VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 102 z 379 PierwszyPierwszy ... 2 52 92 100 101 102 103 104 112 152 202 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,021 do 2,040 z 7579
Like Tree10913Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #2021

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Jak chciałbyś budować w szczególności pirs centralny na działającym lotnisku przed oddaniem pirsu północnego i hali odlotów T2? Nie wnikam w "co radośnie planowano", a w weryfikację planów. IMO nie da się porównać ciągnącej rozbudowy Okęcia do budowy portu od zera.
    T2 zbudowano w 5 lat i to uznaję za czas budowy.
    Planowo: hala przylotow T2 -jesień 2006 r., hala odlotów i pirs północny T2 - wiosna 2007 r., pirs centralny i południowe - jesień 2007 r. ... trzy etapy.

    Uznawaj sobie co chcesz, ale niestety takie są fakty, czas realizacji projektu T2 trwał ponad siedem lat.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    tylko to podkreślę.
    Chyba nie uważasz że Ja i społeczność na tym forum ma stanowić "drugą" stronę w dyskusji o budowie CPL. Sam napisałeś że o rozbudowie Okęcia nie ma nawet mowy ani wstępnych projektów.


    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Duoport jest kompromisem. Rozbudowa terminalu "gdzie jest to fizycznie możliwe" jest kompromisem. Wreszcie budowa drugiego terminalu po drugiej stronie obecnej DS jest również kompromisem. I to wszystko ciągnie za sobą kolejne kompromisowe rozwiązania (kilometrowe skywalki, rozdzielone sortownie, kolejki wewnątrzterminalowe) w większej lub mniejszej formie, których nie da się uniknąć bez budowy od zera.
    To się nazywa rzeczywistość i działanie w realiach a nie bujanie w obłokach, ale jak można wydawać środki publicne i nie ponosić za to żadnej odpowiedzialności(może poza politycznej) to czemu nie? Fajnie było by zburzyć każde lotnisko i zaczać od zero projektując je bez wszelkich ograniczeń finansowych, srodowiskowych, geograficznych etc, marzenie każdego kto grał w sim czy gry tycoon.

    Żaden z wymienionych "kompromisów" nie ciąży negatywnie na wyborze rozbudowy Okęcia. Rozumiem że odległość CPL i astronomiczny koszt budowy to nie są kompromisy.

    To jest to co napisałem wcześcniej, "terminal na 15 mil. pax" na Okęciu nie brzmi tak pięknie, nie pasuje tak na transparent wyborczy, jak "terminal na 40/50/80 mil. pax" i stąd mamy plany CPL a nie rozbudowę Okęcia.
    Ztof, Tubylec, AdamT and 3 others like this.

  2. #2022
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Chyba nie uważasz że Ja i społeczność na tym forum ma stanowić "drugą" stronę w dyskusji o budowie CPL. Sam napisałeś że o rozbudowie Okęcia nie ma nawet mowy ani wstępnych projektów.
    Nic z tych rzeczy. Po prostu nikt nigdy nie przedstawił realnej alternatywy, zaś ewentualna rozbudowa Okęcia została w latach poprzednich mocno utrudniona. Takie są fakty.
    Biorąc pod uwagę, że jeszcze pół roku temu temat duoport vs nowe lotnisko był cały czas analizowany uważam też, że decyzja nie była podjęta, jak to próbujecie przedstawić, "na biurku prezesa".
    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    To się nazywa rzeczywistość i działanie w realiach a nie bujanie w obłokach
    Nie, to było stwierdzenie faktu, że rozbudowa zawsze wiąże się z mniejszymi lub większymi kompromisami.
    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Żaden z wymienionych "kompromisów" nie ciązy negatywnie na wyborze rozbudowy Okęcia.
    Każdy ciąży negatywnie, pytanie na ile go "wycenisz".
    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Rozumiem że odległość CPL i astronomiczny koszt budowy to nie są kompromisy.
    Przy wybranej lokalizacji temat odległości CPL jest wyolbrzymiony. Pisaliśmy o kompromisach w architekturze i działaniu portu, nie relacji do ceny (chociaż może Twoje zdanie mogę uznać za przyznanie, że zdajesz sobie sprawę z ograniczeń rozbudowy Okęcia?), natomiast ciężko odnieść się do kosztu CPL (który jest swoją drogą tylko szacunkowy) nie znając kosztu alternatywy.
    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    To jest to co napisałem wcześcniej, "terminal na 15 mil. pax" na Okęciu nie brzmi tak pieknie, nie pasuje tak na transparent wyborczy jak "terminal na 40/50/80 mil. pax" i stąd mamy plany CPL a nie rozbudowę Okęcia.
    I może dlatego warto się zastanowić, która z opcji: nowy port / rozbudowa Okęcia ma większe szanse na skopanie.
    konrad777 likes this.

  3. #2023
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta

    To jest to co napisałem wcześcniej, "terminal na 15 mil. pax" na Okęciu nie brzmi tak pięknie, nie pasuje tak na transparent wyborczy, jak "terminal na 40/50/80 mil. pax" i stąd mamy plany CPL a nie rozbudowę Okęcia.
    Na transparent wyborczy to by akurat lepiej rozbudowa Okecia pasowała, bo można z tym szybciej ruszyć i przecinać wstęgi. A budowa od podstaw to kwestia 3 kadencji.
    Marek. and Rob_Sad like this.

  4. #2024

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Każdy ciąży negatywnie, pytanie na ile go "wycenisz".
    Za proponowany dla CPK budżet można z Okęcia zrobić najbardziej przyjazny dla pasażerów port lotniczy na świecie.
    AdamT likes this.

  5. #2025
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Za proponowany dla CPK budżet można z Okęcia zrobić najbardziej przyjazny dla pasażerów port lotniczy na świecie.
    Dla tej liczby którą będzie można obsłużyć przy zaostrzających się z różnych względów przepisach środowiskowych na pewno.
    Rafciooo77, kaspric and maxwell like this.


  6. #2026
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Na transparent wyborczy to by akurat lepiej rozbudowa Okecia pasowała, bo można z tym szybciej ruszyć i przecinać wstęgi. A budowa od podstaw to kwestia 3 kadencji.
    O ile chcesz budowac, a nie o tym mowic.
    Ci nie chca nic budowac, bo nie potrafia, wiec z tej perspektywy CPL przed wyborami lepiej wyglada
    Red_Devil likes this.

  7. #2027
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Nie, nie wygląda. O rozbudowie Okęcia można też mówić (lata praktyki już sporo osób ma w tym zakresie) i dużo mniejszego oporu opozycji można się spodziewać.


  8. #2028

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Dla tej liczby którą będzie można obsłużyć przy zaostrzających się z różnych względów przepisach środowiskowych na pewno.
    Czyli jakiej liczby?

  9. #2029

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    A... 30 mln. To wywiad dla Dziennika Telewizyjnego? To bez kozery powiem dwieście.

  10. #2030
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Czyli jakiej liczby?
    Zmierzającej do zera.


  11. #2031

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    30 mln to spokojnie pierwszy etap bez napinki powinien robić.

  12. #2032
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Jeśli już teraz lotnisko się ociera o limit operacji (realny czy wyimaginowany) to podwojenia pojemności samolotów raczej trudno inaczej niż sporą napinką nazwać.


  13. #2033

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    L4, nadążasz? Rozbudowa WAW to historia dopóki nie nastąpi jakieś tąpnięcie w przewozach, konkurencji mimo pompowania w kolej miliardów EUR nie widać a ludność się musi przemieszczać.
    Stoarn likes this.

  14. #2034
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Nie nadążam.


  15. #2035

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Nic z tych rzeczy. Po prostu nikt nigdy nie przedstawił realnej alternatywy, zaś ewentualna rozbudowa Okęcia została w latach poprzednich mocno utrudniona. Takie są fakty.
    Zgoda co do braku przedstawienia realnej alternatywy, to jest kardynalny błąd całego tego projektu.

    Nie zgadzam się co do oceny "rozbudowa Okęcia jest mocno utrudniona”, jest to raczej wygodny pretekst. A dlatego że nie przestawiono alternatywy, to nie ma faktów który rzeczywiście oceniłyby to „utrudnienie”. Nie jedno miasto/lotnisko na świecie chciałoby mieć tylko takie utrudnienie, jak przesuniecię/zakopanie autostrady.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Biorąc pod uwagę, że jeszcze pół roku temu temat duoport vs nowe lotnisko był cały czas analizowany uważam też, że decyzja nie była podjęta, jak to próbujecie przedstawić, "na biurku prezesa".
    Ja mogę powiedzieć tyle, osobiście bardzo dobrze znam pare osób na najwyższych stanowiskach w KPRM, i rozmawialiśmy na temat lotnictwa w PL, i już 5-10 lat temu byli przekonani o słuszności budowy CPL. Nie wierzę że to było poparte opiniami eksperckimi czy rachunkiem ekonomicznym, takich po prostu nigdy nie zlecono. Więc, ja mam poważne obawy że właśnie idea budowy CPL jest ideą „z biurka prezesa” a jak nie to co najmniej z kanonów „wstawanie Narodu z kolan”. Zresztą odszukaj stare program kongresów prawicowych, hasło CPL tam się pojawiało od dawna, zatem brak tematów typu „strategia transportowa/lotnicza”, rozwiązanie było z góry przyjętę. EOT.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Nie, to było stwierdzenie faktu, że rozbudowa zawsze wiąże się z mniejszymi lub większymi kompromisami.
    Każdy ciąży negatywnie, pytanie na ile go "wycenisz".
    Zgoda, ale tej wyceny nigdy nie wykonano!

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    może dlatego warto się zastanowić, która z opcji: nowy port / rozbudowa Okęcia ma większe szanse na skopanie.
    Szanse „skopania” zawsze są większe, przy większym, bardziej skomplikowanym projekcie. Okęcie można rozbudowywać w małych etapach, CPL zaczynasz od budowy pełnego lotniska dla 20-40 mln pax wraz z całą infrastrukturą pomocniczą. Ryzyko na błędy, opóźnienie, wzrost kosztów jest kilk rzędów większy z CPL - to nie ulega wątpliwości.
    Rob_Sad, pasazernagape and AdamT like this.

  16. #2036

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Generalnie wszystko to wina prawicy, w sumie nic dziwnego skoro lewica od parunastu lat nie istnieje. W sumie mogłaby zaistnieć w kontekście CPL, ale skoro nawet oni zdają sobie sprawę że to bez sensu, to mamy tu jak w całej dyskusji jedynie wylewanie łez.
    Stoarn likes this.

  17. #2037

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Okęcie na dwóch drogach startowych obsługuje 13mln pax i jest "na granicy" przepustowości...
    Gatwick na jednej drodze startowej obsługje 43mln pax...

    IMHO CPL skończy jak Mirabel.
    Danny likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  18. #2038
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Okęcie na dwóch drogach startowych obsługuje 13mln pax i jest "na granicy" przepustowości...
    Gatwick na jednej drodze startowej obsługje 43mln pax...
    Ile razy to już było wałkowane... Przepustowość lotniska to więcej niż liczba pasów. LHR robi na 2 pasach mniej więcej tyle co ORD na 8 pasach. I co z tego?
    pasazernagape, Marek. and Stoarn like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #2039

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Ile razy to już było wałkowane... Przepustowość lotniska to więcej niż liczba pasów. LHR robi na 2 pasach mniej więcej tyle co ORD na 8 pasach. I co z tego?
    Międzykontynentalny hub pod Warszawą zwany CPL nie sprawi, że raptem LOT uruchomi 80 kierunków międzykontynentalnych czy że linie z innych kontynentów raptem zaczną do nas latać.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  20. #2040

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Mylisz się, mamy kiepskie zaplecze do obsługi największych samolotów i ma to duży wpływ na decyzje przewoźników.
    Stoarn likes this.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •