VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 23 z 50 PierwszyPierwszy ... 13 21 22 23 24 25 33 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 441 do 460 z 987
Like Tree2564Likes

Wątek: 2025.06.12 Air India AI171 B787 rozbija sie po starcie z Ahmedabad

  1. #441

    Dołączył
    Dec 2024

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez n3l15 Zobacz posta
    cóż. Kultury trochę Ci brak.
    ale kolejni piloci potwierdzaja Twoja teze:
    Docinek o kulturze komentować nie ma sensu natomiast, co do drugiej części ciężko przejść obojętnie.
    Bezpośrednio odnosisz się do mojej wypowiedzi (będącej wyjaśnieniem dla innego użytkownika pytającego o dane zjawisko), w której stwierdzam (co nawet sam cytujesz):
    Cytat Zamieszczone przez Capella Zobacz posta
    Sama kawitacja w omawianym przypadku z pewnoscia nie byla problemem.
    ... po czym umieszczasz tu filmik jakiegos szukającego sensacji goscia z jutuba (mówiącego dokładnie coś przeciwnego) i piszesz, że to moja teza. Srlsy?

    To, że pół tego wątku jest zawalona dziwnyni teoriami czy jakimiś horrendalnyni analizami AI to wiadomo, ale nie oznacza, że każdy kto tu pisze bawi się w śledczego.
    Niniejszym proszę na przyszłość nie czytać wybiórczo, a jeśli ta prośba to zbyt to wiele to chociaż powstrzymać się od przypisywania komuś fałszywych stwierdzeń.

    A na problem tego typu teorii jak te w filmie polecam spojrzeć w szerszej perspektywie, np. poprzez sekcję komentarzy.
    msc3, Kazor, boeing787 and 1 others like this.
     

  2. #442
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Według AVHerald:
    On Jun 17th 2025 an official, a former Air India Captain trained by the Captain of the accident flight, stated, that the CVR has been successfully read out, the voices on the CVR are very clear. It is becoming gradually clear from the newly emerging evidence that there was probably zero negligence in the cockpit, the crew did not give up until the very last moment. The probability of a technical cause is high. A preliminary report by India's AAIB can be expected in a few days.
    Odczytali CVR, czyli jest duża szansa na to, że dane są kompletne.
    A są tam spece od Boeinga w śledztwie? To raczej rutyna, tymczasem tutaj nic o tym nie słyszałem (poza tym, że mają się pojawić śledczy z NTSB i AAIB)
    Coś chyba nie mają zaufania [;
     

  3. #443
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    A są tam spece od Boeinga w śledztwie? To raczej rutyna, tymczasem tutaj nic o tym nie słyszałem (poza tym, że mają się pojawić śledczy z NTSB i AAIB)
    Coś chyba nie mają zaufania [;
    za pprune:

    This confidence that the EAFR has already been read is misplaced. It’s a specialist piece of equipment and probably can’t even be downloaded in India. It’s most likely on its way to the NTSB, the BEA or the AAIB (UK) for analysis which will be done under strict conditions (for obvious reasons).
    Więc pogłoski jakoby cokolwiek odczytano z EAFR są mocno przesadzone, cytując klasyka
    RedLite likes this.
    --
    Leszek A. Szczepanowski

     

  4. #444
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Więc pogłoski jakoby cokolwiek odczytano z EAFR są mocno przesadzone
    Takie miałem przeczucie.
    Jakiś anonimowy "kapitan"; i od razu orzeka, że piloci wszystko tip-top.
    Nie jest to niemożliwe, natomiast dość wątpliwe.
    twinsen likes this.
     

  5. #445
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    A są tam spece od Boeinga w śledztwie? To raczej rutyna, tymczasem tutaj nic o tym nie słyszałem (poza tym, że mają się pojawić śledczy z NTSB i AAIB)
    AVHerald twierdzi, że ludzie z Boeinga są na miejscu tak jak ludzie z NTSB i brytyjskiego AAIB.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.
     

  6. #446

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W tej katastrofie jest wszystko na tacy (włącznie z zarejestrowanym całym lotem- ewenement wśród katastrof ) , wszystkie części włącznie z silnikami są dostępne, jest pełna zachowana komunikacja a nic nie zostanie ustalone. Nie ma obecnie nawet przekonywujących teorii.
     

  7. #447
    Awatar cra3y

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPZP

    Domyślnie

    Litości... dopiero ekipa badająca wypadek przybyła na miejsce.
    To nie CSI, ze po kilku chwilach masz rozwiązanie.
    Pozdrawiam
    K.Gajda
     

  8. #448

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ale ja napisałem, że "wszystko jest na tacy"
     

  9. #449
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    W tej katastrofie jest wszystko na tacy (włącznie z zarejestrowanym całym lotem- ewenement wśród katastrof ) , wszystkie części włącznie z silnikami są dostępne, jest pełna zachowana komunikacja a nic nie zostanie ustalone. Nie ma obecnie nawet przekonywujących teorii.
    Następny ananas :/
    Może poczekaj, chociaż, aż odczytają skrzynki? Może coś cię jednak przekona.
    To, co piszesz, to śmieszność.
    twinsen, Marek., T0pek and 6 others like this.
     

  10. #450
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Następny ananas :/
    Może poczekaj, chociaż, aż odczytają skrzynki? Może coś cię jednak przekona.
    To, co piszesz, to śmieszność.
    Nazwałbym to bardziej obrazowo, ale bardzo sobie cenię swoje konto ;-)
    martineho, T0pek, jacek.l and 7 others like this.
    --
    Leszek A. Szczepanowski

     

  11. #451

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    co odczytano z drugiej skrzynki ? są jakieś informacje co piloci mówili ?
     

  12. #452
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Nazwałbym to bardziej obrazowo, ale bardzo sobie cenię swoje konto ;-)
    tak jak pewien działacz do Jarosława?
    T0pek and twinsen like this.
    Pitterek
     

  13. #453
    Awatar Piniasty

    Dołączył
    Jun 2025
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    To jest samolot Ataar India 藍
    Tak dokładnie, muszę przyznać się do błędu. Dałem się zakręcić jak sprężyna. W ferworze przeglądania różnych artykułów nie zwróciłem uwagi, ze to zupełnie inny lot był i inna katastrofa za co przepraszam bardzo, nie chciałem siać zamętu. Po prostu pomyłka moja (aż wstyd )
    Poproszę moda o usunięcie tego posta ze zdjęciem bo nic nie wnosi. Zdjęcie już usunąłem.

    Zmieniam także zdanie co do uratowanego cudownie gościa - wczoraj był u mnie kolega pilot i trochę o tym rozmawialiśmy, oglądaliśmy zdjęcia i rzekomy film na którym koleś wychodzi z niczego praktycznie i biorąc pod uwagę zniszczenia oraz domniemana ilość paliwa która mogła być w samolocie nie jest możliwe, żeby ktoś taki wybuch przeżył. On musiał albo tam być blisko ale nie leciał, albo ktoś inny leciał na jego papiery np. brat, którego potem tak usilnie szukał. Poczekamy zobaczymy.

    Nie jestem trollem ani nie mam nic wspólnego z zabawami AI. Czytam forum od lat kiedy było jeszcze pod innym adresem, ale nigdy się nie rejestrowałem aż do teraz. I to tyle gwoli wyjaśnienia, bo się głupio poczułem.

    Pytanie w temacie: czy gdzieś można w ogóle śledzić postęp prac komisji śledczej czy musimy tylko czekać na raport końcowy?
    aleks70 and Shrek like this.
     

  14. #454

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Aarhus

    Domyślnie

    "On Jun 17th 2025 an official, a former Air India Captain trained by the Captain of the accident flight, stated, that the CVR has been successfully read out, the voices on the CVR are very clear. It is becoming gradually clear from the newly emerging evidence that there was probably zero negligence in the cockpit, the crew did not give up until the very last moment. The probability of a technical cause is high. A preliminary report by India's AAIB can be expected in a few days."
    grindavik and trzypion like this.
     

  15. #455

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piniasty Zobacz posta
    ....oglądaliśmy zdjęcia i rzekomy film na którym koleś wychodzi z niczego praktycznie i biorąc pod uwagę zniszczenia oraz domniemana ilość paliwa która mogła być w samolocie nie jest możliwe, żeby ktoś taki wybuch przeżył....
    Są na tym świecie rzeczy które "nie śniły się fizjologom" - przeżycie upadku z 10 kilometrów też wydaje się nie możliwe, a jednak w 1972 serbska stewardesa taki upadek przeżyła...
    dr_aus, frik, scomin and 3 others like this.
     

  16. #456

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Capella Zobacz posta
    Sama kawitacja przy dzialających pompach nie jest problemem, wytwarzają one cisnienie ktore przepycha paliwo. Trochę tak jakbys odpalal cieply wtryskowy silnik tlokowy w cessnie 206 - przewody tuz nad goracym blokiem silnika, palące slonce, nagrzana maska i korek parowy jak znalazl.
    Korek parowy to ciekawa teza, ale sądzę, że sama w sobie mało realna zważywszy na temperaturę wrzenia nafty lotniczej, a nawet najlżejszej jej frakcji. Za to ciągle nie odnalazłem, ani nikt nie podzielił się wiedzą, jak jest fizycznie realizowane odpowietrzenie zbiorników / napowietrzenie azotem, a konkretnie - czy może dojść w zbiornikach do wzrostu ciśnienia powietrza / par - jeżeli tak, to gwałtowne uwolnienie takiego nadmiaru ciśnienia jak najbardziej korek parowy może wytworzyć w połączeniu ze wzrostem temperatury paliwa.
    Ja raczej stawiałbym na efekty inercyjno-grawitacyjne w odniesieniu do paliwa w sytuacji stromego wznoszenia i przyspieszenia w połączeniu z niedziałającymi pompami - to też może wytworzyć korek parowy / powietrzny, szcególnie jak przewód paliwowy jest prowadzony nie cały czas do góry na odcinku silnik - zbiornik, tylko do góry i do dołu. Grawitacyjnie nie da się pokonać takiego korka - gdyby wystąpił.

    Cytat Zamieszczone przez K3DK Zobacz posta
    "On Jun 17th 2025 an official, a former Air India Captain trained by the Captain of the accident flight, stated, that the CVR has been successfully read out, the voices on the CVR are very clear. It is becoming gradually clear from the newly emerging evidence that there was probably zero negligence in the cockpit, the crew did not give up until the very last moment. The probability of a technical cause is high. A preliminary report by India's AAIB can be expected in a few days."
    Na ten temat odbyła się wymiana myśli parę postów powyżej "pyskówki"
    W skrócie poddano wątpliwość. że odczyt CVR był możliwy w Indiach. Inne źródła podają, że jednak odczyt był możliwy, więc nic to nowego nie wnosi...
     

  17. #457

    Dołączył
    Jun 2023
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez K3DK Zobacz posta
    Nie, nie zamierzałem rozwiązać przyczyn katastrofy za pomocą AI, tylko wrzuciłem to jako ciekawostkę i zbiór zagregowanych informacji.
    Dla mnie te materiały, które wrzuciłeś to dośc sprawnie złożona kompilacja treści dostępnych w internecie złożona przez "AI" (chociaż to nie jest AI sensu stricto) w taki sposób że dośc przyjemnie się czyta i profesjonalnie wygląda na pierwszy rzut oka, ale po uważanym wniknięciu w szczególy widać, że to tylko odtwórcza kompilacja dostępnych materiałów. W takich tematach, jak ten, jest w zasadzie szkodliwa, ponieważ wygląda na tyle dobrze, że wiele osób przyjmie to bez zastrzeżeń. To samo dotyczy innych specjalistycznych materii jak medycyna, prawo itd.

    W tym sensie popieram wniosek, aby dla takie rzeczy trzymać w wydzielonym miejscu z wyraźnym ostrzeżeniem "made by AI".
     

  18. #458
    Awatar Piniasty

    Dołączył
    Jun 2025
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Właśnie natrafiłem na taki news:
    https://vt.co/news/world/object-that...sitting-in-11a

    Co musi się stać, żeby drzwi awaryjne same odpadły?
     

  19. #459

    Dołączył
    Dec 2024

    Domyślnie

    @angin, schemat jest podobny dla większości samolotów, natomiast szczegółowa wiedza nt. konkretnego systemu jest nikomu, poza technikami, nie potrzebna stąd pewnie cięzko coś znaleźć. Ogólna zasada czy to dla 737, 747, 777 czy 787 jest taka, że zbiorniki połączone są ze sobą przewodem odpowietrzającym, który po lewej i prawej stronie kończy się ujściem do zbiornika wyrównawczego o niewielkiej pojemności w końcówce każdego skrzydła (surge tank), a który to ma z kolei bezpośrednie połączenie z chwytami powietrza (wspomniane wcześniej, charakterystyczne w kształcie profile NACA). W tych zbiornikach gromadzi sie m.in. nadmiar paliwa jeśli ktoś przeleje przy tankowaniu i tamtędy też wydostaje sie ono na zewnątrz. System uzupełnia system zaworów m.in. pływakowych, które w niektórych położeniach paliwa w zbiorniku blokują linie odpowietrzające nie pozwalając na ucieczke paliwa, zawory zwrotne i co ważne w kontekście tego co piszesz zawory upustowe. Chwyt naca mają tzw. flame arrestors, które, nie wnikając w szczegóły techniczne ich budowy, mają za zadanie chronić zbiorniki przed zapłonem paliwa z zewnętrznego źródła ognia. Jeżeli doszloby do ich zatkania, czy jakichkolwiek rosnących ponad normę różnić ciśnień zadziała pressure relief valve wlasnie.
    To jak, czy i ile powietrza tłoczy NGS to w tym świetle nie ma znaczenia.

    A tak poza tym, nie bardzo wiem jaki to ma związek z tematem
     

  20. #460
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Piniasty Zobacz posta
    nie zwróciłem uwagi, ze to zupełnie inny lot był i inna katastrofa
    Taaaa... samolot Ataar India lecący do Tiutiurlistanu. Na ratunek z Krakowa wyruszyła ekspedycja pod dowództwem Smoka Wawelskiego. :-)
    Chłopie!
    To nie był ani zupełnie inny lot, ani inna katastrofa, tylko obrazek pochodzący z generatywnej SI, która sobie nie poradziła z napisem.
    msc3, Witold212, mathew and 11 others like this.
     

Strona 23 z 50 PierwszyPierwszy ... 13 21 22 23 24 25 33 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •