VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 9 z 379 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 59 109 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 180 z 7567
Like Tree10911Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #161
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Natomiast nie za bardzo rozumiem cytat mówiący o tym, ze zbyt duzy procent ruchu jest w Warszawie - o ile się nie mylę tak jest np u prawie wszystkich naszych sąsiadów (z wyjątkiem Niemiec i Kaliningradu/Rosji)
    Bo skupienie transportu na głównym lotnisku ma miejsce w krajach gdzie transport lotniczy jest nierozwinięty. Zakładamy, że za te 30 lat w Polsce będzie wzór transportu lotniczego taki jaki jest w krajach rozwiniętych. No i ciężko tutaj znaleźć analogie, bo mało jest krajów rozwiniętych o charakterystyce podobnej do Polski, czyli około 300.000km2, niewiele wysp, jednolity kształt itp.

    W Hiszpanii, jeśli wyłączyć wyspy, ruch pasażerski w Madrycie stanowi 38% całego ruchu.
    W Niemczech Frankfurt to jakieś 28%.
    We Włoszech Fiumicino to jakieś 30%.
    We Francji CDG to jakieś 42%.

    I dość łatwo zauważyć, że tendencja jest malejąca, tzn. w miarę rozwoju kraju coraz więcej ruchu przechodzi na porty regionalne. Skąd więc pomysł o takim a nie innym skupieniu ruchu na CPL? Chyba, że państwo naiwnie wierzy, że LOT stanie się potęgą z flotą 50 szerokokadłubowców latających z Warszawy. Wtedy to by było nawet możliwe.

  2. #162

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tak? A czemu jest tak samo ważna? Może tę do Warszawy sobie stolica wybudowała, niedoinwestowując reszty.

    "Centralny Port Lotniczy" nie jest centralny, bo jest położony w środku. Ta lokalizacja ma mu tylko pomóc oddziaływać z podobną siłą na wrocławianina i warszawiaka. A o tym czy całość ma powodzenie, dowiemy się pewnie po wyborach.

  3. #163
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Hochwander: Więc moim zdaniem, po co mamy trzy razy przepłacać, jeśli mamy tu faceta i on sobie też zarobi. Teraz tak: słomę załatwiłem spod Koszalina z PGR`u, a do środka można dać. To społecznie, tak że nic nas nie kosztuje, a co ważne - taśmę będę miał z nadwyżek, więc się nakręci filmik i też nas nic nie będzie kosztowało. Tak że jesteśmy do przodu na tym jakieś sto osiemdziesiąt tysięcy.
    Miś: Mów, mów, mów !
    Hochwander: To już wszystko. Aaaa… Załatwiłem, że misia kupi Muzeum Ludowe w Olsztynku i to będzie ekstra sto pięćdziesiąt tysięcy. No i co ?
    Miś: Słuchaj ! Ty będziesz robił dziadowskie oszczędności na sto - dwieście tysięcy, żeby nas byle łajza z kontroli wzięła za tyłek. Więc wbij sobie w ten twój oszczędny, kierowniczy, filmowy łeb: pieniądze należy zdobywać legalnie, a nie lewymi kombinacjami ! Ten twój sznurek z helikoptera może sobie fruwać za ćwierć ceny z twoją żoną, a my, zapamiętaj sobie to, wynajmiemy helikopter na dziesięć godzin za pełną stawkę godzinową od instytucji. "Dziesięć godzin" - słownie.
    Hochwander: Ale to jest kilkaset tysięcy !!!
    Miś: Zapłacimy ! Zapłacimy !!! Film zrobi na zlecenie instytucja i zapłacimy. Rachunki mam z Cepelii na dwieście osiemdziesiąt tysięcy - zapłacimy. I nie sprzedamy misia żadnemu muzeum nawet Narodowemu za milion !!!
    Hochwander: To znaczy - nie chcesz zarobić ?!
    Miś: Powiedz mi po co jest ten miś ?
    Hochwander: Właśnie, po co ?
    Miś: Otóż to ! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś ? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem ? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi ?
    Hochwander: Protokół zniszczenia… ?
    Miś: Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #164
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    "Centralny Port Lotniczy" nie jest centralny, bo jest położony w środku. Ta lokalizacja ma mu tylko pomóc oddziaływać z podobną siłą na wrocławianina i warszawiaka. A o tym czy całość ma powodzenie, dowiemy się pewnie po wyborach.
    Odległość odziaływania portu to około 100km, jeśli port ma coś do zaoferowania i komunikacja jest rewelacyjna (autostrada i szybka kolej wcale nie oznacza rewelacyjnej komunikacji) to zasięg może sięgnąć 200km. Oddziaływanie CPL na Wrocław będzie równe zeru, podobnie jak na Trójmiasto i Kraków-Katowice. Jeśli chodzi o Poznań, to o ile lokalne lotnisko nie będzie w stanie spełnić oczekiwań pasażer raczej wybierze tylko trochę dalej położony Berlin.
    Ktoś pisał, że za ileś tam lat będzie kilka nowych połączeń do Azji. To stanowczo za mało.

  5. #165
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Zachodnia Polska tak czy inaczej nie bylaby w zasiegu i oddzialywania CPL poprzez wlasne istniejace polaczenia jak i otwierany
    za dokladnie rok BBI. Czytalem tu wiele niedowierzen na temat oddzialywania nowego berlinskiego lotniska na ruch w zachodniej PL, ale sadze, ze siatka polaczen bedzie bardzo atrakcyjna (nie porownywala do obecnej), pozatym to lotnisko nie bedzie stalo w miejscu i na pewno
    zaskoczy juz na starcie niesamowitymi nowosciami. Tak wiec ten CPL to pomysl raczej wiecej niz spozniony i jak ktos uprze sie bo go realizowac - dosyc ryzykowny.

  6. #166

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Miś: Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.
    Dokładnie. Przecież już od lat rozmaite firemki piszą kolejne analizy, studia i opracowania na temat CPL. "I kto za to płaci? Pan płaci, Pani płaci, społeczeństwo"

  7. #167

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    "Centralny Port Lotniczy" nie jest centralny, bo jest położony w środku. Ta lokalizacja ma mu tylko pomóc oddziaływać z podobną siłą na wrocławianina i warszawiaka. A o tym czy całość ma powodzenie, dowiemy się pewnie po wyborach.
    "Centralny" znaczy tyle co "narodowy", "państwowy", "ogólnopolski", itp. A to nie jest prawdą ponieważ jego oddziaływanie będzie regionalne. A dalszym regionom Polski żadnych korzyści nie przyniesie. Oddziaływanie lotnisk powyżej 200km jest małe, nawet przy dobrej infrastrukturze. Jeśli oddziaływanie miałoby być większe to tylko przez siatkę lotniczych połączeń karmiących. Problem w tym, że nie ma co karmić.

    Właściwszą nazwą byłby "drugi port lotniczy dla Warszawy". Jeśli jest problem z przepustowością (obecną lub przyszłą) Okęcia to jest to problem Warszawy i Mazowsza. A region wybrał opcję remontu Modlina i tam ładuje pieniądze. Czy to dobrze? Większość się cieszy, że w ogóle coś budują, wiec wolą pominąć pytanie czy nie można było tego zrobić lepiej. Zresztą dlatego do sądu trafił raport środowiskowy dla Modlina, ponieważ nie rozważono w nim ogólnego problemu drugiego lotniska dla Warszawy tylko skupiono się konkretnie na Modlinie.

    Rozważając natomiast Narodowy Port Lotniczy lepszą opcją mogą okazać się Pyrzowice. Port już istnieje, w zasięgu oddziaływania przynajmniej podobna ilość ludności, A1, A4, S1 i nawet KDP w postaci CMK wymaga tylko dostosowania a nie budowy od podstaw. Przecież zgodnie z lansowaną przez niektórych teorią Warszawa i Łódź będą w zasięgu poprzez CMK

  8. #168
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Centralny Port Lotniczy to mamy na Okęciu od 1934 roku (z wojenną przerwą)
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  9. #169

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    "Grabarczyk: Do 2020 roku miałby powstać Centralny Port Lotniczy

    PAP

    Ponad 3 mld euro ma kosztować budowa Centralnego Portu Lotniczego, który miałby powstać do 2020 roku - poinformował w Łodzi na konferencji prasowej szef resortu infrastruktury Cezary Grabarczyk.

    Jak wyjaśnił, z przeprowadzonych analiz wynika, że optymalnym miejscem dla jego budowy są tereny między Warszawą a Łodzią, okolice skrzyżowania autostrad A1 i A2 oraz linii kolei dużych prędkości Warszawa-Łódź-Poznań-Wrocław.

    Grabarczyk przypomniał, że obecnie na terenie naszego kraju funkcjonuje 10 portów lotniczych. Zwrócił uwagę, że - według prognoz ruchu lotniczego na najbliższe lata - "znacząco zwiększy się liczba pasażerów". W tym roku przewiduje się, że będzie ich 22 mln, w 2015 roku - ponad 30 mln, a w 2035 roku - ok. 80 mln.

    Zdaniem ministra 30 mln pasażerów rocznie to granica wydolności funkcjonujących portów lotniczych. To - według Grabarczyka - wymusza nie tylko rozbudowę istniejących portów, ale również nowe inwestycje. Jedną z najważniejszych byłaby budowa Centralnego Portu Lotniczego (CPL), który odgrywałby ważną rolę nie tylko w polskim systemie lotnisk, ale i europejskim.

    Jak mówił minister, prognozy pokazują, że centralne lotnisko obsłuży o około 3,1 mln więcej pasażerów niż Okęcie i pozostałe porty lotnicze w 2035 roku. Zapewnił, że CPL - doskonale skomunikowany z drogami i koleją - pozwoli na komfortowe podróżowanie bez przesiadek do większości miejsc na świecie.

    Według przygotowanego dla resortu infrastruktury opracowania, budowę CPL powinno rozpocząć się w 2013 roku. Inwestycja powinna być zakończona siedem lat później. "Szacowany koszt budowy portu, biorąc aktualne ceny, wyniósłby ponad 3 mld euro" - powiedział Grabarczyk. Przy realizacji inwestycji brane jest pod uwagę partnerstwo publiczno-prywatne.

    Szef resortu zaznaczył jednak, że zanim podjęte zostaną ostateczne decyzje dotyczące CPL ministerstwo zaproponuje debatę oraz cykl konferencji na ten temat. Będą rozmowy z przedstawicielami portów regionalnych, ważny głos będą mieli samorządowcy. (PAP)

    jaw/ hes/
    "

  10. #170
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Co trzeba mieć w głowie żeby takie brednie głosić!



  11. #171

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Kampania

  12. #172
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Kampania
    A kasa leci. Debaty, konferencje, analizy, dziesiątki spotkań urzędnikami i z kim się da, symulacje (modne ostatnio), plany, warianty, koncepcje, konsultacje. Tak, żeby wszyscy obecni i byli urzędnicy oraz ich rodziny mogły zarobić. Wszystko w imieniu prawa w służbie społeczeństwa. I jak Polacy mają chcieć płacić podatki ? I jak złotówka nie ma być jedną z najsłabszych walut na świecie ?
    Ogromna machina do budowania "misia" na miarę naszych możliwości.

    Najgorsze, że tego wszystkiego nie da się nawet w sądzie udowodnić. Urzędnik ma pełne prawo się pomylić.

    (istnieją niestety branże, w których to działa na znacznie większą skalę)

  13. #173
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    ...ale zapachnialo kielbacha wyborcza ....
    co ten gosc bredzi.
    Caly ten temat nowego CPL jest smieszny, a co gorsza
    wielu uwaza, ze takie lotnisko jest naprawde w PL potrzebne

  14. #174

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Co trzeba mieć w głowie żeby takie brednie głosić!
    Pewnie coś tak zajefajnego, że na mózg miejsca nie ma.

  15. #175
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SkyGuy Zobacz posta
    ...ale zapachnialo kielbacha wyborcza ....
    co ten gosc bredzi.
    Caly ten temat nowego CPL jest smieszny, a co gorsza
    wielu uwaza, ze takie lotnisko jest naprawde w PL potrzebne
    Jeśli coś takiego w ogóle powstanie, a miejmy nadzieję, że nie, to podzieli niechlubny los Mirabel

  16. #176

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ja w komentarzach ograniczę się do samej konferencji prasowej

    Czy pamiętacie konferencję prasową z Krakowa? Czy konferencja z Łodzi zawarła w sobie coś ponadto, co ta z Krakowa?

    Wniosła to, że pan Minister to jedynka Platformy w Łodzi, i przypomina swoim wyborcom kto rządzi

    Aha: PiS ma w planie chyba tańszy plan budowy CPL - bez zbędnych analiz, bo budowa CPL jest wg pis absolutną koniecznością...

    Czyli w zasadzie większość już wie

  17. #177

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Grono zwolenników CPL rośnie i rośnie.

    Za wnp.pl

    Rząd powinien podjąć jak najszybciej decyzję w sprawie budowy centralnego portu lotniczego w Polsce (CPL). Opóźnienia w tej sprawie mogą pogorszyć niektóre warunki realizacji inwestycji.

    Taka była opinia większości uczestników debaty podczas "Aviation Breakfast", zorganizowanej przez PwC oraz portal Polski Rynek Transportu Lotniczego

    Jak przypomniał Krzysztof Kapis, dyrektor Departamentu Lotnictwa Ministerstwa Infrastruktury, przed miesiącem resort otrzymał wyniki pierwszego etapu prac analitycznych, które mają wyrobić opinię w sprawie celowości, zasadności i warunków biznesowych budowy centralnego portu lotniczego dla Polski. Prace te wykonało konsorcjum, w którym uczestniczyło m.in. PwC, a uwzględniono w nim analizę sytuacji rynku transportu lotniczego w Polsce, prognozę jego rozwoju do 2035 roku, a także wieloletnie prognozy rozwoju infrastruktury lotniskowej oraz nawigacyjnej.



    Ogólny wniosek ekspertów jest taki, że budowa nowego centralnego portu lotniczego w Polsce (CPL) przyniesie więcej korzyści dla rozwoju polskiego sektora transportu lotniczego i jest bardziej atrakcyjna finansowo, niż rozbudowa istniejącego portu lotniczego w Warszawie. Wskazują na to także wszystkie istotne kryteria.

    Np. rozbudowa istniejącego lotniska pochłonęłaby 2,8 mld zł, a budowa CPL - 3,1 mld zł. W rzeczywistości koszt inwestycji w nowe lotnisko będzie mniejszy, jeżeli uwzględni się korzyści pośrednie oraz możliwą sprzedaż gruntów, po zamknięciu lotniska Okęcie. Eksperci rekomendują bowiem, że gdy powstanie CPL, należy zamknąć istniejący port w Warszawie. - Relatywnie nieduża różnica w kosztach obu wariantów wynika m.in. z różnego poziomu nakładów na ograniczenie skutków środowiskowych - podkreślił dyrektor Kapis.

    Według niego, z analiz wynika też, że w przypadku spełnienia się scenariusza "optymistycznego", przepustowość lotniska im. Chopina (po dodatkowych inwestycjach - dojdzie do 25 mln pasażerów rocznie) wyczerpie się już na początku przyszłej dekady. Problem będzie narastał, bowiem do 2035 roku ruch pasażerski w Polsce, razem z tranzytem, może wzrosnąć czterokrotnie - z ok. 20 mln pasażerów w 2010 r., do 80 mln.

    - Projekt może się powieść, ale pod kilkoma warunkami - mówił Jacek Krawczyk, wiceprzewodniczący Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego.
    Powinien to być projekt dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a nie tylko Polski. Musi być też wpisany w system transportu UE i spełniać kryteria takich inwestycji, jak intermodalność (stąd potrzeba umiejscowienia CPL w pobliżu autostrady lub autostrad oraz odcinka szybkiej kolei). Powinien także mieć poparcie "bazowego" przewoźnika krajowego, który w dużej części zapewniłby obsługę przewozów nie tylko regionalnych i krajowych, ale także transkontynentalnych.

    Jak zapewnił Marcin Piróg, prezes zarządu PLL LOT, spółka ta w pełni popiera budowę CPL i wiąże z nim swoje plany. Bliski zakup ośmiu nowych samolotów (Boeing Dreamliner) umożliwi rozszerzenie oferty właśnie w tym ostatnim segmencie. - Przestańmy debatować, czas na decyzje - mówi Jan Pamuła, prezes zarządu Kraków Airport - Skoro analizy wskazują, że projekt jest korzystny, trzeba go realizować.

    Jak wynika z doświadczeń z innych krajów, okres od podjęcia decyzji o budowie nowego lotniska do oddania go do użytku wynosi kilkanaście lat. Np. ostatnio zbudowane lotnisko w Oslo powstawało w ciągu 11 lat, a nowe lotnisko w Berlinie - 16 lat.

  18. #178
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    ^^...o matko i corko, rece opadaja jak sie to czyta

  19. #179
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Pewnie zbudują ten tzw CPL " gdzieś między Szklarską Porębą a Gdynią" jak w piosence M.Rodowicz a pracownicy śmigną każdy autem w 2,5 godziny z Warszawy(a może śmigłowcem) no chyba, że zbudują jeszcze hotel robotniczy i bursę dla stewardes
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  20. #180
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Mnie te teksty przerażają:
    - Projekt może się powieść, ale pod kilkoma warunkami - mówił Jacek Krawczyk, wiceprzewodniczący Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego.
    Powinien to być projekt dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a nie tylko Polski. Musi być też wpisany w system transportu UE i spełniać kryteria takich inwestycji, jak intermodalność (stąd potrzeba umiejscowienia CPL w pobliżu autostrady lub autostrad oraz odcinka szybkiej kolei). Powinien także mieć poparcie "bazowego" przewoźnika krajowego, który w dużej części zapewniłby obsługę przewozów nie tylko regionalnych i krajowych, ale także transkontynentalnych.
    To może kraje Europy Środkowo-Wschodniej się dorzucą ?
    Po to są lotniska, żeby latać, nie ma żadnego uzasadnienia łączenie ich w międzynarodowe sieci komunikacji lądowej.
    Rozumiem, że poparcie "bazowego" przewoźnika nie jest obligatoryjne

    Jak zapewnił Marcin Piróg, prezes zarządu PLL LOT, spółka ta w pełni popiera budowę CPL i wiąże z nim swoje plany. Bliski zakup ośmiu nowych samolotów (Boeing Dreamliner) umożliwi rozszerzenie oferty właśnie w tym ostatnim segmencie. - Przestańmy debatować, czas na decyzje - mówi Jan Pamuła, prezes zarządu Kraków Airport - Skoro analizy wskazują, że projekt jest korzystny, trzeba go realizować.
    Sami eksperci

Strona 9 z 379 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 59 109 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •