VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 372 z 382 PierwszyPierwszy ... 272 322 362 370 371 372 373 374 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 7,421 do 7,440 z 7637
Like Tree10947Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #7421
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Ale nijak ma sie to do tego, kto w końcu zabrał się za budowę dróg i ruszył do przodu ogarniając projekt.
    Oczywiście że się ma...

  2. #7422
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shrek Zobacz posta
    - lotnisko miało kosztować 16 miliardów w tym 8 od "vinci" za 49%. Teraz komponent lotniskowy będzie odchudzony o kilkanaście miliardów i będzie kosztować... 42 miliardy. Co tu się odwaliło?, bo 16 miliardów minus kilkanaście miliardów, to powinno być za darmo albo jeszcze jakaś kasa z helikoptera powinna spaść.
    Przypomnę, że wg ekipy Wilda i Horały CPK i Vinci miały wnieść po 8 mld zł plus spółka miała się lewarować na drugie tyle kredytami czyli przewidywano koszt 32 mld zł (linki do tego gdzieś tam wyżej). To nie jest 42 obecne mld "po odchudzeniu" ale nie łudźmy się - tamte 32 mld były w złotówkach "przedwyborczych".

    Tym niemniej zgadzam się - podawane kwoty trzeba notować i porównywać ich kolejne wersję.

    Piotr

  3. #7423
    Awatar japas15002800

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Po wuja te agitki? Żadna "wadza" nie zapowie z 8 letnim wyprzedzeniem, że zamknie lotnisko odległe o 15 minut jazdy z eskortą na bombach od jej siedzib. Japas - żadna, poprzednia też tego nie zrobiła i jakby nie patrzeć, ja ich rozumiem.

    Decyzje zapadną na 2-4 lata od uruchomienia CPL - kiedy będzie wiadomo czy LOT jest zdolny do eksploatacji hubu w oczekiwanej skali i czy KDP będzie zdolne do karmienia tego hubu z Wawy w sensownym trafiku. Przed takim momentem ani Horała ani Lasek ani nikt inny nie zaryzykują swojej mordki. I powtórzę się - ja ich rozumiem.

    Piotr
    Ja wiem, że tak to może wyglądać, pamiętaj jednak, że formalnie w praktyce nie mogą zmienić zapisów DŚU, inaczej może być problem ze strony Brukseli.

    Cytat Zamieszczone przez bartoszcze Zobacz posta
    No bo nie było tego co napisałeś (może nie pamiętasz już co napisałeś, nie moja sprawa). Gdybyś czytał, to wiedziałbyś.

    A jak chcesz opowiadać jakie słowa w tej decyzji znalazłeś, to jest w niej także:
    - "inwestycja jest niepotrzebna; nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia" (s. 309)
    - "budowa CPK jest projektem przeskalowanym oraz strategicznie, ekonomicznie, gospodarczo i środowiskowo nieuzasadnionym" (s. 310)

    Sam musisz ocenić, czy decyzja rozstrzyga w tym zakresie
    Tak, dokładnie jest tam tak napisane, dlatego wydano decyzję. Jesteś mistrzem manipulacji i pisania kłamstw. Kończę z Tobą dyskusję, bo nie jesteś poważny. W DŚU masz napisane - w dniu otwarcia CPK, Okęcie dla ruchu komercyjnego musi być zamknięte. I tyle. Mógłbym zażartować, że jest napisane, że w przypadku podważania decyzji środowiskowej @bartoszcze pójdzie siedzieć, ale nie będę się zniżał do Twojego poziomu.

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    Czy faktycznie fantasmagoria? Wg mnie fantasmagoriami były wcześniejsze opowieści ile to ton frachtu przyleci jeśli tylko będzie nowe lotnisko tj. CPK. Natomiast jeśli prawdą jest, że ci, którzy teraz latają z frachtem na Okęcie (czyli UPS i DHL) nie chcą się przenosić na CPK i nie przeniosą się, to chyba logiczne, że te ich dwa samoloty dziennie tj. aktualnie latające (nie wspominając o wizjach dodatkowych przewożących te setki tysięcy czy miliony ton cargo) nie pojawią się na CPK? Zatem albo te linie zmienią zdanie, albo pojawi się ktoś trzeci, albo nie będzie linii wożącej fracht lotniczy. A żeby wozić frach to wcześniej trzeba w CPK zbudować terminal towarowy, co nie jest pewnie kluczowym problemem i wyzwaniem.
    Wy dywagujecie tutaj, bez żadnej wiedzy, widzieliście plan terenu cargo na CPK po konsultacji z branżą? Przecież tam trzy firmy zdecydowały się by mieć swoje terminale... Dwie, które wymieniłeś i chyba FedEx... Widocznie planują więcej lotów, a nie zostawanie na Okęciu, poza tym terminal towarowy jest potrzebny dla cargo przewożonego przez LOT w brzuchach samolotów na rejsówkach, jeśli olejemy ten kawałek rynku to zabijemy LOT, bo on na tym sporo zarabia na longhaulach... A według planów nie będzie cargo, więc piękny brak myślenia Lasyka i głupota tego dyletanta, który spuścić może linię na dno...

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    Jestem przeciwko powstaniu CPK, dlaczego ? Dlatego, że koszt tego lotniska jest bajoński to raz. Dwa, że dojazd do centrum Wawy zwiększy się o dwie godziny w dwie strony. Trzy, że Warszawa ma dalej dwa lotniska i przeniósłbym wszystkie low-costy i GA na Modlin (tak jak ma to miejsce z Luton) a na EPWA lądowałaby cała reszta, żeby odciążyć lotnisko. Poza tym idee podróżowania krajowymi liniami typu LOT czy Air France widzę, tak, że lądujemy praktycznie w centrum miasta, podobnie jak wysiadanie z pociągu w samym centrum miasta.
    Te pierdoły już dawno zostały obalone, z choinki się urwałeś? Regulowanie odgórne ruchu nie wchodzi w grę i nie można sobie przenieść lowcostów ot tak na inne lotnisko. To co napisałeś się nie wydarzy, bo nie może się wydarzyć, chyba że chcemy mieć problemy w Brukseli i to większe niż w ostatnich latach. Koszt tego lotniska nie jest bajoński, stać nas na to, nie jesteśmy w czasach komuny, to koszt infrastrukturalny, który powinniśmy i musimy ponieść by się rozwijać i stać na niego nas.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta


    1. Ogarnięcie syfu który jest to miesiące pracy. Wychodzi dopiero teraz ile kwestii jest w ogóle nieprzemyślanych, ile zamówionych w ciemno bez analiz. To musi trwać. Ja jestem zaskoczonym, że idzie szybko i boję się, że za szybko i zostaną popełnione błędy. Presja społeczna działa tu na szkodę.
    Kolej nigdy nie była ogarnięta i dojazd do CPK zawsze będzie problemem.

    2. Nie wiem jakich zysków spodziewasz się od razu po otworzeniu CPK. Aktualnie największym problemem jest minimalizacja strat wynikających z złych decyzji. Jakiekolwiek pochopne działania mogą zdecydować czy projekt w ogóle kiedykolwiek będzie rentowny. To, że CPK = gwarancja gigantycznych zysków to czysta propaganda.


    3. Przyczyna to po prostu zaniechanie inwestycji publicznych. Porównaj sobie ilość powstałych i powstających dróg przez ostatnie 8 lat i wcześniej. To samo dotyczy wszystkich innych dziedzin. Ja przez to zmieniałem branże (inwestycje dla wojska), bo po 2015 przetargi praktycznie zniknęły.




    ad. 1 Przepraszam, ale czy Ciebie odkleiło, czy dostałeś udaru? Ty jesteś w jakiejś śmiesznej lewicowej bańce poznańskiej, znam paru takich, bo tutaj mieszkam. Pisanie takich głupot i fejków Tobie nie przystoi. Jakie ogarnięcie syfu? Czym? Gdzies są audyty? Nieprzemyślane decyzje poprzedników - Horała przy Lasyku to orzeł intelektu i mistrz lotnictwa. Analiz akurat zamówili sporo, tylko ty chyba jesteś ślepy na nie. Analiza ULC też Ciebie ominęła? Nie manipuluj proszę, może trafiłeś na podatny grunt bez większej wiedzy, ale nie pisz kłamstw! Poziom syfu i głupich decyzji dopiero teraz przebija ekstremum, łącznie z głupim odchudzaniem projektu, który w 2032 roku będzie za mały na zastany ruch w Warszawie, dodatkowo bez cargo i hangarów do przeglądów samolotów LOTu. Debilizm. To jest burdel! PIS odjebał z ilością szprych, i tylko wyłącznie z tym.

    ad. 2 Czystą propagandę to Ty siejesz pisząc jak typowy dyletant. Obecnie odbywa się maksymalizacja głupich pomysłów, które dadzą ogromne straty dla projektu, przez to będzie on bez sensu. Ilość błędnych decyzji w ostatnim miesiącu jest już dużo większa niż przez poprzedni parę lat, wbij sobie to do głowy kolego, o czym napisałem wyżej, argumentując. A czy zyski będą? Propaganda? No tak, wiadomo, że będą straty, bo Ty tak powiedziałeś - analizy i to nie jedna pokazują, że zyski będą, chyba że Lasyk podejmie jeszcze kilka głupich decyzji to tak - będą ogromne straty. Jednak czy rzeczywiście coś przyniesie zysk czy stratę zobaczymy po otwarciu lotniska, bo nikt szklanej kuli nie ma. Zobaczymy wtedy jaka jest sytuacja społeczno-gospodarcza w kraju itd. Na ten moment przy CPK na 34 mln w 2032 roku i przy obecnej prognozie wzrostów na Okęciu, nowe lotnisko będzie pod korek. Okęcie teraz wykręca ogromne zyski, wybudowane nowe, zoptymalizowane i ekologiczne lotnisko z nowoczesnymi rozwiązaniami również zarobi, tak na logikę, przy takim ruchu.

    ad. 3 Jesteś na SSC, tam masz dane z ostatnich lat. Po co piszesz nieprawdę? To, że u Ciebie w mieście nie buduje się tylu dróg to nie znaczy, że poza Twoją bańką społeczno-medialną nic się nie dzieje. Aż nie mogę uwierzyć, że piszesz takie rzeczy. Budowa dróg w Polsce (podpisane umowy na budowę) - 8 lat PO 2700km, 8 lat PIS 2100km, z tym że Ci drudzy nie budowali prostych odcinków dróg po polu, a pojawiło się więcej tuneli i dróg w ciężkim terenie (pod Warszawą, Zakopianka, tunele na S3,S1,S19 + UE dawała mniej dotacji na budowę dróg w kolejnych perspektywach unijnich). Dla mnie można postawić znak równości. Niestety teraz likwidatorzy nakręceni ideą "pieniędzy nie ma i nie będzie" będą ciąć co się da i takich liczb nie wykręca, ilość podpisanych umów będzie dużo niższa niż w ostatnich 8 latach. Ja tylko się boję o to, że tak wierna PO część Wielkopolski zgromadzona wokoło Poznania w nagrodę dostanie po tyłku i tutaj mogą uciąć najwięcej inwestycji, w tym w drogi takie jak S11... bo wtedy będzie tragedia dla regionu, który nie wyciąga politycznych wniosków. Już teraz dostaliśmy mokrą szmatą w sprawie budowy dworca PKP...


    urealnienie? uwzględnienie kwestii o ktorych nikt nie pomyslal?


    No ale to cargo miało dawać miliardowe zyski, więc dlaczego im jeszcze budować centra logistyczne? Nagle się okaże, że cargo nie chce CPK i wybierze Katowice. Wychodzi brak analiz.[/QUOTE]


    Pisanie takich rzeczy świadczy o braku wiedzy i gadaniu bzdur. Większość obecnego cargo w Polsce to belly cargo na pokładach rejsówek LOTu. Więc kto ma wybrać Katowice? LOT z połączeniami do Pekinu, Tokio i Chicago? Co to za pierdoły...

    Cytat Zamieszczone przez cichy Zobacz posta
    Ta linia ekspresowa na 200km/h zawsze wzbudzała mój niepokój. Pamiętam, jak leciałem na Arlandę i gdy chciałem dotrzeć do centrum Sztokholmu, to spojrzałem sobie na Arlanda Express (0,5h drogi, odległość podobna do Centralna-Baranów). Jak zobaczyłem cenę 250 zł w dwie strony, to mi szczęka opadła i wziąłem autobus.


    Te 20mld mniej to miało być z ceny całkowitej projektu (bodajże 150 mld na 130 mld).


    A czy na pewno jest sens, żeby spółka CPK budowała hangary? Nie lepiej, żeby firmy zainteresowane sobie wybudowały to, co potrzebują (pewnie z pomocą państwa jako odszkodowanie za wyłączenie ruchu na Chopinie)?
    Przecież obsługa na WAW samolotów latających z CPK będzie raczej nieopłacalna, więc chęć się na pewno znajdzie. A budowa hangarów i biur to nie są jakieś wielkie ramy czasowe.


    A to popieram bardzo. Ale politycy nie będą sobie rzyci(a) utrudniać.

    Powtórzę to co wyżej napisałem, jeśli chętni na zajęcie 3 powierzchni terminali cargo się znaleźli na etapie konsultacji, to generalnie mamy pewność, ze ta część lotniska się zwróci z wynajmów powierzchni. No chyba, że ci amatorzy u władzy tak zawalili wszystkie decyzje, że nic z tego nie zostało, co by mnie nie zdziwiło.

    Tej, porównujesz ceny ze Szwecji do Polskich i sugerujesz, że będą podobne ceny na pociąg? Upadłeś na głowę? XD Koszta pracownika są diametralnie nizsze niż tam więc cena za pociąg będzie poniżej stówki w dwie strony, mogę się założyć o dobrą flaszkę alkoholu, że tak będzie o ile inflacja do momentu otwarcia lotniska nie wystrzeli diametralnie.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Przypomnę, że wg ekipy Wilda i Horały CPK i Vinci miały wnieść po 8 mld zł plus spółka miała się lewarować na drugie tyle kredytami czyli przewidywano koszt 32 mld zł (linki do tego gdzieś tam wyżej). To nie jest 42 obecne mld "po odchudzeniu" ale nie łudźmy się - tamte 32 mld były w złotówkach "przedwyborczych".

    Tym niemniej zgadzam się - podawane kwoty trzeba notować i porównywać ich kolejne wersję.

    Piotr
    Przecież te wyliczenia były sprzed peaku inflacji, no ludzie. Zdziwienie jakby pandemii i wojny nie było, a jednak były. Szok normalnie.
    bula likes this.
    Poznań-Ławica&Kraków-Balice

  4. #7424
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    Przecież te wyliczenia były sprzed peaku inflacji, no ludzie. Zdziwienie jakby pandemii i wojny nie było, a jednak były. Szok normalnie.
    Liczby przeze mnie podane pochodzą z wypowiedzi Horały - https://www.money.pl/gospodarka/cpk-...48683776a.html - z października 2023. Co ma pandemia do tego?

    Piotr

  5. #7425

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    Przecież te wyliczenia były sprzed peaku inflacji, no ludzie. Zdziwienie jakby pandemii i wojny nie było, a jednak były. Szok normalnie.
    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    Przepraszam, ale czy Ciebie odkleiło, czy dostałeś udaru?
    Kazor likes this.

  6. #7426
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    Tak, dokładnie jest tam tak napisane, dlatego wydano decyzję.
    W DŚU masz napisane - w dniu otwarcia CPK, Okęcie dla ruchu komercyjnego musi być zamknięte
    No jak zwykle w przypadku takich gierojów, nakłamał (różnica pomiędzy nami polega na tym że ja przeczytałem DŚU) i uciekł. I dobrze.
    Ostatnio edytowane przez bartoszcze ; 15-07-2024 o 06:44 Powód: źle oznaczony autor cytatu
    T0pek likes this.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  7. #7427
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    xD, ale odklejka, i jeszcze wsparcie dla tego ideonielogicznego dzbana horały...
    T0pek likes this.

  8. #7428
    Awatar japas15002800

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mówisz o sobie? Dokładnie, nakłamałeś i schowałeś się w szafie
    @PeK, @T0pek - czytacie ze zrozumieniem czy nie dociera od rana? Proszę o podważeniu faktu, że pandemia i wojna wypłynęły na ceny budowy CPK. 8mld Vinci nie ma nic wspólnego z tym co napisałem - pisałem o całkowitym koszcie budowy, który według niektórych zaskakująco urósł. Krótką pamięć mają niektórzy i nie analizują sytuacji społeczno-gospodarczych na świecie. Jak tu z kimś takim dyskutować?

    @Kazor - odklejką jest brak obiektywizmu, bo w Poznaniu to się j**ie PIS i żadne argumenty nie docierają. Ja na nich nie głosuję dodam, ale widzę różnicę między Horałą, a Lasykiem, bo ten drugi to taki super dla Was, a wymyśla pierdoły inwestycyjne, większe od tego pierwszego Ideologia nie ma znaczenia przy budowie inwestycji jaką jest CPK (poza tym mistrzami ideologii jest obecny rząd - uwierz, że ludzie mają czasami inne poglądy i Twoje nie muszą być najlepsze). Odklejką jest to co czytam na tym forum ostatnio w kółku wzajemnej adoracji i bańce wielkomiejskiej antyCPK.
    bula likes this.
    Poznań-Ławica&Kraków-Balice

  9. #7429
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    Mówisz o sobie? Dokładnie, nakłamałeś i schowałeś się w szafie
    Cały czas masz szansę udowodnić że nie kłamałeś, wystarczy znaleźć gdzie w decyzji środowiskowej
    jest jak byk napisane, że funkcje komercyjne w momencie oddania CPK, jednoznacznie zamykają Okęcie dla takich lotów
    Powodzenia, ja wiem że nie jest!
    T0pek likes this.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  10. #7430

    Dołączył
    Apr 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    Powtórzę to co wyżej napisałem, jeśli chętni na zajęcie 3 powierzchni terminali cargo się znaleźli na etapie konsultacji, to generalnie mamy pewność, ze ta część lotniska się zwróci z wynajmów powierzchni. No chyba, że ci amatorzy u władzy tak zawalili wszystkie decyzje, że nic z tego nie zostało, co by mnie nie zdziwiło.

    Tej, porównujesz ceny ze Szwecji do Polskich i sugerujesz, że będą podobne ceny na pociąg? Upadłeś na głowę? XD Koszta pracownika są diametralnie nizsze niż tam więc cena za pociąg będzie poniżej stówki w dwie strony, mogę się założyć o dobrą flaszkę alkoholu, że tak będzie o ile inflacja do momentu otwarcia lotniska nie wystrzeli diametralnie.
    W artykule jest napisane, że firmy MRO nie były zainteresowane wynajmem powierzchni hangarowych, bo wychodziło to zbyt drogo.

    No i powiedz mi, w czym lepsze jest zbudowanie gotowych hangarów przez spółkę CPK od wydzierżawienia terenu dla chętnych MRO, żeby sobie postawiły to, co potrzebują?

    Nie miałem na celu porównanie cen między Szwecją a Polską, a porównanie cen między transportem autobusowym a szybką koleją lotniskową.
    Na Arlandzie chcąc jechać szybkim pociągiem Arlanda Express, trzeba zapłacić ok. 250 zł w obie strony. Ta sama podróż autobusem to ok. 100 zł, czyli relacja pociąg autobus to 2,5x.
    Dojazd autobusem do Modlina (odległość podobna do Baranowa) to obecnie 60-70 zł w obie strony. Przy relacji 2,5x wychodzi pociąg za 150 zł.

  11. #7431
    Awatar japas15002800

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie wiem co zrobił obecny rząd, że MRO nagle nie chce hangarów/terminalów, ale rok temu byli chętni, na ten moment jak już tak zawalono temat to lepiej by MRO samo sobie budowało hangary, jednak to zwiększa im koszta bycia na lotnisku, przez co będzie jeszcze bardziej nieopłacalne dla nich stamtąd latac = nie będzie cargo i kasy z tego, bo nie będzie lotów. Lasyk udowodni zaraz, że lotnisko jest niepotrzebne. A jak zarządzało kiedyś PO i ostatnio PIS lotniskami widać po Modlinie i tym jak dotowano Ryanaira przez lata, a jak teraz lotnisko sobie radzi wykręcając pierwszy rok zysk netto z działalności operacyjnej. Wystarczyło postawić na zyski i nawet mniej lotów niż ciągle lizać się z zagranicą. Obecna władza to amatorzy w tej kwestii (budowali też Lublin i Szymany, które notują ogromne straty), więc i przy CPK może być spory problem, jak i z Radomiem, kamyczkiem do ogródka PIS.

    Co do komunikacji miejskiej, porównywanie do Szwecji jest głupie, bo możesz w Polsce mieć relację 1:1 na wielu relacjach jeśli chodzi o ceną Autobus-pociąg, albo droższy autobus. IMHO mogę się założyć, że bilet pociągiem lotniskowym RT nie będzie wynosił nawet 100zł przy obecnym poziomie inflacyjnym.
    Poznań-Ławica&Kraków-Balice

  12. #7432

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    IMHO mogę się założyć, że bilet pociągiem lotniskowym RT nie będzie wynosił nawet 100zł przy obecnym poziomie inflacyjnym.
    To jedynie 25 razy więcej niż obecnie. Przy czym obecnie jest z centrum.
    T0pek, PeK and Kazor like this.

  13. #7433
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Okęcie lotnisko - Modlin lotnisko na tą chwilę cena biletu OW wynosi 22.40

  14. #7434
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    ....ale rok temu byli chętni.....Obecna władza to amatorzy w tej kwestii (budowali też Lublin i Szymany, które notują ogromne straty).....
    Wyluzuj trochę. Widocznie rok temu nikt nikogo nie pytał.
    Odnośnie możliwości pis to popatrz na kondycje pkp, azotow, poczty polskiej - to jest pogorzelisko.
    Naprawdę trzeba udawać, by nie widzieć, że w kontekście CPK jest teraz dyskusja która sięga zależności znacznie szerszych niż w ogóle poprzednia władza była w stanie przewidzieć. I jest to przejrzysta dyskusja, a nie patoanalizy i sponsorowane artykuły i gigantycznych zyskach z cargo.

    Cena 100zł za pociag lotniskowy RT to cena zaporowa i ogromny problem dla CPK i miasta. Niestety koszty będą wysokie więc pewnie połączenie będzie mocno dotowane i zrzucać się będzie cały kraj.

  15. #7435
    Awatar japas15002800

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Odnośnie możliwości pis to popatrz na kondycje pkp, azotow, poczty polskiej - to jest pogorzelisko. - racja, natomiast kondycja PKP zawsze była fatalna, 10 lat temu PO wyprzedawało ich majątek, teraz ta zła kondycja przynosi chociaż rekordowe przewozy na kolei. Ja natomiast martwię się kondycją Orlenu, które w ostatnim półroczu padły na łeb. Tego nie widzisz?

    Naprawdę trzeba udawać, by nie widzieć, że w kontekście CPK jest teraz dyskusja która sięga zależności znacznie szerszych niż w ogóle poprzednia władza była w stanie przewidzieć. I jest to przejrzysta dyskusja, a nie patoanalizy i sponsorowane artykuły i gigantycznych zyskach z cargo. - Dyskusja jest szersza, ale tylko po stronie społecznej, ze strony rządowej dyskusja nie jest przejrzysta, ponieważ Lasyk ciągle kręci i kombinuje od pół roku, a patoanalizy to coś czym się podpiera w przypadku "cięć", bo audytów nie zrobił. To dopiero patologia, zwłaszcza na tle analiz sprzed paru lat wykonywanych przez międzynarodowe korporacje. Zysków z cargo przy obecnym podejściu nie będzie, bo nie będzie cargo, i Ty to uważasz za lepsze co się dzieje teraz? Bo mimo niechęci do pis zrobili oni 10x lepszą robotę jak Lasyk, mówię to z niesmakiem. Niestety dla Polski.

    Cena 100zł za pociag lotniskowy RT to cena zaporowa i ogromny problem dla CPK i miasta. Niestety koszty będą wysokie więc pewnie połączenie będzie mocno dotowane i zrzucać się będzie cały kraj. - 80-90zł za bilet RT w 2032 roku to nie będzie zaporowa cena.

    Kajetan05 and bula like this.
    Poznań-Ławica&Kraków-Balice

  16. #7436
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    @PeK, @T0pek - czytacie ze zrozumieniem czy nie dociera od rana? Proszę o podważeniu faktu, że pandemia i wojna wypłynęły na ceny budowy CPK. 8mld Vinci nie ma nic wspólnego z tym co napisałem - pisałem o całkowitym koszcie budowy, który według niektórych zaskakująco urósł. Krótką pamięć mają niektórzy i nie analizują sytuacji społeczno-gospodarczych na świecie. Jak tu z kimś takim dyskutować?
    Nie mam zamiaru niczego podważać, bo ja wyjaśniałem Shrekowi różnice pomiędzy komunikatem Laska o koszcie całkowitym CPL w kwocie 42 mld zł, a zapowiedziami Wilda i Horały sprzed 9 miesięcy o kwocie 38 mld zł. Zwyczajnie przypomniałem, że kwota 16 mld zł zapodana przez Shreka dotyczyła tylko części kapitałowej bez lewarowania (to miało być 60% inwestycji). To nie ma nic wspólnego z pandemią i jest wyłącznie efektem raptem 9-miesięcznej różnicy w czasie szacowania. Zainteresowani sami sobie sprawdzą.

    Sorry Japas ale masz zwyczaj komentowania tekstów w oderwaniu od ich sensu. Może to nieuważne czytanie i zrozumienie ("dociera od rana?"), a może to rympał. Np.
    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    ja natomiast martwię się kondycją Orlenu, które w ostatnim półroczu padły na łeb.
    bez podania odpisów z kapitału w 2023 i 1Q24 takie zamartwianie jest demagogią (zrozum 99% uczestników tego forum wie, że wynik operacyjny, a bilansowy, to odmienne wartości). Znów każdy może sobie sprawdzić o jakich kwotach wspominam.

    Piotr

  17. #7437

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    Cena 100zł za pociag lotniskowy RT to cena zaporowa i ogromny problem dla CPK i miasta. Niestety koszty będą wysokie więc pewnie połączenie będzie mocno dotowane i zrzucać się będzie cały kraj. - 80-90zł za bilet RT w 2032 roku to nie będzie zaporowa cena.
    Czyli będzie dotowane (będziesz płacił korzystasz czy nie), i tak będzie drożej, ale za to gorzej niż na okęcie...
    Kazor and T0pek like this.

  18. #7438
    Awatar japas15002800

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    @Shrek, ale Twoje widzimisie nie ma nic do rzeczy, lotnisko zostanie przeniesione, bo musi być ze względu na ograniczenia. Wytłumacz swoją wygodę ludziom mieszkającym wokoło lotniska, czy chcą ciągle coraz większy ruch nad domami. Na dojazdy o Modlina z Warszawy wszystkich stać, a nie są tanie, to do CPK też dojadą. Ja często podróżuję, dodatkowo jestem świadomy i wiem, że państwo w obecnym kształcie stać na CPK, dotacje na dojazdy i inne rzeczy z naszych podatków. I czemu według Ciebie będzie to gorsze lotnisko niż Okęcie, poza tym, że Twój czubek nosa będzie miał dalej?

    Podaj mi wyliczenia według, których taki koszt jaki podałem na dojazd koleją będzie musiał być dotowany, bo nie będzie ono opłacalne. Bo z tego co wiem takich wyliczeń i modeli to obejmujących Lasyk jeszcze nie audytował
    Poznań-Ławica&Kraków-Balice

  19. #7439

    Dołączył
    Mar 2014
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Przekręcasz nazwisko świadomie? Wielu ludzi np. notorycznie wymawia i pisze "Maciarewicz", ale raczej nieświadomie
    No chyba, że sędzia z PZPN dostał nominację, a ja żyję w rzeczonej nieświadomości
    maciass, Kazor and myszygon like this.

  20. #7440

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    @Shrek, ale Twoje widzimisie nie ma nic do rzeczy, lotnisko zostanie przeniesione, bo musi być ze względu na ograniczenia. Wytłumacz swoją wygodę ludziom mieszkającym wokoło lotniska, czy chcą ciągle coraz większy ruch nad domami.
    Ale ja nie mam bólu d... że zbudują CPK (a w zasadzie CPL) - jak wychodzi że trzeba to trzeba i już. Problem w tym że planuje się do niego dedykowaną kolejkę aglo na 200km/h, na dodatek "z zadupia" w cenie ekspresu i mówi się że "będzie lepszy dojazd". Nie, nie będzie. Będzie droższy, rzadziej i dłużej. A pomysł z dedykowaną kolejką obsługiwaną przez tabor na 200, podzczas gdy wystarczy zrobić łącznice do grodziska na standardowe 160 i jeździłoby to normalnie przez całą średnicę za ułamek tej ceny jest po prostu absurdalny.
    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    Na dojazdy o Modlina z Warszawy wszystkich stać, a nie są tanie, to do CPK też dojadą.
    No dojadą, zwłaszcza jak się okęcie zamknie i wyboru nie będzie. Tylko myślałem że to dla ludzi a nie przeciw nim

    BTW - z modlinem jest to samo co będzie z CPK - jest pociąg do modlina, jest stara bocznica kończąca się na granicy lotniska, brakuje może 1000 metrów torów wzdłuż płota i peronu. Tylko lotnisko działa już 15 lat i pociągu nie ma, za to planowali do niego terminal jakby to bóg wie jakie lotnisko było - będziesz się przesiadał z pociągu prosto to hali odlotów żeby potem pójść w deszczu po pasie na schodki do samolotu.

    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    I czemu według Ciebie będzie to gorsze lotnisko niż Okęcie, poza tym, że Twój czubek nosa będzie miał dalej?
    Ten czubek nosa dotyczy całego miasta - tego miasta które to lotnisko ma obsługiwać. W zasadzie dotyczy głównego klienta tego lotniska, odkąd powiedziano wprost że komponentu kolejowego nie będzie, to jest lotnisko głównie dla Warszawy i trochę Łodzi - to chyba jest argument żeby właśnie ten czubek nosa brać pod uwag?. To może odwróćmy pytanie - komu będzie bliżej Po prostu stwierdzam fakt - będzie drożej i dłużej.
    maciass, Witt, Kazor and 4 others like this.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •