VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 71 z 380 PierwszyPierwszy ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 171 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,401 do 1,420 z 7598
Like Tree10923Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1401
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Z punktu widzenia szerokości oferty lotnisko p2p ma lepsza ofertę niż lotnisko hub które 12 razy dziennie zwozi ludzi z Polski i europy wschodniej na TATL i Azje.
    To zdanie jest w 100% nieprawdziwe.
    Cani likes this.

  2. #1402

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ale lapiesz iz wiejski kurnik w Modlinie ma ponad 40% liczby kierunków Chopina.

  3. #1403

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Ale lapiesz iz wiejski kurnik w Modlinie ma ponad 40% liczby kierunków Chopina.
    Kierunków...

    To nie jest miarodajne

  4. #1404
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Ale lapiesz iz wiejski kurnik w Modlinie ma ponad 40% liczby kierunków Chopina.
    Chyba nie łapiesz, że to nic nie znaczy. W pasażerach WMI to 22% wyniku WAW za 2016, a w liczbach operacji pax 13%... Widzisz ile warte te "40% kierunków".

    Do tego z WAW lata kilkadziesiąt linii więcej niż z WMI, jak już używamy statystyk bez sensu .
    Cani likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #1405

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To jest miarodajne dla turystów po europie, a dla biznesu ilość rejsów daily. To inna filozofia działania. Wiara w 100mln hub w Polsce jest niczym nie uzasadniona. Dzisiaj Mazury Aiport wypełnia Londyn. A Kraków TATL i to jest przyszłość lotnictwa. Zamiast latać kurnikami i wozić górali do Czikago z Warszawy puścić tam A330 i małego Dreamka zKrakowa. Przykład z Modlinem był tylko do udowodnienia iż Hub to XX wieczny relikt.

    Po co hubowac ma się Europa do Warszawy jak może do 10innych.
    Rob_Sad likes this.

  6. #1406
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Trochę z innej beczki. Ile wynosi rożnica w przepustowości WAW pomiędzy konfiguracją dwóch i jednego pasa (15/33) w użyciu?

  7. #1407

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W szczycie jeden pas 21 arrival/21 departure/33 total, poza szczytem 21/21/30.
    Na dwóch pasach w szczycie 26/28/42 poza szczytem 26/28/38.
    W praktyce udaje się trochę więcej jeżeli warunki pozwalają.

  8. #1408
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Zamiast latać kurnikami i wozić górali do Czikago z Warszawy puścić tam A330
    Po pierwsze umknęło Ci parę lat, do ORD z WAW już nie latają w większości BzP. Poza tym skąd pomysł A330 i 787 na raz?
    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Przykład z Modlinem był tylko do udowodnienia iż Hub to XX wieczny relikt.
    O masz! A te wszystkie UA, DL, LH, AF, BA, NH i inne EK czy QF takie głupki tkwiące w ubiegłym wieku!
    stefann, Stoarn and kaspric like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #1409
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Konkurencja portów około warszawskich nie jest wskazana. W dobie rynku Unii Europejskiej i swobody przepływu ludności, wewnętrzna konkurencja osłabia konkurencyjność względem zewnętrznych portów lotniczych. Tak samo jak konkurencja pomiędzy LOTem, a EUROLOTEM nie przysłużyła się ani jednemu ani drugiemu.
    Naprawdę sądzisz, że jest przewoźnik co zrezygnuje z lotów do okolic Warszawy, bo tam jest wewnętrzna konkurencja lotnisk? Podobnie nie wierzę, że znasz przewoźnika co zacznie latać w okolice Warszawy tylko dlatego, że tu takiej konkurencji nie ma? A może brak konkurencji ma namówić np. Tarom coby zamiast we Fraporcie zrobił sobie hub na CPL?

    Duoport ewidentnie jest rozwiązaniem tańszym krótko-okresowo i na pewno droższym długo-okresowo, a i tak kiedyś tam skończy się budową nowego lotniska. Ale "wewnętrzna konkurencja" ma się do tego nijak. I litości - przynajmniej na tym forum nie róbmy z CPL podmiotu konkurencji z "zewnętrznymi portami lotniczymi".

    Piotr

  10. #1410

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Po pierwsze umknęło Ci parę lat, do ORD z WAW już nie latają w większości BzP. Poza tym skąd pomysł A330 i 787 na raz?
    O masz! A te wszystkie UA, DL, LH, AF, BA, NH i inne EK czy QF takie głupki tkwiące w ubiegłym wieku!
    Heloooo Modlin jest według twojego rozumowania hubem Ryanaira bo przecież jest 46 kierunków?

    Czy to aby na pewno jest linia HUBowa?
    https://www.delta.com/content/dam/de...-route-map.pdf
    https://www.delta.com/content/dam/de...-route-map.pdf

    Delta lata do Europy z 29 portów lotniczych w Ameryce Pln

    Od czasu kiedy loty na A330 i później 787 przestały być drogie to linie zaczęły latać na TATLach p2p. Za chwilę całą koncepcje hubów rozwali 737MAX i A321LR Neo która pozwolą latać przez Atlantyk z kazdej wsi z kawalkiem lotniska z zachodniej Europy. Budowanie Megaportów to już historia. Dlaczego głupi IAG nagle tworzy "Level" i lata na A330 przez Atlantyk z każdego większego miasta?

    Za 10lat do USA będziemy latać z Krakowa, Gdańska, Katowic i Wrocławia a nie z mitycznego CPK

  11. #1411

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Naprawdę sądzisz, że jest przewoźnik co zrezygnuje z lotów do okolic Warszawy, bo tam jest wewnętrzna konkurencja lotnisk?
    Jeśli chodzi o Ryanaira/Wizzaira - którzy za cel biorą jedynie pasażerów w Warszawie i okolice to nie, chociaż czytając posty fanów tanich lotów - są i tacy co się przesiadają na własną rękę pomiędzy liniami bez umów wzajemnych code-shareware.

    Jeśli chodzi o dużych przewoźników typu Emirates, Qatar Airlines, China Airlines, Aeroflot, Turkish, Singapores, Garuda którzy liczą, że inne linie z WAW rozwiozą ich pasażerów do innych celów w Polsce/Europie to tak. Wtedy mogą zmniejszyć oferowanie na rzecz lotniska Otopeni, Pragi.

    Jeśli chodzi o małych przewoźników typu Tarom, Czech Airlines, Bulgaria Air - tak.

    Jeśli chodzi o LOT - nie będzie latał na dwóch lotniskach warszawskiego duoportu.

    Jeśli chodzi o konkurencję pomiędzy polskimi lotniskami - w Polsce naprawdę nam jej nie brakuje ...

    .
    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    I litości - przynajmniej na tym forum nie róbmy z CPL podmiotu konkurencji z "zewnętrznymi portami lotniczymi".

    Piotr
    Tylko, że coś takiego jak konkurencja pomiędzy dużymi portami lotniczymi - hubami poszczególnych krajów istnieje i jest faktem.

  12. #1412

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Za 10lat do USA będziemy latać z Krakowa, Gdańska, Katowic i Wrocławia a nie z mitycznego CPK
    Niekiedy raz lub dwa razy w tygodniu do Chicago czy JFK pewnie tak. Ale do Los Angeles, Seulu, Kantonu, Tokio, Szanghaju, Singapuru, Pekinu, Miami, Detroit, Astany ... zapomnij.

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Delta lata do Europy z 29 portów lotniczych w Ameryce Pln
    Tylko. Z 22 portów z USA, 5 z kanady i 2 z Meksyku. I z totalną dominacją Atlanty i JFK. Do Pragi tylko z JFK, do Polski w ogóle .
    Rob_Sad and Stoarn like this.

  13. #1413
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Wiara w 100mln hub w Polsce jest niczym nie uzasadniona.
    Wiem, że klawiatura wszysto przyjmie, ale powstrzymajcie się od takich wyolbrzymień. NIE MA mowy o hubie na 100mln, a tylko o zabeczpieczeniu terenu pod taki hub.

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Za 10lat do USA będziemy latać z Krakowa, Gdańska, Katowic i Wrocławia a nie z mitycznego CPK
    Nie będzie żadnych lotów z tych miast (poza Krakowem), jeśli porty nie sypną na te połączenia kasą.

  14. #1414
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Heloooo Modlin jest według twojego rozumowania hubem Ryanaira bo przecież jest 46 kierunków?
    Polecam czytanie ze zrozumieniem i darowanie sobie tanich chwytów erystycznych. Pomaga w dyskusji.
    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Od czasu kiedy loty na A330 i później 787 przestały być drogie to linie zaczęły latać na TATLach p2p.
    Nope, już na 757 były loty do wielu mniejszych miast (np. GLA).
    No ja na tej mapie widzę 3 główne huby i kilka mniejszych, czy Delta wozi ludzi do ATL p2p? Czy oferuje przesiadki na jednym bilecie? Czy ruch do ATL z najróżniejszych dziur to ruch p2p czy transferowy?
    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Od czasu kiedy loty na A330 i później 787 przestały być drogie to linie zaczęły latać na TATLach p2p. Za chwilę całą koncepcje hubów rozwali 737MAX i A321LR Neo która pozwolą latać przez Atlantyk z kazdej wsi z kawalkiem lotniska z zachodniej Europy.
    Tylko, że każda wieś nie zapewni dość ruchu p2p na regularne, codzienne połączenia TATL. Zresztą 77X schodzi jak ciepłe bułeczki.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #1415

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Patrząc na te mapy - zdecydowanie hubowa. Na TATL jest wyraźna dominacja JFK i Atlanty.

    Point to point to bzdura.
    Jedyne możliwe usprawnienie w przyszłości to zamiast
    trasy typu: point - hub europejski - hub amerykański - point
    możemy mieć: point - hub europejski - point docelowy w Ameryce
    lub point - hub amerykański - point docelowy w Ameryce

    Czyli albo lot z Gdańska przez CPL do np. San Francisco
    albo lot z Gdańska przez JFK do San Francisco.

  16. #1416

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Robbo pamiętasz jeszcze jaka była Twoja teza?
    frik likes this.

  17. #1417
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    W szczycie jeden pas 21 arrival/21 departure/33 total, poza szczytem 21/21/30.
    Na dwóch pasach w szczycie 26/28/42 poza szczytem 26/28/38.
    W praktyce udaje się trochę więcej jeżeli warunki pozwalają.
    A w praktyce brak wielkiej roznicy miedzy dwoma a jednym, zwlaszcza miedzy 29/33 a samym 33.

  18. #1418

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Robbo pamiętasz jeszcze jaka była Twoja teza?
    Oczywiście .... huby z regionalnym dowozem to XXwieczny relikt przeszłości co będzie widać już za chwilę.
    Świat maleje i po obu stronach Atlantyku wystarczą po 3-4 lotniska z oferta rozwozu do niszowych kierunków w regionie.
    Takie "HUBY" jak Rzym, Madryt, Dublin, Helsinki , Warszawa zawsze pozostaną "II/III wyborem bo wtedy lepiej mi będzie lecieć
    z Bukaresztu do 3-4 "mega hubów" lub do JFK bo z tamtych miejsc jest lepsza oferta.


    Teza ze jak powstanie mega CPK to zabije ruch z portów regionalnych do Londynu, Frankfurtu Amsterdamu czy Paryża jest bajką.
    CPK miałoby tylko sens gdyby weszło do pierwszej trójki/czwórki portów w Europie pod względem oferty. Ale do tego potrzebny byłby LOT
    o potędze Lufy, IAGa, czy AF-KLM. Naprawdę ja szczerze bardzo bym chciał, ale w to nie wierzę.

    Większą szanse widzę dla LOTu z dowożenia pasażerów z portów regionalnych (Kraków, Gdańsk) do JFK, ORD, YYZ, LAX być może do NRT, PEK, SIN niż próba dowożenia ich do CPK i konkurowanie z dowożeniem do WAW bo czemu pax mialby wybrac WAW/CPK a nie FRA, CDG, AMS, LHR. LH, AF-KLM, BA żyją tylko dzięki temu iz sa "markami" światowymi. LOT jest marka w Polsce i powinien latać z wielu lotnisk z Polski i szukać nisz i przewag jak wspomniana Nordica. Tylko to wszystko jest raczej przeciw CPK.

    Dlatego z zainteresowaniem czekam na efekty KRK-ORD

  19. #1419
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Oczywiście .... huby z regionalnym dowozem to XXwieczny relikt przeszłości co będzie widać już za chwilę.
    Świat maleje i po obu stronach Atlantyku wystarczą po 3-4 lotniska z oferta rozwozu do niszowych kierunków w regionie.
    Te dwa akapity są najlepszym podsumowaniem Twoich mądrości

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    czemu pax mialby wybrac WAW/CPK a nie FRA, CDG, AMS, LHR
    Z tych samych powodów, z których robi to teraz.
    Ostatnio edytowane przez dyziojr ; 16-05-2017 o 10:55 Powód: NPA
    2barteq24, jordanj and Rob_Sad like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #1420

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Z tych samych powodów, z których robi to teraz.
    A robi ? CPK port na 50mln, LOT - 5-6mln.

    Poza tym jest jeszcze jeden problem. Radzę obserwować co się stanie we Frankfurcie z dolotami Lufy jak Ryanair zbazuje tam 12 samolotów. a WizzAir kolejne kilka. To będzie ciekawe doświadczenie bo może się okazać iż CPK zabije LOT. Zresztą efekty zobaczymy już szybciej, bo nie sadze by 600osób na trasach GDA-WAW i kolejne 600 na WRO-WAW nie miało wpływu na stan sieci krajowej LOT. Możemy oczywiście mówić "inny klient" , dawac rejsy krajowe LOT za darmo przy transferze ale to wszystko jednak wpłynie na wynik finansowy. Przy zabiciu Chopina i Modlina za pomocą CPK może się okazać iż CPK będzie hubem Ryanaira a LOT będzie bankrutem. LOT to jednak narodowy przewoznik istniejacy od lat a Ryanair zabije LOT a potem sie obrazi za brak zniżki na CPK .... i tyle z tego będzie.

Strona 71 z 380 PierwszyPierwszy ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 171 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •