wieczne nigdy. Co roku są opóźnienia wszystkich czarterów jak leci, pewnie będzie trochę głupich artykułów na ten temat w mediach i tyle się wszyscy przejmą.
Ostatnio leciałem ENT do SSH.
Plusy:
+bardzo miła załoga, szczególnie szefowa pokładu POZ-SSH i pilot , który cały czas opisywał lot i położenie samolotu, na powrocie zmęczone stewardessy, ale za to szefowa pokładu miała lekkie poczucie humoru np. przy demo "A teraz prosimy o zwrócenie uwagi na nasz uroczy personel pokładowy".
Minusy:
-wnętrze samolotu (zarówno -ENB i ENC) zniszczone, mój fotel się nie odchylał, a podłokietnik był tak sklejony, że ręka mi się do niego przykleiła, natomiast w drodze powrotnej co się ruszyłem siedząc w fotelu otwierał się stolik za mną.
-opóźnienia:POZ-SSH 1,5h , a SSH-POZ o 2h z przesuniętą godziną odlotu.
Pozdrawiam,
Piotr
Ale to prawda że benki się rozchodzą jak świeże bułeczki, te przykładowo 737-700 po Malevie już dzień po podobno były zamówione - 5 zgarnęło Transaero, a 2 Travel Service... Podejrzewam że z resztą było podobnie..
Dokładnie. Nie wątpię w to, że samoloty Entera są bezpieczne. Trącające myszką wnętrza to szczegół. Klient takiej dajmy na to Itaki poleci do 5-gwiazdkowego hotelu w Turcji i oto co zapamięta: "Ale ta Itaka jest super! Świetny hotel i dobre jedzenie miałem. Ale ta linia Enter jest do bani! Obdarte siedzenia." Biuro podróży widzi, że jest nikła korelacja między prestiżem linii wożącej ludzi na wakacje, a opinią o biurze.
No właśnie najwyraźniej nie, bo 5-6 sztuk 737NG-700 kisi się i nikt ich na razie nie bierze.
Nietrafione inwestycje. Samoloty w częściach bywają więcej warte niż w całości. Szczególny przykład to model 737-600. Szybko okazało się, że jest mniej ekonomiczny w porównaniu do Embraerów i podobnej wielkości maszyn. W całości samolot ma niską cenę, a silniki można zamontować do innych modeli, to samo tyczy się większości części. To samo niedługo może dotyczyć Airbusów A340. Ich użytkowanie przestaje być opłacalne. Linie składające zamówienia na B777 wymuszają od Boeinga skup Airbusów A340 - aż ludzie się śmieją, że Boeing sprzedał w zeszłym roku więcej A340 niż Airbus
EasyJet zezłomował Boeinga 737-700, który miał niecałe 7 lat. 8-letni 737-600 Maleva też rozebrany na części.
Tak, Frontier posiekał chyba 6 Airbusów A318. Najstarszy w momencie złomowania miał 7 lat, najmłodszy 2 lata :-) Albo :-(
Edit: tutaj ciekawy operator: AeroTurbine Inc Fleet Details and History - Planespotters.net Just Aviation - firma specjalizuje się w rozbieraniu samolotów na części. Co do nich trafia już nigdy nie jest takie samo
Ja osobiście nie znam linii czarterowej, która by na sam początek zaczynała od młodych samolotów. Taka jest już kolej rzeczy zaczynać trzeba od maszyn starszych, w cenie dwóch 738 masz cztery 734. Z punktu widzenie linii lotniczej to bardziej im się opłaca, trzeba dobierać flotę tak aby było stać przewoźnika na jej utrzymanie. A nie porywać się z motyką na słońce i leasingować 2-3 letnie maszyny aby polatać jeden sezon i ogłosić upadłość. Z tego co się orientuję 737-700 nie są zbyt chodliwe na rynku wtórnym i stosunkowo mało linii lotniczych ma te maszyny w swoim posiadaniu. Jak powstał Enter wszyscy byli zachwyceni szybkim tempem rozwoju, teraz wszyscy narzekają jaki to Enter jest zły. Opóźnienia faktycznie są z ich winy, głownie spowodowane są brakami w flocie, za duża siatka w stosunku do ilości maszyn. 734,które teraz dojdzie do floty ma być podobne ostatnim tego typu samolotem, dalej mają iść w stronę 738 i sukcesywnie mają być wymieniane 734 na nowsze 738. Osobiście wolę aby rozwijał się nasz Enter niż na nasz rynek mają wchodzić linie spoza granic naszego kraju.
Zakładki