VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 10 z 379 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 20 60 110 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 200 z 7579
Like Tree10913Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #181

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    CPL w Polsce jest = Okęcie. I nic się nie zmieni.
    tango fox likes this.

  2. #182

    Dołączył
    Mar 2009

  3. #183
    Awatar HARM

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Potrzebę inwestowania w drugi port lotniczy w pobliżu Warszawy dało się zauważyć w zeszłym tygodniu, przy okazji blokady Okęcia.
    Modlin wydaje się być idealnym zapasem dla Warszawy.

  4. #184
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jasne, wydajmy miliardy na zapasowe lotnisko bo raz na 80 lat samolot zablokuje pas(y).
    frik, Awerik and aisle seat like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #185
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    ...
    Powstanie Lotniska Centralnego dla Polski coraz bliżej

    data dodania: 2011-11-17 13:12:14
    źródło: Rynek Infrastruktury
    autor: sgMinisterstwo Infrastruktury w dokumencie Podsumowanie prac resortu w latach 2007 – 2011 jako jedno z realizowanych zadań wymienia budowę lotniska centralnego dla Polski (LCP). Obecnie trwają prace nad wyborem optymalnej lokalizacje dla lotniska. Dotychczas brano pod uwagę kilka lokalizacji LCP, m.in. Babsk, Baranów, Modlin, Mszczonów, Nowe Miasto nad Pilicą, Radom, Sochaczew, Wołomin. Lotnisko centralne dla Polski Ma być lotniskiem typu hub, czyli przesiadkowym portem lotniczym dla obsługi ruchu lotniczego dla powstającego miasta duopolis, łączącego infrastrukturalnie dwie metropolie – Warszawę i Łódź. Lotniska tego typu charakteryzują się istnieniem dominującego przewoźnika, dużą liczbę pasażerów oraz funkcjonować jako ważny element wspomagający transport lotniczy kraju. Powstanie Lotniska Centralnego dla Polski coraz bliżej - Krajowe - - Centralny Port Lotniczy - Lotnisko, Porty lotnicze - Rynek Infrastruktury

  6. #186

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Za to szybka kolej "ygrek" - coraz dalej Miała być gotowa w 2020 roku, teraz - po wyborach zaraz - miłościwie panujący nam rząd urealnił tę datę.... O 10 (dziesięć) lat 2030, hehe

    Oczywiście bez szybkiej kolei "ygrek" Centralny Port Lotniczy całkowicie traci sens

  7. #187
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Oczywiście bez szybkiej kolei "ygrek" Centralny Port Lotniczy całkowicie traci sens
    nie miał sensu od początku i nie będzie miał też po powstaniu linii kolejowej Y

    a zanim zbudują po przetargach i protestach oraz procedurach odbiorczych to będzie rok......2050
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  8. #188

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Smutne, pewnie już nie dożyję do otwarcia...

  9. #189
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    OT: prawdę powiedziawszy, to po jasną cholerę ten "ygrek" jest potrzebny. Wystarczy dostosować każdą najważniejszą linię kolejową w Polsce do 160 - 200km/h, żeby umożliwić w miarę sensowne czasy przejazdów do najważniejszych miast. Prosty przykład odnoszący się do mojego miasta: do Krakowa jest potencjał na dojazd koleją w krócej niż godzinę, zaś do Warszawy - trzy godziny, zakładając odpowiednie dostosowanie istniejącej już infrastruktury kolejowej. Do tego składy pendolino z wychylnymi pudłami i można śmigać. A jak jaśnie wielmożne PKP nie da rady ze swoim taborem - wpuścić innych przewoźników.

    Do tego TIRy na tory, a za przejazdy TIRami drogami nieekspresowymi krajowymi/wojewódzkimi podwoić - albo nawet potroić - myto, żeby tym samym skierować ich ruch na autostrady i drogi ekspresowe.

    Centralny port lotniczy miałby rację bytu, gdyby Polska miała rozmiary Czech, Szwajcarii albo Belgii. Większy sens miałaby daleko posunięta rozbudowa Katowic, przy rozbiciu ruchu tranzytowego między dwa huby a'la Lufthansa. Za 10 - 20 lat będzie to jak najbardziej możliwe.

    Ale nasi polytycy jak zwykle i tak wiedzą lepiej, ech...
    alfsky likes this.

  10. #190

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wyborne ojcze. Pieczesz tyle pieczeni na jednym ogniu, że powinni Cię obwołać co najmniej ministrem kolei żelaznych:
    -twierdzisz, że tyle torów ile mamy, to wystarczy (mimo że większość szlaków funkcjonuje już teraz na granicy przepustowości),
    -dostosowujesz do 200kmh przebiegi, które nigdy takiego wymogu nie będą spełniały, bo nie jest spełniony podstawowy warunek - promieni zakrętu,
    -wsadzasz na tą samą infrastrukturę torową składy z TIRami, które jeżdżą maks 80kmh, i Pendolino z prędkościami 200kmh,
    -likwidujesz drogowy transport ciężarowy, który przez kilka ostatnich lat był najszybciej rozwijającą się branżą w Polsce, utrzymując całą naszą mizerną gospodarkę przy życiu,
    -i budujesz nie jeden, ale dwa huby w Polsce.
    Stelle and aisle seat like this.

  11. #191
    Awatar Tusha

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gostyń (Górny Śląsk)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Do tego TIRy na tory, a za przejazdy TIRami drogami nieekspresowymi krajowymi/wojewódzkimi podwoić - albo nawet potroić - myto, żeby tym samym skierować ich ruch na autostrady i drogi ekspresowe.
    Tyle, że tych autostrad na razie nie ma tyle żeby wyeliminować TIRy z dróg wojewódzkich. Poza tym wprowadzenie systemu Viatol spowodowało właśnie ucieczkę TIRów na drogi które nie sa objęte tym systemem a wprowadzenie go na wszystkie drogi jest nierealne.

  12. #192
    Awatar Pitras

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Puszczykowo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tusha Zobacz posta
    Tyle, że tych autostrad na razie nie ma tyle żeby wyeliminować TIRy z dróg wojewódzkich. Poza tym wprowadzenie systemu Viatol spowodowało właśnie ucieczkę TIRów na drogi które nie sa objęte tym systemem a wprowadzenie go na wszystkie drogi jest nierealne.
    Z tego co się orientuję to nie Viatol spowodował, że Tiry wróciły na tory, a to, że na autostradach wybudowanych nie ze skarbu państwa wróciły opłaty rzędu 1zł/km. Przy winietach jeździło się za darmo. A koszt Viatola to koło 0,5zł za przejechany kilometr( zależy od normy spalin, ale z reguły większość przewoźników spełnia te wyższe czyli płacą nawet 0,25zł/km).

  13. #193
    Stelle
    Goście

    Domyślnie

    Wyborne ojcze. Pieczesz tyle pieczeni na jednym ogniu, że powinni Cię obwołać co najmniej ministrem kolei żelaznych
    dobre

    Ojciec sieje POpulizm. Nawet w kwesti pendolino pisze nieprawdę, gdyż zakupione przez PKP Intercity zestawy tych pociągów nie będą wyposażone w moduły wychylne.

  14. #194
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Komu potrzebny jest biały słoń?

    Nawiązuję do określenia "white elephant", czyli "biały słoń", które w języku polskim się nie przyjęło, ale gdzie indziej określa przedmiot lub inny spory wydatek, który się nie zwraca, a którego samo istnieje kosztuje więcej, niż przynosi pożytku.

    Białe słonie, będące symbolem tajskich królów, występowały niezwykle rzadko i były prawdziwym skarbem swych hodowców. Skarbem, który poza ogromną wartością wiązał się również z ogromnymi wydatkami. Jak głosi legenda, oficjalnym właścicielem wszystkich białych słoni był król. Bez jego zgody nikt nie mógł białego słonia sprzedać czy zabić.

    Król chętnie obdarowywał tymi wyjątkowymi zwierzętami swoich „przyjaciół”. Początkowa radość obdarowanego szybko przeradzała się w kłopoty finansowe związane z utrzymaniem tak potężnego zwierzęcia. Niestety nie można było się go tak łatwo pozbyć. Dziś określenie „biały słoń” często jest stosowane wśród tajskich sprzedawców. Nazywa się nim rzeczy, które są zbyt cenne aby je wyrzucić, a jednocześnie bardzo trudne w utrzymaniu i mało atrakcyjne dla kupujących. Angielskie „White Elephant Sale” tłumaczy się jako „chybiony zakup, nieudaną inwestycję” itp., „biały słoń” jest określeniem zdecydowanie pejoratywnym.
    Źródło: abctajlandia.pl

  15. #195
    Awatar HARM

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stelle Zobacz posta
    dobre

    Ojciec sieje POpulizm. Nawet w kwesti pendolino pisze nieprawdę, gdyż zakupione przez PKP Intercity zestawy tych pociągów nie będą wyposażone w moduły wychylne.
    A pociągi o podobnych prędkościach to i nawet w Bydgoszczy można kupić, byle infrastruktura nadążyła

  16. #196

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No i się zrobiła dyskusja o kolei

    Każda ze stron ma rację w pewnym sensie - i zwolennicy budowy igreka, i zwolennicy przebudowy linii do 160-200 km/h.

    Co do New Pendolino: wszystkie składy Light (bez tiltingu) można za parę lat puścić na trasie przez Katowice i do Szczecina/Berlina/Kowna, tam tilting nie będzie potrzebny, a na Gdynię coś nowego puścić.


    Nie przesądzam o własnych poglądach na CPL, jestem chyba zwolennikiem ygreka zintegrowanego z resztą sieci, uważam kategorycznie jedno: jeśli kasa na CPL, to najpierw na ygreka.

  17. #197
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    -twierdzisz, że tyle torów ile mamy, to wystarczy (mimo że większość szlaków funkcjonuje już teraz na granicy przepustowości),
    Oczywiście, że wystarczy - przy założeniu, że wszystkie linie kolejowe będą wykorzystywane. Mówiąc "wszystkie" mam na myśli również te, które były bezsensownie zamykane przez kilkanaście ostatnich lat.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    -dostosowujesz do 200kmh przebiegi, które nigdy takiego wymogu nie będą spełniały, bo nie jest spełniony podstawowy warunek - promieni zakrętu,
    Pendolino z wychylnym pudłem - cztery magiczne słowa. Bez wychylnego pudła - owszem, trzeba wszystko przebudowywać. Zaznaczam, że piszę o głównych szlakach komunikacyjnych, a nie liniach typu Skawina - Zakopane. Poza tym standardowe składy typu lokomotywa plus wagony dostosowane do 160 - 200km/h są jak najbardziej wystarczające, Pendolino to wisienka na torcie.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    -wsadzasz na tą samą infrastrukturę torową składy z TIRami, które jeżdżą maks 80kmh, i Pendolino z prędkościami 200kmh,
    Wybudowanie dodatkowego toru przeznaczonego wyłącznie do obsługi pociągów z TIRami wzdłuż najbardziej obciążonych linii byłoby lepszą inwestycją niż "ygrek".

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    -likwidujesz drogowy transport ciężarowy, który przez kilka ostatnich lat był najszybciej rozwijającą się branżą w Polsce, utrzymując całą naszą mizerną gospodarkę przy życiu,
    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    -i budujesz nie jeden, ale dwa huby w Polsce.
    Dwa huby w Polsce to kwestia czasu.

    Cytat Zamieszczone przez Stelle Zobacz posta
    Ojciec sieje POpulizm.
    ...a to skwituję jednym, wielkim LOLem.

    Cytat Zamieszczone przez Stelle Zobacz posta
    Nawet w kwesti pendolino pisze nieprawdę, gdyż zakupione przez PKP Intercity zestawy tych pociągów nie będą wyposażone w moduły wychylne.
    ...i radzę przeczytać jeszcze raz moją poprzednią wypowiedź ze zrozumieniem, a potem wytykać mi Pendolino bez wychylnego pudła, dobrze?

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Prosty przykład odnoszący się do mojego miasta: do Krakowa jest potencjał na dojazd koleją w krócej niż godzinę, zaś do Warszawy - trzy godziny, zakładając odpowiednie dostosowanie istniejącej już infrastruktury kolejowej. Do tego składy pendolino z wychylnymi pudłami i można śmigać.

  18. #198

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Przede wszystkim, kupiliśmy już takie bez wychylnego pudła. Wydaje mi się, że nie do końca jesteś świadom dramatycznego obecnie stanu infrastruktury kolejowej w Polsce. Aby przywrócić tę infrastrukturę do stanu minimalnej używalności, pozwalającej na jazdę czymkolwiek z prędkością 160kmh przez czas dłuższy niż dwie minuty, potrzeba naprawdę grubej, kasy, a nie wychylnych pudeł w pociągach.
    Wkurzają Cię ograniczenia do 30kmh co jakiś czas na drogach klasy krajowej i do 50kmh na drogach klasy magistrali międzynarodowej w Polsce? Wyobraź sobie, że o wiele bardziej restrykcyjne ograniczenia są już nałożone na torowiska, i sytuacja pogarsza się z każdym rokiem. Przez ostatnie kilka miesięcy mieliśmy dwa bardzo poważne wypadki kolejowe, nie będę wspominał o poprzednich okresach, bo to nie jest do końca moja działka.

    Liczę też, że wymyślisz coś, co obroni idiotyczne i populistyczne hasło "tiry na tory". Wybudowanie równoległych torów to świetny pomysł - kto za to zapłaci? Kto pokryje koszty opóźnień tirów na torach? Aktualna sytuacja jest taka, że nikogo nie dziwi opóźnienie pociągu towarowego o trzy-, cztero- cyfrową wartość w minutach, a czasy przejazdów i tak są co najmniej trzykrotnie dłuższe niż po drogach.

  19. #199

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Aaben, "tirów na tory" nie popieram, bo to się nigdzie dobrze nie sprawdziło i nie ma większego sensu (centralizacja infrastruktury = problemy logistyczne, czasy przejazdu, brak elastyczności, problemy z przepustowością, cena itp.). ALE... wybudowanie "Y" to są ogromne koszty i niekoniecznie usprawiedliwione późniejszą oszczędnością czasu itp. Wybudowanie dodatkowych par torów (przynajmniej na co "gęściejszych" odcinkach) przeznaczonych do obsługi ruchu lokalnego i towarowego (łącznie z innymi wychyłami, rozjazdami itp.) i rezygnacja z ruchu mieszanego nie tylko byłoby tańsze niż "Y", ale też zwalnia przepustowość w sposób niewspółmierny do zainwestowanej kasy (o ile rzeczywiście trasy są na granicy przepustowości). I wtedy możemy sobie śmigać po 200km/h intercity, robiąc średnią trasową 150km/h, nie mając po drodze wąskich gardeł.
    Eee tam, podpis ;)

  20. #200

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Liczę też, że wymyślisz coś, co obroni idiotyczne i populistyczne hasło "tiry na tory".
    Idiotyczne?? Póki co to jeden z priorytetów polityki transportowej UE.


    Kierunki i założenia działań władz publicznych w UE w zakresie transportu bronią to hasło same - mam nadzieję, że ojcie_c poczuje się zwolniony z obowiązku dalszego "wymyślania"

    Może czas powrócić do tematu?

Strona 10 z 379 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 20 60 110 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •