VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 53 z 229 PierwszyPierwszy ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,041 do 1,060 z 4572
Like Tree584Likes

Wątek: Miles & More - podstawowe pytania

  1. #1041
    bbb
    bbb jest nieaktywny
    Awatar bbb

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Wszystko jest bardzo względne; według mnie biletów FS w Europie też się nie opłaca za specjalnie brać, bo dopłata za podatki często dwukrotnie przekracza (poza LO) taryfę... Poza tym bez większych problemów mozna je kupić stosunkowo tanio. Ale wszystko właśnie zależy kto i gdzie lata, ile ma mil, jak szybko je zbiera itd. itp.
    Absolutnie pelna zgoda w tym zakresie. Fly Smart w C to inna sprawa.

  2. #1042
    bbb
    bbb jest nieaktywny
    Awatar bbb

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    phi, płacić za C po Europie by zjeść ciepły posiłek - taniej wyjdzie restauracja na lotnisku.
    Wszystko jest wzgledne jak widac. Jak masz FTLa albo SENa jedyna korzysc jaka sobie moge wyobrazic z latania C po Europie to fakt, ze na LH/OS/LX nikt obok nie siedzi. Gdy tych zabawek nie mam to wiekszy limit bagazu, odprawa przy stanowisku klasy biznes, lounge oraz inne przywileje - to wszystko dostajesz dlatego, ze lecisz C po Europie. To czy to jest tyle warte to inna sprawa. Kazdy ma inne potrzeby.

  3. #1043
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bbb Zobacz posta
    Nie no wystarczy znalezc bilet, dla ktorego sama taryfa przewyzsza 600PLN. Dla mnie mile to po prostu taki rodzaj waluty. 15000 mil zeby pokryc 600 PLN oplat to tak jakbym zuzywal 25 mil na kazda zlotowke, ktora otrzymuje w zamian. Wezmy sobie Fly Smart (klasa C) kierunek ATH albo LIS przez FRA albo MUC, gdzie sama taryfa zazwyczaj kosztuje 3000. Wtedy zuzywam 8 mil na kazda zlotowke, ktora dostaje. Wiadomo nie mam takiego flexibility jak w full fare C, ale przyjmuje punkt widzenia, ze zalezy nam bardzo na tzw. experience.
    A zazwyczaj wydajesz te 3000 na taryfę? Czy wystarczy oszukiwanie się na wartości mil?
    Ja przyjmuje punkt widzenia - ile jesteśmy w stanie zapłacić za "tzw. experience", a nie ile "tzw. experience" normalnie kosztuje - o ile na codzień nie płacimy takich stawek.

    Cytat Zamieszczone przez bbb Zobacz posta
    Absolutnie pelna zgoda w tym zakresie. Fly Smart w C to inna sprawa.
    To jest dokładnie taka sama sprawa. Równie dobrze możesz te 10k dopłaty przeznaczyć na 2/3 kolejnego biletu itd.

    Cytat Zamieszczone przez bbb Zobacz posta
    Wszystko jest wzgledne jak widac. Jak masz FTLa albo SENa jedyna korzysc jaka sobie moge wyobrazic z latania C po Europie to fakt, ze na LH/OS/LX nikt obok nie siedzi. Gdy tych zabawek nie mam to wiekszy limit bagazu, odprawa przy stanowisku klasy biznes, lounge oraz inne przywileje - to wszystko dostajesz dlatego, ze lecisz C po Europie. To czy to jest tyle warte to inna sprawa. Kazdy ma inne potrzeby.
    Tylko w LH. LX i OS sadzają obok siebie.
    Jak ktoś chce, to może też wybrać oftertę LX Business Saver i mieć to samo przy taryfie <2k i kupę mil przy okazji (co dodatkowo wpływa na równanie wartości mil).

  4. #1044
    bbb
    bbb jest nieaktywny
    Awatar bbb

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A zazwyczaj wydajesz te 3000 na taryfę? Czy wystarczy oszukiwanie się na wartości mil?
    Ja przyjmuje punkt widzenia - ile jesteśmy w stanie zapłacić za "tzw. experience", a nie ile "tzw. experience" normalnie kosztuje - o ile na codzień nie płacimy takich stawek.
    AD1

    Owszem zdarzylo mi sie kilka razy latac na pelnej taryfie w C, a Swiss Business Saverem nawet czesto. Po prostu nalezymy do dwoch odrebnych segmentow rynku i kazdemu co innego sie 'oplaca'. Przewoznicy pomimo zaawansowanej dyskryminacji cenowej nie sprzedaja biletow kazdemu pasazerowi wedlug sklonnosci do zaplaty (WTP), no a cennika nie oszukamy C po Europie jest drogie... Jezeli stoje przed wyborem 25 mil za zlotowke, a 8 to dla mnie wybor jest oczywisty. Rozumiem oczywiscie o co Ci chodzi, ze jest roznica pomiedzy wartoscia, a cena, ktora placimy, ale to juz jest bardzo indywidualna kwestia, bo kazdy inaczej to wartosciuje.

    AD3

    LX i OS tez maja miejsca 'Reserved for your comfort'. Business Saver nie jest dostepny na wszystkich kierunkach.

  5. #1045
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bbb Zobacz posta
    Owszem zdarzylo mi sie kilka razy latac na pelnej taryfie w C, a Swiss Business Saverem nawet czesto. Po prostu nalezymy do dwoch odmiennych segmentow rynku i kazdemu co innego sie 'oplaca'. Przewoznicy pomimo zaawansowanej dyskryminacji cenowej nie sprzedaja biletow kazdemu pasazerowi wedlug sklonnosci do zaplaty (WTP), no a cennika nie oszukamy C po Europie jest drogie... Jezeli stoje przed wyborem 25 mil za zlotowke, a 8 to dla mnie wybor jest oczywisty. Rozumiem oczywiscie o co Ci chodzi, ze jest roznica pomiedzy wartoscia, a cena, ktora placimy, ale to juz jest bardzo indywidualna kwestia, bo kazdy inaczej to wartosciuje.
    Dlatego od razu napisałem, że zależy jak kto mile ceni. Dla większości plebsu (myself included), wydawanie pieniędzy z własnej kieszeni nie jest standardem, a są nim podróże w najtańszej możliwej taryfie eko. W takich okolicznościach, wydanie 30k mil all-in jest niezłą opcją żeby odjąć sobie >20% od normalnych cen biletów.

  6. #1046

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Mam dość istotne pytanie.
    W tym roku dobiłem do 34 725 mil (brakuje 275 do FQT).
    I tu pytanie - jestem obecnie w Australii i nie mam jak dobić do 35k
    Qantas nie jest w Star Alliance niestety. Czy da się jakoś zdobyć brakujące mile w grudniu?
    Czy można sobie doliczyć do konta czyjś lot, albo wykupić jakiś krótki lot w PL i nie pojawić się?

    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
    W razie czego moje GG - 4553560

  7. #1047
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Milek29a Zobacz posta
    W tym roku dobiłem do 34 725 mil (brakuje 275 do FQT).
    Mówisz oczywiście o statusowych?

    Cytat Zamieszczone przez Milek29a Zobacz posta
    I tu pytanie - jestem obecnie w Australii i nie mam jak dobić do 35k
    Pozostaje Ci jakaś rundka z Air New Zealand odwiedzić Kiwi. Jednak tylko w najdroższych taryfach ekonomicznych (H M Q S A B E O U Y) i biznes (C D J Z) ponieważ w tańszych mile w M&M się nie naliczają.

  8. #1048
    Awatar Pawel_EPWR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Skoro jestes w Australii to chyba jedynie w grę wchodzi przelot Air New Zealand. Czyjegoś lotu nie mozesz doliczyć ani nie stawić się do odprawy bo mile naliczają się po locie odbytym.

  9. #1049

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A na LOT.com nie dają już 500 mil za rezerwację?

    EDIT: Czy jeżeli ktoś dokona dla mnie rezerwacji na lot.com i nie poda nru mojej karty M&M, to czy później przy check-in naliczą mi te mile na kartę za tą rezerwację?


  10. #1050

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Jestem w delegacji i niestety nie ode mnie zależy dokąd i czym polecę... Generalnie tutaj tylko Qantas, a powrót do Europy dopiero w lutym
    P.S.: Oczywiście o statusowych. Bardzo mi na FQTL zależało, bo miałem niecny plan do końca roku (2011) nastukać 180.000 premiowych na przelot dookoła świata...
    P.S.2.: Jakbym tak kupił i się odprawił online?

  11. #1051
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Milek29a Zobacz posta
    P.S.2.: Jakbym tak kupił i się odprawił online?
    To byś kupił i odprawił się online - i tyle.

  12. #1052
    bbb
    bbb jest nieaktywny
    Awatar bbb

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Milek29a Zobacz posta
    Mam dość istotne pytanie.
    W tym roku dobiłem do 34 725 mil (brakuje 275 do FQT).
    I tu pytanie - jestem obecnie w Australii i nie mam jak dobić do 35k
    Qantas nie jest w Star Alliance niestety. Czy da się jakoś zdobyć brakujące mile w grudniu?
    Czy można sobie doliczyć do konta czyjś lot, albo wykupić jakiś krótki lot w PL i nie pojawić się?

    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
    W razie czego moje GG - 4553560
    Jeszcze nie wszystko stracone. Jest szansa, ze dostaniesz maila z propozycja zamiany mil premiowych na mile statusowe w proporcji 2:1. Takie maile byly rozsylane w zeszlym roku zarowno potencjalnym FTLom jak i SENom, i z tego, co sie orientuje w tym roku tez to mialo miejsce. Promocja jest oczywiscie targetowana, wiec pewnosci, ze taki mail dostaniesz niestety nie ma.

  13. #1053

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRS

    Domyślnie

    Thai i United maja loty wewnatrz Australii, tylko nie wiem czy uda Ci sie kupic bilet na ten odcinek?

    Pozdrawiam
    Tomek

  14. #1054

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Dzięki za wszelkie podpowiedzi. W sumie od 20-go grudnia mam w Perth wolne, więc mogę teoretycznie spróbować skoczyć jakąś linią Star Alliance na jakimś krótkim dystansie (oczywiście w rozsądnej cenie).
    @bbb: Kiedy takie maile są rozsyłane?

  15. #1055

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Milek29a Zobacz posta
    Dzięki za wszelkie podpowiedzi. W sumie od 20-go grudnia mam w Perth wolne, więc mogę teoretycznie spróbować skoczyć jakąś linią Star Alliance na jakimś krótkim dystansie (oczywiście w rozsądnej cenie).
    @bbb: Kiedy takie maile są rozsyłane?
    Maile o mozliwości zamiany mil premiowych na statusowe już w tym roku były (przynajmniej częściowo) rozsyłane w listopadzie. Być może, że kwalifikacja w systemie następuje po osiągnięciu pewnego pułapu brakujących mil , ale Tobie brakuje bardzo niewiele, więc raczej gdybyś miał dostać - to byś juz dostał.

  16. #1056
    bbb
    bbb jest nieaktywny
    Awatar bbb

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Milek29a Zobacz posta
    Dzięki za wszelkie podpowiedzi. W sumie od 20-go grudnia mam w Perth wolne, więc mogę teoretycznie spróbować skoczyć jakąś linią Star Alliance na jakimś krótkim dystansie (oczywiście w rozsądnej cenie).
    @bbb: Kiedy takie maile są rozsyłane?
    Ja bym na Twoim miejscu zadzwonil do warszawskiego biura Miles&More (jezeli masz taka mozliwosc) i sie zapytal. Mozesz np. zapytac czy taki mail byl na Twoja skrzynke wysylany i czy gdzies nie zaginal - pracownicy maja podglad, czy mail zostal wyslany, czy osoba sie do promocji zarejestrowala itp. Jezeli nie zostales wytypowany do tej promocji to warto zapytac czy bedzie druga fala maili (chociaz o ile dobrze pamietam, to jest promocja, ktora jest organizowana przez centrale w Niemczech i takich informacji moze byc po prostu brak). W kazdym razie polecam kontakt z biurem M&M w Warszawie. Zazwyczaj gdy mialem jakis problem trafialem na bardzo milych ludzi.

  17. #1057

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Z dzwonieniem się wstrzymam do poniedziałku. Przez to, że teraz jestem w Nowej Kaledonii mam wszystko utrudnione (różnica czasu +10h w stosunku do Europy).
    Wysłałem póki co maile do biur M&M w Locie i Lufcie, zobaczymy co odpiszą...

  18. #1058

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW/NRT

    Domyślnie

    Pewnie niektorzy z Was tak robia... chodzi o placenie za wszystko sluzbowe prywatna karta... Czy to moze zaciekawic np. Skarbowke ze mam obroty np. 20 tys. na karcie (tzn, zaplacilem za cos, a na drugi dzien zostala wykonana splata tego zadluzenia na karcie i tak praktycznie kazda transakcja ) ??? podalem np. 20 tys. bo 6-8tys. to raczej nie zwracaja uwagi...

  19. #1059
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jeśli dostajesz przelewy na pokrycie tych kosztów od pracodawcy i z tytułem ZWROT WYDATKÓW to nie widzę podstaw.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  20. #1060

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW/NRT

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Jeśli dostajesz przelewy na pokrycie tych kosztów od pracodawcy i z tytułem ZWROT WYDATKÓW to nie widzę podstaw.

    hmm, ok to jasne. To druga sprawa. Np. Sasiadka nie ma karty kredytowej, co m-c prosi mnie abym Jej kupowal bilety lotnicze czy cos tam (ciagle mowa o kwotach wyzszyc niz kilka zl.. i splaca mi kase bezposrednio na KK. Chodzi mi czy Skarbowce nie odbije i nie bedzie sie doszukiwac jakiegos zarobku na tego typu obrotach.

Strona 53 z 229 PierwszyPierwszy ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 23-06-2015, 00:51
  2. 25-02-2015, 09:42
  3. 15-11-2014, 02:01
  4. 06-10-2014, 00:18
  5. 20-03-2014, 17:13
  6. 24-02-2013, 02:33
  7. 25-01-2013, 14:52
  8. 16-01-2013, 18:50
  9. 25-12-2012, 11:46
  10. 10-11-2012, 15:58
  11. 27-09-2012, 22:10
  12. 23-09-2012, 23:33
  13. 13-09-2012, 10:58
  14. 12-09-2012, 22:39
  15. 10-09-2012, 12:45
  16. 03-09-2012, 13:23
  17. 15-08-2012, 15:47
  18. 03-06-2012, 03:53
  19. 01-06-2012, 19:44
  20. 04-02-2012, 22:50
  21. 15-12-2011, 01:51
  22. 04-12-2011, 05:02
  23. 26-09-2011, 13:25
  24. 24-09-2011, 11:36
  25. 23-09-2011, 21:49
  26. 23-09-2011, 21:46
  27. 23-09-2011, 09:51
  28. 22-09-2011, 16:04
  29. 31-12-2010, 13:54

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •