Gdyby nie mur na końcu wszystko by się skończyło zapewne bez ofiar...
Niestety są ofiary. Obecnie podają, że 28. Na pokładzie było 181 osób.
https://en.yna.co.kr/view/AEN2024122...ional/national
Jest wideo z lądowania (bez wysuniętego podwozia)
https://x.com/BNONews/status/1873174704720425440
Gdyby nie mur na końcu wszystko by się skończyło zapewne bez ofiar...
Samolot który uległ katastrofie to HL8088 w rejsie z Bangkoku, dwa dni temu na rejsie CJU-PKX lądował awaryjnie w ICN (7700).
Pas w Muan ma długość 2800m.
Na FR24 zapis urywa się przy podejściu do pasa 01, możliwe że robili low pass w związku z awarią podwozia, bo ostatecznie lądowali na kierunku 19.
Przed chwilą zobaczyłem artykuł, miałem już przygotowany post rozpoczynający temat.
Katastrofa wygląda fatalnie - samolot sunął po pasie bez podwozia z naprawdę dużą prędkością, uderzenie w mur spowodowało potężny wybuch oraz złamało i złożyło samolot jak scyzoryk.
Niestety jestem przekonany, że będzie zdecydowanie więcej ofiar niż podano na tą chwilę. Najwięcej ocalałych z pewnością będzie z sekcji ogonowej.
Cały artykuł w języku polskim (bazujący na źródle i nagraniu z pierwszego posta): https://www.onet.pl/informacje/onetw...dpp7h,79cfc278
05.11 CET 179 passengers and crew presumed dead, with two rescued
https://www.theguardian.com/world/li...t-live-updates
1 pasażer i 1 członek załogi zostali przewiezieni do szpitala. Siedzieli w tylnej części samolotu. Pozostałych uważa się za zmarłych.
Nie mogę się pogodzić z tym, że po przyziemieniu mogą być tak dramatyczne konsekwencje. Czy nie wymyślono jeszcze czegoś w rodzaju strefy awaryjnego zatrzymania (tak, jak są np. z piasku na długich zboczach dla ciężarówek, którym siądą hamulce)? To nie pierwsza taka katastrofa.
A za tą cholerną ścianą puste pole!!!! Jak można było to tak zostawić???
https://www.google.pl/maps/@34.97571...oASAFQAw%3D%3D
Tu lepszy widok:
https://www.google.pl/maps/@34.97721...oASAFQAw%3D%3D
A czy ktoś widzi wysunięte klapy? Tam musiało być grubiej niż tylko brak podwozia.
Mnie z kolei ciekawi jedna sprawa - dlaczego nie wysunęli podwozia grawitacyjnie?
Prędkość duża, brak wysuniętych klap i nie widać pracy na usterzeniu poziomym świadczącym o próbie poderwania do kolejnego podejścia z przeciwnego kierunku...
CNN podaje, że nadali mayday tuż po ostrzeżeniu wieży o ptakach w pobliżu. Nakazali im zmienić kierunek. Świadkowie podają widoczne płomienie w silniku. Ocalały członek załogi potwierdza uderzenie. Są informacje o awaryjnym lądowaniu dzień wcześniej - faktycznie w locie do Chin nadali 7700 i awaryjnie lądowali ale z tego co jest opisywane był to medical z powodu utraty przytomności przez pasażera.
Jeśli faktycznie mieli problem z jednym silnikiem to odwrócenie ciągu niewiele dało - widać na filmie, że prawie zupełnie nie wtracają szybkości.
Tyle na szybko można znaleźć w przekazach. Co do powiązania uderzenia ptaka z brakiem podwozia nie wypowiem się - nie znam się. Jak mogłoby to wyglądać żeby aż taki skutek wywołać?
Tu widok na chwilę przed lądowaniem
https://x.com/upuknews1/status/1873218180262637880?s=49
Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
http://www.flightradar24.com/
Wg FR24 nie było żadnego GA. Oby się nie okazało, że załoga zaaferowana utratą silnika za wszelką cenę chciała posadzić maszynę od razu i zapomniała o paru szczegółach przed lądowaniem (patrząc na wideo podlinkowane przez @trabin wydaje mi się, że na tej wysokości koła powinny być już w dole)...
Lądowali bez podwozia i klap, a z filmiku ze stacji benzynowej ( ulokowanej na wysokości progu 01) wynika, że w takiej konfiguracji przyziemili w połowie, jeśli nie za połową pasa. Z całym szacunkiem, ale wygląda, że piloci grubo dołożyli się do tej tragedii.
Zobaczymy, co wykaże dochodzenie.
Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/
Zakładki