Ale lapiesz iz wiejski kurnik w Modlinie ma ponad 40% liczby kierunków Chopina.
To jest miarodajne dla turystów po europie, a dla biznesu ilość rejsów daily. To inna filozofia działania. Wiara w 100mln hub w Polsce jest niczym nie uzasadniona. Dzisiaj Mazury Aiport wypełnia Londyn. A Kraków TATL i to jest przyszłość lotnictwa. Zamiast latać kurnikami i wozić górali do Czikago z Warszawy puścić tam A330 i małego Dreamka zKrakowa. Przykład z Modlinem był tylko do udowodnienia iż Hub to XX wieczny relikt.
Po co hubowac ma się Europa do Warszawy jak może do 10innych.
Trochę z innej beczki. Ile wynosi rożnica w przepustowości WAW pomiędzy konfiguracją dwóch i jednego pasa (15/33) w użyciu?
W szczycie jeden pas 21 arrival/21 departure/33 total, poza szczytem 21/21/30.
Na dwóch pasach w szczycie 26/28/42 poza szczytem 26/28/38.
W praktyce udaje się trochę więcej jeżeli warunki pozwalają.
Naprawdę sądzisz, że jest przewoźnik co zrezygnuje z lotów do okolic Warszawy, bo tam jest wewnętrzna konkurencja lotnisk? Podobnie nie wierzę, że znasz przewoźnika co zacznie latać w okolice Warszawy tylko dlatego, że tu takiej konkurencji nie ma? A może brak konkurencji ma namówić np. Tarom coby zamiast we Fraporcie zrobił sobie hub na CPL?
Duoport ewidentnie jest rozwiązaniem tańszym krótko-okresowo i na pewno droższym długo-okresowo, a i tak kiedyś tam skończy się budową nowego lotniska. Ale "wewnętrzna konkurencja" ma się do tego nijak. I litości - przynajmniej na tym forum nie róbmy z CPL podmiotu konkurencji z "zewnętrznymi portami lotniczymi".
Piotr
Heloooo Modlin jest według twojego rozumowania hubem Ryanaira bo przecież jest 46 kierunków?
Czy to aby na pewno jest linia HUBowa?
https://www.delta.com/content/dam/de...-route-map.pdf
https://www.delta.com/content/dam/de...-route-map.pdf
Delta lata do Europy z 29 portów lotniczych w Ameryce Pln
Od czasu kiedy loty na A330 i później 787 przestały być drogie to linie zaczęły latać na TATLach p2p. Za chwilę całą koncepcje hubów rozwali 737MAX i A321LR Neo która pozwolą latać przez Atlantyk z kazdej wsi z kawalkiem lotniska z zachodniej Europy. Budowanie Megaportów to już historia. Dlaczego głupi IAG nagle tworzy "Level" i lata na A330 przez Atlantyk z każdego większego miasta?
Za 10lat do USA będziemy latać z Krakowa, Gdańska, Katowic i Wrocławia a nie z mitycznego CPK
Jeśli chodzi o Ryanaira/Wizzaira - którzy za cel biorą jedynie pasażerów w Warszawie i okolice to nie, chociaż czytając posty fanów tanich lotów - są i tacy co się przesiadają na własną rękę pomiędzy liniami bez umów wzajemnych code-shareware.
Jeśli chodzi o dużych przewoźników typu Emirates, Qatar Airlines, China Airlines, Aeroflot, Turkish, Singapores, Garuda którzy liczą, że inne linie z WAW rozwiozą ich pasażerów do innych celów w Polsce/Europie to tak. Wtedy mogą zmniejszyć oferowanie na rzecz lotniska Otopeni, Pragi.
Jeśli chodzi o małych przewoźników typu Tarom, Czech Airlines, Bulgaria Air - tak.
Jeśli chodzi o LOT - nie będzie latał na dwóch lotniskach warszawskiego duoportu.
Jeśli chodzi o konkurencję pomiędzy polskimi lotniskami - w Polsce naprawdę nam jej nie brakuje ...
. Tylko, że coś takiego jak konkurencja pomiędzy dużymi portami lotniczymi - hubami poszczególnych krajów istnieje i jest faktem.
Niekiedy raz lub dwa razy w tygodniu do Chicago czy JFK pewnie tak. Ale do Los Angeles, Seulu, Kantonu, Tokio, Szanghaju, Singapuru, Pekinu, Miami, Detroit, Astany ... zapomnij.
Tylko. Z 22 portów z USA, 5 z kanady i 2 z Meksyku. I z totalną dominacją Atlanty i JFK. Do Pragi tylko z JFK, do Polski w ogóle.
Wiem, że klawiatura wszysto przyjmie, ale powstrzymajcie się od takich wyolbrzymień. NIE MA mowy o hubie na 100mln, a tylko o zabeczpieczeniu terenu pod taki hub.
Nie będzie żadnych lotów z tych miast (poza Krakowem), jeśli porty nie sypną na te połączenia kasą.
Polecam czytanie ze zrozumieniem i darowanie sobie tanich chwytów erystycznych. Pomaga w dyskusji.
Nope, już na 757 były loty do wielu mniejszych miast (np. GLA).
No ja na tej mapie widzę 3 główne huby i kilka mniejszych, czy Delta wozi ludzi do ATL p2p? Czy oferuje przesiadki na jednym bilecie? Czy ruch do ATL z najróżniejszych dziur to ruch p2p czy transferowy?
Tylko, że każda wieś nie zapewni dość ruchu p2p na regularne, codzienne połączenia TATL. Zresztą 77X schodzi jak ciepłe bułeczki.
Patrząc na te mapy - zdecydowanie hubowa. Na TATL jest wyraźna dominacja JFK i Atlanty.
Point to point to bzdura.
Jedyne możliwe usprawnienie w przyszłości to zamiast
trasy typu: point - hub europejski - hub amerykański - point
możemy mieć: point - hub europejski - point docelowy w Ameryce
lub point - hub amerykański - point docelowy w Ameryce
Czyli albo lot z Gdańska przez CPL do np. San Francisco
albo lot z Gdańska przez JFK do San Francisco.
Robbo pamiętasz jeszcze jaka była Twoja teza?
Oczywiście .... huby z regionalnym dowozem to XXwieczny relikt przeszłości co będzie widać już za chwilę.
Świat maleje i po obu stronach Atlantyku wystarczą po 3-4 lotniska z oferta rozwozu do niszowych kierunków w regionie.
Takie "HUBY" jak Rzym, Madryt, Dublin, Helsinki , Warszawa zawsze pozostaną "II/III wyborem bo wtedy lepiej mi będzie lecieć
z Bukaresztu do 3-4 "mega hubów" lub do JFK bo z tamtych miejsc jest lepsza oferta.
Teza ze jak powstanie mega CPK to zabije ruch z portów regionalnych do Londynu, Frankfurtu Amsterdamu czy Paryża jest bajką.
CPK miałoby tylko sens gdyby weszło do pierwszej trójki/czwórki portów w Europie pod względem oferty. Ale do tego potrzebny byłby LOT
o potędze Lufy, IAGa, czy AF-KLM. Naprawdę ja szczerze bardzo bym chciał, ale w to nie wierzę.
Większą szanse widzę dla LOTu z dowożenia pasażerów z portów regionalnych (Kraków, Gdańsk) do JFK, ORD, YYZ, LAX być może do NRT, PEK, SIN niż próba dowożenia ich do CPK i konkurowanie z dowożeniem do WAW bo czemu pax mialby wybrac WAW/CPK a nie FRA, CDG, AMS, LHR. LH, AF-KLM, BA żyją tylko dzięki temu iz sa "markami" światowymi. LOT jest marka w Polsce i powinien latać z wielu lotnisk z Polski i szukać nisz i przewag jak wspomniana Nordica. Tylko to wszystko jest raczej przeciw CPK.
Dlatego z zainteresowaniem czekam na efekty KRK-ORD
A robi ? CPK port na 50mln, LOT - 5-6mln.
Poza tym jest jeszcze jeden problem. Radzę obserwować co się stanie we Frankfurcie z dolotami Lufy jak Ryanair zbazuje tam 12 samolotów. a WizzAir kolejne kilka. To będzie ciekawe doświadczenie bo może się okazać iż CPK zabije LOT. Zresztą efekty zobaczymy już szybciej, bo nie sadze by 600osób na trasach GDA-WAW i kolejne 600 na WRO-WAW nie miało wpływu na stan sieci krajowej LOT. Możemy oczywiście mówić "inny klient" , dawac rejsy krajowe LOT za darmo przy transferze ale to wszystko jednak wpłynie na wynik finansowy. Przy zabiciu Chopina i Modlina za pomocą CPK może się okazać iż CPK będzie hubem Ryanaira a LOT będzie bankrutem. LOT to jednak narodowy przewoznik istniejacy od lat a Ryanair zabije LOT a potem sie obrazi za brak zniżki na CPK .... i tyle z tego będzie.
Zakładki