VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 80 z 382 PierwszyPierwszy ... 30 70 78 79 80 81 82 90 130 180 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,581 do 1,600 z 7636
Like Tree10947Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1581

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Znaczenie Mordoru jak i całego rynku biznesowego P2P w 24 h jest głęboko przeceniane. To nie więcej niż 5% ruchu na Okeciu.
    Obecnie nowe biura powstają ze względu na metro głównie w okolicy Towarowej i dworca centralnego, a mordor powoli jest sprowadzany do drugorzędnej roli jako porażka urbanistyczna miasta. (a właściwie jako brak planowania urbanistycznego).
    Posługiwanie się argumentacją bliskości lotniska Heathrow od centrum Londynu mnie powala. Może i jest relatywnie blisko, ale czas dojazdu z Londyn City jest mało atrakcyjny już nie mówiąc o Canary Wharf, obok którego jest małe niszowe lotnisko Londyn City. Jakoś nie widać tendencji lokalizowania się centrów biurowych przy Heathrow.
    Z kolei najwyższy wieżowec w Londynie - The Shard jest zlokalizowany dokładnie nad stacją kolejowa "Bridge Station". Pociągi co 10 - 15 minut dojeżdzają do lotniska Gatwick położonego w odległości 40 km - w pół godziny lub 45 minut. Pól godziny to szybciej niż możliwy dojazd do lotniska w Heathrow od centrum (Londyn City).

    Cytat Zamieszczone przez pawmor Zobacz posta
    Tak a propos tych odległości. Z dworca głównego w Monachium na lotnisko jedzie się s-bahnem dobre 40min i raczej nikt tam nie płacze, że nie mają lotniska w centrum. Nie wydaje mi się, żeby z tego powodu biznes uciekał z Monachium.
    .
    W dyskusjach w Onecie regularnie pojawia się użalanie w imieniu "biednych" Monachijczyków, którzy mają tak beznadziejnie daleko położone lotnisko.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Przy takiej siatce jaką ma MUC odległość ma mniejsze znaczenie.
    Ale taka duża siatka też musiała z pewnych powodów powstać, między innymi dlatego, że wozi także innych pasażerów niż monachijskich biznesmenów chcących mięć 5 min do lotniska. Lotnisko w centrum Monachium, takiej siatki zwyczajnie nie mogłoby mieć. Z zostawionym lotniskiem na Okęciu przy istnieniu CPL, będzie jak z lotniskiem w Lublinku. Będzie się z roku na rok kurczyć bo mimo, że będzie przy mordorze, nie będzie miało siatki.

  2. #1582

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Przecież to nie Platforma będzie budować.



    Stoarn, zwykle się z Tobą zgadzam, ale to powyżej to nie była bardzo głęboka analiza.

    Ma być miejsce na dwa pasy 4-5000 m, pomiędzy nimi terminal z możliwością dobudowy drugiego, stacja szybkiej kolei połączona z wyjazdem na CMK, Łódź i Poznań w odległości kilku kilometrów, stacja kolejki do centrum, najlepiej od razu pod terminalem, dojazd autostradą do Warszawy z węzłem kilka kilometrów od terminala. Oprócz Mszczonowa inne miejsce spełnia?
    Była o tym mowa.

    Mszczonów nie jest atrakcyjną lokalizacją jeśli mamy brać pod uwagę połączenie kolejowe z kierunkiem łódzkim i poznańskim.

    Dużo lepszą lokalizacją jest obszar między Jaktorowem a Baranowem, bo tylko tamta lokalizacja mogłaby wszystkie te kierunki połączyć.

  3. #1583
    PM
    PM jest teraz aktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Przy takiej siatce jaką ma MUC odległość ma mniejsze znaczenie.
    A CPL to po co ma powstać? Po to, żeby zwiększyć przepustowość WAW o 5mln pax, czy żeby LOT mógł "zawojować świat"?. Ewentualnie, żeby pokazać, że my tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom?

    Jeśli powstanie, to i tak ludzie będą z niego latać, bo nie będzie alternatywy i odległość od miasta nie będzie miała znaczenia.
    Stoarn likes this.

  4. #1584

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Jak było to przepraszam. Myślę, że warto przeczytać:
    kontrola ruchu lotniczego: CPL: czas na decyzję
    Stoarn likes this.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  5. #1585
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Słusznie kwestionujesz koszt jeżeli jest to koszt samego portu, bo jest bardzo wysoki, ale jak sobie wyobrażasz taką inwestycję w inny sposób niż jako zaplanowaną centralnie?
    Nie tyle zaplanowaną centralnie ile inwestycję rządową (jak BER) i to w sumie jest oczywiste bowiem nie tylko w naszych realiach inwestycje komercyjne w lotniska przerastają zdolności urzędasów (długo by pisać dlaczego). Tyle, że nadal INWESTYCJĘ czyli przedsięwzięcie gospodarcze znaczy się optymalizowane - zwrot versus cena.

    Można jak Mastah cieszyć się z "nacjonalizmu gospodarczego Morawieckiego" ino to gomułkowsko-gierkowski approach. Przeżyłem "małą stabilizację" Wieśka i "skok" Edka - my (Polacy) mieliśmy i Police i Hutę Katowice i byłoby cacy, gdyby nie koszty wiszące w zobowiązaniach i jakoś słabo malejące w czasie (te koszty się czuło od rana do wieczora). Można jak Stoarn chcieć, by szmal utopiono w tym co lubimy, a nie w czymś innym ale te pieniążki trzeba odrobić. A można jak Kwiatkowski, który z Gdyni zrobił #1 port na Bałtyku za pieniądze, które się zwróciły w mgnieniu oka. Wystarczy INWESTOWAĆ jak sztuka nakazuje, a nie pitolić. Tego w sprawie CPL nie ma.

    Miśki pitolą o 30 mld - połowa wystarczy na oberlotnisko z szykanami komunikacyjnymi z centrami wokoło, a reszta wygląda na próbę przytulenia. Albo powiedzą o co chodzi albo będę tak myślał. Innymi słowy - albo miśki zaczną gadać jak inwestorzy (inaczej inżynierowie) wskazując ile na co idzie i jak ma się zwrócić albo widzę ich jak przytulasków. Czekam na prosty komunikat - ile, w jakim czasie i z czego ma ta inwestycja dać zwrotu! Nie ma komunikatu - nie ma inwestycji, jest Wiesio-Edzio z konsekwencjami, które mogę przewidzieć z osobistych doświadczeń.

    Piotr
    MarcinSz, frik, aaben and 11 others like this.

  6. #1586
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    Moim zdaniem w chwili obecnej należy zaplanować budowę CPL, zarezerwować teren (...) Pilnie trzeba rozbudować Okęcie (S2 zagłębić pod ziemię co da możliwość dodania pasa i nowego terminala) i poczekać aż ruch na nim osiągnie ok 50 mln pasażerów z czego 40 mln w tranzycie. (...) Wtedy dopiero CPL będzie miał sens.
    To jest trochę taka dyskusja czy lepiej kupić nowy komputer albo najpierw wymienić procesor czy kartę graficzna. Nie ma łatwych odpowiedzi. Tu trzeba szerokiej analizy kosztów i zysków.

    Możliwe jest np. ze CPL sam z siebie wygeneruje dodatkowy ruch, i znacznie szybciej osiągnie te 50 mln niż (ew. rozbudowane) Okęcie, czyli przyspieszy rozwój. Ale to wszystko trudno przewidzieć.
    Stoarn likes this.

  7. #1587

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Możliwe jest np. ze CPL sam z siebie wygeneruje dodatkowy ruch, i znacznie szybciej osiągnie te 50 mln niż (ew. rozbudowane) Okęcie, czyli przyspieszy rozwój.
    Oczywiście. I możliwe jest, że zabije ruch O&D na kraju, a to z kolei spowoduje zmniejszenie ruchu na feederach i obniżenie wyniku. Kwestią prawidłowo zrobionej, merytorycznej oceny jest, co jest bardziej prawdopodobne, i uwzględnienie tego w decyzji.

    Pytanie, czy zostało zrobione i czy będzie to miało jakikolwiek wpływ.

    Pozdrawiam, Adam
    Lukasz and Ztof like this.

  8. #1588
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Wiem, że z punktu widzenia Warszawiaka Polska to my, ale na prawdę ruch w kraju to nie tylko wyjazdy do stolicy żeby zaznać trochę hajlajfu.

    Dalej spokojnie będzie można latać pewnie z lewa do prawa jak i z góry do dołu. Za to na tych 30-40 minutowych połączeniach powinno być więcej miejsc dostępnych dla pasażerów przesiadkowych.


  9. #1589

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    patrzac z perspektywy mieszkania poza Polska dobrze miec wygodne polaczenia do innych miast.
    Akurat ja glownie udaje sie do WAW ale od wielkiego dzwonu zdarza mi sie polecic do WRO czy innego KRK

  10. #1590

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Patrząc, że ogromna liczba siedzib różnych firm jest w Warszawie (gdzie siedzi główna kadra zarządzająca) a oddziały są rozproszone po innych miastach, to wbrew pozorom z Warszawt do innych miast jest realnie większy ruch niż z takiego wrocławia do gdańska.

    Nie wiem co wnosi do dyskusji bajdurzenie o zaznawaniu hajlajfu...
    Stoarn and pasazernagape like this.

  11. #1591

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    ...gdyby nie koszty wiszące w zobowiązaniach i jakoś słabo malejące w czasie (te koszty się czuło od rana do wieczora).
    policzyles koszty importu tych materialow, ktore produkowaly wybudowane za Gierka zaklady?
    to nie tylko Police czy Huta Katowice
    praktycznie cala energetyka zawodowa to powstale / rozbudowane zaklady Zamech, Dolmel, Zwar z licencyjna produkcja.
    Wkurza mnie takie pitolenie, ze dlugi Gierka wylacznie przejedlismy a splacilismy dopiero niedawno.
    Czy ktos wogole pamieta, na jaki procent sie wtedy pozyczalo?
    Inwestycja CPL to majatek trwaly z czasem zycia minimum 50 lat, prosze szanownych adwersarzy patrzec na ten projekt z perspektywy swoich dzieci a nawet wnukow :-)

    No chyba, ze ktos wlasnie Polske opuscil i nie zamierza korzystac wiecej z takiej infrastrutury jak CPL
    Ktos w tym watku intymnie wyznal niedawno, ze podatkow w Polsce juz nie placi...
    Cusz moge powiedziec - strasznie pozno.
    Ja to zrobilem, gdy PO zaczela przebakiwac o 3x15% czyli gdzies chyba w mrocznym 2007, gdy straszne rzady PiS-u mialy sie ku koncowi.
    Niejako przeczuwalem, ze takie gadanie liberalow sprawi, ze VAT wzrosnie do 23% lol
    Kazor likes this.

  12. #1592
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    W erze globalizmu nie ma co kręcić nosem na Warszawę. Dzis się liczą metropolie, one ciągną cale kraje. Niemcy to trochę wyjątek od światowej reguły. Tyle ze Polska to nie Niemcy. Zbyt słaba gospodarczo, by moc się tak rozproszyć na kilka silnych ośrodków.

    Ostatecznie tendencja będzie raczej taka, ze będzie CPL kosztem regionalnych lotnisk.
    Stoarn likes this.

  13. #1593

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    W erze globalizmu nie ma co kręcić nosem na Warszawę. Dzis się liczą metropolie, one ciągną cale kraje.
    Dokładnie, a głównym beneficjentem CPL byłaby Łódź, a nie Warszawa, która straci na wszystkich (=100%) obsługiwanych dziś z WAW połączeniach, ponieważ do każdego połączenia trzeba będzie dodać dłuższy dojazd, jeśli połączenia te przeniosłyby się na CPL z WAW.

    Ciekawy jest też argument za CPL mówiący, że z WAW nie można wykonywać operacji nocą. Jaki jest popyt na takie operacje pasażerskie? Zerowy? CPL byłby w nocy tak samo pusty.
    Rob_Sad and Lukasz like this.

  14. #1594
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Patrząc, że ogromna liczba siedzib różnych firm jest w Warszawie (gdzie siedzi główna kadra zarządzająca) a oddziały są rozproszone po innych miastach, to wbrew pozorom z Warszawt do innych miast jest realnie większy ruch niż z takiego wrocławia do gdańska.
    Ogromna liczba siedzib i oddziałów różnych firm i ich kontrahentów jest również za granicą, gdzie ani z WAW ani z prowincji nie ma na godzinny akord połączeń szybkim pociągiem.

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Dokładnie, a głównym beneficjentem CPL byłaby Łódź, a nie Warszawa, która straci na wszystkich (=100%) obsługiwanych dziś z WAW połączeniach, ponieważ do każdego połączenia trzeba będzie dodać dłuższy dojazd, jeśli połączenia te przeniosłyby się na CPL z WAW.
    Jeśli CPL oznaczałby więcej połączeń z/do niż WAW to chyba i Warszawa by jednak coś na tym zyskała, nie?


  15. #1595
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Ostatecznie tendencja będzie raczej taka, ze będzie CPL kosztem regionalnych lotnisk.
    Dokladnie odwrotnie.
    Lotnisko waw dalej od centrum to mniejszy popyt na loty lokalne.
    Konkurencja LO z pewnoscia to wykorzysta. Regiony urosna.
    Lukasz likes this.

  16. #1596
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Konkurencja na prowincji straci jeśli będzie można się łatwiej dostać do CPL niż do WAW.


  17. #1597

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Ciekawy jest też argument za CPL mówiący, że z WAW nie można wykonywać operacji nocą. Jaki jest popyt na takie operacje pasażerskie? Zerowy? CPL byłby w nocy tak samo pusty.
    Nie chodzi o operacje w środku nocy, ale np. o lądowania między 22 a 1 w nocy, starty do lotów nocnych po 22 - na takie popyt jest taki sam jak na inne. Podobnie możliwość dolotu do hub przed godziną 6 rano otwiera wiele możliwości. Duże, konkurencyjne kosztowo i operacyjnie porty lotnicze działają przez całą dobę.

  18. #1598
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Konkurencja na prowincji straci jeśli będzie można się łatwiej dostać do CPL niż do WAW.
    To chyba oczywiste ze tak nie bedzie

  19. #1599

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Jeśli CPL oznaczałby więcej połączeń z/do niż WAW to chyba i Warszawa by jednak coś na tym zyskała, nie?
    Jedyna pewną rzeczą w tym zdaniu jest niestety znak zapytania.

  20. #1600
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Dokladnie odwrotnie.
    Lotnisko waw dalej od centrum to mniejszy popyt na loty lokalne.
    Konkurencja LO z pewnoscia to wykorzysta. Regiony urosna.
    Ze niby ktoś z Lublina, Katowic albo Poznania poleci przez Frankfurt zamiast przez CPL ? Wątpię.

    Myślę ze szybka kolej będzie w Polsce prędzej niż później. Odczuwalność odległości znacznie się zmniejszy.

Strona 80 z 382 PierwszyPierwszy ... 30 70 78 79 80 81 82 90 130 180 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •