VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 1 z 373 1 2 3 11 51 101 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 7454
Like Tree10871Likes

Wątek: CPK - Centralny Port Komunikacyjny

  1. #1
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie CPK - Centralny Port Komunikacyjny


    Polecamy

    Witajcie,
    wczoraj Pan Krzysztof Kapis, Dyrektor Departamentu Lotnictwa w Ministerstwie Infrakstruktury zaprezentował koncepcje budowy Centralnego Portu Lotniczego oraz jego wpływ na regionalne porty lotnicze. Pokazał także analizy rozwoju portów lotniczych w Polsce do 2035 roku.
    Link do pełnej prezentacji poniżej.
    EPKKSPOTTERS ♦Strategia rozwoju portów lotniczych

    Ostatnio edytowane przez frik ; 09-12-2021 o 18:41 Powód: aktualizacja tytulu
    lofoten likes this.
    Pozdrawiam, Airliner

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Śmiesznie to wygląda, ale CPL nie ma nic współnego z zachodnią Polską. Jest ona wyłączona z jego zakresu ciążenia. Pozostaje nam "telepać" się do CPL (nawet z nowymi drogami nie będzie to miłe, a bilet na szybką kolej ma szansę kosztować tyle, co na samolot), Berlina (z WRO bedzie autostrada, tzn do Berlina jest, a z Berlina ma być)albo śmigać samolotem do FRA, MUC ... i dalej w świat, a oprócz tego rozwijać siatki z WRO, POZ...
    Poza tym jaka rolę będzie pełniło wtedy Okęcie? - zabudują je tak jak Bemowo? - sugerowałyby to rozwiązanie aalizowane przypadki.

  3. #3
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sthiopa Zobacz posta
    Poza tym jaka rolę będzie pełniło wtedy Okęcie?
    Wedle tego planu Okęcie zniknie z mapy lotnisk.
    Pozdrawiam, Airliner

  4. #4
    Awatar Murdock

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    " Działalność polskiego flagowego przewożnika LOT jest utrudniona z powodu ograniczonej możliwości wzrostu przepustowośći w porcie lotniczym Okęcie "

    To już wiemy czemu LOT ma problemy finansowe....


  5. #5
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    W tym kontekście zobaczcie na stronę 11 opracowania, tam jest kilka wariantów rozwoju ale w każdym jest założenie że LOT (bądź EuroLOT czy inna spółka) będzie istnieć.
    Pozdrawiam, Airliner

  6. #6
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    A kto zapłacił za to ,,opracowanie,,? Jakiś grancik z łuni dla Hiszpańskiej /lub innej badziewnej / firmy?

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Haha, 85 operacji na godzinę w WAW w 2035? To chyba po założeniu, że oddamy lotnisko General Aviation ;]

    Przepustowość EPWA się kończy, ale jeszcze nikt nie zdążył ani dobudować do niego reszty dróg, ani doprowadzić połączenia kolejowego (pardon, zwykłej kolei podmiejskiej), od zawsze jest jedynie autobus. To CPL zrobimy przy autostradach i wybudujemy kolej dużych prędkości, ale zjazdy z autostrad to już trzeba będzie jakoś później.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Czemu "Centralny" ? Jest tylko jeden - ten kolejowy Ja myślę raczej w kategoriach nowy port dla Warszawy. Ale wtedy WAW zostawić tylko państwowe, ew. GA, część z Bemowa może przenieść, i Modlin zamknąć.

    Przeczytałem to, i jedno jest pewne musi być zbazowany silny przewoźnik, wtedy to będzie miało jakiś sens. LOT na razie takim nie jest. A nie zanosi się na to, żeby ktoś chciał stworzyć coś nowego od podstaw. Chyba, że ktoś sobie zrobi bazę na Europę.

    Ciekawa ta teoria trzech linii, WAW może być pierwszą dla ruchu z Azji.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Wedle tego planu Okęcie zniknie z mapy lotnisk.
    To się Stoarn ucieszy
    k_sko and Stoarn like this.

  10. #10
    Awatar marecki

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLU

    Domyślnie

    Koncepcja budowy CPL miała jakiś sens ,ale dwie dekady wcześniej teraz to bajdurzenie na antenie Ministerstwa Infrastruktury.
    sbarczak76 likes this.
    Mak102+K10D
    UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
    Pozdrawiam,Marek.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Bardzo to zabawne, że nikt nie bierze pod uwagę porządnej rozbudowy Modlina.
    Rafox likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki Zobacz posta
    Koncepcja budowy CPL miała jakiś sens ,ale dwie dekady wcześniej teraz to bajdurzenie na antenie Ministerstwa Infrastruktury.
    Dokladnie.
    Cos w stylu: 'Polska od morza do morza'
    plus 'lotnisko miedzykontynentalne'

    ps:
    a mapka na str. 3 rozwala
    Olsztyn ma taka sama 'sile' jak Glasgow.
    IMHO autor tej 'prezentacji' powinien zmniejszyc dzialki lub zmienic dealera.

  13. #13
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Bardzo to zabawne, że nikt nie bierze pod uwagę porządnej rozbudowy Modlina.
    Z tego co pamiętam Modlin został by także zamknięty.
    Co więcej aktualna rozbudowa lotniska w Łodzi staje pod znakiem zapytania.
    Pozdrawiam, Airliner

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    "Weź mi zrób taką analizę, że trzeba zbudować nowe lotnisko" - tak to się chyba odbywa.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #15
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Koncepcja może i słuszna ale nie można planować takiego projektu bez całej strategii bez uwzględnienia całego systemu transportowego w Polsce.
    W tej chwili każdy w okolicach wydaje nie małe pieniądze (np. Łódź,Modlin) po to by na lotnisku pasły się krowy.
    Pozdrawiam, Airliner

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To, że trzeba wybudować nowe lotnisko dla Warszawy, to nie ulega wątpliwości.

  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zasadnicze pytanie jakie trzeba zadać autorom i lansującym tę koncepcję: żródło przychodów lotniska po otwarciu.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #18
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    To, że trzeba wybudować nowe lotnisko dla Warszawy, to nie ulega wątpliwości.
    Dla mających nie tylko watpliwości ,takich jak ja, pare słów ZA poprosze.

  19. #19
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Zasadnicze pytanie jakie trzeba zadać autorom i lansującym tę koncepcję: żródło przychodów lotniska po otwarciu.
    No jak to jakie żródło?
    To do czego służy lotnisko
    Pozdrawiam, Airliner

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    chyba pytasz o źródło przychodów autorów - a to chyba jest jasne
    do czego służy lotnisko centralne - do budowania potęgi "tygrysa Europy Środkowej", wschodzącej potęgi gospodarczej, posiadającej prężną linię lotniczą operującą z tego lotniska - taki drugi DXB dla Europy
    Zobaczycie już DXB będzie zazdrościł WAW, a nie odwrotnie!!!

Strona 1 z 373 1 2 3 11 51 101 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •