VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 20 z 380 PierwszyPierwszy ... 10 18 19 20 21 22 30 70 120 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 381 do 400 z 7589
Like Tree10919Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #381

  2. #382

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    PS - jak wyobrażacie sobie rozbudowę sortowni bagażu??
    W obecnej sytuacji tylko w dół

  3. #383

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Fakt ze tereny obecnego lotniska są warte sporo pieniędzy...
    sa, bo leza wokol terenow dzialajacego lotniska

  4. #384
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Mój pomysł na zwiększenie przepustowości Modlina do kilkudziesięciu milionów. Przebudowę można zrobić w rok, LOT mógłby się w 2017 przenosić. Koszty niewielkie, tereny po Okęciu można sprzedać i sfinansować jakiś program rządowy.



    Już objaśniam.
    Płyta postojowa jest wzdłuż całego pasa startowego, żeby pomieściło się jak najwięcej samolotów.

    1. Jeśli odlatujesz - w terminalu przechodzi się tylko kontrolę bezpieczeństwa (nie trzeba rozbudowywać strefy odlotów). Nie ma sklepów, poczekalni, itp. Po kontroli udajemy się na "chodnik odlotów". Bagaż trzeba samemu zanieść pod samolot, dzięki czemu nie ma potrzeby budowy systemu bagażowego i zakupu traktorków i przyczepek.
    2. Pasażerowie przylatujący wchodzą do chodnika umieszczonego w wykopie i udają się nim, podobnie jak pasażerowie odlatujący, na początek "chodnika sortującego". Chodnik jest w wykopie, aby ukierunkować ruch w odpowiednią stronę oraz aby poprzeczne fale odlatujących i przylatujących nie utrudniały sobie przejścia. Przylatujący idą z bagażem.
    3. Wszyscy pasażerowie dostają się na "chodnik sortujący". Opcje są 2:
    - odlatujący i tranzyty dostają z boku strzała, podobnie do walizki w systemie bagażowym i są ustawiani do odpowiedniej kolejki do samolotu (ponieważ lotnisko jest na zewnątrz, ciężko byłoby zamontować monitory)
    - ten, kto nie dostanie strzała, przechodzi cały chodnik i udaje się do wyjścia
    PS. Oczywiście pasażerowie musieliby być tagowani jak walizki, jakimś kodem kreskowym.
    4. Kto był na Modlinie ten wie, jak wspaniałe poczekalnie ma ten port lotniczy. System sprawdzony i lubiany. Częściowo już istniejący, więc wystarczy tylko rozbudowa.

    Mój pomysł ma wiele zalet:
    - praktycznie natychmiastowy w realizacji (a nie 14 lat!)
    - wydajny
    - po taniości
    - powstaje port, o którym będzie mówił cały świat -> wielkie i znane lotnisko -> każdy będzie chciał tu przylecieć -> LOT przejmie większość ruchu -> wielki narodowy przewoźnik.

    Czy z takimi pomysłami nadaję się na prezesa PPL, albo ministra infrastruktury?

  5. #385
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne II

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Mój pomysł na zwiększenie przepustowości Modlina do kilkudziesięciu milionów. Przebudowę można zrobić w rok, LOT mógłby się w 2017 przenosić. Koszty niewielkie, tereny po Okęciu można sprzedać i sfinansować jakiś program rządowy.



    Już objaśniam.
    Płyta postojowa jest wzdłuż całego pasa startowego, żeby pomieściło się jak najwięcej samolotów.

    1. Jeśli odlatujesz - w terminalu przechodzi się tylko kontrolę bezpieczeństwa (nie trzeba rozbudowywać strefy odlotów). Nie ma sklepów, poczekalni, itp. Po kontroli udajemy się na "chodnik odlotów". Bagaż trzeba samemu zanieść pod samolot, dzięki czemu nie ma potrzeby budowy systemu bagażowego i zakupu traktorków i przyczepek.
    2. Pasażerowie przylatujący wchodzą do chodnika umieszczonego w wykopie i udają się nim, podobnie jak pasażerowie odlatujący, na początek "chodnika sortującego". Chodnik jest w wykopie, aby ukierunkować ruch w odpowiednią stronę oraz aby poprzeczne fale odlatujących i przylatujących nie utrudniały sobie przejścia. Przylatujący idą z bagażem.
    3. Wszyscy pasażerowie dostają się na "chodnik sortujący". Opcje są 2:
    - odlatujący i tranzyty dostają z boku strzała, podobnie do walizki w systemie bagażowym i są ustawiani do odpowiedniej kolejki do samolotu (ponieważ lotnisko jest na zewnątrz, ciężko byłoby zamontować monitory)
    - ten, kto nie dostanie strzała, przechodzi cały chodnik i udaje się do wyjścia
    PS. Oczywiście pasażerowie musieliby być tagowani jak walizki, jakimś kodem kreskowym.
    4. Kto był na Modlinie ten wie, jak wspaniałe poczekalnie ma ten port lotniczy. System sprawdzony i lubiany. Częściowo już istniejący, więc wystarczy tylko rozbudowa.

    Mój pomysł ma wiele zalet:
    - praktycznie natychmiastowy w realizacji (a nie 14 lat!)
    - wydajny
    - po taniości
    - powstaje port, o którym będzie mówił cały świat -> wielkie i znane lotnisko -> każdy będzie chciał tu przylecieć -> LOT przejmie większość ruchu -> wielki narodowy przewoźnik.

    Czy z takimi pomysłami nadaję się na prezesa PPL, albo ministra infrastruktury?
    Zrób jako projekt zastrzeżony - wtedy będziesz mógł go sprzedać i dostaniesz jakiś procent
    Pozdrawiam!
    Piotr

  6. #386
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Polsce nie jest potrzebne lotnisko na 50 mln, bo LOT to nie Lufthansa, tylko mała podrzędna linia lotnicza...
    No ale obliczono ze ruch wzrośnie do Polski, niezależnie od LOT. Nawet gdyby LOT nie istniał, to Polska pozostanie sporym rozwijającym się rynkiem przecież. Myślę ze z jakieś 25 mio pasażerów rocznie jest możliwe w przyszłości. I do tego spore cargo. Na obecnym lotnisku był by spory tłok, a w godzinach szczytu jeszcze gorzej.

    ps: A Modlin to moim zdaniem bezsens. Położono tam jeden pas i robi się z tego miejsca od razu wielki fetysz, jakoby tam było znakomite miejsce na port lotniczy. Tam na Modlinie to mozna by kiedyś ew. lotnisko wojskowe zrobić.
    Maruś likes this.

  7. #387
    Awatar HARM

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Zamieszczone przez michastrain


    Mój pomysł na zwiększenie przepustowości Modlina do kilkudziesięciu milionów. Przebudowę można zrobić w rok, LOT mógłby się w 2017 przenosić. Koszty niewielkie, tereny po Okęciu można sprzedać i sfinansować jakiś program rządowy.



    Już objaśniam.
    Płyta postojowa jest wzdłuż całego pasa startowego, żeby pomieściło się jak najwięcej samolotów.

    1. Jeśli odlatujesz - w terminalu przechodzi się tylko kontrolę bezpieczeństwa (nie trzeba rozbudowywać strefy odlotów). Nie ma sklepów, poczekalni, itp. Po kontroli udajemy się na "chodnik odlotów". Bagaż trzeba samemu zanieść pod samolot, dzięki czemu nie ma potrzeby budowy systemu bagażowego i zakupu traktorków i przyczepek.
    2. Pasażerowie przylatujący wchodzą do chodnika umieszczonego w wykopie i udają się nim, podobnie jak pasażerowie odlatujący, na początek "chodnika sortującego". Chodnik jest w wykopie, aby ukierunkować ruch w odpowiednią stronę oraz aby poprzeczne fale odlatujących i przylatujących nie utrudniały sobie przejścia. Przylatujący idą z bagażem.
    3. Wszyscy pasażerowie dostają się na "chodnik sortujący". Opcje są 2:
    - odlatujący i tranzyty dostają z boku strzała, podobnie do walizki w systemie bagażowym i są ustawiani do odpowiedniej kolejki do samolotu (ponieważ lotnisko jest na zewnątrz, ciężko byłoby zamontować monitory)
    - ten, kto nie dostanie strzała, przechodzi cały chodnik i udaje się do wyjścia
    PS. Oczywiście pasażerowie musieliby być tagowani jak walizki, jakimś kodem kreskowym.
    4. Kto był na Modlinie ten wie, jak wspaniałe poczekalnie ma ten port lotniczy. System sprawdzony i lubiany. Częściowo już istniejący, więc wystarczy tylko rozbudowa.

    Mój pomysł ma wiele zalet:
    - praktycznie natychmiastowy w realizacji (a nie 14 lat!)
    - wydajny
    - po taniości
    - powstaje port, o którym będzie mówił cały świat -> wielkie i znane lotnisko -> każdy będzie chciał tu przylecieć -> LOT przejmie większość ruchu -> wielki narodowy przewoźnik.

    Czy z takimi pomysłami nadaję się na prezesa PPL, albo ministra infrastruktury?
    Plus oczywiście waga dla każdego pasażera i bramki do sprawdzania obecności materiałów wybuchowych, jak ma być automatyczna sortownia pasażerów to na full
    Pozdrawiam, Łukasz

  8. #388
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    No ale obliczono ze ruch wzrośnie do Polski, niezależnie od LOT. Nawet gdyby LOT nie istniał, to Polska pozostanie sporym rozwijającym się rynkiem przecież. Myślę ze z jakieś 25 mio pasażerów rocznie jest możliwe w przyszłości. I do tego spore cargo.

    ps: A Modlin to moim zdaniem bezsens. Położono tam jeden pas i robi się z tego miejsca od razu wielki fetysz, jakoby tam było znakomite miejsce na port lotniczy. Tam na Modlinie to mozna by kiedyś ew. lotnisko wojskowe zrobić.



    Polska nie jest rozwijającym się rynkiem. Nie jest łakomym kąskiem dla linii spoza Europy. Jedynie co tu kwitnie póki co to rynek low cost. Dla czterech linii spoza Europy chesz budować CPL? Singapore, Thai, United, Qantas nie palą się żeby tu latać. A LOT to bankrut z prezesem megalomanem. Nie ma żadnego inwestora i nikt nie jest zainteresowany tą linią. Powiększanie floty to mrzonki. Nie ma to funduszy, inwestorów itd itp.

  9. #389
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Polska nie jest rozwijającym się rynkiem.
    Wraz z dostępniejszymi cenami biletów Polacy i cały 'biedny' region CEE będzie częściej latać. Z biegiem czasu bilety będą dostępniejsze (niższe ceny, wyższe zarobki). Latanie ogólnie będzie tańsze wraz z rozwojem technologii. Myślę ze ruch przez Warszawę będzie stopniowo wzrastać przez następne dekady i ustabilizuje się gdzieś kolo ~25mio.

  10. #390

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Polska nie jest rozwijającym się rynkiem. Nie jest łakomym kąskiem dla linii spoza Europy. Jedynie co tu kwitnie póki co to rynek low cost.
    Dokładnie jest tak jak napisałeś, a reszta pisana przez dziennikarzy lub wyssane plany wizje to bzdura!!!

    Dopłacamy górnikom, rolnikom, sadownikom, itd.

    Gdyby paxy Ryanair lub WIZZ nie mieli dopłat od podatników to by podróżowali wg swoich możliwości finansowych a tak to się wymądzrzają i udają nowobogackich!

  11. #391

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie

    Polska nie jest rozwijającym się rynkiem? Jeszcze chyba podobnej bzdury tutaj nie czytałem - można polemizować czy CPL jest potrzebny czy nie, ale negowanie faktu rosnących przewozów lotniczych na polskim rynku to zaklinanie rzeczywistości i statystyki.

    Przewozy lotnicze rosną wraz ze wzrostem gospodarczym, a ten można wyczytać w statystykach GUS czy eurostat.

    Pozdr,

  12. #392
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    A Modlin to moim zdaniem bezsens. Położono tam jeden pas i robi się z tego miejsca od razu wielki fetysz, jakoby tam było znakomite miejsce na port lotniczy. Tam na Modlinie to mozna by kiedyś ew. lotnisko wojskowe zrobić.
    Ale wiesz co było w Modlinie przed portem lotniczym?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #393
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Ale wiesz co było w Modlinie przed portem lotniczym?
    Wiem wiem.

  14. #394

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    CPL jeżeli już to nie powinien być w środku Polski a w środku Europy Środkowej bo na czołowego przewoźnika tego regionu ma aspiracje Lot. Biorąc to pod uwagę najtańszym rozwiązaniem jest budowa szybkiej kolei do przyrzowic z Krakowa i Warszawy. EPKT mają zaletę że nie są blisko miast są w regionie mocno zaludnionym bez ograniczeń halasowych, nocnych etc. A off topując Jeżeli już lot chce myśleć imperialnie to może zamiast aspiracji przewoźnika interkontynentalnego powinni pomyśleć o sobie jako przewoźniku miedzyplanetarnym no ewentualnie miedzygalaktycznym.

    Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

  15. #395
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Polska nie jest rozwijającym się rynkiem
    Myślałem, że wygrałeś wątek, ale przyszedł wzz097 z pomysłem CPL w KTW i pozamiatał.

  16. #396

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Hahaha brawo ja :-P

    Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

  17. #397

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    I tak nic nie przebije pomysł prezydenta Kielc żeby CPL wybudować... pod Kielcami Ewidentnie gość ma parcie na własne lotnisko, bo ostatnio też mi w Radomiu mówili handlingowcy jak bylem, że jest pomysł przemianowania EPRA na Radom-Kielce

  18. #398

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Może Radom-Kielce-Toruń. Bo Toruń też się domaga lotniska, a Bydgoszcz nie chce dać.

  19. #399

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    Może Radom-Kielce-Toruń. Bo Toruń też się domaga lotniska, a Bydgoszcz nie chce dać.
    Połączone w triport, przy czym podróż superszybką koleją z T1 "Radom" do T2 "Kielce" powinna trwać do 10 min, a obie stacje koniecznie być przelotowe.

  20. #400
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Trochę OT: pomijając scentralizowanie administracji w naszym pięknym kraju, to czy zna ktoś dane nt. liczby lotów na osobę rocznie w rozbiciu na województwa?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 20 z 380 PierwszyPierwszy ... 10 18 19 20 21 22 30 70 120 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •