VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 30 z 380 PierwszyPierwszy ... 20 28 29 30 31 32 40 80 130 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 581 do 600 z 7598
Like Tree10923Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #581

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Ekspert min o KTW: Oba lotniska są świetnie skomunikowane

    Znaczy sie ze jak jest świetnie to faktycznie zbiorkomu juz nie potrzeba robic. Marszałek i GTL chyba zasponsorowali to zdanie.. Miejsca na parkingi jeszcze sporo zostalo. Może powstanie prywatny zbiorkom w relacji terminal-parkingi

    Tapnięte..


  2. #582

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maruś Zobacz posta
    Tymczasem mam wrażenie, że możliwości Okęcia nie zostały wykorzystane.

    Też tak myślę. Przecież likwidując pas 11/29 i budując równoległy lub prawie równoległy do 15/33, zyskujemy mnóstwo miejsca na rozbudowę istniejącego lub budowę całkiem nowego terminala od strony południowej. Nie wspominając o miejscu na rozbudowę od strony zachodniej - przy drugim pasie. Starczy na następne 50 lat
    Maruś likes this.

  3. #583
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    A ten równoległy to gdzie miałby powstać? Z ktorej strony? Na terminalu czy na miejscu PAŻP?

  4. #584

    Dołączył
    Nov 2015
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Znalezione kiedyś na tym forum/google.
    W mojej opinii 33L powinno być przesunięte na południe aby drogami szybkiego zjazdu wpadać od razu w nowy terminal (można przy okazji zachować 29)

    Jako ciekawostkę: http://www.polconsult.pl/uploads/ima...015-Page-1.jpg
    Przy progu 11 znajduje się terminal dla czarterów a w terminalu A-7 dodatkowych stanowisk
    Maruś and pawel111 like this.

  5. #585
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Tylko, że teraz, po wybudowaniu S2 to temat już raczej pozamiatany, przynajmniej w tej formie.

  6. #586

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To wspaniała grafika, była tu już wiele razy i wciąż nikt nie wyjaśnił jak przyczyni się do zdjęcia ograniczeń środowiskowych.
    Stoarn, kaspric, frik and 1 others like this.

  7. #587
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Aaben - a ja uważam, że Cegła ma sporo racji nawołując do konkretów. Temat CPLu odżył po wizycie w Chinach i rozkręcił się po Krynicy mimo, że przez ten czas nikt - dosłownie nikt - nie przedstawił jakiejkolwiek wiarygodnej prognozy ruchu i czymkolwiek popartej wizji jego utylizacji przez przewoźnika sieciowego operującego z Polski, która w wersji pesymistycznej wskazywałaby na sens takiego przedsięwzięcia. Można się obśmiać z tekstu Gościniarka ale tam jest przynajmniej cokolwiek nadające się do dyskusji, jakieś "cyferki" do weryfikacji i porównania z proponowanym rozwiązaniem. Poza tym mamy oświadczenie prezesa linii z kapitałem własnym na poziomie paru tygodni operacji, hipsterską stronką i właścicielem, który za nic w świecie nie odda w linii kontroli, że ma urosnąć do 10M paxów i na 16 egz. 787 "zatka się na Okęciu". To z czego się śmiać?

    Piotr

  8. #588

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kasmar00 Zobacz posta

    Znalezione kiedyś na tym forum/google.
    W mojej opinii 33L powinno być przesunięte na południe aby drogami szybkiego zjazdu wpadać od razu w nowy terminal (można przy okazji zachować 29)
    A czy nie można przesunąć nowego pasa bardziej na północ (likwidując 11/29) i skrócić z 3700 do np. 2800? Mając już jeden pas 3690, po co drugi takiej długości? 2800 obsłuży bez problemu ruch 737/320 itp. Może wtedy ta S2 przebiegnie przed progiem/początkiem tego nowego? Tak sobie tylko gdybam Nie denerwujcie się za bardzo
    Maruś likes this.

  9. #589

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie ma się co denerwować a już na pewno nie tak jak mieszkańcy Bemowa/Ochoty/Woli w takim układzie dróg startowych.

  10. #590
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    trochę nie w temacie
    orientuje się ktoś po co jest obecnie 2 pseudo krzyżówka na pasie 11/29? powyższe plany ją wykorzystają
    kasmar00 likes this.
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  11. #591
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    To podobno miała być droga kołowania.
    JAQ and mickey93 like this.

  12. #592
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maruś Zobacz posta
    Brak odpowiedniej drogi - A2 w układzie 2+2 zapcha się niemiłosiernie w okolicy zjazdu na CPL.
    Na A2 Stryków-Pruszków jest rezerwa pod trzeci pas .
    Cytat Zamieszczone przez Maruś Zobacz posta
    Tymczasem mam wrażenie, że możliwości Okęcia nie zostały wykorzystane.
    Poczytaj ten wątek . Z pojemnością NS już jest problem.
    Cytat Zamieszczone przez Maruś Zobacz posta
    rozbudowa obecnego terminalu to taki zły pomysł?
    Jaka rozbudowa?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #593

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Problem z Okęciem jest taki, że nikt z decydentów od lat nie ma woli do poważniejszej rozbudowy.

    Żaden żadnej.

    Choć Okęcie jest ciasne, dałoby się na obszarze lotniskowym dokonać pewnych roszad, które zwolniłyby przestrzeń pod jeden nierozfragmentowany porządny duży terminal.

    Ale trzeba chcieć.

    PS - co zrobić żeby podnieść ponad 600 maksymalna liczbę dozwolonych operacji

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    konrad777, Maruś and mickey93 like this.

  14. #594

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    PS - co zrobić żeby podnieść ponad 600 maksymalna liczbę dozwolonych operacji
    W logice ludzi nieskażonych myśleniem unijnym:
    Powiedzieć mieszkańcom okolicznych wiosek/dzielnic: kupiliście tanio działki bo jest lotnisko generujące hałas więc się nie dziwcie, a jeśli ktoś postawił dom zanim było tam lotnisko to dostanie odszkodowanie, ewentualnie dopłatę do odszkodowania, które dostał ze względu na zwiększenie liczby operacji.

    W logice ludzi skażonych myśleniem unijnym:
    Zwiększyć obszar ograniczonego użytkowania (zwiększy się średnie dobowe skażenie hałasem) i wypłacić odszkodowania wszystkim. Do tego nie wiem jakie są możliwości zwiększania tych obszarów itd.

    Mi osobiscie najbardziej podoba się opcja z równoległą drogą startową i przekopem pod nią aby schować tam S2. Pomimo wszystko jest to dużo tańsza opcja niż CPL wraz z koniecznymi inwestycjami infrastrukturalnymi i zostawi ona lotnisko w stolicy, a nie na wygnajewie.
    Stoarn, Diego, konrad777 and 3 others like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  15. #595

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tobie się naprawdę wydaje że jeżeli samoloty lądowały na kierunku 15 może przez miesiąc w roku to przez to nieruchomości były tam tańsze?

  16. #596
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta


    Mi osobiscie najbardziej podoba się opcja z równoległą drogą startową i przekopem pod nią aby schować tam S2. Pomimo wszystko jest to dużo tańsza opcja niż CPL wraz z koniecznymi inwestycjami infrastrukturalnymi i zostawi ona lotnisko w stolicy, a nie na wygnajewie.
    To jak, budujemy drugi pas na kilkunastometrowej wysokości wale z ziemi z wiaduktem nad S2, czy rozwalamy S2 i drążymy tunel?
    Meelosz likes this.

  17. #597

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    W logice ludzi nieskażonych myśleniem unijnym:
    Powiedzieć mieszkańcom okolicznych wiosek/dzielnic: kupiliście tanio działki bo jest lotnisko generujące hałas więc się nie dziwcie, a jeśli ktoś postawił dom zanim było tam lotnisko to dostanie odszkodowanie, ewentualnie dopłatę do odszkodowania, które dostał ze względu na zwiększenie liczby operacji.
    Zgadzam się. W Bielsku-Białej jest lotnisko aeroklubowe i ludzie faktycznie pokupowali tanio działki, pobudowali się a potem mieli pretensje o hałas i chcieli likwidacji lotniska lub odszkodowań, na szczęście władze miasta na spotkaniu z mieszkańcami powiedziały że lotnisko istnieje od 80 lat a oni wiedzieli gdzie się budują. Zresztą to jest tak ze ludzie nie chcą niby dróg lotnisk bo hałas a jak nie ma to też narzekają. Jak mogę zrozumieć ograniczenia hałasu w nocy to w dzień lotnisko powinno działać na maksa.

  18. #598
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawmor Zobacz posta
    To jak, budujemy drugi pas na kilkunastometrowej wysokości wale z ziemi z wiaduktem nad S2, czy rozwalamy S2 i drążymy tunel?
    na tym etapie robi to jakąś różnice?
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  19. #599
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Raczej chodzi o pokazanie jak stwierdzenia "zbudować drugi pas nad S2" są oderwane od rzeczywistości. Przy okazji jeśli ktoś nie wie, średni ruch dobowy na S2 między w. Al. Krakowska, a w. Lotnisko zmierzony w 2015 to ponad 70 tysięcy pojazdów.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 05-10-2016 o 08:08
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #600
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    W ogóle dlaczego ktoś się uparł, żeby budować CPL? Jakoś tak strasznie mocarstwowo to brzmi. Tak naprawdę, to po co nam w kraju port lotniczy o przepustowości powiedzmy 50mln paxów? Rozumiem, że na Okęciu robi się ciasno, i że prędzej czy później te lotnisko trzeba będzie gdzieś przenieść, ale po co to od razu nazywać Centralnym Narodowym Portem Lotniczym? To już nie wystarczy wybudować gdzieś pod Warszawą nowy port dla Warszawy, o oczywiście większej przepustowości z możliwością ewentualnej rozbudowy, zamiast budować mega hub dla całej Środkowej Europy? Przecież lotnisko oddalone o powiedzmy 30km od miasta to nie jest wstyd. Kolej i drogi można dobudować. Paxy przecież nie przestaną nagle latać, bo lotnisko jest za daleko od centrum.

    @Frik: dzięki za zrozumienie i wytłumaczenie sensu mojego wcześniejszego posta

Strona 30 z 380 PierwszyPierwszy ... 20 28 29 30 31 32 40 80 130 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •