Ciekawe... Zapomnieli kogoś?
Ciekawe... Zapomnieli kogoś?
https://www.pasazer.com/news/43696/p...do,polski.html
Ja się tylko zastanawiam skąd takie zdziwienie Grzenia w temacie jest....
Zapewne latali na zlecenie rządu Malty- Nie byliśmy dopuszczeni do zleceń rządu RP na zwożenie Polaków do Polski. Lataliśmy dużo dla innych rządów, które zwoziły swoich obywateli - mówi Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air.
https://www.pasazer.com/news/42077/m...enter,air.htmlBez wątpienia Grupa Enter Air jest już bardzo dobrze osadzona na polskim rynku i bez przesady można ją uznać za sukces rodzimej przedsiębiorczości. Przedstawiciele grupy chwalą się, że Enter Air jest największym, prywatnym, polskim przewoźnikiem lotniczym. To stwierdzenie było prawdziwe, ale tylko do grudnia 2018 r. Pod koniec zeszłego roku główni akcjonariusze Enter Air SA powołali na Malcie spółkę ENT Investments Ltd i jednocześnie przekazali jej swoje akcje. Od tego momentu kontrolę nad spółką giełdową przejęła firma z Malty, która posiada ponad 52 proc. akcji. Po przeprowadzeniu tych działań można się spierać czy Enter Air jest jeszcze polską grupą kapitałową, jednak ważniejsze wydają się powody, które skłoniły twórców Enter Air do założenia spółki na śródziemnomorskiej wyspie.
https://ir.enterair.pl/akcjonariat/
To było tylko pytanie retoryczne i post....no jądra cisną w stronę słuszną
j.w
Prezes Enter Air: kryzys przetrwają najsilniejsze linie lotnicze
Kryzys wywołany koronawirusem w lotnictwie przetrwają najsilniejsi - mówi PAP prezes Enter Air Grzegorz Polaniecki. Branża będzie musiała wprowadzić wytyczne zapewniające bezpieczeństwo - np. kontrolę zdrowia pasażerów i dezynfekcję bagażu - dodaje. Szef linii Enter Air przypomniał, że lotnictwo w ostatnich latach przeżywało "swoje turbulencje" - m.in. z powodu wybuchu wulkanu na Islandii w 2010 r., arabskiej wiosny w latach 2010-2012 czy wysokich cen za baryłkę ropy. Teraz - jak mówił - mamy wirusa, który globalnie uziemił samoloty.
Jego zdaniem należy się spodziewać powolnej odbudowy branży po tym kryzysie. "Na pewno przetrwają na rynku najsilniejsi gracze, co oznacza, że prawdopodobnie dojdzie do upadku niektórych linii lotniczych" - powiedział Polaniecki.
Pytany o to, kiedy pierwsze samoloty będą mogły wystartować z polskich lotnisk, prezes wyraził nadzieję, że na początku czerwca. Zastrzegł jednak, że branża czeka jednak na decyzję o zniesieniu zakazu lotów, a także na procedury niezbędne do bezpiecznego latania.
"Czekamy na wytyczne europejskiego regulatora EASA (Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej - PAP). System procedur ochrony powinien składać się z trzech głównych etapów - kontroli stanu zdrowia na lotnisku, procedur zapobiegania stykania się pasażerów podczas kontroli security i podczas oczekiwania na samolot oraz podczas wsiadania, a następnie procedur bezpieczeństwa na pokładzie, czyli np. wymogu noszenie maseczek i częstej dezynfekcji samolotów" - wyjaśnił.
Wskazał też na konieczność wyeliminowania możliwości rozprzestrzeniania się wirusa. Powiedział, że pasażerom powinna być m.in. mierzona temperatura na lotnisku lub przed wejściem na nie, dezynfekowany powinien być ich bagaż, a także poczekalnia. Dodał, że należy też opracować wytyczne dla personelu pokładowego i pasażerów w trakcie lotu.
Zdaniem szefa Enter Air wszyscy powinni być zobowiązani do noszenia maseczek przez cały rejs, a personel również rękawiczki. Dodatkowe obostrzenia higieniczne powinny też dotyczyć zachowania się pasażerów w samolocie przy korzystaniu z toalet czy spożywania posiłków.
"Ten wirus, jak i wiele innych, zakaża głównie drogą aerozolową, czyli musi mieć nośnik w postaci wilgoci. Ponadto, w tej postaci musi dostać się do naszych śluzówek. Wystarczy zdać sobie z tego sprawę i przemyśleć dokładnie procedury stykania się ludzi, aby skutecznie wszystkich zabezpieczyć" - powiedział.
Podkreślił, że procedury powinny umożliwić wykrywanie potencjalnie zarażonych osób, by móc je izolować, oraz zabezpieczać ludzi przed kontaktem z wilgocią, która może zawierać cząsteczki wirusa.
Polaniecki uważa, że w samolotach nie ma możliwości, by ograniczyć liczbę pasażerów np. do jednego pasażera w rzędzie. Wówczas - jak powiedział - cena biletu wzrosłaby tak, że nikomu nie opłacałoby się latać, nikogo nie byłoby na to stać. "Zakładam, że wprowadzenie dodatkowych restrykcji będzie oznaczało dodatkowe koszty dla linii lotniczych, co w rezultacie i tak się przełoży na cenę biletu" - wyjaśnił.
Szef Enter Air zapewnił, że lotnictwo jest przygotowane do walki z roznoszeniem się wirusów już od wielu lat, ponieważ jest to jeden z podstawowych czynników, który się bierze pod uwagę przy konstruowaniu samolotów.
"System wentylacji i klimatyzacji w nowoczesnych samolotach takich jak B737-800 czy B737-8 Max jest zaprojektowany tak, by zapobiegać krążeniu wirusów i bakterii wewnątrz samolotu. Powietrze odbierane z pokładu jest skutecznie oczyszczane z całej wilgoci, czyli są usuwane wszystkie potencjalne nośniki dla cząsteczek wirusów i bakterii, a następnie jest przepuszczane przez filtry HEPA, które zatrzymują to, co mogło tam jeszcze pozostać" - tłumaczył. Dodał, że instalacja oczyszczania powietrza ma bardzo dużą wydajność, z przepustowością wynoszącą około 100 m sześc. na minutę. Powietrze to jest mieszane z powietrzem zasysanym z zewnątrz, które jest podgrzewane do żądanej temperatury w kabinie pasażerskiej.
Jak mówił, efektem niepożądanym jest suchość tego powietrza, która powoduje pewien dyskomfort u pasażerów, dlatego w czasie lotu polecane jest picie wody, aby nie odwodnić organizmu. "Jednak priorytetem jest czystość powietrza krążącego w kabinie. Cały system podlega częstym przeglądom, a filtry są regularnie wymieniane" - zapewnił.
Pytany o to, jakie jego zdaniem będzie zainteresowanie podróżami z takimi typami przewoźników jak Enter Air w nadchodzące wakacje, Polaniecki przyznał, że to jest zawsze kwestia równowagi pomiędzy popytem i podażą.
"Generalnie na rynku będzie na pewno spadek popytu ze strony klientów. Z drugiej jednak strony może być spadek podaży, bo linie lotnicze mogą nie wytrzymać tego kryzysu, a i biura podróży mogą wybierać tylko tych przewoźników, którzy będą gwarantować im stabilność" - powiedział.
Zastrzegł jednak, że trudno powiedzieć, jak ostatecznie będzie. "Na razie oceniamy, że to może być szansa dla takich przewoźników jak Enter Air, że możemy być przewoźnikiem pierwszego wyboru dla klientów ze względu na stabilność" - powiedział.
Odnosząc się do planów budżetowych prezes powiedział, że nie może ujawnić szczegółów, ponieważ spółka jest notowana na GPW. Zaznaczył, że przewoźnik nie rezygnuje z zaplanowanych inwestycji, gdyż są one ważnym elementem optymalizacji kosztów.
"Wdrożyliśmy program redukcji pensji. Zaczęliśmy od siebie - najpierw zarząd powiedział, że rezygnuje z pobierania wynagrodzenia, potem poprosiliśmy pracowników, żeby oni zgodzili się obniżyć swoje wynagrodzenia w czasie kryzysu. Prawie 100 proc. załogi poparło to" - mówił.
PAP
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Pytanko!
Czy w EnterAir przyjmują CC, którzy są w trakcie studiów ( chodzi mi o normalny etat, nie 4 miesięczny okres studencki )?
Ostatnie loty floty Entera , reszta stoi co najmniej od 7 dni.
Kod:10.SP-ENU 17 May 2020 (HAM) (KTW) ----- 07:15 ----- Wyladowal 08:16 (ENT53TE) Czas lotu: 1:01 12.SP-ENW 17 May 2020 (STN) (KTW) ----- 18:06 ----- Wyladowal 19:47 (ENT58ZK) Czas lotu: 1:41 13.SP-ENX 17 May 2020 (STN) (AMS) ----- 08:15 ----- Wyladowal 08:50 (ENT54TC) Czas lotu: 0:35 14.SP-ENZ 16 May 2020 (CDG) (KTW) ----- 14:44 ----- Wyladowal 16:15 (ENT56NB) Czas lotu: 1:32
https://www.wnp.pl/logistyka/enter-a...3yB3gr_ItMpaE0
Słowa zdają się potwierdzać kurs akcji Entera, który po covidowym trzęsieniu ziemi wzrósł już niemal o 100%. Fajnie wiedzieć, że przynajmniej jedna firma lotnicza w PL jest zarządzana tak jak trzeba.
Flota Entera cos tam lata 16 z 21 samolotów w ostatnim tygodniu była w powietrzu
Kod:1.SP-ENG 23 Jul 2020 (LXS) (LGW) ----- 12:25 ----- Wyladowal 15:48 (ENT43CS) Czas lotu: 3:23 2.SP-ENL 24 Jul 2020 (KTW) (BOJ) ----- 07:06 ----- Oczekiwany 08:39 (ENT19PE) Czas lotu: ----- 4.SP-ENN 24 Jul 2020 (WRO) (ZTH) ----- 04:09 ----- Wyladowal 06:17 (ENT56TM) Czas lotu: 2:07 5.SP-ENO 24 Jul 2020 (TMP) (EVN) ----- 02:58 ----- Wyladowal 06:38 (ENT555P) Czas lotu: 3:39 6.SP-ENP 24 Jul 2020 (RHO) (WAW) ----- 03:45 ----- Wyladowal 06:20 (ENT45UN) Czas lotu: 2:35 7.SP-ENQ 24 Jul 2020 (CDG) (PMO) ----- 05:13 ----- Wyladowal 07:07 (ENT85YH) Czas lotu: 1:54 9.SP-ENT 20 Jul 2020 (TIA) (KTW) ----- 16:20 ----- Wyladowal 17:42 (ENT118F) Czas lotu: 1:22 10.SP-ENU 22 Jul 2020 (MUC) (WAW) ----- 16:48 ----- Wyladowal 17:54 (ENT55EK) Czas lotu: 1:06 13.SP-ENX 24 Jul 2020 (ZTH) (POZ) ----- 04:45 ----- Wyladowal 07:02 (ENT73PC) Czas lotu: 2:17 14.SP-ENZ 23 Jul 2020 (GDN) (LUZ) ----- 09:30 ----- Wyladowal 10:18 (ENT52WF) Czas lotu: 0:47 15.SP-ESA 24 Jul 2020 (VAR) (KTW) ----- 04:45 ----- Wyladowal 06:16 (ENT76TS) Czas lotu: 1:31 16.SP-ESB 24 Jul 2020 (WAW) (RHO) ----- 04:06 ----- Wyladowal 06:36 (ENT74UT) Czas lotu: 2:31 17.SP-ESC 24 Jul 2020 (WAW) (MAH) ----- 06:37 ----- Oczekiwany 09:21 (ENT76PT) Czas lotu: ----- 19.SP-ESE 24 Jul 2020 (WAW) (RHO) ----- 03:57 ----- Wyladowal 06:26 (ENT71DP) Czas lotu: 2:29 20.SP-ESF 24 Jul 2020 (WAW) (BOJ) ----- 06:23 ----- Oczekiwany 08:03 (ENT57TX) Czas lotu: ----- 21.SP-ESG 24 Jul 2020 (WAW) (MAH) ----- 06:12 ----- Oczekiwany 09:06 (ENT75
Treść raportu: Zarząd Enter Air S.A. _"Spółka"_ informuje, że w dniu dzisiejszym spółka Enter Air Sp. z o.o. _spółka zależna Enter Air S.A._ zawarła ze spółką The Boeing Company pakiet umów dotyczących współpracy pomiędzy tymi spółkami w odniesieniu do samolotów Boeing Model 737-8.
Pakiet przedmiotowych umów dotyczy trzech następujących elementów: rozliczenia odszkodowania za straty poniesione przez spółkę Enter Air Sp. z o.o. w wyniku uziemienia samolotów B737-8 MAX, porozumienia w sprawie przesunięcia planowanych dostaw 4 niedostarczonych jeszcze samolotów, a także zamówienia 2 dodatkowych samolotów typu Boeing Model 737-8 oraz opcji na kolejne 2 samoloty w perspektywie najbliższych 7 lat.
Źródło
W obecnej sytuacji trzymali Boeinga za jaja. Wcale bym się nie zdziwił jakby te dwa nowe były niemal gratis.
Pogratulować zarządowi Entera ewidentnie wykorzystują sytuacje. Obecnie i tak wszystko nie ma pełnego obłozenia wiec odlozenie na 2,5roku ma sens do tego pewnie dostali spore znizki na wszystko co sie stalo a boeing mogl sie pochwalic iz sa jeszcze tacy co nie uciekaja.
Chetnie bym poznal szczegóły. A za ten 3-4lata jak MAXy przyjda to moze byc juz inny swiat w lotnictwie.
Ostatnie loty floty Entera 16 na 21 samolotów lata
Kod:1.SP-ENG 18 Aug 2020 (ARN) (BUD) ----- 09:09 ----- Wyladowal 11:05 (ENT55TX) Czas lotu: 1:56 2.SP-ENL 18 Aug 2020 (ZTH) (WAW) ----- 17:05 ----- Wyladowal 19:10 (ENT73KB) Czas lotu: 2:05 4.SP-ENN 19 Aug 2020 (HER) (WAW) 11:35 12:20 14:20 Wyladowal 14:43 E44922 Czas lotu: 2:23 5.SP-ENO 19 Aug 2020 (HER) (POZ) ----- 11:57 ----- Wyladowal 14:35 (ENT76AH) Czas lotu: 2:38 6.SP-ENP 19 Aug 2020 (AYT) (POZ) ----- 11:41 ----- Wyladowal 14:25 E47020 Czas lotu: 2:45 7.SP-ENQ 18 Aug 2020 (VAR) (WAW) ----- 15:22 ----- Wyladowal 16:52 (ENT71PC) Czas lotu: 1:30 9.SP-ENT 19 Aug 2020 (HER) (KTW) 18:55 18:52 21:35 Oczekiwany 21:07 E44642 Czas lotu: ----- 10.SP-ENU 19 Aug 2020 (PMI) (WAW) ----- 09:09 ----- Wyladowal 11:47 (ENT71TZ) Czas lotu: 2:38 13.SP-ENX 19 Aug 2020 (SXF) (KTW) ----- 16:29 ----- Wyladowal 17:18 (ENT53HP) Czas lotu: 0:49 14.SP-ENZ 19 Aug 2020 (HER) (WAW) ----- 14:17 ----- Wyladowal 16:39 (ENT13JU) Czas lotu: 2:22 15.SP-ESA 19 Aug 2020 (KTW) (CHQ) 16:15 16:13 19:00 Wyladowal 18:27 E41993 Czas lotu: 2:15 16.SP-ESB 14 Aug 2020 (PMO) (CDG) ----- 16:59 ----- Wyladowal 19:05 (ENT81ZW) Czas lotu: 2:07 17.SP-ESC 19 Aug 2020 (POZ) (HER) ----- 07:25 ----- Wyladowal 10:05 (ENT75SC) Czas lotu: 2:40 19.SP-ESE 19 Aug 2020 (AYT) (WRO) ----- 06:59 ----- Wyladowal 09:36 E45372 Czas lotu: 2:36 20.SP-ESF 17 Aug 2020 (CFU) (LGW) ----- 12:36 ----- Wyladowal 15:24 (ENT49EX) Czas lotu: 2:48 21.SP-ESG 19 Aug 2020 (POZ) (PMI) ----- 00:20 ----- Wyladowal 02:49 (ENT76NY) Czas lotu: 2:2
Można latać i latać. W sezonie to jeden samolot spokojnie 2 razy leciał do Grecji/Bułgarii jedno dnia itd.
Zastanawiające jest też czy w obecnej sytuacji i tak nie warto wymienić części NG na MAX (w sensie szybciej). Ale pewnie brak pewności co do rozwoju sytuacji zaleca ostrożność w pozbywaniu się NG które w przyszłym roku mogą być potrzebne...
Warto odnotować - Enter Air i AFG założyli centrum szkoleniowe i sprowadzili pierwszy 737NG Level-D w Polsce:
https://businessinsider.com.pl/techn...ologia/wstdfd9
Można by żec, wreszcie...
WAW -> ZNZ przez HRG
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/sp-esa#25ec8a12
A myślałem, że z Katowic do Omanu to jest hardcore 737, ale widać są śmiałkowie z Warszawy na Zanzibar 737... 10h w 737...
ZNZ lata od lat przez HRG nie tylko z WAW ale i z innych polskich portów. To samo z SID. ZNZ nawet tak na MAXach latał.
Do SID MAX zaleci bez międzylądowania, tak samo jak do SLL. Więc na MAX-ach te kierunki będą znośniejsze bo jednak to zawsze z 1,5-2h schodzi dodatkowego czasu na międzylądowanie. A do ZNZ doleci? Chyba też będzie musiał mieć międzylądowanie.
Szkoda, że nie można liczyć w jakiś skończonym czasie na lepszy komfort na kierunkach egzotycznych. Jednak 10h w LOTowskim drimku, a nawet 4h w 737 to wolę 10h w drimku...
Zakładki