VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 68 z 380 PierwszyPierwszy ... 18 58 66 67 68 69 70 78 118 168 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,341 do 1,360 z 7598
Like Tree10923Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1341

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    tigga@ Terminal w kształcie obecny został zaprojektowany i inwestycję rozpoczęto dawno dawno temu.

    Rozwój Okęcia został zablokowany przez S2 - celowo, o czym nawet w Nowej Iwicznej się blokant chwali - i nie jest to wina obecnej ekipy, wprost przeciwnie, to był Wicepremier w tamtym rządzie. Poprzednia ekipa przez 8 lat nie zrobiła w sprawie dalszego rozwoju przepustowości terminali nic. Nic a nic.

    Podobnie jak poprzednia i obecna.

    A duoport to fantasmagoryczna wizja zielonych, którzy wymyślili sobie podział Mazowsza: Niebiescy doją Warszawę i metropolię, Zieloni doją prowincję. Ćwiczy to każdy kto dojeżdża pociągiem do centrum Warszawy, 2 przewoźników, 2 taryfy, 2 rozkłady... No to byśmy mieli, Okęciowe stołeczki dla jednych, Modlińskie dla drugich
    2barteq24 likes this.

  2. #1342

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Atco: jaki jest ten trzeci port komunikacyjny do zaorania w pobliżu Warszawy?
    Poznań-Ławica Bardzo blisko Warszawy, podobno do Berlina mamy tak blisko, a to w połowie drogi...

  3. #1343

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @Stoarn poczułem się jako poznaniak wywołany do tablicy Twoją bardzo uogólniającą wypowiedzią na temat stosunku mieszkańców Wielkopolski do rozwoju HUBu w Warszawie.

    Ja akurat w ramach patriotyzmu narodowego gdy mam wybór lecieć z Poznania LH z przesiadką w MUC lub FRA albo LO przez WAW to jak tylko się da wybieram LO aczkolwiek to nie zawsze ode mnie zależy. Zawsze byłem zwolennikiem rozbudowy HUBu w Warszawie i rozwoju LOTu jako przewoźnika sieciowego a nie jakiś dziwny miks latający trochę z HUBu, trochę z regionów bez pomysłu na business. Dlatego nawet likwidacja połączeń do FRA by LO mnie nie zabolała - powiedzmy sobie jasno to było dowożenie PAXów dla LH.

    Nie mniej jednak wyniesiony z Wielkopolski stosunek do pieniędzy (o czym wspomniał @Atco powyżej) nauczył mnie poszukiwać rozwiązań efektywnych i tanich, a nie widowiskowych. Dlatego też uważam, że należy poszukiwać możliwości dobudowania równoległej DS na Okęciu, a takie możliwości nadal istnieją i pomimo konieczności wykupów działek, schowania fragmentu południowej obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 oraz wypłaty odszkodowań po powiększeniu strefy ograniczonego użytkowania (..., z które uważam za niemoralne i w tym zakresie powinniśmy dostosować prawo ale to dyskusja na temat ustroju politycznego) będzie nadal tańsze niż budowa CPL w polu i dorabianie infrastruktury dojazdowej, a dodatkowy zysk w postaci lotniska w granicach miasta jest nieoceniony.

    Obecnie nie raz zdarzało mi się przylatywać do WAW i iść do biurowca w Mordorze pieszo, a CPL taką możliwość odbierze. Podobnie jak dojazd taksówką z centrum na lotnisko w 20 minut na nocne powroty po kraju.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  4. #1344

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Modlin ma dziadowską komunikacje bo był małym wiejskim lotniskiem w polu?.
    Przypominam iż CPK dzisiaj nie ma nawet torów ani planów realizacji. Autostrada zapchana ruchem a 50mln paxów zabije ją mimo dobudowy trzeciego pasa na A2, nie wiadomo gdzie zrobić węzeł i zjazd, zasadniczo CPK ciezko krytykować bo jest "marzeniem idealnym" a jak przyjdzie do konkretów to sie zacznie.

    Co do Modlina
    - S7 jest w budowie/planach od samiutkiej S8 w Warszawie po sam Modlin, można doprojektować "małego cycka do lotniska" Czas dojazdu porónywalny z A2 do CPK
    - pociąg pod sam terminal "za chwilę" i nie mityczny tylko prawdziwy istniejący.
    - zostaje Chopina dla kierunków biznes/ trasfer na longhaul

    Gadanie iż lotnisko "w polu u sołtysa" ma lepszą komunikację jest absurdalne.
    Budowa KDP do mitycznego lotniska to kilkadziesiąt kilometrów dokładnie tyle ile przedłużenie CMK Z Mszczonowa do Modlina.


    Problem z mitycznym losowaniem kto zostaje na Chopina a kto na Modlin jest tak samo rozwiązywalny
    jak kto na LHR a kto na Gatwick. Skala problemu jest porównywalna po zmniejszeniu proporcji.
    Przypominam iż Gatwick to jednak ma ponad 50% ruchu jaki jest na LHR i dorównuje mitycznemu CPK


    Przypominam iż budujemy CPK na trzeci/czwarty HUB w Europie, za pomocą linii poza pierwszej dwudziestki europejskiej.
    Megalomania?
    popo78, Omega98 and AdamT like this.

  5. #1345

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Modlin ma dziadowską komunikacje bo był małym wiejskim lotniskiem w polu?.
    Przypominam iż CPK dzisiaj nie ma nawet torów ani planów realizacji. Autostrada zapchane nie wiadomo gdzie zrobić węzeł i zjazd.

    Co do Modlina
    - S7 jest w budowie/planach od samiutkiej S8 W Warszawie po sam Modlin, można doprojektować "małego cycka do lotniska"
    - pociąg pod sam terminal "za chwilę"

    Gadanie iż lotnisko "w polu u sołtysa" ma lepszą komunikację jest absurdalne.
    Budowa KDP do mitycznego lotniska to kilkadziesiąt kilometrów dokładnie tyle ile przedłużenie CMK Z Mszczonowa do Modlina.
    Sry, Modlin nie ma dziadowskiej komunikacji - tzn ma - ale ma przede wszystkim dziadowską lokalizację.

    CPL z założenia miałby mieć szybkie i sprawne połączenie z Łodzią (w granicach 45 minut), Poznaniem, Katowicami, Krakowem, Toruniem (w granicach 1:45) - bo lokalizację planują w Baranowie, na projektowanym rozwidleniu wszystkich linii dalekobieżnych z Warszawy na Zachód i Południe.

    Kogo poza Warszawą może obsłużyć Modlin - Płock co najwyżej, Olsztyn, i północne Mazowsze. To hub dla północnego Mazowsza i Mazur, a nie dla Centralnej Polski.

    Modlin się doskonale nadaje do obsługi czarterów i lowcostów i pasażerów latających z okolicy, na kolej czekamy z utęsknieniem - tyle.

  6. #1346

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    @Stoarn poczułem się jako poznaniak wywołany do tablicy Twoją bardzo uogólniającą wypowiedzią na temat stosunku mieszkańców Wielkopolski do rozwoju HUBu w Warszawie.

    Ja akurat w ramach patriotyzmu narodowego gdy mam wybór lecieć z Poznania LH z przesiadką w MUC lub FRA albo LO przez WAW to jak tylko się da wybieram LO aczkolwiek to nie zawsze ode mnie zależy. Zawsze byłem zwolennikiem rozbudowy HUBu w Warszawie i rozwoju LOTu jako przewoźnika sieciowego a nie jakiś dziwny miks latający trochę z HUBu, trochę z regionów bez pomysłu na business. Dlatego nawet likwidacja połączeń do FRA by LO mnie nie zabolała - powiedzmy sobie jasno to było dowożenie PAXów dla LH.

    Nie mniej jednak wyniesiony z Wielkopolski stosunek do pieniędzy (o czym wspomniał @Atco powyżej) nauczył mnie poszukiwać rozwiązań efektywnych i tanich, a nie widowiskowych. Dlatego też uważam, że należy poszukiwać możliwości dobudowania równoległej DS na Okęciu, a takie możliwości nadal istnieją i pomimo konieczności wykupów działek, schowania fragmentu południowej obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 oraz wypłaty odszkodowań po powiększeniu strefy ograniczonego użytkowania (..., z które uważam za niemoralne i w tym zakresie powinniśmy dostosować prawo ale to dyskusja na temat ustroju politycznego) będzie nadal tańsze niż budowa CPL w polu i dorabianie infrastruktury dojazdowej, a dodatkowy zysk w postaci lotniska w granicach miasta jest nieoceniony.

    Obecnie nie raz zdarzało mi się przylatywać do WAW i iść do biurowca w Mordorze pieszo, a CPL taką możliwość odbierze. Podobnie jak dojazd taksówką z centrum na lotnisko w 20 minut na nocne powroty po kraju.
    A Ty masz pomysł na rozbudowę Okęcia? Sortowni? :P

    Wiesz kto blokował latami tę rozbudowę? :P

  7. #1347
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    oraz wypłaty odszkodowań po powiększeniu strefy ograniczonego użytkowania (..., z które uważam za niemoralne i w tym zakresie powinniśmy dostosować prawo ale to dyskusja na temat ustroju politycznego)
    To nie jest kwestia wypłacenia odszkodowań. Równoległe 15/33 raczej nie dostanie DŚU na całość operacji (bo wtedy likwidacja 11/29 jest konieczna).
    juice likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #1348

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Słuchajcie, mamy w kraju dziesiątki speców co się wypowiadają w telewizji o rozwoju infrastruktury lotniczej, biorą ciężki hajs za różne pszenno-buraczane eksertyzy - dlaczego dotąd nie powstała ŻADNA ekspertyza dotycząca możliwości dalszej rozbudowy infrastruktury na Okęciu? Po ekspertyzie Ove Arup, która sygnalizowała już dawno, że zapycha się sortownia, poczekalnie w NS i security po przylocie z oddalonych NS?

    Zamiast wydawać na kawę której ziarna wydalają kangury czy jak tam, nie pamiętam już co to za ustrojstwo w biurowcu stało...

  9. #1349
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Co do Modlina
    - S7 jest w budowie/planach od samiutkiej S8 w Warszawie po sam Modlin
    Nic nie jest w budowie na S7 między WMI na WAW i nie będzie przez lata, DŚU przepadło jakiś czas temu, nowe ma być niedługo, ale potem jeszcze koncepcja programowa, projekt (i przetargi na nie), przetarg na budowę i wreszcie budowa. Jak za 10 lat będzie otwarta ta droga to będzie nieźle.
    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    można doprojektować "małego cycka do lotniska"
    To jezioro damy tutaj?
    2barteq24 likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #1350
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Sortownię bagażu pod dowolnym miejscem na Okęciu da się chyba zbudować za mniej niż 30mld
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #1351
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Wy sobie mozecie jezdzic na 6 rano do Berlina, ale kawal Polski już nie.
    No, w obecnych warunkach geopolitycznych, można sobie skoczyć do Berlina. Nie wiadomo co będzie za kilka dekad. Byc zależnym od sąsiada, zawsze nosi w sobie ryzyko. Berlin to jednak inny podmiot i kraj, z własnymi regułami.

  12. #1352

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    możliwości nadal istnieją i pomimo konieczności wykupów działek, schowania fragmentu południowej obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 oraz wypłaty odszkodowań po powiększeniu strefy ograniczonego użytkowania
    Poruszyłeś ciekawy temat - kilka osób już o tym wspominało, a NIKT nie pomyśli na jak długo należało by zamknąć tak ważną, uczęszczaną i zapchaną ulice w Warszawie - podpowiem - przy sprzyjającym wietrze (bardzo sprzyjającym) 2 lata.

    @frik tu ma chyba 100% racji. Nikt moim zdaniem nie wyda DŚU na taką inwestycję w tym miejscu.

    Jeśli CPL ma powstać to TYLKO tam gdzie dojazd z każdej strony będzie max najkrótszy, i jednocześnie będzie wykorzystywał każdą istniejącą formę transportu.

  13. #1353

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Nic nie jest w budowie na S7 między WMI na WAW i nie będzie przez lata, DŚU przepadło jakiś czas temu, nowe ma być niedługo, ale potem jeszcze koncepcja programowa, projekt (i przetargi na nie), przetarg na budowę i wreszcie budowa. Jak za 10 lat będzie otwarta ta droga to będzie nieźle.
    To jezioro damy tutaj?
    A to rozumiem iz droga która ma dokumenty do DŚu to 10 lat, ale lotnisko w polu sołtysa z autostradą tez 10lat?

    Mityczna dziadowska lokalizacja do mnie nie przemawia skoro CPK od Modlina dzieli 35km a plan "CMK północ" istnieje juz od lat 70-dziesiątych.
    Przypominam iż CMK północ od zawsze miała iść na Toruń z odnogą do Nasielska/Modlina. Ba w tym wypadku Modlin jest lepszy dostaje jednocześnie "linie regionalną" i "KDP". Za 10 mld to można do Modlina kolej magnetyczną wzdłuż S7 dociągnać to 25km ledwie.

    Przypominam......
    Linia ma 30,5 km i dwie stacje. Podróż trwa 7 minut i 20 sekund.
    Pociąg może osiągnąć prędkość 350 kilometrów na godzinę w 2 minuty, Budowa tej linii kolejowej pochłonęła 10 mld yuanów (2 mld €), a zajęła 2,5 roku.

  14. #1354
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Jak w Warszawie... co ciekawe identycznie jak w Warszawie Wizzair i Ryanair przylatują na rożne lotniska. Londyn ma jeden hub?
    Ale chwytasz iż Emirates flagowiec pierwszej klasy z takiego DXB lata jednak na dwa różne lotniska, podobnie jak większość lini którym zabrakło slotów.

    Na Gatwick a nie do "hubu" latają:

    British Airways np do Nowego Jorku
    Turkish Airlines
    Qantas
    Emirates
    American Airlines
    Cathay Pacific
    to chyba nie są lowcosty?

    Wolę rozwiązanie Chopina 20mln + Modlin 20mln niż CPK na polu sołtysa oraz zaoranie Chopina.


    Ja wiem iż Modlin stoi komuś w gardle szczególnie iż nie należny do "rządowego" PPLu ale tym bardziej konkurencja portów około warszawskich jest wskazana. Nie widzę problemu w wybudowaniu terminala z setką Gate i rękawami z dywanami dla "legacy".

    Jeśli CPK obroni się komercyjnie to niech se PPL buduje za swoje
    Brtish Airways lata i na LHR i LGW, Turkish Airlines lata na oba. Qantas tylko na LHR, na LGW nie ma Qantasa od bardzo bardzo dawna. Emirates na oba. American Airlines tylko na LHR. Cathay Pacific na oba. Masz marną wiedzą na temat londyńskich lotnisk.LGW nie jest lotniskiem dla low costów. Typowymi low costowymi lotniskami koło Londynu są Stansted i Luton a nie Gatwick.

  15. #1355

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Rozumiem, że wszyscy tutaj zdają sobie sprawę, że dwie równoległe drogi startowe 33/15 i przepustowość o jakiej tu rozmawiamy to jakieś 500 operacji/dobę przelatująca nad połową miasta (zakładam 1000 operacji/dobę, upraszczając 50/50 starty i lądowania, chodzi mi więc wyłącznie o starty z 33 i lądowania na 15, co aktualnie jest rzadkością)?
    I nie mam na myśli kosztów odszkodowań, tylko koszty społeczne. Bo łatwo przejść nad tym do porządku dziennego gdy jest się fanem lotnictwa nieposiadającym małych dzieci, a tym bardziej gdy mieszka się poza Warszawą, ale myślę że dobre ponad pół miliona osób może mieć inne zdanie.

  16. #1356

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Te dobre pół miliona osób z jakichś powodów przez lata woziło słoiki z miejscowości gdzie lotniska nie ma, a atrakcją jest lądowanie szybowca w polu, po to aby kupić mieszkanie w miejscowości gdzie lotnisko jest i się prężnie rozwija. ..., więc jeśli im to nie nie odpowiada to niech wracają skąd przyjechali lub jadą dalej do miejsca gdzie jest cicho, spokojnie i nic się nie dzieje.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  17. #1357

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Zapominasz iż te 0,5mln może wysadzić z siodła dowolnego polityka, w którego głowie powstanie przeniesienie lądowania z "11" na "15" i z 33 na 29.
    , w Krakowie na Balicach NIMBY szykują się do uwalenia nowego pasa "bo tak". A ty sądzisz ze realne jest przeniesienie ruchu lotniczego z kompromisowego Ożarowa/Piaseczna na Ursynów i Bemowo.
    2barteq24 likes this.

  18. #1358

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Szanuję Twoją ekspercką wiedzę, czy jesteś może dziennikarzem onetu? W każdym razie w wolnej chwili polecam popatrzeć na mapę Warszawy, a potem może nawet poczytać o jej granicach administracyjnych na przestrzeni lat i te sprawy.

    [EDIT] to odpowiedź na post Jordana z Poznania.
    2barteq24, Stoarn, frik and 1 others like this.

  19. #1359

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że trzeba w dyskusji rozdzielić dwie rzeczy. Po pierwsze, rozbudowa Okęcia i tak jest potrzebna - z całą pewnością CPL-u nie uświadczymy przez najbliższych 15 lat. Trzeba możliwie szybko rozbudować i terminal i zapewne tak szeroko omawianą tu sortownię (pytanie w jaki sposób to inna kwestia), bo rosnący ruch trzeba będzie obsłużyć, ponieważ ani przewoźnicy, ani pasażerowie nie zechcą przenieść się do WMI.

    Co do nowego portu, to zapewne jego zbudowanie będzie konieczne - Okęcie (które lubię i z którego wolałbym nie rezygnować) nie da rady zwiększającym się potokom podróżnych. Mój sprzeciw budzi jednak forma w jakiej prowadzona jest dyskusja o CPL-u i planowana jego realizacja. Dlaczego? Ponieważ:

    1) z lotniska uczyniono projekt polityczny. Same deklaracje co do przepustowości, wahające się od 30 do 180(!) mln brzmią jak ponury żart,
    2) deklarowana przez rząd data zakończenia prac (za 10 lat) przy braku wyboru lokalizacji to kolejny dowcip,
    3) brak rzetelnej kalkulacji kosztów,
    4) zamierzenie rodem z minionej epoki, że port ma być jeden i wielki dla wszystkich Polaków. Tymczasem np. dla podróżnych np. z KRK nie będzie on atrakcyjną alternatywą.

    Dodatkowo mam wrażenie, że z niewiadomych przyczyn wielu decydentów jest przekonanych, że wzrost przewozów lotniczych utrzyma się w Polsce na poziomie 20% rocznie przez dekady, a LO będzie odbierał 4 egzemplarze 787 rocznie.
    Cała dyskusja o CPL-u powinna zacząć się od analizy co tak naprawdę jest potrzebne, jak wpłynie to na sektor transportu lotniczego w Polsce i jak sfinansować nową inwestycję (bo zapewnienia o zaangażowaniu kapitału chińskiego to mżonki).

  20. #1360

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Per Embraer Flyer, z jednym zastrzeżeniem - dla Krakowa może być to jeden z wyborów, skoro dojazd miałby szansę się zamknąć w 1:45...

    Dla turystów latających do KRK oczywiście tylko Balice, no bo nie po to się człowiek na weekend urywa 😊

Strona 68 z 380 PierwszyPierwszy ... 18 58 66 67 68 69 70 78 118 168 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •