VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 79 z 382 PierwszyPierwszy ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,561 do 1,580 z 7636
Like Tree10947Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1561

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Masz rację, to nie to miejsce. To tylko krótko napiszę - bo też nie bardzo chcę jak insider pisać za dużo. Warszawa-Lublin jest jednym z lepiej utrzymanych szlaków.
    To jakiś fatalny żart chyba 😂

    Na odcinku od Dęblina do Lublina jest przyzwoicie - 120-140 km/h, ale po modernie ma być 160 czyli prędkość od zawsze planowana jako docelowa.

    Odcinek od Warszawy do Dęblina, zwłaszcza na odcinku do Pilawy, to tragedia, dodatkowo między Otwockiem a Pilawą jest tylko jeden tor.

    Mój dom jest kilka kroków od tej linii, korzystam z niej dwa razy dziennie.

    Żałuję że nie zaczęli od odcinka Otwock-Pilawa, ale poza tym inwestycja jak najbardziej słuszna.

    Tym bardziej że wszyscy się przyzwyczaili już, że Ściana Wschodnia ma prawo być infrastrukturalną pustynią - no to wreszcie zmiana optyki.

    Może za mnożenie stołków należy się najpierw wziąć, i oszczędzać na takich kretynizmach jak jednoczesne utrzymywanie KM i SKM, zapychanie przez KM pociągami nieprzelotowymi przepustowości na średnicy?
    mastah likes this.

  2. #1562

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To jakiś fatalny żart chyba 
    Jasne, że żart. Na nadodrzance średnia pospiesznego to 40kmph, setka szlakowej rzadko gdzie, co przy remontach E59 i braku miejsca na towarowe jest problemem. E30 dalej punktowo zrobiona. Do Gdańska na lato nie ma jak wjechać, bo brakuje miejsca na pociąg. Ale Lublin ultra pilny.

    Nie twierdzę, że to nie jest potrzebna moderna. Ale to nie jest inwestycja w siec, tylko w odcinek. Bezsensowna w kontekście rozwiązywania problemów sieci. Pieniądze wydane na zasadach zastępczych.

    Jeśli tego nie widzicie i nie wierzycie mi, to Wasz problem.

    Teraz już na pewno EOT.

    Pozdrawiam, Adam

  3. #1563
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wy poważnie wierzycie, że partia która z nepotyzmu zrobiła niemal religię jest w stanie cokolwiek zbudować ?
    maciass and 12wit like this.

  4. #1564

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Jako osoba pracująca w Warszawie chciałem zwrócić uwagę na jedną rzecz. We wszystkich dyskusjach nt. CPL całkowicie pomija się jakie znaczenie ma Okęcie dla Warszawy jako biznesowej stolicy naszego kraju i mista o coraz większym znaczeniu dla regionu Europy środkowo- wschodniej. Obecna lokalizacja Okęcia, która pozwala na bardzo szybkie dotarcie do miasta, ma bardzo duże znaczenie przy ocenie atrakcyjności Warszawy jako miejsca w którym jakaś firma międzynarodowa lokuje swoje regionalne centrum. Decyduje o tym wiele czynników, ale sprawność transportu ma znaczenie. Świadczy o tym chociażby powstanie „Mordou” na Służewcu, który był o 5 min taksówką od lotniska (do póki się sam na amen nie zatkał od tego sukcesu).

    Zamknięcie Okęcia przeniesienie całego ruchu na CPL wydłuży podróż pasażerom biznesowym, którzy często obracają P2P w jeden dzień. Warszawa stanie się też mniej atrakcyjna jako miejsce na wszelkiego rodzaju kongresy i konferencje. Trzeba będzie dodać po ok. 40 min na podróż na lotnisko nawet, jeżeli będzie jakieś super pendolino do Warszawy co 15 min a jego stacja będzie pod terminalem, bo trzeba z niej wyjść i dojść do gate-u a lotnisko ma być przecież duże. Ci którzy latają np. na CDG lub LHR wiedzą ile zajmuje jazda pociągiem/metrem i przejście do terminala.
    Ruch turystyczny też będzie miał gorzej, ponieważ podrożeją koszty dojazdu na CPL. Jeżeli ktoś lecący na urlop z dużym bagażem, jedzie na lotnisko taksówką na WAW to płaci 30-40zł. Teraz będzie musiał dodać do kosztów swojej co najmniej 130 zł razy dwa!
    Moim zdaniem zaniechanie rozbudowy Okęcia i jego zamknięcie po otwarciu CPL zaszkodzi Warszawie i osłabi jego pozycję względem Pragi, Wiednia czy Budapesztu. Już dziś duża grupa osób pracuje dzięki temu, że pasażerowie docierają do Warszawy szybko przez Okęcie. Budowę licznych biurowców w Warszawie napędza głównie lokowanie coraz większej ilość usług biznesowych w Polsce w ramach dużych międzynawowych koncernów przemysłowych i finansowych. Pracujący w nich ludzie z kolei napędzają biznes w hotelach, restauracjach, firmach eventowych, kateringowych a także w budownictwie mieszkaniowym, sklepach itd., itd.
    Moim zdaniem w chwili obecnej należy zaplanować budowę CPL, zarezerwować teren. Pilnie trzeba rozbudować Okęcie (S2 zagłębić pod ziemię co da możliwość dodania pasa i nowego terminala) i poczekać aż ruch na nim osiągnie ok 50 mln pasażerów z czego 40 mln w tranzycie. Wtedy dopiero CPL będzie miał sens. Po wybudowaniu CPL Okęcie powinno zostać portem obsługującym ruch europejski P2P, umożliwiając dobre skomunikowanie miasta z cała Europą. WMI to port nastawiony na pasażera, który podróżuje rzadko lub stawia niską cenę dużo, dużo wyżej ponad wygodę.
    W Londynie zrezygnowali z budowy ichniego CPL, czyli nowego lotniska. Zbudują trzeci pas na LHR. Oni wiedzą, że lotnisko z dala od miasta jest świetne dla tranzytu, ale zabójcze dla miasta, które ma obsługiwać.

  5. #1565
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Wy poważnie wierzycie, że partia która z nepotyzmu zrobiła niemal religię jest w stanie cokolwiek zbudować ?
    To interesujące, bo do tej pory przeważały tutaj argumenty, że CPL nie powstanie, bo obecnie rządzący stracą władzę
    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    Pilnie trzeba rozbudować Okęcie (S2 zagłębić pod ziemię co da możliwość dodania pasa i nowego terminala) i poczekać aż ruch na nim osiągnie ok 50 mln pasażerów z czego 40 mln w tranzycie.
    Hmmm, od czego by tu zacząć...
    mastah likes this.

  6. #1566

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Wy poważnie wierzycie, że partia która z nepotyzmu zrobiła niemal religię jest w stanie cokolwiek zbudować ?
    No zbudowała kawałek A1 i parę innych rzeczy, ale od końca 2015 nie rządzi już

  7. #1567
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    No zbudowała kawałek A1 i parę innych rzeczy, ale od końca 2015 nie rządzi już
    Jasne, że PO sobie z rządzeniem nie poradziło. Są współwinni. Ale jakość dopiero teraz wracamy do PRL.
    Wiem, że niektórzy tęsknią, ale tych bardziej myślących nie tłumaczy nawet to, że tego PRL nie pamiętają....

  8. #1568
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    Pilnie trzeba rozbudować Okęcie (S2 zagłębić pod ziemię co da możliwość dodania pasa i nowego terminala)

    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    W Londynie zrezygnowali z budowy ichniego CPL, czyli nowego lotniska. Zbudują trzeci pas na LHR. Oni wiedzą, że lotnisko z dala od miasta jest świetne dla tranzytu, ale zabójcze dla miasta, które ma obsługiwać.
    Wiesz jak daleko od Londynu i City/Canary Wharf jest LHR?
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    No zbudowała kawałek A1 i parę innych rzeczy
    A1, A2, A4, A8, S3, S5, S7, S8. Żeby teraz tak budowali te "parę rzeczy", zamiast robić medialne szopki z ogłaszania, że się ogłosi przetarg, który się potem wstrzymuje miesiącami...

    Stoarn: Pociągami się nie interesuję i nie jestem w temacie, więc się na ten temat nie wypowiadam - polecam analogiczne podejście .
    Ostatnio edytowane przez frik ; 21-07-2017 o 12:07
    Rob_Sad, STYRO, hawky and 4 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #1569

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    Pilnie trzeba rozbudować Okęcie (S2 zagłębić pod ziemię co da możliwość dodania pasa i nowego terminala) i poczekać aż ruch na nim osiągnie ok 50 mln pasażerów z czego 40 mln w tranzycie. Wtedy dopiero CPL będzie miał sens.
    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Hmmm, od czego by tu zacząć...
    Myślę, że "EPWA a ograniczenia środowiskowe" jako wstępniak będą w sam raz
    mastah likes this.

  10. #1570

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Jasne, że PO sobie z rządzeniem nie poradziło. Są współwinni. Ale jakość dopiero teraz wracamy do PRL.
    Wiem, że niektórzy tęsknią, ale tych bardziej myślących nie tłumaczy nawet to, że tego PRL nie pamiętają....
    Niektórzy twierdzą że wracamy, inni twierdza, że dopiero teraz odchodzimy.

    Nie wnikam w to kto ma rację, patrzę tylko na rezultat: Okęcia nikt nie był w stanie rozbudować od wielu wielu lat, i nikt nawet zamiaru takiego nie próbował w życie wcielić.

  11. #1571
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Niektórzy twierdzą że wracamy, inni twierdza, że dopiero teraz odchodzimy.
    Wprowadzając system prawny z 3 świata odchodzimy od PRL? Jestem za reformami, ale naprawianie przez psucie to dosyć nietypowe podejście do problemu.
    I nie mam tu na myśli tylko tych ustaw które jawnie łamią konstytucję.

    Nie znam struktury prawnej PPL, ich zapytaj dlaczego nic nie robili skoro wiedzieli, że będzie trzeba. No chyba, że nie wiedzieli.
    Okęcie ma niezły terminal na tle wielu europejskich miast i wstydu nie ma. Tłok na NS to chyba świeża kwestia i nie do końca oczywista do przewidzenia kilka lat temu.
    Omega98 likes this.

  12. #1572

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta

    Nie znam struktury prawnej PPL, ich zapytaj dlaczego nic nie robili skoro wiedzieli, że będzie trzeba. No chyba, że nie wiedzieli.
    Okęcie ma niezły terminal na tle wielu europejskich miast i wstydu nie ma. Tłok na NS to chyba świeża kwestia i nie do końca oczywista do przewidzenia kilka lat temu.
    To może cały terminal potraktować jako NS ?
    poziomo oddzielić przyloty od odlotów ...
    I tak się czeka więc czy to bagaż czy kontrola ?
    Stoarn likes this.

  13. #1573

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Wprowadzając system prawny z 3 świata odchodzimy od PRL? Jestem za reformami, ale naprawianie przez psucie to dosyć nietypowe podejście do problemu.
    I nie mam tu na myśli tylko tych ustaw które jawnie łamią konstytucję.

    Nie znam struktury prawnej PPL, ich zapytaj dlaczego nic nie robili skoro wiedzieli, że będzie trzeba. No chyba, że nie wiedzieli.
    Okęcie ma niezły terminal na tle wielu europejskich miast i wstydu nie ma. Tłok na NS to chyba świeża kwestia i nie do końca oczywista do przewidzenia kilka lat temu.
    Bardzo uprościłeś skalę problemu

  14. #1574

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Nie można natomiast bez silnych linii lotniczych zbudować huba w polu.
    Czy mógłbyś powiedzieć jak wyobrażasz sobie budowanie silnej linii lotniczej na lotnisku które może obsłużyć maksymalnie 600 operacji na dobę, a średnio odcinek trwa godzinę z hakiem?
    Stoarn likes this.

  15. #1575

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    Jako osoba pracująca w Warszawie chciałem zwrócić uwagę na jedną rzecz. We wszystkich dyskusjach nt. CPL całkowicie pomija się jakie znaczenie ma Okęcie dla Warszawy jako biznesowej stolicy naszego kraju i mista o coraz większym znaczeniu dla regionu Europy środkowo- wschodniej. Obecna lokalizacja Okęcia, która pozwala na bardzo szybkie dotarcie do miasta, ma bardzo duże znaczenie przy ocenie atrakcyjności Warszawy jako miejsca w którym jakaś firma międzynarodowa lokuje swoje regionalne centrum. Decyduje o tym wiele czynników, ale sprawność transportu ma znaczenie. Świadczy o tym chociażby powstanie „Mordou” na Służewcu, który był o 5 min taksówką od lotniska (do póki się sam na amen nie zatkał od tego sukcesu).
    Zamknięcie Okęcia przeniesienie całego ruchu na CPL wydłuży podróż pasażerom biznesowym, którzy często obracają P2P w jeden dzień. Warszawa stanie się też mniej atrakcyjna jako miejsce na wszelkiego rodzaju kongresy i konferencje. Trzeba będzie dodać po ok. 40 min na podróż na lotnisko nawet, jeżeli będzie jakieś super pendolino do Warszawy co 15 min a jego stacja będzie pod terminalem, bo trzeba z niej wyjść i dojść do gate-u a lotnisko ma być przecież duże. Ci którzy latają np. na CDG lub LHR wiedzą ile zajmuje jazda pociągiem/metrem i przejście do terminala.
    Ruch turystyczny też będzie miał gorzej, ponieważ podrożeją koszty dojazdu na CPL. Jeżeli ktoś lecący na urlop z dużym bagażem, jedzie na lotnisko taksówką na WAW to płaci 30-40zł. Teraz będzie musiał dodać do kosztów swojej co najmniej 130 zł razy dwa!
    Moim zdaniem zaniechanie rozbudowy Okęcia i jego zamknięcie po otwarciu CPL zaszkodzi Warszawie i osłabi jego pozycję względem Pragi, Wiednia czy Budapesztu. Już dziś duża grupa osób pracuje dzięki temu, że pasażerowie docierają do Warszawy szybko przez Okęcie. Budowę licznych biurowców w Warszawie napędza głównie lokowanie coraz większej ilość usług biznesowych w Polsce w ramach dużych międzynawowych koncernów przemysłowych i finansowych. Pracujący w nich ludzie z kolei napędzają biznes w hotelach, restauracjach, firmach eventowych, kateringowych a także w budownictwie mieszkaniowym, sklepach itd., itd.
    Moim zdaniem w chwili obecnej należy zaplanować budowę CPL, zarezerwować teren. Pilnie trzeba rozbudować Okęcie (S2 zagłębić pod ziemię co da możliwość dodania pasa i nowego terminala) i poczekać aż ruch na nim osiągnie ok 50 mln pasażerów z czego 40 mln w tranzycie. Wtedy dopiero CPL będzie miał sens. Po wybudowaniu CPL Okęcie powinno zostać portem obsługującym ruch europejski P2P, umożliwiając dobre skomunikowanie miasta z cała Europą. WMI to port nastawiony na pasażera, który podróżuje rzadko lub stawia niską cenę dużo, dużo wyżej ponad wygodę.
    W Londynie zrezygnowali z budowy ichniego CPL, czyli nowego lotniska. Zbudują trzeci pas na LHR. Oni wiedzą, że lotnisko z dala od miasta jest świetne dla tranzytu, ale zabójcze dla miasta, które ma obsługiwać.
    Trochę się zgadzam, trochę nie.

    Po pierwsze, nie patrz z perspektywy Mordoru. Jak ktoś obraca z Mordoru w jeden dzień, to nie wyjeżdża z Mordoru, tylko taksówką z domu, tamże wraca. Zatem ten argument może mieć znaczenie tylko dla ruchu wjazdowego... ale: ile czasu zajmowało dojechanie z WAW do Mordoru w porannym szczycie ? Raczej nie 5 minut przecież. 20-30, to prędzej.

    Po drugie, sporo lotnisk na świecie (LHR, CDG, żeby zacząć od dwóch ważnych) jest zlokalizowanych sporo za miastem. Czas dojazdu CDG-La Defense na ten przykład, pociągiem, jest na poziomie 1:30 h, taksówką, z dobrym wiatrem, poniżej 1 h.
    Bodajże Malpensa to 40 minut pociągiem. Schwechat - oidp 15-20, szybkim pociągiem. Są daleko za miastem.

    Da się tam obrócić w jeden dzień ? Da się. "Tymi ręcami" sporo na takich jednodniówkach wylatałem.

    Notabene PRG i BUD też jakoś w ścisłym centrum nie są.

    Ale - Mszczonów jest zdecydowanie za daleko, i tu zgoda. Czas dojazdu rzędu 30-40 minut (średnio) - przejdzie, bo na świecie nie jest inaczej (w Moskwie rekord moich współpracowników oscyluje na poziomie 5godzin czasu dojazdu, ale tam wtedy patologia była).
    Spojrzałem przed chwilą na mapę, jest jakiś armageddon na wylotówkach, czas dojazdu do lotniska goolge pokazuje na poziomie 1:30-2h do Mszczonowa, 60 km. I tu jest problem. Na szczęście, inwestor też będzie na to patrzył i oceniał, mam nadzieję, myśląc samodzielnie. Ktoś na siłę chce zrobić przy okazji lotnisko dla Łodzi, co jest koncepcją durną.

    A co do rozbudowy Okęcia do 50 mln... taka rozbudowa musiałaby być objęta oceną środowiskową - jak myślisz, co by się działo na Ursynowie i we Włochach, jakby ktoś im powiedział, że będą mieli 2-3-4x tyle samolotów, co dziś nad głowami, na dwa pasy, i przez całą dobę ? Szansa na przepchanie tematu - w mojej ocenie zerowa. Ścieżek podejścia pod ziemię nie wpuścisz

    Inaczej mówiąc, moim zdaniem - CPL jest nieunikniony, jeśli chcemy myśleć o rozwoju do kiludziesięciu mln pax i poważnym hubie regionalnym. Bez tego - WAW za moment się zatka, co będzie równie kiepskie, jak CPL na zadupiu. Mówmy o lokalizacji, to jest ważniejsze.
    aaben, Stoarn, konrad777 and 1 others like this.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  16. #1576

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Mszczonów to będzie porażka lokalizacyjna.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  17. #1577

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    [QUOTE=mastah;1247984]Trochę się zgadzam, trochę nie.


    W swoim komentarzu trafiłeś w sedno - dokładnie na to chciałem zwrócić uwagę - z punktu widzenia Warszawy nie ma optymalnej lokalizacji dla CPL. Wszystkie wychodzą bardzo daleko. Zarówno Mszczonów, Baranów czy nawet WMI są dalej jak główne lotniska innych głównych centrów biznesowych Europy. Dlatego zastanawiam się jak postawić CPL jako hub bez konieczności zamykania Okęcia jako portu europejskiego dla ruchu P2P. Ruch międzykontynentalny, który powinien mieć feed europejski, powinien być prowadzony z takiego lotniska jak CPL. To jest jednak co najmniej 10 lat licząc od dziś. Musimy więc mieć plan obsługi Warszawy zarówno do czasu uruchomienia CPL jak i potem. Do dobrego ruchu na CPL można dojść chyba tylko dzięki budowie nowego pasa i nowego terminala na Okęciu. Tylko to zapewni liczbę PAX, której przeniesienie na CPL za 10 lat pozwoli mu z sukcesem zacząć działać a LOT pozwoli zrealizować jego plany rozwoju. Stawiam tezę, że jeżeli zamierzenia te osiągną sukces, to można uruchomić CPL bez konieczności zamykania Okęcia.

    Rząd chce je zamknąć dla pasażerów, ale zostawić sobie do wożenia rządowych VIPów. Nie odzyska się więc żadnych nieruchomości dla miasta, których sprzedaż pozwoliłaby np. na spłatę części kredytów zaciągniętych na budowę CPL i dojazdów do niego. Skoro Okęcie jako lotnisko ma zostać, rozsądne byłoby utrzymanie go dla europejskiego ruchu P2P, co miałoby sens tylko wtedy, kiedy na CPL ruch przesiadkowy byłby na tyle duży, żeby pozwalał na utrzymywanie na CPL dobrej siatki lotów europejskich pod tranzyty i dla osób spoza Warszawy dojeżdżających szybką koleją z Polski.
    Być może rozbudowie Okęcia względy środowiskowe staną temu na przeszkodzie – czy tak jest tego nie wiem, ale chętnie poznałbym argumenty za i przeciw od kogoś, kto jest zawodowo bliżej tego zagadnienia.

    Kiedy pisałem o Mordorze to miałem na myśli ludzi, którzy tam przylatują spoza Polski. Ta dzielnica powstała tylko dlatego, żeby ludzie z central zagranicznych firm mogli się szybko dostać do swoich polskich oddziałów z Okęcia, posiedzieć tam jak najdłużej i szybko na to lotnisko wrócić. Przy okazji biura tam były o połowę tańsze niż w ścisłym centrum. Od kilku lat ten szybki transfer to historia. Oczywiście masz rację, że każdy lokalny biały kołnierzyk, który leci rano za granicę jedzie na lotnisko z domu i do niego wraca.

  18. #1578

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Wy poważnie wierzycie, że partia która z nepotyzmu zrobiła niemal religię jest w stanie cokolwiek zbudować ?
    Przecież to nie Platforma będzie budować.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Mszczonów to będzie porażka lokalizacyjna.
    Stoarn, zwykle się z Tobą zgadzam, ale to powyżej to nie była bardzo głęboka analiza.

    Ma być miejsce na dwa pasy 4-5000 m, pomiędzy nimi terminal z możliwością dobudowy drugiego, stacja szybkiej kolei połączona z wyjazdem na CMK, Łódź i Poznań w odległości kilku kilometrów, stacja kolejki do centrum, najlepiej od razu pod terminalem, dojazd autostradą do Warszawy z węzłem kilka kilometrów od terminala. Oprócz Mszczonowa inne miejsce spełnia?
    Rafciooo77 likes this.

  19. #1579
    PM
    PM jest teraz aktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Tak a propos tych odległości. Z dworca głównego w Monachium na lotnisko jedzie się s-bahnem dobre 40min i raczej nikt tam nie płacze, że nie mają lotniska w centrum. Nie wydaje mi się, żeby z tego powodu biznes uciekał z Monachium.

    Według mnie zostawienie "wojskowego" Okęcia, nawet z jednym pasem, przy życiu dla wożenia państwowych VIPów i biznesmenów sensu nie ma. Bądźmy szczerzy, Warszawa to nie Londyn czy Paryż, żeby potrzebowała lotniska Warszawa-City.
    Artur'77 likes this.

  20. #1580
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Przy takiej siatce jaką ma MUC odległość ma mniejsze znaczenie.
    Już rozumiem dlaczego w tym wątku pisze tylko kilka osób.

Strona 79 z 382 PierwszyPierwszy ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •