VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 382 z 382 PierwszyPierwszy ... 282 332 372 380 381 382
Pokaż wyniki od 7,621 do 7,637 z 7637
Like Tree10947Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #7621

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Co do tych oh-ahów nad Vinci - to czy wiemy co było planowane w niejawnych aneksach? Bo jestem przekonany że by się tam znalazły gwarancje finansowe typu "jak CPK nie obsłuży X milionów pasażerów to za każdego brakującego budżet/PPL/Kowalski płaci Vinci $$$"

  2. #7622
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    A nie są w stanie? Wiadomo już, że nie uzyskają finansowania zewnętrznego na te inwestycje? Chyba nie oczekujesz finansowania inwestycji o takiej skali w całości z kapitału własnego?
    Przecież układ z Vinci też zakładał lewarowanie dłużne na poziomie 1/2 inwestycji. W tamtej formule nie podobało mi się dopuszczenie Vinci wg wartości nominalnej. Zwłaszcza, że podobno test inwestora wg topowej firmy konsultingowej wskazywał na roczny zwrot 10% z tej inwestycji. Ewentualne IPO pozwala na zejście poniżej wartości księgowych i premię ze strony inwestorów. DKN to jest NASZE i "wspólnicy" nie muszą być w dochodach równi nam czyli Obywatelom RP zwanym budżetem Państwa!

    Piotr

  3. #7623

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    E tam, przedwiośnie kryzysu już czuć w powietrzu, także będzie pretekst dla protokołu zniszczenia…

  4. #7624
    MDA
    MDA jest teraz aktywny
    Awatar MDA

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    niedaleko od ETNU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    E tam, przedwiośnie kryzysu już czuć w powietrzu, także będzie pretekst dla protokołu zniszczenia…
    I będzie na koniaczek, podwójny .

  5. #7625
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Jakby wprowadzili spółkę na giełdę
    OT: Mimo wszystko wątpię czy wrzuciliby na giełdę spółkę, którą dziś kontrolują z fotela ministerialnego.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  6. #7626
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

  7. #7627

    Dołączył
    Nov 2024
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Cały Naród Buduje Swoje CPK!
    Spodziewam się że zwolennicy CPK się rzucą na te akcje?
    Ile ja bym dał, żeby zobaczyć ten topniejący entuzjazm... mam niepoparte żadnymi danymi wrażenie, że największa reprezentacja hura-optymistow, którzy od CPK uzależniają niemal sens polskiej państwowości, jest wśród ludzi, ktorzy akurat nie latają. Wszędzie, może poza środowiskami związanymi w jakiś sposób z branżą, dominuje narracja, że to jest niezbędny projekt godnościowy, który ma zapewnić bogactwo kolejnym pokoleniom i dozgonną zazdrość każdego Niemca. Ale żeby zaraz latać? Także chętnie bym zobaczył in vivo skalę zainteresowania obligacjami/akcjami, zwłaszcza wśród fanatycznych zwolenników projektu - przecież to ma być kura znosząca złote jaja... Zobaczcie, że nawet na takim forum trudno jest dyskutować o CPK bez zabarwienia politycznego. W terminalu nie moze zabraknąć tablicy "Naród sobie"...
    maciass, myszygon, Przemm and 3 others like this.

  8. #7628

    Dołączył
    Apr 2025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    A nie są w stanie? Wiadomo już, że nie uzyskają finansowania zewnętrznego na te inwestycje? Chyba nie oczekujesz finansowania inwestycji o takiej skali w całości z kapitału własnego?
    Jest bardzo wątpliwe, że dostaną tak duże finansowanie zewnętrzne.
    Jeśli Danił mówi o jakiś "cegiełkach" to już wiadomo, że mają problem.
    Poza tym zobacz sobie jaką mają EBITDA.

  9. #7629
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MDA Zobacz posta
    I będzie na koniaczek, podwójny .
    To jest właśnie najsmutniejsze, że małpom nic się nie stanie...
    A powinno się je ściąć, inne małpy, nawet psy się uczą na błędach...

  10. #7630
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez WojciechCPK Zobacz posta
    Poza tym zobacz sobie jaką mają EBITDA.
    Całkiem niezłą w stosunku do przychodów, rosnącą i dość stabilną, nawet z RDO i IEG na plecach. PPL był zawsze zyskowny, poza latami gdzie robili jakieś odpisy. Bardziej istotny tutaj byłyby dane dot. FCF, ale informacji o cash flow to chyba nigdy PPL nie podawał.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #7631

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Ta rozmowa, moim zdaniem, jest wciąż nie na temat. Dla mnie (“pasażera regionalnego”) jest zupełnie nieistotne, czy przesiadam się na Okęciu, w Monachium, Frankfurcie, czy na CPK. Istotna jest oferta, jaką ma linia (czy linie) obsługujące ten hub. Siatka Lufthansy jest znacznie gęstsza niż LOTu, a i tak się składa, że w przypadku gdy chodzi o kierunek obsługiwany również przez LOT, zazwyczaj Lufthansą dolecę taniej. Nie mówiąc już o tym, że na każdej podróży LOTem jestem w porównaniu z Lufthansą o 2 x 20 punktów M&M stratny (brak biznesu na krajówkach). Owszem, spacer frankfurckim tunelem B-A/Z to doświadczenie dość upiorne, zwłaszcza że przeżywane regularnie od kilkunastu lat (nie rozumiem, czemu busy deboardingu nie mogą mieć dwóch przystanków), ale przecież nie odstraszające.

    Ja, oczywiście, bardzo chciałbym wierzyć, że gdy tylko LOT przeprowadzi się na CPK to znikną wszelkie bariery i rozwinie się tak, że wszyscy pousiadamy z wrażenia, ale nie jestem pewien, czy ten scenariusz jest w pełni realistyczny. Oczywiście, w pełni funkcjonalne, dobrze zaprojektowane lotnisko z zapasem przepustowości jest rzeczą ważną (piszę to mając na względzie chociażby tragedię w Poznaniu), ale wciąż ważniejsze jest dokąd można z tego lotniska dolecieć. Życzę LOTowi jak najlepiej, rozumiem konieczność (racjonalnej) budowy CPK - ale na wszystkie napędzane emocjami i sympatiami politycznymi wypowiedzi reaguję wzruszeniem (ramion). A co najwyżej uniesieniem (brwi).

    12wit and maciass like this.

  12. #7632
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    gdy tylko LOT przeprowadzi się na CPK to znikną wszelkie bariery i rozwinie się tak, że wszyscy pousiadamy z wrażenia
    Ja już się w sumie zgubiłem w tych koncepcjach, czy to LOT ma się stać Potężnym Przewoźnikiem na całym świecie, czy wszystkie inne wielkie linie zaczną latać przez CPK jako Najważniejszy Punkt Siatki.
    W gruncie rzeczy nie zmienia to jednej kwestii, czyli jacy pasażerowie mają latać z/do/przez CPK i dlaczego akurat tamtędy. Pasażerowie "regionalni" to może segment atrakcyjny finansowo, ale jednak niewielki.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  13. #7633

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Ta rozmowa, moim zdaniem, jest wciąż nie na temat. Dla mnie (“pasażera regionalnego”) jest zupełnie nieistotne, czy przesiadam się na Okęciu, w Monachium, Frankfurcie, czy na CPK. Istotna jest oferta, jaką ma linia (czy linie) obsługujące ten hub. Siatka Lufthansy jest znacznie gęstsza niż LOTu, a i tak się składa, że w przypadku gdy chodzi o kierunek obsługiwany również przez LOT, zazwyczaj Lufthansą dolecę taniej. Nie mówiąc już o tym, że na każdej podróży LOTem jestem w porównaniu z Lufthansą o 2 x 20 punktów M&M stratny (brak biznesu na krajówkach). Owszem, spacer frankfurckim tunelem B-A/Z to doświadczenie dość upiorne, zwłaszcza że przeżywane regularnie od kilkunastu lat (nie rozumiem, czemu busy deboardingu nie mogą mieć dwóch przystanków), ale przecież nie odstraszające.

    Ja, oczywiście, bardzo chciałbym wierzyć, że gdy tylko LOT przeprowadzi się na CPK to znikną wszelkie bariery i rozwinie się tak, że wszyscy pousiadamy z wrażenia, ale nie jestem pewien, czy ten scenariusz jest w pełni realistyczny. Oczywiście, w pełni funkcjonalne, dobrze zaprojektowane lotnisko z zapasem przepustowości jest rzeczą ważną (piszę to mając na względzie chociażby tragedię w Poznaniu), ale wciąż ważniejsze jest dokąd można z tego lotniska dolecieć. Życzę LOTowi jak najlepiej, rozumiem konieczność (racjonalnej) budowy CPK - ale na wszystkie napędzane emocjami i sympatiami politycznymi wypowiedzi reaguję wzruszeniem (ramion). A co najwyżej uniesieniem (brwi).
    Tę linię jest w przypadku CPK bardzo trudno nakreślić między innymi ponieważ czytając Twoją wypowiedź wielu powie: no ale masz alternatywę na Okęciu, gdyby jej nie było to zostałby w zasadzie jakiś duopol.

  14. #7634

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartoszcze Zobacz posta
    Pasażerowie "regionalni" to może segment atrakcyjny finansowo, ale jednak niewielki.
    Pisząc o swoich wrażeniach, przemyśleniach czy odczuciach staram się ich nie generalizować, ale zapewne istnieją gdzieś statystyki na podstawie których można porównać liczbę pasażerów legacy rozpoczynających podróż na Okęciu z sumaryczną liczbą pasażerów legacy rozpoczynających podróż na lotniskach regionalnych.

  15. #7635

    Dołączył
    Nov 2024
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    zapewne istnieją gdzieś statystyki na podstawie których można porównać liczbę pasażerów legacy rozpoczynających podróż na Okęciu z sumaryczną liczbą pasażerów legacy rozpoczynających podróż na lotniskach regionalnych.
    Wg Rynek Lotniczy w 2024 ruch legacy na Okęciu stanowił 64%, LCC 24%, a czartery 15% (Razem 103% - zastanawiające). Ruch transferowy stanowi 24%. Można przyjmując pewne uproszczenia założyć, że niemal 40% ruchu sieciowego generują pasażerowie przesiadkowi, wobec czego poddawanie w wątpliwośc niewielkiej roli paxow regionalnych jest bardzo zasadne.

  16. #7636

    Dołączył
    Nov 2024
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    BTW to tez pokazuje, że dokonując osławionego rozdziału ruchu, po rozbudowie Okęcia, można swobodnie zwiększyć przepustowość dla legacy o 100%. Mi to daje do myślenia...

  17. #7637

    Dołączył
    Apr 2025

    Domyślnie


    Polecamy

    Przełom, będzie lał się pierwszy beton pod budowę CPK!


    Od 1 lipca ruszają prace budowlane przy realizacji zadania:
    „Usunięcie kolizji linii wysokiego napięcia 110 oraz 220 kV przy budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego - zaprojektuj i wybuduj.”


    Data podpisania umowy: 01/08/2023
    Wartość umowy: 119,9 mln zł brutto




Strona 382 z 382 PierwszyPierwszy ... 282 332 372 380 381 382

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •