Czołgiem
Czy ktoś może mnie oświecić jak naliczane są mile na lotach wewnątrz USA (United) w M&M na bilecie LO ? Lecę WAW-ORD-SFO-ORD-WAW... Jakoś nie mogę dojść do porozumienia z informatorem na portalu m&m...
Thx
Naliczone są wedle tabelki UA i ich klasy rezerwacyjnej (niekoniecznie ta sama co LO pokazuje).
Na stronie M&M jest przecież tabelka milowa, trudno z nią dyskutować...
Za FT nowe 'ficzery' M&L:
For those who can't wait, here are the changes for today. They are more announcements with details coming later this year:
More recognition for FTL, SEN, HON
Similar to the current program for Base members, you can collect additional amenities and services based on the number of flights you take within a calendar year. Details to be announced in January.
No Lifetime benefits but Service Stars
Status members (FTL, SEN, HON) who are holding the status for a long time, will get 'Service Stars' printed on their service card. Wild guess: The print one star for every ten years... Details to be announced in November.
Less miles in Economy Class
International flights:
E K L T will earn x0.25 of distance miles (used to be x0.5) and minimum of 250 instead of 500.
Q S V W will earn x0.5 of distance miles (used to be x1.0) and minimum of 250 instead of 500.
European flights:
T will give 125 miles instead of 750, S and W will earn 500 instead of 750.
German fligths:
E T will only give 125 miles instead of 500, Q S V W will only earn 250 instead of 500.
No more upgrades from T in Europe
Upgrades from booking class T are no longer possible in Europe effective Jan 1, 2014.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Na razie pewnie LH, OS, LX i SN
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Czyli inaczej mówiąc mamy tak:
1. Żeby zdobyć status trzeba latać biznesem,
2. Wykorzystanie biletu oznacza w zasadzie konieczność wydania (w Y) równowartości ceny biletu.
Odczytuję to tak, że M&M staje się programem nie tyle dla często latajacych, co dla dużo płacących paxów, którym (jak już się napłacą) każemy w nagrodę zapłacić jeszcze trochę.
Czysto biznesowo - trudno się dziwić.
W moim przypadku - przygodę z M&M niniejszym zaczynam kończyć Korzyści mizerne (nawet chyba blokowanie miejsca w LO ostatnio szlag trafił), a koszty - niewspółmiernie wysokie.
W dodatku LH ma niewygodnie siedzenia.
M.
I dobrze, nie będzie plebs się po poczekalniach szlajał :-).
Większość programów staje się coraz bardziej uzależniona od kasy którą się zostawia w biletach - w Ameryce teraz dochodzą kryteria kwotowe, w SQ już od paru lat tak praktykują, M&M robi to przez klasy rezerwacyjne. Trochę dziwne, że tną teraz w klasach, które dostały podwyżki niedawno (S, W) - taki prezent na pożegnanie od Franza.
Pod prąd poszły BA i SAS, trzymam kciuki za ich sukces.
Ćwierćmajls&pomór
Od dawna w M&M bardziej opłaca się zbierać mile za zakupy i karty kredytowe niż kredytować tam mile z lotów w Y. Frequent Buyer Program ? Może to o to chodzi ? Często zastanawiam się, dlaczego linie, które traktują pasażerów klasy ekonomicznej jak zło konieczne, wypełniacz i element wyważenia samolotu, nie przekształcą się w all-business class Airlines. Same korzyści - opustoszałyby lounges, tłum eco-plebsu nie zajmowałby w salonikach miejsc i nie wyżerałby jedzenia ruchowi wysokopłatnemu, psując przy okazji powietrze i poczucie estetyki tudzież dobrego smaku u tych ostatnich. A ci ostatni nie musieliby w cenach swoich biletów dotować taryf ekonomicznych, ponoć kompletnie nieopłacalnych i odpowiedzialnych za straty większości przewoźników legacy.
https://www.miles-and-more.com/onlin...pl&cid=1000340
Oficjalne info:
Marchewka (być może), a później kijem przez łeb. Oficjalny komunikat jak zwykle wydało google translate.Zmiany w programie Miles & More od stycznia 2014 r.
19.09.2013 r.
Nowe korzyści statusowe, uznanie za wieloletnią lojalność, nowe stawki milowe
Miles & More, wiodący europejski program lojalnościowy dla osób często podróżujących, wprowadza w 2014 r. szereg zmian. Wprowadzone zostaną nowe przywileje dla klientów statusowych mające na celu jeszcze wyraźniejsze wyrażenie naszego uznania za lojalność względem Lufthansy i partnerskich linii lotniczych Miles & More. Ponadto zmianie ulegną stawki milowe w wybranych cenowo taryfach klasy ekonomicznej, adekwatnie odzwierciedlając biletu lotniczego.
Więcej korzyści dla często podróżujących klientów statusowych
Wiosną 2014 roku osoby ze statusami Frequent Traveller i Senator oraz członkowie HON Circle zostaną wynagrodzeni za więcej niż jedynie uzyskanie i utrzymanie swojego statusu. W okresie ważności statusu będą oni mieć możliwość wyboru dodatkowych usług i przywilejów spośród naszej szerokiej oferty.
Szczegóły dotyczące korzystania z dodatkowych przywilejów będą dostępne od stycznia 2014 r.
Dodatkowe wyrazy uznania dla wieloletnich klientów statusowych
Wyjątkowe innowacje czekają na uczestników Miles & More, którzy cieszą się swoim statusem od dłuższego czasu: przyznawanie wyjątkowych ‘gwiazdek statusowych’. W przyszłości gwiazdki znajdą się na kartach osób ze statusem Frequent Traveller, Senator oraz HON Circle. Od listopada będziemy Państwa informować o dalszych szczegółach związanych z tymi nagrodami.
Nowe zasady gromadzenia mil w klasie ekonomicznej
W przypadku przelotów po 1 stycznia 2014 r. liczba uznanych mil za przeloty w klasie ekonomicznej będzie jeszcze bardziej powiązana z wartością biletu lotniczego. W związku z tym mile będą przyznawane za bardziej atrakcyjne cenowo loty w klasie ekonomicznej liniami Adria Airways, Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Germanwings,Polskie Linie Lotnicze LOT, Lufthansa, Luxair oraz SWISS.
Poniższa tabela przedstawia liczbę mil, które będą naliczane za loty liniami Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa oraz SWISS od 1 stycznia 2014 r.
Wszystkie nowe stawki milowe w skrócie
Destynacje w Europie Rejsy do 31 grudnia 2013 r. Rejsy po 1 stycznia 2014 r. Klasa podróży Klasa rezerwacyjna Mile Mile W Niemczech / Rejsy krajowe: biznes
biznes
biznes
ekonomiczna
ekonomiczna
ekonomiczna
ekonomiczna
ekonomicznaC D J
Z
P
B Y
G H M U
Q S V W
E T
K L1.500
1.000
500
1.000
500
500
500
125bez zmian
bez zmian
bez zmian
bez zmian
bez zmian
250
125
bez zmianRejsy międzynarodowe w Europie: biznes
biznes
ekonomiczna
ekonomiczna
ekonomiczna
ekonomiczna
ekonomiczna
ekonomicznaC D J
Z
P
B M Y
G H Q U V
S W
T
E K L2.000
1.250
750
1.250
750
750
750
125bez zmian
bez zmian
bez zmian
bez zmian
bez zmian
500
125
bez zmianDestynacje na całym świecie Rejsy do 31 grudnia 2013 r. Rejsy po 1 stycznia 2014 r. Klasa podróży Klasa rezerwacyjna Minimum milowe Lub odległość milowa Minimum milowe Lub odległość milowa Rejsy z/do/między pozaeuropejskimi portami docelowymi: pierwsza
biznes
biznes
biznes
ekonomiczna
ekonomiczna
ekonomiczna
ekonomicznaA F
C D J
Z
P
B Y
G H M U
Q S V W
E K L T1.500
1.000
750
500
750
500
500
500x 3,0
x 2,0
x 1,5
x 1,0
x 1,5
x 1,0
x 1,0
x 0,5bez zmian
bez zmian
bez zmian
bez zmian
bez zmian
bez zmian
250
250bez zmian
bez zmian
bez zmian
bez zmian
bez zmian
bez zmian
x 0.5
x 0.25
Informacje o zmienionej liczbie mil, które będą naliczane za loty innymi liniami partnerskimi Miles & More, są dostępne na stronie www.miles-and-more.com > Gromadzenie mil > Przeloty.
Korekta dot. nagród – podwyższenia klasy podróży na rejsach europejskich
Ponadto od 1 stycznia 2014 r. podczas rezerwowania biletów na rejsy europejskie obsługiwane przez linie Austrian Airlines, Brussels Airlines i Lufthansa nie będzie możliwe podwyższenie klasy podróży z klasy ekonomicznej T do biznesu.
Myślę, że wręcz przeciwnie - obecnie w M&M jest chyba najtrudniej zdobyć status w całym Star Alliance. Po tych zmianach osoby latajace w economy, mające jakiekoliwiek pojęcie o FFP przerzucą się na inne programy i szybciej zdobędą status ;-)
Sądząc po dyskusji która rozpętała się na FT będzie to całkiem spora grupa.
Jeśli chodzi o status srebrny (FTL) to akurat najłatwiej, bo wystarczy zrobić 30 odcinków. Przy cenach krajówek w LO i wszelkich trikach na tańsze bilety u agentów internetowych, można zrobić to bardzo niskim nakładem środków.
Ale będą to tylko osoby latające w wysokopłatnych taryfach. Za te najtańsze (np. w LO O/U) mile można zdobyć tylko w M&M. Poza tym zbieranie mil to nie tylko loty ale np. karta kredytowa od partnera. Mieszkając i będąc zatrudnionym w PL, nie ma szans na otrzymanie kredytówki w innym kraju. A póki co oferta mBanku i ich 1 mila za wydane 3zł to naprawdę świetna oferta.Po tych zmianach osoby latajace w economy, mające jakiekoliwiek pojęcie o FFP przerzucą się na inne programy
Dlatego też w M&M zbieram mile tylko z kart kredytowych i już wiem, że wydam je na loty wewnątrz USA lub ewentualnie na jakąś daleką okazję milowa w biznesie, bo nic innego nie ma sensu.
Ostatnio staram się latać z aliansowych linii albo Starem i kierować mile do Aegean (tam to się szybko statusy zdobywa ;-) ), albo OW do AA. Wcześniej zbierałem do QR, bo jakoś tak wyszło, że miałem dużo lotów tam, ale teraz mam mieszane uczucia jak mój pierwszy status zrównali do statusu bazowego OW :-)
A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ
Takie pytanie - chciałem sobie skredytować lot sprzed około 3 tygodni, kilka odcinków ale obojętne jak bym nie wpisywał dostaję komunikat:
Crediting result A mileage credit was not possible.
Czy ktoś ma pojęcie dlaczego?
Zakładki