VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 31 z 380 PierwszyPierwszy ... 21 29 30 31 32 33 41 81 131 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 601 do 620 z 7598
Like Tree10923Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #601

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    pawmor@ Twój post o CPL ma podtekst wyłącznie emocjonalno-ambicjonalne jak widzę.

    Jeśli CPL jest potrzebny czy korzystny, to trzeba budować.

    Jeśli nie jest -> nie budować.

    Jeśli jednak boli kogoś nazwa 'Centralny' a nie fakt wydatkowania na niego ciężkiej kasy, to znaczy że wszelkie argumenty merytoryczne nie mają znaczenia i boli to, że Warszawa zawłaszczy ruch a nie to, że z budżetu poleci kasa.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Maruś likes this.

  2. #602
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawmor Zobacz posta
    To już nie wystarczy wybudować gdzieś pod Warszawą nowy port dla Warszawy, o oczywiście większej przepustowości z możliwością ewentualnej rozbudowy, zamiast budować mega hub dla całej Środkowej Europy?
    Czy pojawiły się jakieś konkretne liczby odnośnie zakładanej przepustowości CPL?
    Cytat Zamieszczone przez pawmor Zobacz posta
    Przecież lotnisko oddalone o powiedzmy 30km od miasta to nie jest wstyd.
    Gdzie konkretnie te 30km od miasta?
    Maruś likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #603

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ja pisząc o CPL mam na myśli teren gminy Baranów, to ok. 40 km od centrum, trochę mniej niż 40 po linii prostej.

    CPL jeśli ma powstać, to ma sens wyłącznie jako wielki hub dla LOTu który miałby urosnąć.

    Jeśli CPL ma powstawać bez perspektywy skokowego rozwoju LOTu jako sieciówki, to w ogóle nie ma on sensu. Okęcie + Modlin wystarczą.

    No chyba że trzeba komuś dać zarobić.


    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Maruś, kaspric, Optymista and 3 others like this.

  4. #604
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    To było "powiedzmy 30km", a nie konkretnie 30km.

    I absolutnie nie podchodzę do tego tematu ambicjonalnie ani tym bardziej emocjonalnie. Bardziej chodzi mi o sens takiego przedsięwzięcia.

    Co do przepustowości:
    Oczywiście, nie ja będę o tym decydował, ale gdybym został zapytay o zdanie powiedziałbym, że należy zbudować centralny port lotniczy będący w stanie obsłużyć 50 milionów pasażerów rocznie i z możliwością dalszej rozbudowy – stwierdził prezes LOT.
    Oczywiście to nie jest żaden konkret, ale jakaś propozycja, i to wychodząca od prezesa linii zainteresowanej stworzeniem swojego hubu i największego gracza na ewentualnym CPL. (Życzę LOTowi jak najlepiej, ale co będzie w przypadku, jeśli jednak planów rozwoju nie uda się zrealizować?)

    Co do tego, że Warszawa zawłaszczy sobie cały ruch - niech zawłaszcza. Z zawodowego punktu widzenia im więcej samolotów latających w FIR Warszawa tym lepiej.

    Regiony i tak prawdopodobnie nie straciłyby wiele, bo jakoś nie wydaje mi się, żeby nagle lowcosty, Lufy i inni przestali do nich latać.


  5. #605
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    NLC - Nowe Lotnisko Chopina, lepiej?

  6. #606

    Dołączył
    Nov 2015
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta

    CPL jeśli ma powstać, to ma sens wyłącznie jako wielki hub dla LOTu który miałby urosnąć.

    Jeśli CPL ma powstawać bez perspektywy skokowego rozwoju LOTu jako sieciówki, to w ogóle nie ma on sensu. Okęcie + Modlin wystarczą.


    Pełna zgoda.
    Ja widzę to jednak jeszcze szerzej. Nie tylko jako wielkie lotnisko, ale jako kompleksowy projekt airport-city. Węzeł transportowy w każdym tego słowa znaczeniu. Wykorzystanie super-atrakcyjnych terenów wokół nowego portu jako obszaru dla rozwoju POLSKICH firm (przy przyjaznej asyście państwa).
    Wiem, że to zakrawa na utopię, ale Polska naprawdę ma potencjał na regionalne mocarstwo. Dobrze zrealizowany mega-projekt miałby znaczenie nie tylko praktyczne (ogromne i przede wszystkim) ale też prestiżowe. Chciałbym zobaczyć CPL gotowy do użytku wcześniej niż BER i LOT z dziesięcioma połączeniami dziennie na berlińskie lotniska. Grajmy o pierwsze miejsce, bo srebrny medalista jest pierwszym z przegranych.

  7. #607
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Optymista Zobacz posta
    Wykorzystanie super-atrakcyjnych terenów wokół nowego portu jako obszaru dla rozwoju POLSKICH firm (przy przyjaznej asyście państwa).
    Faworyzowanie krajowych firm jest obecnie nie do końca legalne. I całe szczęście, bo to droga do drugiej Rosji, gdzie jeśli nie chcesz latać Tupolewami, musisz rejestrować samoloty na Bahamach czy innych Kajmanach.
    Zresztą logicznie rzecz biorąc, tereny przy lotnisku atrakcyjne są dla globalnych korporacji. Takich, które prowadzą biznes w wielu krajach i potrzebują często wysyłać/przyjmować ludzi z daleka.

    Cytat Zamieszczone przez Optymista Zobacz posta
    Wiem, że to zakrawa na utopię, ale Polska naprawdę ma potencjał na regionalne mocarstwo.
    Co drugi kraj w Europie ma potencjał na regionalne mocarstwo. To demagogia.


    A z innej beczki, dlaczego obecnie skupiamy się na okolicach Grodziska/Baranowa? Co z Sochaczewem? Sochaczew ma już około 650ha gruntu, w okolicy też dużo miejsca. Znajduje się przy linii kolejowej. Wygrywa bliskość autostrady A2? Czy jednak ogólna bliskość Warszawy? W linii prostej okolice Baranowa to 35km do Warszawy, a Sochaczew około 48km.
    boeing787 likes this.

  8. #608

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Faworyzowanie krajowych firm jest obecnie nie do końca legalne.
    Wspieranie to nie faworyzowanie.

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    A z innej beczki, dlaczego obecnie skupiamy się na okolicach Grodziska/Baranowa? Co z Sochaczewem?
    Sochaczew nie jest lepszy niż Modlin.

  9. #609
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Optymista Zobacz posta
    Wiem, że to zakrawa na utopię, ale Polska naprawdę ma potencjał na regionalne mocarstwo.
    Regionalne, czyli jakie? Mógłbyś zdefiniować region?

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Faworyzowanie krajowych firm jest obecnie nie do końca legalne.
    To tylko kwestia czasu.

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    ... to droga do drugiej Rosji, gdzie jeśli nie chcesz latać Tupolewami, musisz rejestrować samoloty na Bahamach czy innych Kajmanach.
    Jedna więcej dróżka niewiele zmieni - w Polsce zwyciężyła mentalność rodem z zaboru rosyjskiego, "zapadnicy" dostali kopa w dupę.
    Na końcu tej drogi jest odwrócenie sojuszy.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Wspieranie to nie faworyzowanie.
    A to jest ciekawe - jak wspierać jednych nie pogarszając jednocześnie (przez zaniechanie wsparcia) innym warunków prowadzenia działalności?
    For every solution there is a problem.

  10. #610

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Warunki prowadzenia działalności... Dla wszystkich w UE są przecież takie same, zapomniałem. Lubię Cię za ten okazjonalny trolling.

  11. #611
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Sochaczew nie jest lepszy niż Modlin.
    No faktycznie, jakoś zapomniałem, że w porównaniu do Sochaczewa i Grodziska, Modlin jest jednak dość blisko Wawy. Co prawda na dzień dobry Sochaczew ma ponad 2x więcej powierzchni niż Modlin, ale w obliczu ogólnych kosztów CPL wyliczanych na 4-6 mld EUR, przekazanie 300 ha za 100 mln EUR to chyba nie problem.

  12. #612

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Faworyzowanie krajowych firm jest obecnie nie do końca legalne.
    w normalnych zachodnich gospodarkach kazdy wspiera swoje przedsiebiorstwa
    to naturalne jak wschod i zachod slonca

    tylko w Polsce jakis oszolom stwierdzil ze kapital nie ma ojczyzny i wielu mu uwierzylo
    Michal_K, thewho, AM_06 and 2 others like this.

  13. #613
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Jedno jest pewne: w kwestii podróży lotniczych każdemu Polakowi na dobre wyszło niefaworyzowanie LOT-u i Lotniska Chopina. Gdyby nie zmiany gospodarcze związane z UE, nadal każdy powrotny lot po Europie kosztowałby 1000zł a WAW liczyłoby sobie 100zł opłaty za pasażera.
    STYRO, michastrain and boeing787 like this.

  14. #614

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    kazdy kij ma dwa konce
    Polacy miast na zgnilym zachodzie zostawialiby pieniadze w Polsce

    mozna tak bez konca ale bez zwiazku z tematem glownym tego watku

  15. #615

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Optymista Zobacz posta
    Chciałbym zobaczyć CPL gotowy do użytku wcześniej niż BER i LOT z dziesięcioma połączeniami dziennie na berlińskie lotniska.
    Ja za to nie chciałbym zobaczyć CPL, może i szybko wybudowanego, ale z wykorzystaniem przepustowości na poziomie 10-20%.

    Zauważyłem taką tendencję na świecie, że najpierw wzrasta ruch lotniczy, lotnisko się zapycha, powstają na nim długie kolejki, jest ciasno i niewygodnie. Dopiero wówczas buduje się nowe, większe. Choćby TXL, LHR, CDG i wiele innych.

    W Polsce. Na przykładzie POZ. Wybudowali terminal na 3,5 mln PAX rocznie. Przy ruchu na poziomie 1,6 mlna, wsparci wiatrem Euro 2012 dobudowali drugi, przepustowość wzrosła do 7 mln PAX rocznie. PAXów nadal jest 1,6 mlna - kasa poszło w błoto. W terminalu najczęściej słychać wiatr, a nim się wypełni przepustowość starego (3,5 mlna) to nowy już się zdąży zestarzeć i trzeba będzie remontować. Niezależnie od wszystkiego tę niewykorzystaną powierzchnię trzeba ogrzać, sprzątać, ochraniać, konserwować... ... i płacić podatek od nieruchomości czyli przelewać kasę z miejskiej spółki lotnisko do budżetu miasta.

    Obawiam się, że podobnie będzie z CPL. Mamy WAW na 20 mln PAX rocznie, obsługuje niespełna 11 mln PAX rocznie, wybudują CPL na 50 mln PAX rocznie, a będzie obsługiwało 12-13 przy optymistycznych prognozach.
    STYRO, Maruś and michastrain like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  16. #616
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Kluczem w CPL nie jest chyba od razu pyknięcie gotowego portu na 50 mln pax.
    Raczej chodzi o to, by lotnisko było zaplanowane od zera w taki sposób, by dało się je wygodnie i logicznie rozwijać w miarę wzrostu popytu.

  17. #617
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Jeszcze odnośnie Sochaczewa - nie leży na przedłużeniu CMK, co jest kluczową zaletą lokalizacji na wysokości Grodziska.

  18. #618

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Mamy WAW na 20 mln PAX rocznie, obsługuje niespełna 11 mln PAX rocznie, wybudują CPL na 50 mln PAX rocznie, a będzie obsługiwało 12-13 przy optymistycznych prognozach
    Z perspektywy Poznania może tak to wygląda Fakty są takie: WAW obsłużyło w 2015 ponad 11,2 milionów, w tym zapowiada się ponad 12 milionów, przy aktualnym ruchu - także muszę Cię zmartwić niezmiernie.

    Także muszę Cię zmartwić, że Okęcie już ma zapchaną przepustowość w godzinach szczytu w miesiącach letnich - bowiem na sezonowość ruchu nakłada się jeszcze struktura sieciowego rozkładu ułożonego w fale.

    I te 20 czy nawet 25 milionów, liczone jest zakładając, że cały rok w równych odstępach czasu odlatywać będą pełne samoloty, a każdy będzie największym w ramach dozwolonego podzbioru.

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    kazdy kij ma dwa konce
    Polacy miast na zgnilym zachodzie zostawialiby pieniadze w Polsce

    mozna tak bez konca ale bez zwiazku z tematem glownym tego watku
    To ma związek z głównym tematem, bo Polak spoza Mazowsza gotów poświęcić więcej byle tylko nie zostawiać pieniędzy w tej okropnej Warszawie

  19. #619

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    No faktycznie, jakoś zapomniałem, że w porównaniu do Sochaczewa i Grodziska, Modlin jest jednak dość blisko Wawy.
    Grodzisk jest o wiele bardziej dostępny z Warszawy niż Modlin czy Sochaczew. Nie wiem skąd bierzesz dane o powierzchni, ale Modlin ma większą powierzchnię niż jest teraz ogrodzona.
    Stoarn likes this.

  20. #620
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    CPL miałby tylko sens przy dużym i silnym przewoźniku a takiego w Polsce nie ma. Lot ma jedynie marzenia i nadzieje żadnych konkretów. Budowanie ogromnego lotniska dla przewoźnika z flotą 42 samolotów i niepewną przyszłością jest absurdem. Będziemy mieli kolejne puste lotnisko w polu na które co najwyżej FR będzie latał.
    Atco and Dekpol like this.

Strona 31 z 380 PierwszyPierwszy ... 21 29 30 31 32 33 41 81 131 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •