VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 19 z 379 PierwszyPierwszy ... 9 17 18 19 20 21 29 69 119 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 361 do 380 z 7579
Like Tree10913Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #361

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Alex@ Ale to wtedy zrobi się lotnisko ŕ la City.

    Musi być jakiś system zniżek dla sieciowek

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  2. #362

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Alex@ Ale to wtedy zrobi się lotnisko ŕ la City.

    Musi być jakiś system zniżek dla sieciowek
    Naprawde musi być system zniżek? Czy chciałeś napisać że „dla LOT-u” musi być system zniżek? Każda z sieciówek dotychczas latających do WAW, bez wyjątku, zostałaby na Okęciu.

    @Stoarn Podchodzisz do problemu przepustowości Okęcia od niewłaściwej strony. Nie zastanawiaj się jak wspomóc LOT w walce z LCC, ale jak najefektywniej wykorzystać dotychczasowe zasoby(WAW i WMI) aby zapewnić Warszawie i Mazowszu dobrą i wieloletnią przepustowość i dostępność do usług lotniczych.

    Jeżeli Okęcie będzie w Twojej opinii tzw. lotniskiem „city”, obsługującym 25 mln paxów rocznie, w tym cały ruch służbowy z/do Warszawy i wszystkie rozkładowe połączenie interkontynentalne, to naprawdę nie można liczyć na lepszy scenariusz docelowy dla aglomeracji Warszawskiej.

  3. #363

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Okęcie City nie obsłuży 25 mln pasażerów, to niewykonalne.

    Okęcie obsłużyłoby 25 mln pax rocznie tylko wtedy gdyby równomiernie cały rok pełne samoloty każdy największy w ramach dopuszczalnych kategorii odlatywaly



    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  4. #364

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Okęcie City nie obsłuży 25 mln pasażerów, to niewykonalne.

    Okęcie obsłużyłoby 25 mln pax rocznie tylko wtedy gdyby równomiernie cały rok pełne samoloty każdy największy w ramach dopuszczalnych kategorii odlatywaly

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    600 operacji dziennie, średnio 150 pax na operacje, daje mi ... ponad 32 mio paxów rocznie .

  5. #365

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Oczywiście pozostawienie lotniska miejskiego jest możliwe, jednak uniemożliwi to rozwój LOT jako linii przesiadkowej (sorry ale na jednym pasie się nie da).

    Tymczasem aktualny prezes PPL:
    Szpikowski: Przeinwestowali[my w Chopina - Linie lotnicze i lotniska - rp.pl

    Lobbing jest więc odgórny.

  6. #366

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Nie można. NIE NIE NIE NIE NIE


    Problem z duoportem - którego nie kapują albo nie chcą kapować HGW, redaktorzy GW, "zielono-niebiescy" politycy mający wokół Modlina interesy - jest taki, że nie ma opcji prawnej, żeby móc sobie wybrać, kto może latać na Okęcie, a kto nie może (bo sprowadza się to do tego).

    Ponieważ cel jest taki, żeby w razie duoportu z Okęcia miał korzystać LOT i partnerzy - czyli przewoźnik, który lata najdalej, największymi maszynami i potrzebuje dość elastycznych godzin rozkładu, nie wyobrażam sobie jak skonstruować ograniczenia operacyjne na Okęciu, które skutecznie wyeliminowałyby ruch brzydko mówić "niepożądany" a nie byłyby uznane za niedopuszczalne z punktu widzenia prawa.
    Myślę, że nie do końca... Jeśli cokolwiek można zrobić to opłatami, ale wtedy dostaną po du...e nowe połączenia i nowe linie wchodzące do WAW. Można wprowadzić stawki w zależności od liczby operacji i pasażerów. Wtedy LOT z automatu (ma ich najwięcej) dostaje niską cenę za korzystanie z WAW ale nowe linie które latają dużo mniej do WAW jak np. ostatnio Air Canada R. czy Air China idą na... Modlin albo płacą dużo więcej. Także jakieś wyjście (tymczasowe) myślę, że by się znalazło. Ale oczywiście pytanie czy Warszawa powinna w to pójść jest otwarte.... Może się jednak okazać, że po prostu trzeba tak będzie zrobić (podwyższyć opłaty) i będzie to całkiem legalnie.

    Jedno jest pewne - Modlin jest za mało wykorzystany i jest to jakiś problem Wawy, bo skoro Okęcie pęka w szwach a obok Modlin obsługuje tylko RYR to coś jest nie tak i trzeba to jednak zmienić.

    Odnośnie Okęcia to myśle, że niezależnie od ewentualnych konkretnych przygotowań budowy CPL powinien powstać jakiś terminal i płyty postojowe po drugiej stronie. CPLu nie zbudujemy tak szybko więc ad hoc pozostają dwa wyjścia albo budowa Okęcia 2 vis a vis albo większe wykorzystanie Modlina.

  7. #367

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Oczywiście pozostawienie lotniska miejskiego jest możliwe, jednak uniemożliwi to rozwój LOT jako linii przesiadkowej (sorry ale na jednym pasie się nie da).
    Rozwój LOT-u jako linii przesiadkowej uniemożliwi zderzenie z rzeczywistość(konieczność ponoszenia prawdziwych kosztów i walka z konkurencją) a nie problem jednego pasa na Okęciu. Sorry taka prawda, dlatego cała ta dyskusja o wydawaniu 15-20 mld na CPL nie ma żadnego sensu.



    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Tymczasem aktualny prezes PPL:
    Szpikowski: Przeinwestowali[my w Chopina - Linie lotnicze i lotniska - rp.pl

    Lobbing jest więc odgórny.
    Zastanawiam się czy w tym artykule nie dochodzi do istotnego(być może celowego) mylenia pojęć dla potrzeb uzasadnienia budowy CPL.

    Czym innym jest przepustowość infrastruktury terminalowej a czym innym jest przepustowość pola wzlotów. Na Okęciu obecnie nie brakuje przestrzeni do budowy/rozbudowy terminali.

    Pytanie: Czy obecnie jest choć jedna godzina w normalnym dniu gdy maks. przepustowość pola wzlotów WAW jest wykorzystana ponad 80-85%?

  8. #368

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Jedno jest pewne - Modlin jest za mało wykorzystany i jest to jakiś problem Wawy, bo skoro Okęcie pęka w szwach a obok Modlin obsługuje tylko RYR to coś jest nie tak i trzeba to jednak zmienić.
    Aktualnie jest kompletnie odwrotnie, mówimy o perspektywie następnych kilkunastu lat.

    A propos, skoro rząd jest tak zatroskany potrzebami pasażerów - to niech najpierw rozbuduje Modlin, wystarczą drobne w porównaniu z CPL a W6 pewnie by tam poszedł.

  9. #369

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    A propos, skoro rząd jest tak zatroskany potrzebami pasażerów - to niech najpierw rozbuduje Modlin, wystarczą drobne w porównaniu z CPL a W6 pewnie by tam poszedł.
    Jeśli Modlin miałby "zostać" to zdecydowanie tak, trzeba rozbudować szybko płyty i terminal, bo jak zaznaczono budowa CPL:
    Z tej samej analizy wynika, że budowa takiego lotniska trwałaby 14 lat.
    więc tak czy siak jeśli strategia LOT się powiedzie budzimy się z ręką w nocniku i zapchanym Modlinem i Okęciem. No chyba że ruch przejmie Łódź i...Radom

  10. #370

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Lobbing jest więc odgórny.
    Dokładnie, to zresztą było już widoczne w relacji z Krynicy, kiedy to LOT i PPL tak ochoczo jednym głosem o wspaniałej współpracy i konieczności powstania CPL Cóż, klimat polityczny jest teraz taki (zresztą w pewnym stopniu zawsze taki jest), że jak już jest odgórnie jakaś koncepcja zarysowana to niebezpiecznie ją krytykować będąc na państwowym garnuszku.

    Cała ta dyskusja w kontekście sytuacji LOT-u jest czysto teoretyczna niestety.

    Pan Prezes Mikosz opuścił pole walki korzystając z pretekstu, że Mu inwestora "odstrzelili". Pan Prezes Milczarski będzie miał inny powód - lotniska Mu nie zbudowali.

    I pytanie do dobrze zorientowanych w sytuacji Okęcia - czy rzeczywiście to lotnisko się "zapcha" pod względem operacyjnym (nie nominalnej przepustowości) za 2-3 lata? Obserwując je trochę mi się w to wierzyć nie chce, ale fachowcem tu nie jestem, więc pytam. I chodzi mi o "spokojny" wzrost ruchu - powiedzmy taki jak w ostatnich latach, nie wyimaginowane dodatkowe 5 milionów samych pasażerów LOT-u.

    Adam

  11. #371
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Przedstawiciel Emirates podczas dzisiejszego Forum Lotniczego powiedział że strefa N-S zapcha się w sezonie S17.

    I tak jak mnie bardzo swędzi palec żeby napisać szeroki komentarz do części wypowiedzi, tak bardzo żałuję że nie mogę się do imaginacji teoretyków odnieść (i to chyba jedyna wada mojej pracy ).
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 14-09-2016 o 23:11
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  12. #372
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    I tak jak mnie bardzo swędzi palec żeby napisać szeroki komentarz do części wypowiedzi, tak bardzo żałuję że nie mogę się do części imaginacji teoretyków odnieść (i to chyba jedyna wada mojej pracy ).
    Masz na mysli posty i ludzi z forum czy tych, ktorych wypowiedzi cytuje sie w prasie ?

  13. #373

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Teraz @Egon ma wiedzę ale jest mniej obiektywny. Musi się identyfikować z obecnym zakładem pracy

    Tapnięte..


  14. #374
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Przez całe swoje życie zawodowe pokazuję że niczego nie muszę. LOT ze swoją historią ma dla mnie szczególną wartość i nigdy tego nie ukrywałem. Natomiast dzień, w którym ktoś będzie próbował przekonać mnie do działania wbrew moim przekonaniom będzie moim ostatnim dniem w pracy.

    Całkowicie inną kwestią jest wypowiadanie się w kwestiach operacyjnych - mimo wspomnianego świerzbienia palców, profesjonalizm wymaga wstrzemięźliwości. Nie jest to kwestia lojalności, a podstawowej przyzwoitości.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  15. #375
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    To jest problem infrastruktury terminalowej, wystarczy rozbudowa/budowa nowego terminalu, a nie nowe lotnisko.
    Również do czasu. Chociaż osobiście jestem raczej za rozbudową L.Chopina, trzeba sobie zdawać sprawę z ograniczeń i tego, że odsuwamy problem do rozwiązania naszym dzieciom. Nie można się również nie zgodzić z tym, że lotnisko budowane od zera zawsze będzie prezentować inną jakość, niż rozbudowywane przez n-lat.
    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Na Okęciu jest przelotowa stacja kolejowa „Warszawa Okęcie”, oddalona o 1,0 km od terminalu A. Stacja S-Bahn i ICE „Dusseldorf Flughafen” jest 2,0 km od terminalu, połączono je wewnętrzną koleją jednoszynową. W Niemczech „da się”, w Polsce "niedasię", konieczna jest budowa nowego lotniska.
    Kilometr można zrobić nawet ruchomym skywalkiem, problem jednak w tym, że ta stacja kolejowa nijak nie ma się do o jest trasa na Radom, a nie Poznań/Katowice/Łódź/Kraków(mówiąc o szybkim połączeniu).
    Budowa nowego terminalu po drugiej stronie pasów startowych wymagałaby znowu przedłużenia linii kolejowej do tego terminalu.

  16. #376
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Przedstawiciel Emirates podczas dzisiejszego Forum Lotniczego powiedział że strefa N-S zapcha się w sezonie S17.

    I tak jak mnie bardzo swędzi palec żeby napisać szeroki komentarz do części wypowiedzi, tak bardzo żałuję że nie mogę się do imaginacji teoretyków odnieść (i to chyba jedyna wada mojej pracy ).
    I to jest wg Ciebie powód żeby budować w szczerym polu CPL, bo kilku kacykom tak się zachciało? Odpowiedzią na zapchaną strefę non schengen jest jej rozbudowa. Już kilka razy tu pisano, ze należy powiększyć strefę non schengen o dodatkowe stanowiska kontaktowe. Można to zrobić poprzez np. rozbudowę pirsu południowego, jest tam miejsce i było to już udowadniane, zresztą takie były plany poprzedniego zarządu. Zmieści się tam dodatkowe 4-5 stanowisk rękawowych NS. Ochłoń. Nikt tu nie zbuduje żadnego CPL, nie ma na to kasy ani chętnych do budowy takich zachcianek naszych włodarzy. Chińczycy są grzeczni i na spotkaniu biznesowym z ministrem czy premierem odpowiedzą, oczywiście, jesteśmy zainteresowani, bo w biznesie nie mówi się wprost nie, ale tak naprawdę nie są zainteresowani, po co mieliby inwestować w Polsce? UE dofinansuje? Hahaha, tak to można skwitować. UE niczego kaczystom nie sfinansuje ponad to co już zostało wynegocjowane w budżecie na lata 2014 - 2022. Ci ludzie żyją w jakiejś matni. UE ma na głowie brexit i to jak utrzymać jedność wspólnoty a nie chęci wyrzucać kasę na polskie megalomaństwo. Wywiad Szpikowskiego mnie śmieszy. W sumie nawet jak chłop ma inne zdanie to i tak nie może go oficjalnie wypowiedzieć bo go usuną ze stanowiska i przyjdzie kolejny które będzie mówił te same bzdury, oficjalna linia partii jest żeby budować to dyrektor PPL musi powtarzać te brednie, podobnie jak dyrektor LOTu, bo mu tak kazali. Swoją drogą Szpikowski chyba na to stanowisko się nie nadaje skoro coś twierdzi o przelotowej stacji na lotnisku chopina. Ciekawe czy on spojrzał na mapę i wie jaka linia obok jego lotniska przechodzi. Czy on się spodziewał podłączenia i przebicia linii kolejowej z lotniska chopina do LK1 czy CMKi lub E20 do poznania, bo to jedyne linie kolejowe gdzie ruch przelotowy przez stację lotnisko chopina byłby sensowny. Aż dziw bierze, że dyrektor zarządzający lotniskiem chopina może pleść takie androny i mieć pretensję, że stacja kolejowa na ów lotnisku nie jest przelotowa.

  17. #377
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    CPL to nie utopia. Fakt ze tereny obecnego lotniska są warte sporo pieniędzy, czyni budowę CPL bardzo realistyczną. Nie trzeba będzie mieć az tak dużych funduszy.

    Samo powstanie CPL przyniesie ze sobą z reszta korzyści finansowe (ruch cargo 24h itp), które na pewno szybko pozytywnie wpłyną na cały bilans takiej przeprowadzki. Obecny port zwyczajnie nie wykorzystuje pełnego potencjału zarabiania pieniędzy. CPL będzie więcej zarabiać.

    Myślę ze Chińczycy byli by zainteresowani udzieleniem długoletnich, atrakcyjnych kredytów na taki projekt. Tam będzie zero ryzyka. A takie wielkie projekty tez lepiej budować teraz, gdy siła robocza, surowce i energia jest jeszcze rel. tania.

    ps: Jedyny negatyw będzie z VIP. Beda musieli z CPL dojeżdżać do Wawy. To jest na pewno uciążliwe. Moze warto bedzie wybudowac dla helikopterow cos blisko centrum.

  18. #378
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Z reszta kto wie co przyszłość przyniesie. Moze za kilka dekad samoloty nie będą potrzebować tak długich pasów do startu i lądowania. To by był prawdziwy game changer dla całej infrastruktury lotniska. A technologia jednak mocno idzie do przodu w zakresie latania. Czterosilniki to już prawie przeszłość. Dzis już wystarcza dwa i można śmigać.

  19. #379
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    CPL to nie utopia. Fakt ze tereny obecnego lotniska są warte sporo pieniędzy, czyni budowę CPL bardzo realistyczną. Nie trzeba będzie mieć az tak dużych funduszy.

    Samo powstanie CPL przyniesie ze sobą z reszta korzyści finansowe (ruch cargo 24h itp), które na pewno szybko pozytywnie wpłyną na cały bilans takiej przeprowadzki. Obecny port zwyczajnie nie wykorzystuje pełnego potencjału zarabiania pieniędzy. CPL będzie więcej zarabiać.

    Myślę ze Chińczycy byli by zainteresowani udzieleniem długoletnich, atrakcyjnych kredytów na taki projekt. Tam będzie zero ryzyka. A takie wielkie projekty tez lepiej budować teraz, gdy siła robocza, surowce i energia jest jeszcze rel. tania.

    ps: Jedyny negatyw będzie z VIP. Beda musieli z CPL dojeżdżać do Wawy. To jest na pewno uciążliwe. Moze warto bedzie wybudowac dla helikopterow cos blisko centrum.
    Polsce nie jest potrzebne lotnisko na 50 mln, bo LOT to nie Lufthansa, tylko mała podrzędna linia lotnicza, której prezes plecie bzdury, na temat jej wielkomocarstwowości. LOT potrzebuje inwestora oraz rozwoju na miarę swoich potrzeb. W przeciwnym razie LOTu nie będzie. Zresztą prezes LOT to kolejny przypadkowy człowiek dobrej zmiany wyciągnięty jak królik z kapelusza, który w przeszłości kierował spółką kolejową. On ma bardzo małe pojęcie na temat zarzadzania linią lotniczą i obawiam się, że doprowadzi do upadku tej linii lotniczej.

  20. #380

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    voyager1@ Poprzedni zarząd PPL chciał rozbudowy pirsu południowego?

    Hahahaha toś mnie rozbawił...

    NIC a NIC w tym kierunku sprawy nie posunięto przez tyle lat. Problem istniał od dawna. Jedna z analiz wykazała wyczerpującą się przepustowość NS już wiele lat temu. I NIC.


    PS - jak wyobrażacie sobie rozbudowę sortowni bagażu??

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Strona 19 z 379 PierwszyPierwszy ... 9 17 18 19 20 21 29 69 119 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •