Grupa IAG International Airlines złożyła zamówienia na 71 szerokokadłubowych samolotów od Boeinga i Airbusa w pierwszym kwartale 2025 roku. Umowa obejmuje nowe zobowiązania dotyczące dwudziestu jeden samolotów A330-900N i trzydziestu dwóch samolotów B787-10 oraz potwierdzone opcje na sześć samolotów A350-900, sześć samolotów A350-1000 i sześć samolotów B777-9.
Opcje zostały przekształcone w marcu 2025 roku, ale nie zostały wcześniej ujawnione. Nowe zobowiązanie obejmuje również prawa zakupu dziesięciu samolotów B787 i trzynastu samolotów A330-900.
Oczekuje się, że nowe samoloty zostaną dostarczone między 2028 a 2033 rokiem. Iberia ma otrzymać samoloty A350-900, podczas gdy B787-9, A350-1000 i B777-9 zostaną przydzielone British Airways.
Samoloty A330-900 nie zostały jeszcze przydzielone i mogą trafić do Iberii, LEVEL lub Aer Lingus.
Holding linii lotniczych ogłosił, że 35 nowo zamówionych samolotów zastąpi istniejące szerokokadłubowe samoloty, w tym zastąpi krótkoterminowe umowy leasingowe w LEVEL. Niedawno certyfikowana spółka zależna zajmująca się tanimi lotami długodystansowymi obecnie obsługuje siedem samolotów A330-200 (trzy nadal w AOC Iberii).
Pozostałe 18 nowo zamówionych samolotów ma wzrosnąć na „głównych rynkach”.
Zakładki