VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 70 z 380 PierwszyPierwszy ... 20 60 68 69 70 71 72 80 120 170 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,381 do 1,400 z 7598
Like Tree10923Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1381

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Z tego co wiem, wg norm środowiskowych dla EPWA max średnia liczba operacji/dzień może wynosić 600 i wg ostatnich prognoz ma zostać osiągnięta najpóźniej w 2020 roku. Na ten rok wynosi 475 o ile dobrze pamiętam.

  2. #1382

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To nie jest max średnia liczba operacji na dzień tylko po prostu maksymalna liczba operacji na dzień (dobę). Formalnie jest to przeliczane jeszcze na jednostki hałasowe ale nie ma to większego znaczenia, i w tym roku mamy dni z 562 operacjami rozkładowymi.
    Stoarn likes this.

  3. #1383
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Co to znaczy zostanie podjęta decyzja? Przez kogo? Do 2019 roku nie dadzą wydać decyzji środowiskowych ani rozpisać czy rozstrzygnąć przetargów. Następny rząd anuluje wszystkie decyzje dotyczące CPL, dlatego to o czym tu rozmawiamy to jest czyste science fiction a niestety i całe szczęście w drugą kadencję PiSu nie wierzę. To wszystko są brednie. Żadni chińczycy tego nie będa finansować bo to pragmatyczni ludzie a nie abnegaci ekonomiczni. Na spotkaniu z Becią będzie dużo ogólników i uśmiechów do kamery ale nie wiem co musiałoby się stać żeby chińczycy w to weszli. Równie dobrze można zadać pytanie dlaczego chiny miałyby finansować jakiś CPL w Polsce a nie np w Czechach czy na Węgrzech. (...)
    "Następny rząd" nie skasuje CPL, a spowolni. Masz rację, że przez te dwa lata niewiele się posuną formalnie, to i spowolnienie będzie proste. Ale CPL (czy po ludzku - nowe lotnisko dla Warszawy) kiedyś powstanie - statystyka jest nieubłagana. Problem nie czy ale kiedy i oczywiście za ile.

    A Chińczycy w to wejdą, bo obecny rząd da im twarde gwarancje. Przy tej kwocie wypłacalność Polski jest problemem do pominięcia. A ich stać na finansowanie i CPL tu i w Czechach i na Węgrzech. My - obecni podatnicy i nasi zstępni im to zwrócimy. A dlaczego to zrobią? Bo coś z nadpłynnością muszą zrobić, a parametry zadłużenia Polski zachęcają, coby akurat w ten sposób. Chyba, że ktoś inny im problem fury keszu rozwiąże.

    Wrzutka kwot - 30-50 mld zł - gwarantuje, by zainteresowanych do posuwania projektu znalazło się więcej niż poznaniaków.

    Piotr
    Stoarn and AdamT like this.

  4. #1384
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    PO kontynuowała projekt gazoportu, wiec nie jest wykluczone ze w razie wygranej tez by CPL pchali by do przodu.
    Marek. and Stoarn like this.

  5. #1385

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    To nie jest max średnia liczba operacji na dzień tylko po prostu maksymalna liczba operacji na dzień (dobę). Formalnie jest to przeliczane jeszcze na jednostki hałasowe ale nie ma to większego znaczenia, i w tym roku mamy dni z 562 operacjami rozkładowymi.
    A, to sorry za błędna informacje.

  6. #1386

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Jak w Warszawie... co ciekawe identycznie jak w Warszawie Wizzair i Ryanair przylatują na rożne lotniska. Londyn ma jeden hub?
    Ale chwytasz iż Emirates flagowiec pierwszej klasy z takiego DXB lata jednak na dwa różne lotniska, podobnie jak większość lini którym zabrakło slotów.?
    Emirates z takiego DXB na dwa lotniska .... tylko do Londynu. Gatwick jest obecne dehubizowany - zdecydowanie dominuje w nim EasyJet, a loty dalekodystansowe są na takiej zasadzie jak loty z Krakowa do Chicago - tzn from point to hub. Tylko dla aglomeracji Londyńskiej lub dla tych, którzy chcą do Londynu przylecieć.
    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Wolę rozwiązanie Chopina 20mln + Modlin 20mln niż CPK na polu sołtysa oraz zaoranie Chopina.
    Wielu ludzi w onecie powtarza taką bajkę o duoportach - że są typowe w europejskich miastach.
    Otóż nie, tylko trzy miasta mają więcej niż jeden port Lotniczy - Londyn, Paryż i Mediolan.
    Przy czym Londynu i Paryża nie ma co porównywać z Warszawą, bo to są ogromne aglomeracje.
    Natomiast trzy lotniska dla Mediolanu z upadającą Aitalią, to niezbyt zachęcający przykład.
    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Ja wiem iż Modlin stoi komuś w gardle szczególnie iż nie należny do "rządowego" PPLu ale tym bardziej konkurencja portów około warszawskich jest wskazana. Nie widzę problemu w wybudowaniu terminala z setką Gate i rękawami z dywanami dla "legacy".
    Konkurencja portów około warszawskich nie jest wskazana. W dobie rynku Unii Europejskiej i swobody przepływu ludności, wewnętrzna konkurencja osłabia konkurencyjność względem zewnętrznych portów lotniczych. Tak samo jak konkurencja pomiędzy LOTem, a EUROLOTEM
    nie przysłużyła się ani jednemu ani drugiemu.
    Stoarn, kaspric and popo78 like this.

  7. #1387
    Awatar Floridair

    Dołączył
    Jul 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Wielu ludzi w onecie powtarza taką bajkę o duoportach - że są typowe w europejskich miastach. Otóż nie, tylko trzy miasta mają więcej niż jeden port Lotniczy - Londyn, Paryż i Mediolan.
    ?
    IEV+KBP,
    FCO+CIA,
    BCN+GRO,
    SVO+DME+VKO(+ZIA)
    ARN+BMA+NYO+VST,
    TXL+SXF(BER)
    OSL+TRF
    ...itd...
    a nawet i CPH+MMX

    Ciekawa teza.



    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Konkurencja portów około warszawskich nie jest wskazana. W dobie rynku Unii Europejskiej i swobody przepływu ludności, wewnętrzna konkurencja osłabia konkurencyjność względem zewnętrznych portów lotniczych. Tak samo jak konkurencja pomiędzy LOTem, a EUROLOTEM
    nie przysłużyła się ani jednemu ani drugiemu.
    W tym właśnie rzecz, że mowa nie o konkurencji - tylko wręcz przeciwnie, o duoporcie jako współpracy WAW i WMI w rozłożeniu (segregacji) ruchu. Porównanie z LOTem i EUROLOTem w takim kontekście średnio trafione.
    mikmach likes this.

  8. #1388

    Dołączył
    Sep 2015

    Domyślnie

    Wizja "wielkiej WAW" niezależnie od tego czy CPL będzie, czy nie
    Na czerwono NS, na błękitno S, na zielono kontrola paszportowa.
    Stoarn likes this.

  9. #1389
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A dużo czarterów lata z Modlina?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #1390

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GoGoPowerRangers Zobacz posta
    Wizja "wielkiej WAW" niezależnie od tego czy CPL będzie, czy nie
    Na czerwono NS, na błękitno S, na zielono kontrola paszportowa.
    Nie wiem czy bardziej podobają mi się samoloty które stykają się skrzydłami, to że zakłada zablokowanie lotniska przez jeden wypychający szeroki kadłub na 10-15 minut czy to że po tej "inwestycji" będzie mniej stanowisk postojowych niż przed nią.
    2barteq24 and Canon like this.

  11. #1391

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie wiem czy bardziej podobają mi się samoloty które stykają się skrzydłami, to że zakłada zablokowanie lotniska przez jeden wypychający szeroki kadłub na 10-15 minut czy to że po tej "inwestycji" będzie mniej stanowisk postojowych niż przed nią.
    Po co ci dla lotniska Premium stanowiska "na pastwisku". Pomijając oczywiście ten drobny problem iż mamy dwie strefy NS. Przedłużyć pirs północny na wprost robiac gate po obu stronach pirsu a na końcu "kuleczkę wyspekę" i wywalić wojsko które na Okęciu potrzebne do niczego nie jest.
    Będzie jedna strefy NS i elegancko

  12. #1392

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Najdłuższy budynek w Europie nr 1 - Modlin.
    Najdłuższy budynek w Europie nr 2 - Chopin.
    Just for memes.
    Stoarn likes this.

  13. #1393

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Floridair Zobacz posta
    ?
    IEV+KBP,
    FCO+CIA,
    BCN+GRO,
    SVO+DME+VKO(+ZIA)
    ARN+BMA+NYO+VST,
    TXL+SXF(BER)
    OSL+TRF
    ...itd...
    a nawet i CPH+MMX

    Ciekawa teza.





    W tym właśnie rzecz, że mowa nie o konkurencji - tylko wręcz przeciwnie, o duoporcie jako współpracy WAW i WMI w rozłożeniu (segregacji) ruchu. Porównanie z LOTem i EUROLOTem w takim kontekście średnio trafione.
    Wszystkie miasta poza Mediolanem mają tylko jeden hub przesiadkowy + pozostale porty do ruchu p2p.

    Duoport w wersji 20+20 to byloby w praktyce powielenie Mediolanu, najgorsza mozliwa opcja - hubu nie ma w rezultacie ani MXP ani LIN.

    Duoport to opcja dla przeciwników tworzenia w Warszawie dużego portu przesiadkowego i zwolenników jej marginalizacji w roli hubu.
    aaben likes this.

  14. #1394

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GoGoPowerRangers Zobacz posta
    Wizja "wielkiej WAW" niezależnie od tego czy CPL będzie, czy nie
    Na czerwono NS, na błękitno S, na zielono kontrola paszportowa.
    Bez dwóch dróg kołowania wolnych od wszelkich wypychanych samolotów nie będzie wielkiej WAW. Polecam obejrzeć chyba znane wszystkim lotnisko Stansted.

  15. #1395

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Zmieszczą nie zmieszczą, wreszcie dyskusja obradza w jakieś merytoryczne wizualizacje, a nie tylko onetowa napie anka.

    Moim zdaniem o poszerzaniu strefy terminalowej na Zachód można zapomnieć ze względu na DS i DK, 15-33 obecny musi pozostac, to chyba jestesmy zgodni, i dlatego przede wszystkim na Wschodzie, Południu ew. Północy można przestrzeni szukać (Wojsko, Etiuda, Dworzec Autobusowy etc)

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  16. #1396

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Wszystkie miasta poza Mediolanem mają tylko jeden hub przesiadkowy + pozostale porty do ruchu p2p.
    Duoport w wersji 20+20 to byloby w praktyce powielenie Mediolanu, najgorsza mozliwa opcja - hubu nie ma w rezultacie ani MXP ani LIN.
    Duoport to opcja dla przeciwników tworzenia w Warszawie dużego portu przesiadkowego i zwolenników jej marginalizacji w roli hubu.
    Koncepcja 20+20 wcale nie zakłada słabych dwóch hubów. Ile jest linii hubowych na Chopina i ile generują ruchu. Bo ja znam tylko jedną.
    Cały Star Alliance + Qatar/Emirates nie generuje przecież nawet połowy ruchu w duo porcie.

    Mnie jako pasażera z Warszawy nie interesuje HUB niszowego przewoźnika i zapychanie lotniska pasażerami ze stepów europy wschodniej.
    Z punktu widzenia szerokości oferty lotnisko p2p ma lepsza ofertę niż lotnisko hub które 12 razy dziennie zwozi ludzi z Polski i europy wschodniej na TATL i Azje.

    Ale niech se będzie ten HUB LOTu. Jak LOT będzie miał 15mln pasażerów rocznie to mu niech PPL za swoje wybuduje CPK

  17. #1397
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Ciezko takie wizualizacje nazwac merytorycznymi. Tego typu rozbudowy pirsu sa bez sensu i efekt bedzie odwrotny od zamierzonego.
    melonpl320 likes this.

  18. #1398

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Mnie jako pasażera z Warszawy nie interesuje HUB niszowego przewoźnika i zapychanie lotniska pasażerami ze stepów europy wschodniej.
    Z punktu widzenia szerokości oferty lotnisko p2p ma lepsza ofertę niż lotnisko hub które 12 razy dziennie zwozi ludzi z Polski i europy wschodniej na TATL i Azje.
    Jasne, ale bez hubu, jako pasażer z Warszawy nie miałbyś możliwości polecieć do takiego Tallina, Lwowa czy Bukaresztu codziennie w trzech różnych porach dnia, bo aż takiego potencjału p2p na tych trasach nie masz. Ba, o takim Tokio czy Seulu to mógłbyś co najwyżej pomarzyć.
    jordanj and Rob_Sad like this.

  19. #1399

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Koncepcja 20+20 wcale nie zakłada słabych dwóch hubów. Ile jest linii hubowych na Chopina i ile generują ruchu. Bo ja znam tylko jedną.
    Cały Star Alliance + Qatar/Emirates nie generuje przecież nawet połowy ruchu w duo porcie.

    Mnie jako pasażera z Warszawy nie interesuje HUB niszowego przewoźnika i zapychanie lotniska pasażerami ze stepów europy wschodniej.
    Z punktu widzenia szerokości oferty lotnisko p2p ma lepsza ofertę niż lotnisko hub które 12 razy dziennie zwozi ludzi z Polski i europy wschodniej na TATL i Azje.

    Ale niech se będzie ten HUB LOTu. Jak LOT będzie miał 15mln pasażerów rocznie to mu niech PPL za swoje wybuduje CPK
    Jak Cię zwolnią z powodu przenosin biura do innego kraju to moze zmienisz zdanie na temat roli skomunikowania miasta ze stepami Środkowej Azji
    konrad777, jordanj and Marek. like this.

  20. #1400
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez GoGoPowerRangers Zobacz posta
    Wizja "wielkiej WAW" niezależnie od tego czy CPL będzie, czy nie
    Na czerwono NS, na błękitno S, na zielono kontrola paszportowa.
    Nawet gdyby się dało upchać więcej miejsc dla samolotów, to trzeba proporcjonalnie wyznaczyć nowe parkingi, zbiorniki z paliwem, większa strefę dla służb ratowniczych itp. To jak z samochodem. Zmienisz silnik, to musisz dopasować resztę.
    pasazernagape likes this.

Strona 70 z 380 PierwszyPierwszy ... 20 60 68 69 70 71 72 80 120 170 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •