VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 129 z 380 PierwszyPierwszy ... 29 79 119 127 128 129 130 131 139 179 229 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,561 do 2,580 z 7598
Like Tree10923Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #2561
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie


    Polecamy

    Moim zdaniem w tym logika jest. Tyle że dla PLL LOT.

  2. #2562
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Zakładając, że dałoby się nawet zamknąć CPL dla tych niedomytych mas LCC i czarterów to wtedy LOT płaciłby pełen rachunek za operowanie z takiego lotniska -> przerzucał je na pasażerów. A FR w tym czasie by dalej płacił 8 zł za pasażera w Modlinie...

    LOTu nie stać na takiego białego słonia.
    Pedroo and Red_Devil like this.


  3. #2563

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To wszystko jest efekt zielonych stołków.

    W aglomeracji stołecznej zielone województwo musi mieć własne stołki, no to mamy dwa równoległe wzajemnie mające się w poważaniu światy - 2 równoległych przewoźników kolejowych, 2 lotniska, etc etc.

    Pozwolono na to by województwo stołeczne prowadziło sobie odrębną od stolicy i odrębną od Państwa politykę transportową, no to będą teraz 3 lotniska...


    Polityki transportowej nie wypracowano nie tylko dla Polski, ale nawet dla aglomeracji warszawskiej...
    G@wron, konrad777, macx and 2 others like this.

  4. #2564
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To wszystko jest efekt zielonych stołków.
    Ale masz zielonego mola, co Cię szmola.

    L4 ma rację - to jest walka o wpływy, która ostatnio przejawia się w wyścigu na coraz dalej idące interpretacje "polityki transportowej Państwa". Paru najwyżej namaszczonych uwierzyło we własny pic PRowy i głoszą hasła kto, skąd i czym miałby latać. A wykonawcy - w trosce wiadomo o co - próbują to naprawdę wdrożyć. I stąd takie jaja.

    Testowe pytanie - co by było gdyby Modlin dziś należał do PPL?

    Piotr

  5. #2565

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    Moim zdaniem w tym logika jest. Tyle że dla PLL LOT.
    CPL ma być, bo musimy mieć drugą Gdynię. A politykę transportową, wizję na PLL i inne tego typu drugorzędne sprawy się jakoś załatwi później
    Pedroo likes this.

  6. #2566

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jerry Zobacz posta
    Blef ma to do siebie, że jest skuteczny wyłącznie, gdy reszta nie wie, że blefujemy
    Biorąc pod uwagę wszystkie pomysły ostatnio to wszystko może być teoretycznie jednym wielkim blefem... Tyle, ze ten pomysł jest brand new i do tego tak szalony....że aż zabawny...

  7. #2567
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Mi to i tak pachnie prokuraturą i zarzutami o niegospodarność przy pierwszej lepszej zmianie władzy centralnej... Póki co - zobaczę cokolwiek związanego z CPK na własne oczy - uwierzę.

  8. #2568
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Prokuraturą to pachnie modlin. Bo pas po raz kolejny się sypie i nie wytrzyma 5 lat. A betonowy pas powinien mieć trwałość 30.
    Stoarn and Not Real like this.

  9. #2569
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Bez przesady. To byłaby sprawa dla prokuratora gdyby w zamówieniu publicznym z premedytacja zapomniano o gwarancji. Sam fakt sypania sie pasa może jedynie świadczyć o partactwie wykonawcy.

    Jesli chodzi o CPL sprawa jest bardziej oczywista.

  10. #2570

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Bez przesady. To byłaby sprawa dla prokuratora gdyby w zamówieniu publicznym z premedytacja zapomniano o gwarancji. Sam fakt sypania sie pasa może jedynie świadczyć o partactwie wykonawcy.

    Jesli chodzi o CPL sprawa jest bardziej oczywista.
    Prokuratura raczej wytrasowaniem S2 przy Okęciu mogłaby się zająć
    Ztof, Michal_K, T0pek and 1 others like this.

  11. #2571
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Bez przesady. To byłaby sprawa dla prokuratora gdyby w zamówieniu publicznym z premedytacja zapomniano o gwarancji. Sam fakt sypania sie pasa może jedynie świadczyć o partactwie wykonawcy.
    A czasem nie odbierającego? I tego kto zaakceptował taki remont, że w ciągu kolejnych kilku lat będzie następny remont (a właściwie modlin planuje wybudować nowy pas bo tego nie będzie opłacało się remontować). Więc dla mnie odbierający powinien mieć wizyty smutnych panów z różnych służb.

  12. #2572

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Już to wałkowaliśmy dwa lata temu. Nie popisał się inwestor zastępczy bez żadnego doświadczenia w tego typu pracach.
    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    Prokuraturą to pachnie modlin.
    Dałbyś sobie na wstrzymanie, LCJ regularnie żebrze w samorządzie o kroplówkę.
    Stoarn and Antony_Wozny like this.

  13. #2573

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Dałbyś sobie na wstrzymanie, LCJ regularnie żebrze w samorządzie o kroplówkę.
    Gdyby nie Modlin, którego upośledzony model biznesowy sprowadza się do dotowania Ryanaira za publiczne pieniądze, LCJ byłaby w innej sytuacji.
    skorzewski likes this.

  14. #2574
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Jak przez wszystkie lata przed Modlinem.
    Red_Devil likes this.

  15. #2575

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Oprócz tego, że rynek urósł o kilkadziesiąt procent.

  16. #2576
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie
    Pedroo likes this.


  17. #2577

  18. #2578
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    ^^^ A kumotrowie z ZSL kontratakują:

    Czy jednak inwestowanie przez PPL w Radom, a nie w Modlin, ma sens? Dotarliśmy do analizy, którą przygotowali specjaliści związani z modlińskim portem. Punkt po punkcie wytykają bezsensowność tych działań.

    Po pierwsze, lotnisko w Modlinie, w przeciwieństwie do portu w Radomiu, ma już teraz bardzo dobrą infrastrukturę, m.in. system ILS, który pomaga lądować przy złej widoczności, pas liczący 2,5 km, który może przyjąć nawet ciężkie samoloty typu Boeing 767, i płyty postojowe, na których zmieści się 12 samolotów Boeing 737. Do tego w Modlinie działa terminal ze sklepami i kawiarniami, który łatwo rozbudować.

    Dla porównania lotnisko w Radomiu ma pas o długości zaledwie 2 tys. m, obecnie ograniczony do 1800 m. „Przepustowość terminala to jedynie kilkadziesiąt tysięcy pasażerów rocznie. Lotnisko nie dysponuje kadrami i doświadczeniem niezbędnym do obsługi znaczącej liczby pasażerów. Pojemność płyt postojowych to tylko 2 miejsca dla Boeingów 737” – czytamy w analizie.

    Jedną z największych wad Radomia ma być jednak położenie. Lotnisko umiejscowione jest 4 km od centrum miasta, a podejście do lądowania wypada nad gęsto zabudowanym obszarem. „W przypadku zwiększenia ruchu błyskawicznie doprowadzi to do sporów w ramach pozwoleń środowiskowych, ograniczeń nocnych pór operacji lotniczych oraz ogromnych roszczeń mieszkańców” – pisze autor analizy. Dla porównania lotnisko w Modlinie operuje 24 godziny na dobę, a jego funkcjonowanie nie odbija się na obszarach zamieszkanych.

    Diametralnie różni się też pozycja finansowa obu lotnisk. Port w Radomiu zamknął ubiegły rok stratą ok. 26 mln zł i nie ma w tej chwili innych źródeł finansowania, jak tylko dotacje właściciela – miasta Radom. Lotnisko w Modlinie miało stratę ok. 4 mln, wynikającą z kosztów spłaty kredytu. „Po planowanej rozbudowie trwały zysk planowany jest od 2021”– piszą autorzy opracowania.

    W dodatku port w Radomiu to nadal lotnisko wojskowe. Całkowita przeprowadzka żołnierzy na inne lotnisko byłaby kosztowna.

    Przewagą Modlina jest też znacznie lepszy dojazd. Położony blisko trzy razy bliżej od centrum Warszawy port za trzy lata ma być z nią połączony linią kolejową.
    Źródło:
    Lotnisko w Radomiu to dobre miejsce na golfa. Z portu znów nie będzie żadnych regularnych lotów - - Forsal.pl – Biznes, Gospodarka, Świat
    Stoarn and amnesia like this.
    For every solution there is a problem.

  19. #2579

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Radom, Łódź i Poznań to trzy lotniska najgorzej usytuowane, jeśli chodzi o ochronę przed hałasem.

  20. #2580
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    W Poznaniu wyjście jest proste. Skoro stać nas na wywalenie 30mld na budowę czwartego lotniska na Mazowszu, to jak sądzę znajdą się i pieniądze ("wystarczy nie kraść") na przeniesienie ruchu cywilnego na Krzesiny. Radom i Łódź to jednak inna liga jeśli chodzi o ruch niż Poznań.
    Rob_Sad likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •