VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 169 z 380 PierwszyPierwszy ... 69 119 159 167 168 169 170 171 179 219 269 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,361 do 3,380 z 7598
Like Tree10923Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #3361

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta


    Poza tym Brexit może doprowadzić do spowolnienia wzrostu. Ba, im więcej Polaków wyjedzie z Wlk. Brytanii, tym mniej będzie latać...

    P
    atrzac na wyniki Lotniska Chopina to najwięcej ruchu generuje LOT i Wizzair - a Wizzair jak wiadomo lubi latać chociażby do Luton
    Nawet jeśli, to WAW czy następca CPL są najbardziej odporne na Brexit, ze wszystkich lotnisk w Polsce. Bardziej ucierpią inne..
    A mogą też w przyszłości powstać, teraz może w ramach zupełnej abstrakcji, nowe generatory ruchu lotniczego takie jak: zaniesienie wiz do USA i wojna domowa w ZEA.
    Stoarn likes this.

  2. #3362
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    (...)
    A mogą też w przyszłości powstać, teraz może w ramach zupełnej abstrakcji, nowe generatory ruchu lotniczego takie jak: zaniesienie wiz do USA i wojna domowa w ZEA.
    Sugerujesz przejęcie fuchy Dubaju w Baranowie?

    Piotr

  3. #3363

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Skoro już tak wróżymy co do prognoz, to tak nieśmiało wtrącę, że pojawia się na horyzoncie (nie 2-3 letnim, ale niewiele dalszym) pewien czynnik, który ograniczy ten najwyżej płatny ruch w lotnictwie.
    Już teraz osoby z wyższego szczebla zarządzającego dużych firm latają mniej, ponieważ nie ma takiej potrzeby. Rozwój technik telekomunikacyjnych umożliwia sprawne konsultacje i zarządzanie bez konieczności fizycznej obecności. Techniki te są zaś coraz tańsze, powszechniejsze i doskonalsze. I będą się rozwijały.
    Oczywiście, to przypuszczenie, ale sądzę, że ten trend będzie się uwidaczniał - jeżeli coś da się efektywniej wykonać bez podróży lotniczych (które zresztą chyba nikomu, kto to musi często robić - poza "fanami" latania - nie sprawia frajdy), będzie się ich unikać (są kosztowne, czasochłonne i męczące).
    Spadek liczby "wysokopłatnych" pasażerów pociągnie konieczność podniesienia cen dla "turystów", co się przełoży na te wszystkie "wzrosty" - szczególnie w naszym rejonie.

    Adam
    Omega98 and kzet69 like this.

  4. #3364
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Już teraz osoby z wyższego szczebla zarządzającego dużych firm latają mniej, ponieważ nie ma takiej potrzeby. Rozwój technik telekomunikacyjnych umożliwia sprawne konsultacje i zarządzanie bez konieczności fizycznej obecności. Techniki te są zaś coraz tańsze, powszechniejsze i doskonalsze. I będą się rozwijały.
    Darmowy Skype jest dostępny od dekady...


  5. #3365

    Dołączył
    Feb 2007
    Not Real likes this.

  6. #3366

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rzeczpospolita
    Według szacunków PPL, aby lotnisko w Modlinie dostosować do przyjmowania 6 milionów pasażerów rocznie, może potrzebować ono inwestycji rzędu nawet 900 milionów złotych. Według nieoficjalnych informacji rozbudowa Radomia to wydatek o połowę mniejszy. Ale na razie nikt nie podaje konkretów.
    Chciałbym zobaczyć jak powstała ta kalkulacja i co zostało wzięte pod uwagę. Tak czy tak ciężko mi uwierzyć, że jesteśmy o krok od utopienia w RDO kilkuset milionów złotych...

  7. #3367

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Chciałbym zobaczyć jak powstała ta kalkulacja i co zostało wzięte pod uwagę. Tak czy tak ciężko mi uwierzyć, że jesteśmy o krok od utopienia w RDO kilkuset milionów złotych...
    oj Ty niewierny Embraer Flyerze....

  8. #3368

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    oj Ty niewierny Embraer Flyerze....
    Faktycznie mam wrażenie, że do zrozumienia tych kalkulacji potrzebna jest wiara, wiedza ekonomiczna i zadawanie pytań wydają się zbyteczne

  9. #3369
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Skoro już tak wróżymy co do prognoz, to tak nieśmiało wtrącę, że pojawia się na horyzoncie (nie 2-3 letnim, ale niewiele dalszym) pewien czynnik, który ograniczy ten najwyżej płatny ruch w lotnictwie.

    Spadek liczby "wysokopłatnych" pasażerów pociągnie konieczność podniesienia cen dla "turystów", co się przełoży na te wszystkie "wzrosty" - szczególnie w naszym rejonie.

    Adam
    No, ale to bardziej uderzy w innych przewoźników. W LOT ta biznes klasa jest tak mala, ze śmiało się zapełni na obecnym poziomie.

    W sumie taki upadek biznes klasy może wręcz pomóc LOT'owi.
    Stoarn likes this.

  10. #3370

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta

    Nie wszyscy jednak wroca. Za kilkanaście lat dojdzie tez spora fala dzieci z mieszanych polsko-brytyjskich małżeństw, które będą regularnie latać do Polski. Polki rodzą na wyspach na potęgę.
    Już dzisiaj widać, że takie dzieci mają z reguły niewiele wspólnego z Polską. Krajem dziadków są często niezainteresowane urodzone na emigracji dzieci z dwojga polskich rodziców, a co dopiero z małżeństw mieszanych.

  11. #3371
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samotnik Zobacz posta
    Już dzisiaj widać, że takie dzieci mają z reguły niewiele wspólnego z Polską. Krajem dziadków są często niezainteresowane urodzone na emigracji dzieci z dwojga polskich rodziców, a co dopiero z małżeństw mieszanych.
    Dokładnie. Prędzej dziadkowie z PL będą latać do wnuków tak jak to się dzieje obecne między Polską a Anglią ale jest to w większości ruch LCC.

  12. #3372

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Słuchajcie, biorą się za rozbudowę Okęcia 😍

    Modlin, Radom, Lublinek, tego...zobaczycie że CPK już nie będzie potrzebny

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    I nie mam tu na myśli Afryki czy krajów arabskich. Raczej z wschodniego kierunku będą naplywac.
    No oby oby!


    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  13. #3373
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    No, ale to bardziej uderzy w innych przewoźników. W LOT ta biznes klasa jest tak mala, ze śmiało się zapełni na obecnym poziomie.

    W sumie taki upadek biznes klasy może wręcz pomóc LOT'owi.
    Inni przewoźnicy też nie zawsze mają business jety. Emirates ma A380 bez F, Lufthansa F wywaliło z połowy floty już chyba, Air Canada robi Rouge z PE tylko. Jak przestają się fotel sprzedawać to się zmienia konfigurację kabiny.

    Cytat Zamieszczone przez samotnik Zobacz posta
    Już dzisiaj widać, że takie dzieci mają z reguły niewiele wspólnego z Polską. Krajem dziadków są często niezainteresowane urodzone na emigracji dzieci z dwojga polskich rodziców, a co dopiero z małżeństw mieszanych.
    No chyba, że o jakąś kamienicę można by się upomnieć...
    Not Real and SingaporeSling like this.


  14. #3374

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    to samo ( uprzedzam ) wrzucę też do wątku o PGL

    Prezes LOT, Rafał Milczarski o nowych planach - Logistyka

  15. #3375

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    No, ale to bardziej uderzy w innych przewoźników. W LOT ta biznes klasa jest tak mala, ze śmiało się zapełni na obecnym poziomie.

    W sumie taki upadek biznes klasy może wręcz pomóc LOT'owi.
    A myślałem, że LOT ma wielkie ambicje odnośnie rozwoju między innymi w kierunku obsługi biznesu właśnie
    Jeżeli jednak ma się rozwijać tymi milionami w kierunku niskokosztowym to zgoda.
    Tylko powodzenia w konkurencji z FR (na przykład) życzę

    Adam

  16. #3376

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Siedzę sobie w LIS infra podobna do WAW też jeden główny operator no to sprawdzam za 2017 ponad 26 M pax
    Rob_Sad and kzet69 like this.

  17. #3377

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leszeni Zobacz posta
    Siedzę sobie w LIS infra podobna do WAW też jeden główny operator no to sprawdzam za 2017 ponad 26 M pax
    No i z tego powodu od 10 lat zmierzają się z potrzebą budowy nowego lotniska. Raczej należy im współczuć niż podawać to jako dobry przykład.
    aaben likes this.

  18. #3378

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Podałem to jako przykład maksymalnego wykorzystania infrastruktury/terenu

  19. #3379
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    No i z tego powodu od 10 lat zmierzają się z potrzebą budowy nowego lotniska. Raczej należy im współczuć niż podawać to jako dobry przykład.
    Otóż nic właśnie! My "mamy" mieć zmiennika dla Okęcia za podobno 10 lat, a już przy 16M się zatykamy. Dlatego Lizbona powinna być przykładem.

    Piotr
    alacherbauer likes this.

  20. #3380

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Byłem ostatnio w Lizbonie i analizowałem to lotnisko zarówno pod kątem szarego paxa, jak i pod kątem procedur ATC.

    Od strony pasażera port broni się przede wszystkim o wiele obszerniejszą infrastrukturą kontroli bezpieczeństwa oraz naprawdę sprawną i zaangażowaną obsługą handlingową. Nie byłem w szczycie sezonu, ale było widać że lotnisko jest bardzo zatłoczone i bez fast tracków nie ryzykowałbym tam odprawy z bagażem w czasie krótszym niż 2 godziny, wszędzie kolejki. Na plus oczywiście położenie blisko miasta.

    Od strony ruchu lotniczego to lotnisko to muzeum tak jak Okęcie. Mnóstwo wąskich gardeł, sloty lotniskowe, ograniczenia hałasowe, często - trudne warunki wiatrowe. Jeden pas i rozkładowe loty na AT72. Brak zapasu przepustowości, więc cokolwiek może spowodować ogromne spiętrzenia ruchu. Na szczęście pogodę mają znacząco bardziej wyrozumiałą.
    Stoarn likes this.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •