VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 159
Like Tree131Likes

Wątek: A jeśli wojna, to co z lotnictwem cywilnym?

  1. #1

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie A jeśli wojna, to co z lotnictwem cywilnym?


    Polecamy

    Witam,
    Mam nadzieję, że rozwoju wojny między Rosją i Ukrainą uda się uniknąć. Piszę "rozwoju", bo wojna na wschodzie Ukrainy trwa już od 8 lat, z widocznymi skutkami dla lotnictwa cywilnego - jest tu zarówno zestrzelenie malezyjskiego samolotu, jak i blokada przestrzeni powietrznych dla samolotów drugiej strony pomiędzy Rosją i Ukrainą.

    Teraz zastanawiam się, czy ewentualny wybuch wojny i szerokie sankcje Zachodu (o ile Zachód zastosuje szerokie sankcje) i sankcje Rosji (można spodziewać się kontrakcji) może oznaczać następujące sytuacje (mogą wystąpić w różnym natężeniu):

    1. Uznanie Rosji za stronę wojującą, oznaczające brak możliwości przelotu maszyn cywilnych innych państw nad terytorium Rosji;
    2. "Akcja ubezpieczeniowa" lub "żądanie leasingodawców" w stosunku do samolotów lecących nad terytorium rosyjskim - efektywny zakaz latania lub horrendalne podniesienie kosztów latania nad Rosją;
    3. Blokada przestrzeni powietrznej innych państw dla samolotów rosyjskich (rejestracja) lub rosyjskich przewoźników (jako sankcja Zachodu);
    4. Żądanie Wlk. Brytanii, jako suwerena Bermudów, uziemienia wszystkich samolotów z rejestracją VP i VQ wykonujących loty z/do/w Rosji (jako sankcja Wlk. Brytanii - na zasadzie - niech Aerofłot sobie lata na Iłach 76 i Anach 24);
    5. Blokada rosyjskiej przestrzeni powietrznej dla samolotów innych, być może wybranych państw (jako sankcja ze strony Rosji).

    Co sądzicie?

    MK

  2. #2
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Dzisiaj już chyba nikt nie wyobraża sobie latania pomiędzy Europą a Chinami, Japonią czy Koreą z pominięciem Rosji. Gdyby próbowano jakichś sankcji dla rosyjskich maszyn nad Europą, niewątpliwie odbyłoby się to kosztem europejskich samolotów nad Rosją. Nikt nie pozwoli sobie na takie ruchy, ponieważ w takiej sytuacji azjatyccy przewoźnicy uzyskaliby spore przewagi czasowe i ekonomiczne latając nad Syberią, trudno sobie wyobrazić, żeby Chińczycy wprowadzili sankcje dla przewoźników rosyjskich i odwrotnie. Zapewne skończy się jakimiś pozorowanymi ograniczeniami lotów nad Ukrainą lub wschodnią Ukrainą.
    Kajetan05 and Miras_eM like this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Czy jakiś polski samolot "nocował" wczoraj na Ukrainie?

    PS. Odpowiadam sam za p.com: "Samolot PLL LOT lecący z Warszawy do Kijowa musiał w nocy zawrócić w okolicach Lublina".
    LVF odleciał z blisko 4 godzinnym opóźnieniem. Gdyby nie to zapewne by już pozostał w Kijowie.

  4. #4
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Chyba nie, grubo opóźniony nocny IEV by LO został zawrócony w okolicy Lublina, dziś rano patrzyłem co stoi na ukraińskich lotniskach (wg FR24), to nic polskiego nie widziałem. W Kijowie i Lwowie zostało kilka maszyn Wizza, ale żadna chyba nie realizowała rejsu z Polski.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    Czy jakiś polski samolot "nocował" wczoraj na Ukrainie?

    PS. Odpowiadam sam za p.com: "Samolot PLL LOT lecący z Warszawy do Kijowa musiał w nocy zawrócić w okolicach Lublina".
    LVF odleciał z blisko 4 godzinnym opóźnieniem. Gdyby nie to zapewne by już pozostał w Kijowie.
    To było zaplanowane opóźnienie. Od kilku dni samolot LOT nie nocował na lotnisku w Kijowie tylko wylatywał w środku nocy tak aby od razu powrócić porannym lotem do Warszawy - bez potrzeby nocowania załogi w Kijowie.
    Mateusz Janiec and FilipBB like this.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Za onetem dosłownie:
    • KBP
    • 2 samoloty A400M należące do tureckich sił powietrznych
    • Ukraińskie Międzynarodowe Linie Lotnicze: 4 Boeingi 737-800, 2 Embraery E190
    • Azurair: 1 Boeing 777, 3 Boeingi 767, 3 Boeingi 757, 1 Boeing 737

    Samoloty zatrzymane na lotnisku Żuliany w Kijowie :




  7. #7

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Ciarki na ciele powoduje u mnie widok kilku latających cystern aktualnie min nad Polską i Rumunią, kolejne widzę w drodze.

  8. #8
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez To_masz Zobacz posta
    Ciarki na ciele powoduje u mnie widok kilku latających cystern aktualnie min nad Polską i Rumunią, kolejne widzę w drodze.
    Ciarki to będą jak one odlecą nad Pacyfik..
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  9. #9

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie

    Przestrzeń powietrzną zamknęła Mołdowa - pewnie w związku z potencjalnym niebezpieczeństwem dla lotnictwa cywilnego.

  10. #10
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Dzisiaj już chyba nikt nie wyobraża sobie latania pomiędzy Europą a Chinami, Japonią czy Koreą z pominięciem Rosji. Gdyby próbowano jakichś sankcji dla rosyjskich maszyn nad Europą, niewątpliwie odbyłoby się to kosztem europejskich samolotów nad Rosją. Nikt nie pozwoli sobie na takie ruchy, ...
    Za to dzisiaj...
    Cóż, życie znów nie przejęło się ubiegłotygodniowymi granicami naszej wyobraźni. I to do tego stopnia, że nikt nawet nie wspomina o jakichś słupkach w Excelu linii lotniczych.

    Całą tę sieć wpływów, którą Putin szył w Europie od dwudziestu lat, spruli mu Ukraińcy w trzy dni, bo nie okazali się domkiem z kart, jak opowiadał wszystkim.
    Onet

    Within a few days Vladimir Putin has managed to do what NATO allies have spent years trying to achieve: a massive increase of military spending in Germany. BBC

    Kolejny raz potwierdza się stara prawda, że tylko dwie rzeczy są pewne odnośnie do przyszłości: będzie inaczej, niż jest teraz, oraz będzie inaczej, niż teraz wyobrażamy sobie, że będzie.
    Gdabski, minty, Ciosu and 6 others like this.
    For every solution there is a problem.

  11. #11
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Za to dzisiaj...
    Cóż, życie znów nie przejęło się ubiegłotygodniowymi granicami naszej wyobraźni. I to do tego stopnia, że nikt nawet nie wspomina o jakichś słupkach w Excelu linii lotniczych.

    Całą tę sieć wpływów, którą Putin szył w Europie od dwudziestu lat, spruli mu Ukraińcy w trzy dni, bo nie okazali się domkiem z kart, jak opowiadał wszystkim.
    Onet

    Within a few days Vladimir Putin has managed to do what NATO allies have spent years trying to achieve: a massive increase of military spending in Germany. BBC

    Kolejny raz potwierdza się stara prawda, że tylko dwie rzeczy są pewne odnośnie do przyszłości: będzie inaczej, niż jest teraz, oraz będzie inaczej, niż teraz wyobrażamy sobie, że będzie.
    "Wyszli na wzgórze, żeby obserwować walczące tygrysy"
    sholay likes this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Pierwszy poczuł sankcję Finnair:
    https://www.paddleyourownkanoo.com/2...y-sustainable/

    &

  13. #13
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sholay Zobacz posta
    Pierwszy poczuł sankcję Finnair:
    https://www.paddleyourownkanoo.com/2...y-sustainable/

    &
    No oni nie mają za bardzo alternatyw.
    Cały przekaz reklamowy mówił o "północnym szlaku do Azji"
    Leciałem ich pierwszym rejsem na A350 do Bangkoku potem jeszcze do Singapuru i powiem Wam, że było szybciej i całkiem wygodnie. Gdyby nie fakt, że to całkiem nie mój sojusz, to pewnie latałbym więcej.

  14. #14
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Na pewno lotnictwo cywilne w strefie cargo poniosła wielkie straty

    An225

    Sorry że tu ale temat jest zakniety
    Żrodlo
    https://twitter.com/nexta_tv/status/...CV7k8zkgw&s=19 jest film



    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  15. #15
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szajber Zobacz posta
    Na pewno lotnictwo cywilne w strefie cargo poniosła wielkie straty
    Jest (chyba?...) drugi do złożenia. Może teraz miałoby to jakiś sens ekonomiczny.
    For every solution there is a problem.

  16. #16
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Raczej an 225 robil pieniądze, bo poprostu byl. Wiec mozna go bylo uzyc do transportu czegos wiekszego. Ale zeby budowac pod ten popyt czegis nowego, to raczej nie.

  17. #17

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin75 Zobacz posta
    4. Żądanie Wlk. Brytanii, jako suwerena Bermudów, uziemienia wszystkich samolotów z rejestracją VP i VQ wykonujących loty z/do/w Rosji (jako sankcja Wlk. Brytanii - na zasadzie - niech Aerofłot sobie lata na Iłach 76 i Anach 24);

    MK
    No i spełnili pkt 4 -
    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...gFSI8YvdV0IRWk

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Czy Aeroflot to lata już tylko krajowo?

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2020
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalJ Zobacz posta
    Czy Aeroflot to lata już tylko krajowo?
    Krajowo plus Białoruś.

  20. #20
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie


    Polecamy

    Pytanie z innej beczki i wcale nie abstrakcyjne. Czy bilety Aeroflotu zaczynające się od 555- zachowały ważność po wywaleniu tych linii z systemu?
    Dajmy na to, jeśli ktoś kupił sobie bilet Aeroflotu zaczynający się od 555- na połączenie realizowane przez KLM, to poleci na takim bilecie czy nie?

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •