Nawet jeśli, to WAW czy następca CPL są najbardziej odporne na Brexit, ze wszystkich lotnisk w Polsce. Bardziej ucierpią inne..
A mogą też w przyszłości powstać, teraz może w ramach zupełnej abstrakcji, nowe generatory ruchu lotniczego takie jak: zaniesienie wiz do USA i wojna domowa w ZEA.
Skoro już tak wróżymy co do prognoz, to tak nieśmiało wtrącę, że pojawia się na horyzoncie (nie 2-3 letnim, ale niewiele dalszym) pewien czynnik, który ograniczy ten najwyżej płatny ruch w lotnictwie.
Już teraz osoby z wyższego szczebla zarządzającego dużych firm latają mniej, ponieważ nie ma takiej potrzeby. Rozwój technik telekomunikacyjnych umożliwia sprawne konsultacje i zarządzanie bez konieczności fizycznej obecności. Techniki te są zaś coraz tańsze, powszechniejsze i doskonalsze. I będą się rozwijały.
Oczywiście, to przypuszczenie, ale sądzę, że ten trend będzie się uwidaczniał - jeżeli coś da się efektywniej wykonać bez podróży lotniczych (które zresztą chyba nikomu, kto to musi często robić - poza "fanami" latania - nie sprawia frajdy), będzie się ich unikać (są kosztowne, czasochłonne i męczące).
Spadek liczby "wysokopłatnych" pasażerów pociągnie konieczność podniesienia cen dla "turystów", co się przełoży na te wszystkie "wzrosty" - szczególnie w naszym rejonie.
Adam
Chciałbym zobaczyć jak powstała ta kalkulacja i co zostało wzięte pod uwagę. Tak czy tak ciężko mi uwierzyć, że jesteśmy o krok od utopienia w RDO kilkuset milionów złotych...Zamieszczone przez Rzeczpospolita
Inni przewoźnicy też nie zawsze mają business jety. Emirates ma A380 bez F, Lufthansa F wywaliło z połowy floty już chyba, Air Canada robi Rouge z PE tylko. Jak przestają się fotel sprzedawać to się zmienia konfigurację kabiny.
No chyba, że o jakąś kamienicę można by się upomnieć...
to samo ( uprzedzam ) wrzucę też do wątku o PGL
Prezes LOT, RafaĹ Milczarski o nowych planach - Logistyka
Siedzę sobie w LIS infra podobna do WAW też jeden główny operator no to sprawdzam za 2017 ponad 26 M pax![]()
Podałem to jako przykład maksymalnego wykorzystania infrastruktury/terenu
Byłem ostatnio w Lizbonie i analizowałem to lotnisko zarówno pod kątem szarego paxa, jak i pod kątem procedur ATC.
Od strony pasażera port broni się przede wszystkim o wiele obszerniejszą infrastrukturą kontroli bezpieczeństwa oraz naprawdę sprawną i zaangażowaną obsługą handlingową. Nie byłem w szczycie sezonu, ale było widać że lotnisko jest bardzo zatłoczone i bez fast tracków nie ryzykowałbym tam odprawy z bagażem w czasie krótszym niż 2 godziny, wszędzie kolejki. Na plus oczywiście położenie blisko miasta.
Od strony ruchu lotniczego to lotnisko to muzeum tak jak Okęcie. Mnóstwo wąskich gardeł, sloty lotniskowe, ograniczenia hałasowe, często - trudne warunki wiatrowe. Jeden pas i rozkładowe loty na AT72. Brak zapasu przepustowości, więc cokolwiek może spowodować ogromne spiętrzenia ruchu. Na szczęście pogodę mają znacząco bardziej wyrozumiałą.
Zakładki