VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 119 z 380 PierwszyPierwszy ... 19 69 109 117 118 119 120 121 129 169 219 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,361 do 2,380 z 7589
Like Tree10919Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #2361

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Pożyteczny idiota jest ponadczasowym dobrem chyba.

    Może Ty mi jesteś w stanie podać jeden konkretny powód dlaczego konkurencja by nie miał szkodzić CPL/LOT? Poza oczywiście podejściem typu geniusz zła, żeby samo wybudowanie portu miałoby zbankrutować kraj i linie, bo to jednak statystycznie bardziej ryzykowne zagranie niż trwanie przy status quo.
    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Nie był bym taki optymistyczny z tymi świniami. Wystarczy spojrzeć jak silnie są zaangażowane wywiady gospodarcze największych krajów w "industrial espionage". Kazdy każdego szpieguje i podsłuchuje. To pośrednio wskazuje ze wszystkie chwyty dozwolone.... i stosowane.
    Myślę, ze w tym momencie powinniśmy wrócić do sedna sprawy - zagrożeń, fajnie że nawet entuzjaści budowy CPK zauważają, że nie wszystko w tym projekcie jest tak wspaniałe, że być może konkurencja będzie walczyć, co wpłynie na rozwój nowego lotniska. A może to tylko próba asekuracji jak coś nie wyjdzie jak zakładano - winny został już znaleziony.
    I wracamy tu również do wcześniejszych rozmów - czyli analiza i proces podejmowanie decyzji. Jeżeli normą jest próba "zwalczania" CPK przez konkurencję (w sposób legalny i nielegalny) to powinno to być uwzględnione we wstępnych rozważaniach - wraz z oceną możliwych kosztów, zasad przeciwdziałania, wykonalności. Przecież otoczenie biznesowe to chyba podstawa analiz opłacalności inwestycji.
    Ponadto na tym forum "ścierają" się dwie opcje CPK vs. rozbudowa Okęcia. Dlatego właściwe byłoby rozważyć jak te dwie opcje wpłyną na zmianę ruchu docelowego, tranzytowego, rozwój LOT-u i na tej podstawie analizować możliwe zachowania konkurencji. Przecież nie zastanawiamy się Warszawa z lotniskiem czy bez. Myślę, że każdy z nas jest za rozwojem lotniska / lotnisk w Warszawie tylko widzimy różne zagrożenia / szanse w poszczególnych modelach tego rozwoju. A zadaniem osób podejmujących decyzję o wydaniu naszych pieniędzy jest przekonać nas (jak widać już obie strony sporu) na podstawie rzetelnie opracowanych danych, że obrany kierunek jest najbardziej racjonalny.

  2. #2362
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Wiesz co? Uważasz, że są "psuje", w których interesie jest uwalenie CPL/CPK. Nie umiesz ich wskazać. Nie umiesz dowieść ich działań. W zamian piszesz o forsie na projekt, która musi innych razić, i że to inni mają udowodnić, że nie ma takich działań. Ciekawe Zrzucać dowód na niewinnego. Tego w żadnym prawie chyba nie było.
    Jak pisałem - nie jesteśmy na sali sądowej. Nawet jakbyśmy byli, to chyba naturalne jest przygotowanie przez jedną stronę strategi przewidującej działania drugiej, nie? Tak samo wydaje mi się operuje się w biznesie, choć niektórzy tutaj przekonują, że w zasadzie to wszyscy wszystkim kibicują.

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    A na koniec, jak się wywali z powodu upolitycznienia projektu i jego prowadzenia na rympał (patrz: brak udziału choćby ministra Adamczyka w potężnym projekcie kolejowym), to będzie przynajmniej winny. Nic nie pominąłem?
    Wywali się z powodu czyjejś niekompetencji lub ostudzenia entuzjazmu, jak to w projekcie politycznym.


  3. #2363

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Jak pisałem - nie jesteśmy na sali sądowej. Nawet jakbyśmy byli, to chyba naturalne jest przygotowanie przez jedną stronę strategi przewidującej działania drugiej, nie? Tak samo wydaje mi się operuje się w biznesie, choć niektórzy tutaj przekonują, że w zasadzie to wszyscy wszystkim kibicują.
    Celem forum nie jest walka ze stroną przeciwną tylko wymiana opinii / argumentów. Nie powinniśmy przygotowywać strategii na drugą stronę tylko prowadzić dyskusję, która przynajmniej teoretycznie pomoże nam lepiej zrozumieć dane zagadnienie. Także sądowa walka (wraz z wygranymi i przegranymi) - to chyba nie to miejsce. A na tym forum staram się kibicować wszystkim - podobno łączą nas wspólne zainteresowania .
    Rafal, PeK, pasazernagape and 2 others like this.

  4. #2364
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pedroo Zobacz posta
    Celem forum nie jest walka ze stroną przeciwną tylko wymiana opinii / argumentów. Nie powinniśmy przygotowywać strategii na drugą stronę tylko prowadzić dyskusję, która przynajmniej teoretycznie pomoże nam lepiej zrozumieć dane zagadnienie. Także sądowa walka (wraz z wygranymi i przegranymi) - to chyba nie to miejsce. A na tym forum staram się kibicować wszystkim - podobno łączą nas wspólne zainteresowania .
    Pisałem o podmiotach gospodarczych zainteresowanych sprawą CPL.
    Jednak nawet na forum dobrze jest się zastanowić co się pisze. Wysiłek na rzecz przewidzenia odpowiedzi pozwala chyba lepiej zrozumieć zagadnienie.


  5. #2365

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Człowiek nigdy się nie spodziewa spotkania z przedstawicielem niby to wymarłego gatunku i nie wie, jak z takim postępować. Ale mnie się zdarzało.

    Trochę mi was teraz szkoda, Koleżanki i Koledzy, bo przypuszczam, że w większości nie widzieliście na oczy Trybuny Ludu, Dziennika, Rudego Prava, Prawdy. Dlatego nie wiecie, że można kłamać w żywe oczy, bezpodstawnie insynuować i oskarżać, gdyż w standardach zachodniej cywilizacji nie można.

    Myślę więc, żebyśmy mogli sobie nadal rzeczowo w spokoju dyskutować o CPL i nie tylko, potrzebne jest teoretyczne kompendium obsługi homo sovieticusa:

    1. Homo sovieticus posługuje się językiem, w którym słowom zmieniono pierwotne znaczenie, dlatego neutralne słowo „dyskusja” albo "argument" zamienia na pejoratywne „atak”:
    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Atakami personalnymi na (brak) kompetencji władzy.
    2. Kierowany ideą, a nie rozumem, propaguje nieistniejące sukcesy i pomija porażki:
    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Nie padły też żadne przykłady spartolenia przez Jarka i ekipę budowy portu lotniczego, jednak dla niektórych jest to oczywista oczywistość
    3. Homo sovieticus relatywizuje naukę, najważniejsza jest ideologia:
    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Nie istnieją chyba takie kryteria których nie dałoby się ze względów ideologicznych podważyć.
    4. Homo sovieticus neguje albo lekceważy pracę fachowców:
    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Wylejemy tyle a tyle betonu, położymy tyle a tyle kabli w poczekalni będzie tyle a tyle bemarów. Klikasz suma i Excel Ci pokazuje.
    5. Homo sovieticus nie dyskutuje, a w miejsce argumentów oskarża bez dowodów lub insynuuje nieuczciwość :
    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    konkurencja jest niekompetentna (mając to gdzieś) czy konkurencja nie dała się złapać na gorącym uczynku?
    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Daleki jestem od twierdzenia że, czyjeś opinie tutaj są inspirowane przez FRAPORT czy inne Air France, ale po prostu trudno mi zakładać niekompetencje tego typu podmiotów
    Nie dyskutujcie z takim osobnikiem. Nieżyjący filozof, prof. Wolniewicz, w wywiadzie telewizyjnym powiedział, że jeśli zasypują was argumentami, to prawdopodobnie nie są to dobre argumenty, bo właśnie dlatego jest ich dużo, gdyż żaden nie jest dobry. Po czym wstał i wyszedł ze studia. I jest to jedyna dobra metoda, bo homo sovieticus, posługując się nowomową fałszującą rzeczywistość albo insynuacjami - wyklucza możliwość rozmawiania z nim językiem ludzi cywilizowanych. Czyli językiem prawdy, gdzie słowo ma wartość, znaczenie.

    P.S. Cytatów użyto całkowicie przypadkowo. Jeśli jednak ktoś wziął je do siebie, to:

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    przykro mi, ale za czyjeś skłonności do szukania okazji do bycia urażonym nie mam zamiaru przepraszać.
    tinek6, mcxmcx, marekb and 10 others like this.
    "Wolni? Na czym polega wolność, jaką dałeś miastu Arras?! Jest to najokrutniejsza niewola gwałtu, delatorstwa, stosów, zaklęć i nędznych urojeń.."
    Andrzej Szczypiorski, Msza za miasto Arras

  6. #2366

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Kilka ostatnich stron dyskusji jest - w gruncie rzeczy - o niczym. Oczywiście jedni będą zainteresowani by CPL/CPK powstał (na budowie można nieźle zarobić) inni wprost przeciwnie (i wcale nie trzeba szukać daleko za granicę - rozwój CPK, a szczególności szybkich połączeń kolejowych, dotknie bardziej - a przynajmniej wcześniej - polskie lotniska regionalne niż Huby LH). Więc może postarajmy się nie dyskutować o hipotetycznych działaniach stron trzecich, na które to działania nie mamy żadnych dowodów, bo dyskusja przestaje być merytoryczna i zaczyna się wzajemny oskarżanie o niecne intencje. i wróćmy do meritum, czyli CPL/CPK.

    Koncepcja CPL nowa nie jest - wystarczy spojrzeć na pierwszy post tego wątku z 11 marca 2011:
    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    wczoraj Pan Krzysztof Kapis, Dyrektor Departamentu Lotnictwa w Ministerstwie Infrakstruktury zaprezentował koncepcje budowy Centralnego Portu Lotniczego oraz jego wpływ na regionalne porty lotnicze. Pokazał także analizy rozwoju portów lotniczych w Polsce do 2035 roku.
    Wówczas przy władzy byli Ci inni (lepsi lub gorsi - każdy niech uważa jak chce).

    Moim zdaniem, to głównymi problemami przedstawionej koncepcji CPLu są:
    1. brak szczegółów jak obsłużyć ruch w Warszawie do momentu otwarcia CPL - strefa non-Shengen na Okęciu już się zapycha - i ile będzie to będzie kosztować;
    2. brak rozważenia możliwości rozbudowy Okęcia
    3. CPL bez połączeń (kolej + droga) nie ma racji bytu. Patrząc się na czas trwania budowy dróg w Polsce (ok. 5 lat od ogłoszenia przetargu - a wcześniej trzeba jeszcze przygotować dokumentację i uzyskać odpowiednie zgody), to 10 lat na wybudowanie lotniska i sieci komunikacyjnej to bardzo mało czasu (ile budują lotnisko w Berlinie?)


    Jeśli prywatny inwestor rozpocznie budowę bez odpowiednich analiz, to może stracić zainwestowane pieniądze. Rząd - nie tylko ten, inne też - za nietrafione decyzje rzadko odpowiada materialnie i żeby pokryć straty zawinione przez rząd muszą się złożyć wszyscy obywatele. Więc krytyka poczynań rządu wcale mnie nie dziwi (niezależni od, że mi się wydaje, że CPL powinien powstać).
    alacherbauer and PeK like this.

  7. #2367
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    Człowiek nigdy się nie spodziewa spotkania z przedstawicielem niby to wymarłego gatunku i nie wie, jak z takim postępować. Ale mnie się zdarzało.
    Nikt się nie spodziewa hiszpańskiej inkwizycji. A jednak zaraz się dowiem, że spełniająca standardy zachodniej cywilizacji maszyna losują przypadkowe cytaty zaraz mi dziadka w Armii Czerwonej wyciągnie (o ile nie moją książeczkę wojskową)....

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    Nie dyskutujcie z takim osobnikiem. Nieżyjący filozof, prof. Wolniewicz, w wywiadzie telewizyjnym powiedział, że jeśli zasypują was argumentami, to prawdopodobnie nie są to dobre argumenty, bo właśnie dlatego jest ich dużo, gdyż żaden nie jest dobry. Po czym wstał i wyszedł ze studia.
    Wspaniałe podsumowanie pięciu punktów - teraz pozostaje tylko wyjść ze studia.

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Kilka ostatnich stron dyskusji jest - w gruncie rzeczy - o niczym. Oczywiście jedni będą zainteresowani by CPL/CPK powstał (na budowie można nieźle zarobić) inni wprost przeciwnie (i wcale nie trzeba szukać daleko za granicę - rozwój CPK, a szczególności szybkich połączeń kolejowych, dotknie bardziej - a przynajmniej wcześniej - polskie lotniska regionalne niż Huby LH).
    A skąd według Ciebie zatem wziął się wzrost oferowania LH z Polski wobec praktycznej stagnacji LO jak nie z lotnisk regionalnych?

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Koncepcja CPL nowa nie jest - wystarczy spojrzeć na pierwszy post tego wątku z 11 marca 2011:
    Nie dalej jak parę stron temu wklejane chyba były koncepcję z poprzedniego tysiąclecia również.

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Jeśli prywatny inwestor rozpocznie budowę bez odpowiednich analiz, to może stracić zainwestowane pieniądze. Rząd - nie tylko ten, inne też - za nietrafione decyzje rzadko odpowiada materialnie i żeby pokryć straty zawinione przez rząd muszą się złożyć wszyscy obywatele. Więc krytyka poczynań rządu wcale mnie nie dziwi (niezależni od, że mi się wydaje, że CPL powinien powstać).
    Rząd za brak reakcji też może stracić władzę. Nie trzeba daleko szukać przykładów.
    jacek2 likes this.


  8. #2368

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A skąd według Ciebie zatem wziął się wzrost oferowania LH z Polski wobec praktycznej stagnacji LO jak nie z lotnisk regionalnych?
    A co to ma do rzeczy? Oczywiście, że LH oferuje z regionów, bo dojazd na Okęcie jest w większości mało wygodny i dość długi. Otwarcie CPL z dobrym połączeniem kolejowym spowoduje tylko, że połączenie kolej do CPL + lot dalej będzie bardziej atrakcyjne (niż to jest teraz) dla ludzi z regionów, więc część pasażerów zamiast lecieć z Łodzi/Krakowa/Katowic/itp. wybierze CPL.

    To czy ktoś wybierze LO czy konkurencję zależy od połączeń oferowanych przez daną linię (czas przelotu, cena, subiektywna jakość linii).

    Odwracając Twoje argumenty można powiedzieć, że zakładanie budowy CPL w 10 lat ograniczy rozbudowę Okęcia co przyblokuje na (minimum) 10 lat rozwój siatki LO, więc to jest korzystne dla konkurencji i na tej podstawie snuć różne teorie.

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Rząd za brak reakcji też może stracić władzę. Nie trzeba daleko szukać przykładów.
    Ba. Brak działania też może oznaczać straty finansowe, ale nie wyobrażam sobie rozsądnego przedsiębiorcy, który bez analiz powie "wybuduję nową fabrykę tu i tu".

  9. #2369
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    A co to ma do rzeczy? Oczywiście, że LH oferuje z regionów, bo dojazd na Okęcie jest w większości mało wygodny i dość długi. Otwarcie CPL z dobrym połączeniem kolejowym spowoduje tylko, że połączenie kolej do CPL + lot dalej będzie bardziej atrakcyjne (niż to jest teraz) dla ludzi z regionów, więc część pasażerów zamiast lecieć z Łodzi/Krakowa/Katowic/itp. wybierze CPL.

    To czy ktoś wybierze LO czy konkurencję zależy od połączeń oferowanych przez daną linię (czas przelotu, cena, subiektywna jakość linii).
    Chyba właśnie o to chodzi, żeby LOT miał konkurencyjną ofertę (czy pociągiem czy to samolotem do WAW/CPL i dalej) względem połączenia Region-FRA-XXX. Lepsze skomunikowanie centralnego lotniska z resztą kraju w zestawieniu z bogatszą siatką z hubu odbiera sporo argumentów przy wyborze Lufthansy.

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Odwracając Twoje argumenty można powiedzieć, że zakładanie budowy CPL w 10 lat ograniczy rozbudowę Okęcia co przyblokuje na (minimum) 10 lat rozwój siatki LO, więc to jest korzystne dla konkurencji i na tej podstawie snuć różne teorie.
    Sugerujesz, że bez CPL Okęcie można by na drugi dzień powiększyć?

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Ba. Brak działania też może oznaczać straty finansowe, ale nie wyobrażam sobie rozsądnego przedsiębiorcy, który bez analiz powie "wybuduję nową fabrykę tu i tu".
    A ja sobie wyobrażam, choć oczywiście to raczej dość unikatowy okaz w stadzie zwolenników 'dupokryjek'.


  10. #2370
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Hypne - piknie rozpoznajesz niby "wymarły gatunek" i arcycelnie przedstawiłaś prymitywne techniki walenia w przeciwników Wiesława (przedtem Bolka, a potem Edzia i Wojtka) powtórzone tutaj. Ale przy okazji - niestety - podtrzymałaś istotę podstawowej techniki z tamtych czasów - przenoszenia dyskusji na metapoziom - nie są ważne argumenty, ważne są pobudki z jakich się je prezentuje. Od paru stron gadamy kto, jak i dlaczego chciałby uwalić projekt CPL, a nie o sensie ekonomicznym tego projektu. Sugeruję nie podtrzymywać.

    @Marekb - o pkt. 2. proponuję zapomnieć. Dylemat CPL vs. rozbudowa Okęcia, to temat za trudny dla naszych "polytyków" i misiów wokół nich. Kluczowy jest pkt. 1. - czyli jakim kosztem utrzymają Okęcie do "oczekiwanych efektów" Gdyni XXI wieku. Wszystko wskazuje na brak jakiejkolwiek koncepcji w tym zakresie. Za ten brak zapłacą paxy z Warszawy.

    Piotr
    Omega98 likes this.

  11. #2371
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @Hypne - piknie rozpoznajesz niby "wymarły gatunek" i arcycelnie przedstawiłaś prymitywne techniki walenia w przeciwników Wiesława (przedtem Bolka, a potem Edzia i Wojtka) powtórzone tutaj. Ale przy okazji - niestety - podtrzymałaś istotę podstawowej techniki z tamtych czasów - przenoszenia dyskusji na metapoziom - nie są ważne argumenty, ważne są pobudki z jakich się je prezentuje. Od paru stron gadamy kto, jak i dlaczego chciałby uwalić projekt CPL, a nie o sensie ekonomicznym tego projektu. Sugeruję nie podtrzymywać.
    Piknie też pokazuje mechanizm który doprowadził taką a nie inną partię do władzy. Nie tylko zrażając do siebie sieroty poprzedniego systemu, co też osoby które z nim nic wspólnego na szczęście nie miały i miały szczęście urodzić się i dorastać w wolnej Polsce, bez bagażu i bez kompleksów które przy każdej okazji kazałyby im odwoływać się do 'standardów cywilizacji zachodniej' licząc na uznanie w klubie progresywnych poklepywaczy pleców.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @Marekb - o pkt. 2. proponuję zapomnieć. Dylemat CPL vs. rozbudowa Okęcia, to temat za trudny dla naszych "polytyków" i misiów wokół nich. Kluczowy jest pkt. 1. - czyli jakim kosztem utrzymają Okęcie do "oczekiwanych efektów" Gdyni XXI wieku. Wszystko wskazuje na brak jakiejkolwiek koncepcji w tym zakresie. Za ten brak zapłacą paxy z Warszawy.
    Po ostatnich restrykcjach na Okęciu, obstawiam, że szarą eminencją całego zamieszania jest PPL. I to na ich barkach będzie poradzenie sobie w tej sytuacji. A to budzi moje większe obawy niż kwalifikacje Jarka do obsługi koparki.


  12. #2372
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    I wszystko jasne! @Hypne - oszczędzaj plecy. @Marekb - to nie wina Jarka, a Szpikowskiego.

    Ponownie upraszam modów - dałoby się pogadać o CPL, a nie o "błędach i wypaczeniach" użytkowników tego forum? Przeca osiągamy granice kabaretu.

    Piotr
    konrad777 and Red_Devil like this.

  13. #2373
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    I wszystko jasne! @Hypne - oszczędzaj plecy.
    Ja bym oszczędzał nogi, w końcu trzeba będzie podobno zaraz uciekać za granicę z tego ciemnogrodu...

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @Marekb - to nie wina Jarka, a Szpikowskiego.
    Wina Tuska.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Ponownie upraszam modów - dałoby się pogadać o CPL, a nie o "błędach i wypaczeniach" użytkowników tego forum?
    W zgodzie ze standardami cywilizacji zachodniej mam nadzieję? Czyli demokratycznie, przedstawiając jedyne słuszne zdanie?


  14. #2374

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    W zgodzie ze standardami cywilizacji zachodniej mam nadzieję? Czyli demokratycznie, przedstawiając jedyne słuszne zdanie?
    Weź przestań. To po prostu nie jest forum polityczne. Swego czasu mod skasował mój post z żartem o filmie "Smoleńsk". Wobec tego wątku moderatorzy są wyjątkowo wyrozumiali.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  15. #2375

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Jak pisałem - nie jesteśmy na sali sądowej.
    Ale przerzucanie dowodu własnego twierdzenia na kogoś innego (pokażcie mi, że się mylę) jest bardzo słabe. W dowolnej dyskusji ciężar udowodnienia twierdzenia jest po stronie dowodzącego, a nie partnera w dyskusji. Inaczej zamykamy dyskusję własną niekompetencją.

    Wywali się z powodu czyjejś niekompetencji lub ostudzenia entuzjazmu, jak to w projekcie politycznym.
    Tu się zgadzam. Oczywiście, powody bezpośrednie będą liczne i bezpośrednie, ale zwykle faktycznie źródłem problemów są niekompetencja, niewłaściwy dobór zespołu (zarówno składu, jak i kompetencji indywidualnych).

    Pozdrawiam, Adam

  16. #2376

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Dylemat CPL vs. rozbudowa Okęcia, to temat za trudny dla naszych "polytyków" i misiów wokół nich.
    A szkoda.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Kluczowy jest pkt. 1. - czyli jakim kosztem utrzymają Okęcie do "oczekiwanych efektów" Gdyni XXI wieku. Wszystko wskazuje na brak jakiejkolwiek koncepcji w tym zakresie. Za ten brak zapłacą paxy z Warszawy.
    Co więcej może za to zapłacić Lot.

  17. #2377

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Pojawił się nowy pomysł na lotnisko, a raczej tereny po nim

    https://businessinsider.com.pl/polit...hopina/7seryp0

  18. #2378

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    A szkoda.

    Co więcej może za to zapłacić Lot.
    Może ale nie musi bo cała ta inwestycja, ograniczenie operacji w nocy i inne takie mają za cel tylko jedno - zrobić "dobrze" PLL LOT

  19. #2379
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    Pojawił się nowy pomysł na lotnisko, a raczej tereny po nim

    https://businessinsider.com.pl/polit...hopina/7seryp0
    Tak, to bardzo ważne żeby centrum szkoleniowe było w środku miasta. W przeciwnym razie "cywile" nie będą chcieli dojeżdżać szkolić się na B737 i projekt upadnie! Wiadomo przecież, że pilotów brakuje (Ryanair) głównie dlatego, że nie można sobie podjechać po pracy na kurs zaoczny tylko trzeba jechać nie wiadomo gdzie! (tak samo jak wiadomo z innych naszych projektów że barierą rozwoju e-samochodów jest ch*jowy design).
    Krótka Prosta likes this.

  20. #2380

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Co to za pomysł, czy MON już kompletnie stracił kontakt z rzeczywistością?
    JeV likes this.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •