Z nimi jest jak ze znanym memem "niby człowiek wiedział a jednak się łudził". Na razie wszystko wskazuje na to, że będą budować tak, żeby niczego w Baranowie nie zbudować.
Nie rozumiem czym wszyscy są zaskoczeni...
Obecni władcy od dawna mówili, że nie chcą żadnego PCK, CPK i tych innych skrótów w Polsce, a LOT i inne spółki państwowe były sprzedane lub były planowane na sprzedaż. Na czele projektu CPK jest teraz osoba, która zawsze była przeciwna.
Obecni władcy na 100% nie dowiozą projektu CPK - założę się, że nawet budowa nie zacznie się do zakończenia ich królowania.
Z nimi jest jak ze znanym memem "niby człowiek wiedział a jednak się łudził". Na razie wszystko wskazuje na to, że będą budować tak, żeby niczego w Baranowie nie zbudować.
spotkałem na radiomaryja.pl:
Politycy Prawa i Sprawiedliwości wyrażają coraz większe obawy o przyszłość Centralnego Portu Komunikacyjnego i to nawet w okrojonej już wersji. Jak podkreślają, inwestycja jest opóźniona, a w razie zwycięstwa Rafała Trzaskowskiego w wyborach prezydenckich może zostać całkowicie porzucona.
https://businessinsider.com.pl/gospo...u-2025/zzczt5bDeficyt budżetowy Polski po marcu 2025 roku osiągnął rekordowy poziom 76,3 miliarda złotych, co stanowi niemal 27 proc. zaplanowanego deficytu na cały rok. Dochody państwa spadły o prawie 28 miliardów zł w porównaniu do ubiegłego roku, podczas gdy wydatki znacząco wzrosły, głównie z powodu spłat zobowiązań z rządowego programu pomocowego.
https://www.eecpoland.eu/2025/pl/sesje/25.html
Polecam jutro obserwować Kongres EEC w Katowicach.
Będą aż 4 panele związane z CPK, w tym 3 z lotniskiem.
Z CPK będzie Czernicki, Rachwalski, Kuś i oczywiście minister pełnomocnik Lasek.
Z PPL Chaberski i Danił.
Zobaczymy czym się pochwalą
... wielkimi zapowiedziami .. slowami .. poki im wyplata na konto wplywa to beda tak mowic, CPK nie powstanie, przyjdzie wojna .. pandemia recesja czy cos podobnego i plany sie zmienia a oni wszyscy przy korycie sie nazreja i tyle bedzie z 'CPK' .. tak jak z poprzednia 'wladza'.
"Jeśli chodzi o dług to bierzemy pod uwagę kilka opcji. Bierzemy pod uwagę również emisję publiczną, czyli na przykład IPO i spróbowanie wyjścia na rynek i wciągnięcie społeczeństwa w realizację tego projektu"
Cały Naród Buduje Swoje CPK!
Spodziewam się że zwolennicy CPK się rzucą na te akcje?
O ile wstaną z kolan, to pewnie się rzucą. Natomiast w pewnym sensie od ok. 7 lat cały naród buduje a przynajmniej finansuje. Skoro CPK sp. z o.o. działa od jesieni 2018 r., to przecież nie były premier finansował z własnych pieniędzy to narodowe przedsięwzięcie. Obecny tez pewnie nie.
A prezydent RP nie tak dawno w płomiennym przemówieniu wszak mówił czy raczej krzyczał: czy nas na to stać? Tak!
No to skoro stać, to w czym problem?
Jeżeli mówią o finansowaniu długiem poprzez giełdę, to chyba zamierzają wypuścić obligacje, a nie akcje.
Jak myślicie, za ile Wildowie kupią?![]()
To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.
Hasło IPO się pojawiło - więc też akcje mogą być
Oczywiście, to musi być poważna inwestycja.
Robienie biznesu z PPL to jak robienie biznesu z PKP PLK.
To nie może się udać.
Jakieś pomysły o narodowych cegiełkach tylko potwierdzają to, o czym mówiło się od dawna.
PPL nie ma możliwości zastąpienia Vinci/IFM w projekcie CPK.
Cała ta "repolonizacja" to polityczna lipa, ze szkodą dla projektu CPK.
Równocześnie ogłaszają przetarg na 6 mld zł kredytu.
Przy EBITDA 550 mln zł (rok 2023).
https://polish-airports.com/pl/przet...anie-2025.html
Jego celem jest sfinansowanie:
(a) rozbudowy Lotniska Chopina, zlokalizowanego w Warszawie przy ul. Żwirki i Wigury 1, 00-906 Warszawa; oraz
(b) nabycia przez PPL nie więcej niż 49% udziałów w spółce CPK.Lotnisko.
Tak, rozbudowa Okęcia też ma być z kredytu, to oznacza konieczność przesunięcia otwarcia CPK do 2035-2040 roku, by mogła najpierw zostać zrealizowana rozbudowa i żeby się zwróciła.
Jest jeszcze szansa, że się opamiętają.
Zakładki