VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 332 z 382 PierwszyPierwszy ... 232 282 322 330 331 332 333 334 342 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 6,621 do 6,640 z 7637
Like Tree10947Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #6621
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie


    Polecamy

    Chyba zaczęli kapować, że od ich poprzednich rządów rzeczywistość medialna znacznie się zmieniła i przekaz tefałem, tvp, wyborczej czy radia zet nie wystarczy do kształtowania opinii publicznej
    tomdzio likes this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  2. #6622

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    CDG/POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartoszcze Zobacz posta
    Podróż KDP z Rennes do Marsylii oznacza jazdę z Rennes do Paryża na dworzec Montparnasse, w Paryżu przejazd na dworzec Lyon i dalej kolejnym pociągiem do Marsylii. OIDP nie ma zresztą żadnej innej opcji przejazdu pociągiem na tej trasie.
    A właśnie, że jest taka opcja bo istnieje łącznica pomiędzy LGV Atlantique i LGV Interconnection Est (czyli linia przez lotnisko CDG). Zdarzyło mi się raz tamtędy jechać. Co prawda nie jest to linia LGV i pociąg się ślimaczy przez południowe przedmieścia Paryża ale połączenie jest i jest używane. Czas podróży 3:52h. Inne bezpośrednie TGV przez tą łącznicę z pominięciem Paryża: Rennes - Strasbourg (5:01h), Bordeaux - Strasbourg (5:35h), Bordeaux-Lille (4:53h). Najwięcej bezpośrednich TGV jest oczywiście na kierunku Lyon-Lille przez CDG. Czas podróży 2:57h. Ciekawostką jest bezpośrednie połączenie Buksela-Strasbourg przez CDG (3:48h). Raz w miesiącu czarterowane jest przez Parlament Europejski dla europosłów i urzędników UE. Jak widać dworzec CDG jest namiastką tego czym może kiedyś być CPK.

  3. #6623

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Chyba zaczęli kapować, że od ich poprzednich rządów rzeczywistość medialna znacznie się zmieniła i przekaz tefałem, tvp, wyborczej czy radia zet nie wystarczy do kształtowania opinii publicznej
    Wyznaczą nowy odległy termina realizacji projektu w efekcie zamrażając prace CPK, w międzyczasie Okęcię i Modlin rozbudują, kiedyś się wróci do projektu albo nie w zależności od sytuacji na Okęciu i z LOT-em. Wilk syty i owca cała.

    Nie wspomnę że społka CPK, może dalej sobie cicho istnieć, i zapewniać ciepłe posady dla znajomych.

  4. #6624

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    CDG/POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Chyba zaczęli kapować, że od ich poprzednich rządów rzeczywistość medialna znacznie się zmieniła i przekaz tefałem, tvp, wyborczej czy radia zet nie wystarczy do kształtowania opinii publicznej
    Niby tefałen już nie wystarczy ale większość ich wyborców to ludzie nie wychodzący poza swoją bańkę informacyjną. Nawet w social mediach unikają treści niezgodnych z ich poglądami.

  5. #6625

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Na razie Lasek robi dokładnie to co robił Wild w 2017, wyznacza nowy termin i mówi że CPK na pewno powstanie.

  6. #6626

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta

    Nie wspomnę że społka CPK, może dalej sobie cicho istnieć, i zapewniać ciepłe posady dla znajomych.
    I to zapewne jest główny powód że projekt będzie sobie trwał (obok projektu elektrowni atomowej). Rzecz ponad podziałami. Nikt nie urywa kurze złotych jaj

  7. #6627

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Jak widać dworzec CDG jest namiastką tego czym może kiedyś być CPK.
    Zanim zaczniemy sobie wyobrażać jak przeganiamy kraj który jest silny w szybkiej kolei - zbudujemy jedną działającą trasę. Bo na razie nie mamy żadnej, i eksperymentowanie na gigantycznym projekcie projekcie obejmującym cały kraj nie jest dobrym pomysłem.
    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Wyznaczą nowy odległy termina realizacji projektu w efekcie zamrażając prace CPK, w międzyczasie Okęcię i Modlin rozbudują, kiedyś się wróci do projektu albo nie w zależności od sytuacji na Okęciu i z LOT-em. Wilk syty i owca cała.

    I to by było dobre podejście. W międzyczasie można wybudować i uruchomić szybką kolej Warszawa-Łodź - od razu trasą gotową na CPK. I może gruntownie zreformować PKP i PKP PLK tak żeby były w stanie efektywnie działać.

  8. #6628

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    CDG/POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Ten sam zarząd był odpowiedzialny za opracowania dot. "sensowności tego projektu," więc jeżeli kwestionujesz kompetencje zarządcze tak samo wątpliwe są jego zdolności/prace analityczne.

    Projekt centralnego lotniska dyskutowany był już za Gierka a
    po roku 89 było kilka audytów, za różnych rządów, które wszystkie potwierdzały sensowność projektu. Nie rozumiem jak polityczne zacietrzewienie może zaciemniać trzeźwość myślenia. Podejrzewam, że gdyby PO a nie PiS wystartowało z projektem CPK to obecni adwersarze bronili by go jak niepodległości

  9. #6629
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Trzech cymbałów.
    stanowski celebryta, mazurek stronniczy pseudodziennikarz i rożek zamordysta [też się kiedyś jarałem tym co mówi, ale mi przeszło po ostatnich wypowiedziach o id]...
    Cytowanie tych kolesi to żenada


    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    skoro na razie nie będzie pewne ich zbazowanie
    A RDO, w rozbudowie?


    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Połączenia Dolnego Śląska z Pomorzem Zachodnim będzie zapewnione przez linię Y, które ma się rozwidlać w okolicach Ostrowa Wlkp.
    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Co prawda nie jest to linia LGV i pociąg się ślimaczy przez południowe przedmieścia Paryża ale połączenie jest i jest używane. Czas podróży 3:52h
    Fajnie poczytać ignoranta. Nic tylko wyśmiać!
    Zresztą, każdy który bredzi o choćby podstawowych KDP w Polsce w zasięgu dekady czy nawet 2, to zwyczajny odrealniony ignorant, bo:
    - nie zdaje sobie sprawy z funkcjonowania kolei w tej chwili [najpierw to państwo z kartonu niech się zajmie ogarnięciem tego bajzlu co jest, zwłaszcza w obrębach metropolii]...
    - nie zdaje sobie sprawy, o ile przestrzeli się budżet całej tej szopki.
    - nie zdaje sobie sprawy z potrzeb i zamożności polskiego pasażera.
    T0pek and 12wit like this.

  10. #6630

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    CDG/POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Zanim zaczniemy sobie wyobrażać jak przeganiamy kraj który jest silny w szybkiej kolei - zbudujemy jedną działającą trasę. Bo na razie nie mamy żadnej, i eksperymentowanie na gigantycznym projekcie projekcie obejmującym cały kraj nie jest dobrym pomysłem.

    I to by było dobre podejście. W międzyczasie można wybudować i uruchomić szybką kolej Warszawa-Łodź - od razu trasą gotową na CPK. I może gruntownie zreformować PKP i PKP PLK tak żeby były w stanie efektywnie działać.
    Przecież właśnie w pierwszym etapie komponentu kolejowego ma być realizowana linia Y czyli połączenie Warszawa - Łódź - Poznań/Wrocław. Pozostałe dopiero po 2030. Linia Y miała być realizowana już wiele lat temu, ale w 2011 niejaki Sławek Nowak zamroził KDP do 2030 bo, cytując klasyka, "pinindzy ni ma"

  11. #6631

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Projekt centralnego lotniska dyskutowany był już za Gierka a po roku 89 było kilka audytów, za różnych rządów, które wszystkie potwierdzały sensowność projektu. Nie rozumiem jak polityczne zacietrzewienie może zaciemniać trzeźwość myślenia. Podejrzewam, że gdyby PO a nie PiS wystartowało z projektem CPK to obecni adwersarze bronili by go jak niepodległości
    Podejrzewam że nie wszyscy wyrażają opinie po linii partii politycznych - tak jak ty tu pokazujesz.
    Ja przykładowo jestem przeciwnikiem aktualnego projektu CPK bo nikt nie jest w stanie pokazać jak zostanie zagwarantowany szybki i regularny transport z centrum Warszawy do CPK, i w szczególności jak zostanie sfinansowany - nie tylko budowa ale też koszty operacyjne.

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Przecież właśnie w pierwszym etapie komponentu kolejowego ma być realizowana linia Y czyli połączenie Warszawa - Łódź - Poznań/Wrocław.

    "ma być" to wiele rzeczy. Od końca PRL-u widzimy jak fatalnie działa rynek kolejowy, i nie ma żadnych podstaw żeby wierzyć że tu będzie lepiej.
    Kazor and Marcin75 like this.

  12. #6632

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    CDG/POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Fajnie poczytać ignoranta. Nic tylko wyśmiać!
    Zresztą, każdy który bredzi o choćby podstawowych KDP w Polsce w zasięgu dekady czy nawet 2, to zwyczajny odrealniony ignorant, bo:
    - nie zdaje sobie sprawy z funkcjonowania kolei w tej chwili [najpierw to państwo z kartonu niech się zajmie ogarnięciem tego bajzlu co jest, zwłaszcza w obrębach metropolii]...
    - nie zdaje sobie sprawy, o ile przestrzeli się budżet całej tej szopki.
    - nie zdaje sobie sprawy z potrzeb i zamożności polskiego pasażera.
    No więc kolego ignorancie (trafnie się określiłeś ale czyta się Ciebie niefajnie ), projektowi TGV we Francji w latach 70-tych też wieszczono fiasko. Pierwotnie skierowany był tylko do podróżujących biznesmenów, jednak szybko wygenerował taki popyt, że zwróciły się wszystkie wydane środki, łącznie z badaniami. Ja wiem że dla ciebie nie trzeba budować KDP i CPK, bo przecież jest w Niemczech a w Polsce nic się nie uda, ale mam prośbę: jeździj sobie dalej do Berlina Flixbusem i oszczędź innym swoich dyletanckich komentarzy.
    mathew likes this.

  13. #6633

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Na razie Lasek robi dokładnie to co robił Wild w 2017, wyznacza nowy termin i mówi że CPK na pewno powstanie.
    Różnica będzie taka że nie zaniecha niezbędnej rozbudowy Okęcia i Modlina w celu zatkania i udowodnienie „pilnej” potrzeby wydawania milionów na nowe lotnisko.

    Okęcie w granicach obecnego pola wzlotów, ze znacząco rozbudowaną infrastrukturą terminalową jest w stani obsłużyć 30-35 mln pax, rozbudowany Modlin prawdopodobnie do 10 mln pax. więc rezerwy jest jeszcze sporo przy ułamku kosztu budowy CPK. Spokojnie można się wstrzymać i obserwować jak się rozwinie sytuacja ekonomiczna, geopolityczna, branżowa, rentowność LOT, etc.
    mpg774 and 12wit like this.

  14. #6634

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    No więc kolego ignorancie (trafnie się określiłeś ale czyta się Ciebie niefajnie ), projektowi TGV we Francji w latach 70-tych też wieszczono fiasko. Pierwotnie skierowany był tylko do podróżujących biznesmenów, jednak szybko wygenerował taki popyt, że zwróciły się wszystkie wydane środki, łącznie z badaniami.
    Projekt TGV był unikalny i dość przełomowy - nie było danych jak działa gdzie indziej.

    Projekt CPK (jego komponent lotniczy, bo kolejowy to koncert życzeń dość luźno powiązany z lotniskiem i rzeczywistością) to jest, wbrew temu co różni megalomani twierdzą, po prostu zwykłym lotniskiem klasy 20M+. Więc naturalnym jest że jak budujesz zwykłą rzecz, która na świecie istnieje w setkach egzemplarzy to korzystasz z praktycznych doświadczeń innych - uważanie że twój jeden z kilkuset będzie unikalny w skali świata jest po prostu przejawem jakiegoś narcyzmu.

    Ewentualny port lotniczy w Baranowie będzie po prostu zwykłym lotniskiem a nie żadnym megaprojektem, część kolejowa prawdopodobnie nigdy w planowanym kształcie nie powstanie, a jeśli to powstanie niezależnie od samego CPK w ramach nacisku UE na kolej i niekoniecznie w tym układzie.

    Po prostu trzeba policzyć wariant pesymistyczny, centralny i optymistyczny i skoro EPWA już nam odpadło z powodu braku inwestycji i co wydaje się ważniejsze kwestii środowiskowych, to zbudować taki jaki potrzebujemy. Bez politycznej i medialnej otoczki. Bajki o znaczeniu w razie W, synergii z liniami KDP które nie powstaną itp odłożyć ad acta, skupić się na tym co istotne i realne, przestać żyć marzeniami o 38 czy ilu tam szprychach i bańskach antydostępowych i normalnie jak biali ludzie zrobić co trzeba.

    Paradoksalnie z tych wszystkich dyskusji najrozsądniejszy wydaje się argument ze skoro Niemcy są przeciw to dla nas znaczy że dobrze To pokazuje jakość większości pozostałych argumentów - do mnie przemawia poza tym głównie kwestia ograniczeń środowiskowych EPWA.
    Kazor, Gregggor and 12wit like this.

  15. #6635

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Różnica będzie taka że nie zaniecha niezbędnej rozbudowy
    Ale nie widzisz tego że mówienie "CPK na pewno powstanie" jest kompletnie bez sensu przy jednoczesnej rozbudowie zarówno Modlina jak i Okęcia?

  16. #6636

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shrek Zobacz posta
    do mnie przemawia poza tym głównie kwestia ograniczeń środowiskowych EPWA.
    Właśnie odnośnie ograniczeń środowiskowych. Ja rozumiem że w chwili obecnej nie ma na to politycznej chęci itd, ale czy ktoś rzeczywiście i rzetelnie zbadał kwestię zwiększenie kwoty hałasowej lub modyfikacji strefy OOU, zbadał opinie publiczną w Warszawie i przedmiesciach (czy woli bardziej hałaśliwe ale w pełni rozbudowane bliższe Okęcie vs. CPK), ocenił rzeczywiste ryzyko finansowe (rozszczenia związane z hałasem) związane ze zmianą OOU i zestawił to z kosztami budowy nowego lotniska w Baranowie. Dotychczas temat wyglądał tak że „NIEDASIĘ, nie bo NIE, i odszkodowania będą kosztować setki miliardów,” a rzeczywistych badań czy faktów jest raczej brak.

    Taki ostani argument baba Jaga, „nawet jeżeli można rozbudować Okęcie po niższym koszcie aniżeli CPK, to ach te ograniczenia środowiskowe.”
    Kazor likes this.

  17. #6637
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    rozszczenia związane z hałasem
    Które zresztą w wielu miejscach są zupełnie bezzasadne.
    Bo w wielu miejscach w miastach inne narażenia na hałas są podobnie uciążliwe, a jakoś traktowane inaczej, właściwie bez żadnych "programów ochronnych"

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    projektowi TGV we Francji w latach 70-tych też wieszczono fiasko
    PKB/łebka F vs PL:
    1980: 8+
    2000: 5+
    2021: 2,5+

    Brakuje 20 lat, żeby to zaczęło mieć sens, tak samo jak ten Miś CPK
    Ostatnio edytowane przez Kazor ; 08-02-2024 o 19:59

  18. #6638
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Promienisty układ linii wokół CPK nie wykluczy szybkich podróży Kraków-Gdańsk a nawet Kraków/Katowice - Poznań i Szczecin przez CPK. Połączenia Dolnego Śląska z Pomorzem Zachodnim będzie zapewnione przez linię Y, które ma się rozwidlać w okolicach Ostrowa Wlkp. Co więcej, wyniesienie głównego węzła poza Warszawę znacznie skróci czas podróży. Pociągi będą jechały z pominięciem Warszawy, gdzie na torach śródmiejskich prędkości są niskie. Argument o niemożliwości korzystania pociągów towarowych z linii KDP jest prawdziwy ale przecież te pociągi zostaną na istniejących liniach, których przepustowość znacząco się zwiększy po przerzuceniu potoków pasażerskich na "szprychy CPK".
    Pisałem już o tym i inni też pisali, ale widzę, że trzeba powtarzać, bo nie wszystkim dociera.

    O ile o potrzebie nowego lotniska dla Warszawy można i trzeba dyskutować, to właśnie nic innego jak komponent kolejowy z pomysłem wyniesienia głównego węzła pasażerskiego w szczere pole 40 km od Warszawy jest największym idiotyzmem całego tego CPK. Albo może wcale nie idiotyzmem, lecz dobrze wykoncypowanym skokiem na wielką kasę. Nie wiadomo co jest gorsze z tych dwóch możliwości.

    Przejedź się dowolnym pociągiem EIP na trasie Trójmiasto-Kraków/Katowice albo odwrotnie, względnie przynajmniej podjedź tramwajem na Centralny, wyjdź na peron i przyjrzyj się dowolnemu takiemu pociągowi, wystarczająco szybkiemu jak na polskie odległości. Co zobaczysz? Ano to, że plus minus 80-90 procent pasażerów tych pociągów wymienia się w Warszawie. Jedni wysiadają, a inni wsiadają na ich miejsce. Pełną trasę robi kilka-kilkanaście procent pasażerów. Wielokrotnie przećwiczone osobiście na kierunku gdańskim w ciągu minionych 10 lat, odkąd jeżdżą EIP. Być może w niektórych składach w środku sezonu wakacyjnego ta proporcja nieco się zmienia, ale i tak pozostaje absolutna, żeby nie powiedzieć konstytucyjna większość pasażerów kończących lub zaczynających podróż w Warszawie. Oni wariantu z przesiadką w polu nie kupią, bo zysk czasowy dla nich będzie żaden, a za to upierdliwości więcej. To dla kogo mają być te szybkie podróże z pominięciem Warszawy, które nam proponujesz, żebyśmy sobie zafundowali za ciężkie miliardy PLN?

    Cytat Zamieszczone przez Shrek Zobacz posta
    Projekt CPK (jego komponent lotniczy, bo kolejowy to koncert życzeń dość luźno powiązany z lotniskiem i rzeczywistością) to jest, wbrew temu co różni megalomani twierdzą, po prostu zwykłym lotniskiem klasy 20M+. (...)

    Ewentualny port lotniczy w Baranowie będzie po prostu zwykłym lotniskiem a nie żadnym megaprojektem, część kolejowa prawdopodobnie nigdy w planowanym kształcie nie powstanie, a jeśli to powstanie niezależnie od samego CPK w ramach nacisku UE na kolej i niekoniecznie w tym układzie.(...)

    Bajki o znaczeniu w razie W, synergii z liniami KDP które nie powstaną itp odłożyć ad acta, skupić się na tym co istotne i realne, przestać żyć marzeniami o 38 czy ilu tam szprychach i bańskach antydostępowych i normalnie jak biali ludzie zrobić co trzeba.
    Otóż to właśnie. Nic nie mam do dodania.

    Cytat Zamieszczone przez Shrek Zobacz posta
    Paradoksalnie z tych wszystkich dyskusji najrozsądniejszy wydaje się argument ze skoro Niemcy są przeciw to dla nas znaczy że dobrze
    Swoją drogą, widział ktoś gdzieś jakikolwiek niemiecki komunikat, który można byłoby uznać za wyraz oficjalnego stanowiska, że Niemcy są przeciw, czy to wciąż tylko nasza publicystyka? Ja nie widziałem.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 08-02-2024 o 20:02

  19. #6639

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Właśnie odnośnie ograniczeń środowiskowych. Ja rozumiem że w chwili obecnej nie ma na to politycznej chęci itd, ale czy ktoś rzeczywiście i rzetelnie zbadał kwestię zwiększenie kwoty hałasowej lub modyfikacji strefy OOU, zbadał opinie publiczną w Warszawie i przedmiesciach (czy woli bardziej hałaśliwe ale w pełni rozbudowane bliższe Okęcie vs. CPK), ocenił rzeczywiste ryzyko finansowe (rozszczenia związane z hałasem) związane ze zmianą OOU i zestawił to z kosztami budowy nowego lotniska w Baranowie. Dotychczas temat wyglądał tak że „NIEDASIĘ, nie bo NIE, i odszkodowania będą kosztować setki miliardów,” a rzeczywistych badań czy faktów jest raczej brak.
    Tu nawet nie o kasę na odszkodowania chodzi, ale o to że lotnisko na 30M paxów z polem wzlotów nad miastem rzeczywiście może być uciążliwe na tyle, że społecznie się nie spina. Przebudowa na dwa pasy to jednak preferowane starty nad bemowo - trochę słabo i na nocne operacje raczej zgody nie będzie.

  20. #6640

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Swoją drogą aż popatrzyłem na inne duże lotniska i nigdzie nie widziałem takich budowli...






    Mam wrażenie, że było to wymyślane na zasadzie - całość koleją będzie kosztować kilkaset miliardów, to sobie za parę(naście) miliardów poszalejemy, a co! Już pomijając wszystko inne - czym oni zamierzaja to ogrzać?

    Albo od dupy strony... 50M paxów na rok, daje 6k przy równomiernym ruchu - powiedzmy 35k na godzinę w szczycie bardzo "optymistycznie" 100k ludzi na raz. Ile tysięcy metrów sześciennych przypadnie na 1 paxa według tych wizek?


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •