VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 128 z 382 PierwszyPierwszy ... 28 78 118 126 127 128 129 130 138 178 228 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,541 do 2,560 z 7636
Like Tree10947Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #2541

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Centrala rekuperacyjna?

    Odnośnie tego Krakowskiego filmiku - to dla 2027 - 2036 nisko mierzą. Tak jakby wierzyli, że wtedy będzie kres rozwoju.

  2. #2542

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Odnośnie tego Krakowskiego filmiku - to dla 2027 - 2036 nisko mierzą. Tak jakby wierzyli, że wtedy będzie kres rozwoju.
    Jakie Ty masz plany na 2027?

  3. #2543
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Centrala rekuperacyjna?

    Odnośnie tego Krakowskiego filmiku - to dla 2027 - 2036 nisko mierzą. Tak jakby wierzyli, że wtedy będzie kres rozwoju.
    Rzekłbym, że Balice to pierwsza ofiara CPLu lub jak kto woli efekt centralnego planowania, które ma również na tym forum zwolenników.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  4. #2544

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Pytanie na ile im pozwoliła centrala..
    to nikogo poza KRK nie interesowało poza tym, że stanowiło dobry przedmiot żartów

  5. #2545
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    to nikogo poza KRK nie interesowało poza tym, że stanowiło dobry przedmiot żartów
    No patrz - PPL nie daje sobie rady z przyszłością swojego drugiego z aktualnego portfela ale komuszymi metodami ma przejąć wszystko co się rusza. Programy, polityki, strategie i piatilietki zapewnią powszechną szczęśliwość. Świetnie wiem jak kwitło do 1989 roku.

    Co do wypowiedzi Wilda - pozytywne jest, że gość zdaje sobie sprawę z konieczności inwestycji także w Okęcie aby dotrwało do 2027. Mam nadzieję, że jak w połowie listopada zrekonstruują sobie rząd i rozwiążą problem Adamczyka i jego ministerstwa, to popchną kogo trzeba i coś sensownego zaproponują. Może chociaż to się uda.

    Piotr

  6. #2546

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    No patrz - PPL nie daje sobie rady z przyszłością swojego drugiego z aktualnego portfela ale komuszymi metodami ma przejąć wszystko co się rusza. Programy, polityki, strategie i piatilietki zapewnią powszechną szczęśliwość. Świetnie wiem jak kwitło do 1989 roku.

    Co do wypowiedzi Wilda - pozytywne jest, że gość zdaje sobie sprawę z konieczności inwestycji także w Okęcie aby dotrwało do 2027. Mam nadzieję, że jak w połowie listopada zrekonstruują sobie rząd i rozwiążą problem Adamczyka i jego ministerstwa, to popchną kogo trzeba i coś sensownego zaproponują. Może chociaż to się uda.

    Piotr
    Czy nie daje rady to nie wiem. To o czym piszę miało miejsce kilkanaście miesięcy ( lat ? )temu jak remontowali terminal w środku lata więc bym nie generalizował zwłaszcza, że takie pomysły to powstawały na poziomie lokalnym.

    A Wild wcale zły nie jest.

  7. #2547
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    A Wild wcale zły nie jest.
    Efekt bazy w sumie...


  8. #2548

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    no i bach w kontekście przeniesienia lcc do wmi na czas budowy cpk:

    https://www.fly4free.pl/tylko-u-nas-...ly-w-modlinie/

  9. #2549
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Teraz by jeszcze brakowało żeby samorząd wystąpił z propozycją budowy czwartego lotniska które by przyciągnęło tradycyjnych przewoźników.


  10. #2550

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Teraz by jeszcze brakowało żeby samorząd wystąpił z propozycją budowy czwartego lotniska które by przyciągnęło tradycyjnych przewoźników.
    No nie - tylko LCC i czartery czyli to co dotychczas było zarezerwowane dla WMI jako uzupełnienia CPK

  11. #2551
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Drugi port musi spełnić też inny warunek, jak dostępność w czasie 2 godzin jazdy autem dla ok. 8 mln potencjalnych pasażerów.
    Bierzemy pod uwagę nie tylko koszty rozbudowy, ale też dostępność komunikacyjną, dostępną infrastrukturę, plany budowy dróg, kolei i inne zmienne, które będą miały wpływ na finalny projekt.
    Jest takie lotnisko, które aż się o to prosi.. a spełnia te wszystkie warunki
    frik likes this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  12. #2552
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Prezes sam mówi o lotnisku które jest 'atrakcyjne dla przewoźników i przede wszystkim pasażerów, którzy będą chcieli z tego portu korzystać'. Jeśli CPK będzie dla ruchu tranzytowego, Modlin czy PPLowski Modlin będą dla czarterów czy LCC to ewidentnie będzie istnieć niezagospodarowana luka na rynku tylko czekająca na pojawienie się czwartego portu. Podobno za parę lat będzie trochę całkiem nieźle skomunikowanych terenów między drogami S2 i S79. Dla potrzeb obronności pewnie też dobrze byłoby mieć tam bazę wojskową.
    alacherbauer and frik like this.


  13. #2553

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Szpikowski powie już cokolwiek byle go na stołku zostawili, zupełnie jak jeszcze niedawno Libiszewski.

  14. #2554

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    no i bach w kontekście przeniesienia lcc do wmi na czas budowy cpk:

    https://www.fly4free.pl/tylko-u-nas-...ly-w-modlinie/
    No, proszę, podobno centralna władza miała ukracać nierozsądne pomysły budowy dodatkowych lotnisk, a tu proszę - sami wychodzą z taką inicjatywą
    Rob_Sad likes this.


  15. #2555

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Sochaczew? 30 minut od Centralnego (była bocznica trzeba tylko odkuć asfalt na DK92).

    Ale tak realnie to widzę iż absurd goni absurd. No toru Formuły 1 nie ma to może lotnisko w Bielsku Podlaskim tak by było po innej stronie Warszawy niż 3 inne lotniska

  16. #2556

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Red_Devil Zobacz posta
    No, proszę, podobno centralna władza miała ukracać nierozsądne pomysły budowy dodatkowych lotnisk, a tu proszę - sami wychodzą z taką inicjatywą
    Nie myl tego co ja piszę z władzą
    Ale fakt - niezbyt inteligentny pomysł choć bardziej wygląda mi to na próbę "zmiękczenia" władz WMI, aby zrobiły to czego chce od Szpikowski. Jeżeli dobrze podejrzewam to jest to dobry pomysł - ja sam bym poszukał podobnego straszaka

  17. #2557
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    To raczej forma presji na Modlin.

  18. #2558
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Nie myl tego co ja piszę z władzą
    Ale fakt - niezbyt inteligentny pomysł choć bardziej wygląda mi to na próbę "zmiękczenia" władz WMI, aby zrobiły to czego chce od Szpikowski. Jeżeli dobrze podejrzewam to jest to dobry pomysł - ja sam bym poszukał podobnego straszaka
    Blef ma to do siebie, że jest skuteczny wyłącznie, gdy reszta nie wie, że blefujemy

  19. #2559
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    A mi się wydaje, że to może składać się w całość (nie mówię, czy ta całość jest sensowna, ale mówię, że wygląda, że plan jest). Mianowicie:

    1. Powstaje CPL jako hub PLL LOT (37 km od Warszawy, 100 km od Łodzi).
    2. LOT nie chce konkurencji LCC w swoim hubie. Czytaj LCC muszą być gdzieś indziej.
    3. Modlin się nie nadaje bo jest podobnie daleko od Warszawy a pasażer LCC ma czuć niewygodę, a pasażer LOT ma wiedzieć że płaci za wygodę
    4. Zostają Radom i Łódź jako lotniska LCC Warszawy. Jedno trzeba wybrać.
    Jeśli wybierzemy Radom to ze swoją strukturą właścicielską LCJ będzie próbować pokazać że jest dogodniejsze niż RDO nawet dla Warszawy. Jeśli wybierzemy LCJ to Radom nie jest tak silny ekonomicznie żeby to pociągnąć. Poza tym tam też część terenu należy do wojska.

    5. A modlin zamknie się bo już droga startowa sypie się kolejny raz, drogi kołowania również się sypią, więc wystarczy nie przeszkadzać w sypaniu się.

    Co wy o tym myślicie (głównie czy moje przeczucie co do rozumowania rządzących może być słuszne, a nie czy pomysł jest sensowny)?

  20. #2560
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie ma w tym ani krztyny sensu, ani logiki. Jest za to cała masa walki o wpływy.



Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •