VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 1 z 35 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 685
Like Tree1146Likes

Wątek: 2024.12.29 B738 Jeju Air wypadł z pasa w Korei płd.

  1. #1
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie 2024.12.29 B738 Jeju Air wypadł z pasa w Korei płd.


    Polecamy

    Niestety są ofiary. Obecnie podają, że 28. Na pokładzie było 181 osób.
    https://en.yna.co.kr/view/AEN2024122...ional/national

    Jest wideo z lądowania (bez wysuniętego podwozia)
    https://x.com/BNONews/status/1873174704720425440
    wojtiix likes this.

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Gdyby nie mur na końcu wszystko by się skończyło zapewne bez ofiar...
    wladek and grindavik like this.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Samolot który uległ katastrofie to HL8088 w rejsie z Bangkoku, dwa dni temu na rejsie CJU-PKX lądował awaryjnie w ICN (7700).

    Pas w Muan ma długość 2800m.

    Na FR24 zapis urywa się przy podejściu do pasa 01, możliwe że robili low pass w związku z awarią podwozia, bo ostatecznie lądowali na kierunku 19.
    Mike28 and murdoc like this.

  4. #4
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Póki co 3 ocalałych, potwierdzone 47 ofiar i 131 osoby uznane za zaginione.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2020

    Domyślnie

    Przed chwilą zobaczyłem artykuł, miałem już przygotowany post rozpoczynający temat.

    Katastrofa wygląda fatalnie - samolot sunął po pasie bez podwozia z naprawdę dużą prędkością, uderzenie w mur spowodowało potężny wybuch oraz złamało i złożyło samolot jak scyzoryk.

    Niestety jestem przekonany, że będzie zdecydowanie więcej ofiar niż podano na tą chwilę. Najwięcej ocalałych z pewnością będzie z sekcji ogonowej.

    Cały artykuł w języku polskim (bazujący na źródle i nagraniu z pierwszego posta): https://www.onet.pl/informacje/onetw...dpp7h,79cfc278

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    05.11 CET 179 passengers and crew presumed dead, with two rescued
    https://www.theguardian.com/world/li...t-live-updates
    1 pasażer i 1 członek załogi zostali przewiezieni do szpitala. Siedzieli w tylnej części samolotu. Pozostałych uważa się za zmarłych.

  7. #7
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Nie mogę się pogodzić z tym, że po przyziemieniu mogą być tak dramatyczne konsekwencje. Czy nie wymyślono jeszcze czegoś w rodzaju strefy awaryjnego zatrzymania (tak, jak są np. z piasku na długich zboczach dla ciężarówek, którym siądą hamulce)? To nie pierwsza taka katastrofa.
    Gabor likes this.

  8. #8
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    A za tą cholerną ścianą puste pole!!!! Jak można było to tak zostawić???

    https://www.google.pl/maps/@34.97571...oASAFQAw%3D%3D
    kaspric, scomin, MalyEPWA and 3 others like this.

  9. #9
    Awatar skopcon

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Hangar

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabor Zobacz posta
    A za tą cholerną ścianą puste pole!!!! Jak można było to tak zostawić???

    https://www.google.pl/maps/@34.97571...oASAFQAw%3D%3D
    Tylko ze on nie rozbił się o ściane/płot tylko nasyp ziemii na której były zamontowane urządzenia instalacji ILS
    wojtiix, murdoc, Marek. and 1 others like this.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skopcon Zobacz posta
    Tylko ze on nie rozbił się o ściane/płot tylko nasyp ziemii na której były zamontowane urządzenia instalacji ILS
    Nawet jeśli to gdyby była trochę mniejsza prędkość to by po prostu na ten nasyp wjechali. Pytanie dlaczego nie zatrzymali się przed końcem pasa. Wrona na EPWA zatrzymał się dosyć szybko.
    grindavik likes this.

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Zastanawiam się, czy pas został przygotowany na lądowanie bez podwozia i czy czasem przyziemienie nie nastąpiło po prostu za późno, np. w połowie pasa… To Korea, tamtejsze normy społeczne mogły zrobić (ponownie, niestety) swoje i pilot nie podołał…

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skopcon Zobacz posta
    Tylko ze on nie rozbił się o ściane/płot tylko nasyp ziemii na której były zamontowane urządzenia instalacji ILS
    Tu lepszy widok:
    https://www.google.pl/maps/@34.97721...oASAFQAw%3D%3D
    scomin likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    A czy ktoś widzi wysunięte klapy? Tam musiało być grubiej niż tylko brak podwozia.
    Adik_s, murdoc and mdry like this.

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2015
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Mnie z kolei ciekawi jedna sprawa - dlaczego nie wysunęli podwozia grawitacyjnie?

  15. #15

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Prędkość duża, brak wysuniętych klap i nie widać pracy na usterzeniu poziomym świadczącym o próbie poderwania do kolejnego podejścia z przeciwnego kierunku...

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Nie mogę się pogodzić z tym, że po przyziemieniu mogą być tak dramatyczne konsekwencje. Czy nie wymyślono jeszcze czegoś w rodzaju strefy awaryjnego zatrzymania (tak, jak są np. z piasku na długich zboczach dla ciężarówek, którym siądą hamulce)? To nie pierwsza taka katastrofa.
    Istnieje coś takiego, nazywa się EMAS (engineered materials arresting system), ale nie jest stosowany na wszystkich lotniskach. Z tego co pamiętam zainstalowali ten system na Chicago Midway po incydencie Southwest 1248.
    kaspric, frik and murdoc like this.

  17. #17
    Awatar Grzegorz Rębacz

    Dołączył
    Aug 2018
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    CNN podaje, że nadali mayday tuż po ostrzeżeniu wieży o ptakach w pobliżu. Nakazali im zmienić kierunek. Świadkowie podają widoczne płomienie w silniku. Ocalały członek załogi potwierdza uderzenie. Są informacje o awaryjnym lądowaniu dzień wcześniej - faktycznie w locie do Chin nadali 7700 i awaryjnie lądowali ale z tego co jest opisywane był to medical z powodu utraty przytomności przez pasażera.
    Jeśli faktycznie mieli problem z jednym silnikiem to odwrócenie ciągu niewiele dało - widać na filmie, że prawie zupełnie nie wtracają szybkości.
    Tyle na szybko można znaleźć w przekazach. Co do powiązania uderzenia ptaka z brakiem podwozia nie wypowiem się - nie znam się. Jak mogłoby to wyglądać żeby aż taki skutek wywołać?
    murdoc likes this.

  18. #18
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzegorz Rębacz Zobacz posta
    CNN podaje, że nadali mayday tuż po ostrzeżeniu wieży o ptakach w pobliżu. Nakazali im zmienić kierunek. Świadkowie podają widoczne płomienie w silniku. Ocalały członek załogi potwierdza uderzenie. Są informacje o awaryjnym lądowaniu dzień wcześniej - faktycznie w locie do Chin nadali 7700 i awaryjnie lądowali ale z tego co jest opisywane był to medical z powodu utraty przytomności przez pasażera.
    Jeśli faktycznie mieli problem z jednym silnikiem to odwrócenie ciągu niewiele dało - widać na filmie, że prawie zupełnie nie wtracają szybkości.
    Tyle na szybko można znaleźć w przekazach. Co do powiązania uderzenia ptaka z brakiem podwozia nie wypowiem się - nie znam się. Jak mogłoby to wyglądać żeby aż taki skutek wywołać?
    Tu widok na chwilę przed lądowaniem

    https://x.com/upuknews1/status/1873218180262637880?s=49
    wojtiix, Not Real, murdoc and 3 others like this.
    Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
    Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
    http://www.flightradar24.com/

  19. #19
    Awatar murdoc

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry

    Domyślnie

    Wg FR24 nie było żadnego GA. Oby się nie okazało, że załoga zaaferowana utratą silnika za wszelką cenę chciała posadzić maszynę od razu i zapomniała o paru szczegółach przed lądowaniem (patrząc na wideo podlinkowane przez @trabin wydaje mi się, że na tej wysokości koła powinny być już w dole)...

  20. #20
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Lądowali bez podwozia i klap, a z filmiku ze stacji benzynowej ( ulokowanej na wysokości progu 01) wynika, że w takiej konfiguracji przyziemili w połowie, jeśli nie za połową pasa. Z całym szacunkiem, ale wygląda, że piloci grubo dołożyli się do tej tragedii.
    Zobaczymy, co wykaże dochodzenie.
    Adik_s, murdoc, FighterMan and 8 others like this.
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/

Strona 1 z 35 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •