VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 85 z 119 PierwszyPierwszy ... 35 75 83 84 85 86 87 95 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,681 do 1,700 z 2376
Like Tree190Likes

Wątek: 2010.04.10 TU-154 - Samolot Prezydenta RP rozbił sie pod Smoleńskiem

  1. #1681

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Behemot ma rację odnośnie opinii zawartych w wywiadzie, szczególnie że poruszona jest wyraźnie kwestia tego co się działo w kabinie w ostatnich chwilach prezydenckiego 101, która przypominała bardziej salon towarzyski niż miejsce pracy załogi samolotu. MON faktycznie powinien wyciągnąć sensowne wnioski( nie tak jak w przypadku CASY) z tej katastrofy.

    Pozdrawiam
    Matti
     

  2. #1682

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wiatrakowiec Zobacz posta
    Bardzo dobry i wyważony tekst:
    Wszystko dobrze dopoki nie zostal poproszony o komentarz na temat konwersacji miedzy kapitanem Jaka i tego Tupolewa. Jego komentarz:

    Bardzo źle. Tu powinna być zdecydowana komenda, by nie lądować.

    Przeciez to nie ma sensu chyba ze ten kapitan Jaka mial jakies wojskowe zwierzchnictwo nad dowodca Tu-154. Jesli nie bylo tego typu uzaleznienia to slowo "komenda" jest bez sensu. Czy ja czekam na "komende" kogokolwiek (innego kolegi pilota, kontrolere, itp.) jak mam ladowac Cessna?. Cokolwiek kapitan Jaka by nie powiedzial (jest po prostu genialnie ladujcie, jest p..da,itp.) od tego dowodca Tu-154 byl placony aby posluzyc sie wlasnym mozgowiem. Ciagle pokutuje w tych rozmowach z osobami zwiazanymi z tym pulkiem ze gdzies ktos czekal na jakas "komende".
     

  3. #1683

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Moze jednak najpierw warto przeczytac przed wydawaniem ideologicznych ocen? Jego kariera lotnicza nie skonczyla sie w roku 90, a opinie sa duzo sensowniejsze niz wielu ekspertow "na czasie". Chyba ze masz na mysli to, ze nie zdaje sobie sprawy, jak nisko pulk upadl.
    Chodziło mi o to, iż odnosi się w wywiadzie do własnych przeżyć związanych z "naciskami przełożonych", które mógł przeżyć ale tylko do 1990 r., bo po tej dacie odszedł z PLT do LOT itd. Dla mnie jedyną formą weryfikacji tej wypowiedzi byłoby jej skonfrontowanie z pilotem który miał możliwość służenia zarówno w latach 90-tych jak i obecnie. W mojej ocenie takie wypowiedzi nie powinny być formułowane w tak trudnym czasie także dla PLT i samych pilotów zarówno cywilnych jak i wojskowych.

    P.S.
    Nie jestem pilotem - dla jasności. Jeśli miałbym porównać ten wywiad do mojej branży. To tak jakby, problem związany z danym zagadnieniem prawnym rozwiązywać w oparciu o wiedzę z lat 90-tych, wiele się zmieniło do dzisiaj, i nie da się powiedzieć, że na lepsze czy na gorsze, bez lektury aktualnego ustawodawstwa.
     

  4. #1684
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    N077GL, czepiasz sie slowek. Moim zdaniem jego komentarz jest jak najbardziej sluszny - pokazuje sposob myslenia w pulku. Ze nie tylko wg kapitana Tu-154 mozna bylo sprobowac podejscia w tych warunkach, ale i wg innej zalogi "jak najbardziej mozna probowac przy 200m gdy wymaga sie 1000 czy 1500". A wiec pokazuje filozofie latania, ktora wpoilo im szkolenie. Roznica jest taka, ze gdyby rozmawialo dwoch pilotow LOTu, to ten z ziemi przekazalby "nie ma najmniejszego sensu zebys zaczynal" - i o to chodzi w tym fragmencie, a nie o kwestie podleglosci i niefartowne slowo komenda.

    Macherstudio - w tym wypadku akurat da sie stwierdzic czy na lepsze, czy gorsze. O tym co sie dzieje teraz w pulku wiemy dosc sporo. Poza tym wiekszosc wywiadu dotyczy innych kwestii.
     

  5. #1685

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie Komunikat rosyjskiej komisji z 17 czerwca 2010 roku

    17 czerwca 2010

    Информация о ходе работ Технической комиссии Межгосударственного авиационного комитета по расследованию катастрофы самолета Ту-154М № 101 Республики Польша в районе аэродрома Смоленск «Северный»
    Informacja o postępie prac Komisji Technicznej Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego w sprawie katastrofy samolotu Tu-154M nr 101 Prezydenta Polski w okolicy lotnicka Smoleńsk "Północny"

    В Технической комиссии МАК совместно с польскими специалистами продолжаются исследования фонограмм записи переговоров в кабине экипажа с целью уточнения фразеологии и идентификации голосов.
    Komisja Techniczna MKL, razem z polskimi specjalistami, prowadzi nadal badania dźwiękowych zapisów rozmów w kabinie załogi, w celu precyzyjniejszego ustalenia wypowiedzi oraz identyfikacji głosów.

    Закончила свою работу Группа анализа эксплуатации воздушного судна. Установлено, что наработка планера с начала эксплуатации составила 5143 часа, 3899 посадок, после последнего ремонта – 139 часов, 76 посадок.
    Zakończyła pracę grupa analizy eksploatacji statku powietrznego. Ustalono, że nalot płatowca od początku eksloatacji wynosił 5143 godzin i odbyło się 3899 lądowań, a od czasu ostatniego remontu: 129 godzin i 76 lądowań.

    Последний капитальный ремонт был выполнен в период с 02.06.2009 по 23.12.2009 на ОАО "Авиакор - авиационный завод" г. Самара. Предприятие имеет сертификат соответствия № 2021090164, выданный Федеральным агентством воздушного транспорта от 16.04.2009, со сроком действия до 16.04.2011. Сертификат удостоверяет соответствие предприятия требованиям воздушного законодательства Российской Федерации и дает право производить техническое обслуживание самолетов типа Ту-154.
    Ostatni remont kapitalny był przeprowadzony w okresie od 2 czerwca 2009 roku do 23 grudnia 2009 roku przez "Awiakor - Zakład Lotniczy" SA w Samarze. Przedsiębiorstwo ma certyfikat zgodności nr 2021090164, wydany przez Federalną Agencję Transportu Lotniczego 16 kwietnia 2009 roku, ważny do 16 kwietnia 2011 roku. Certyfikat daje świadectwo, że przedsiębiorstwo jest spełnia wymagania prawa lotniczego Federacji Rsyjskiej, i daje mu prawo prowadzić obsługę techniczną samolotów typu Tu-154.

    В сроки проведения ремонта самолета выполнены очередные ремонты двигателей и вспомогательной силовой установки (ВСУ) на ОАО "НПО "Сатурн" и ООО "АвиаЦентр-411" соответственно.
    W trakcie remontu przeprowadzono remonty silników i pomocniczej jednostki napędowej, przez firmy NPO "Saturn" SA i "AwiaCentr-411" sp. z o.o. odpowiednio.

    В результате работы группы установлено, что самолет эксплуатировался в пределах установленных ресурсов и сроков службы в соответствии с действующей эксплуатационно-технической документацией самолета.
    W rezultacie pracy grupy stwierdzono, że samolot był eksploatowany w zakresie ustalonych resursów i zakresów służby zgodnie z dokumentacją eksploatacyjno-techniczną.

    Анализ формуляров самолета, двигателей и ВСУ показал, что замечаний по работе и техническому состоянию в процессе эксплуатации в период между последним ремонтом и авиационным происшествием не было.
    Analiza dokumentów samolotu, silników i pomocniczej jednostki napędowej wykazała, że nie było uwag do ich pracy i stanu technicznego w trakcie eksplotacji w okresie między ostatnim remontem a wypadkiem.

    Все работы выполняются в тесном взаимодействии с польской стороной.
    Wszystkie prace wykonywano w ścisłej współpracy z polską stroną.

    Wspomniane w komunikacie firmy:

    ОАО «Авиакор – авиационный завод»
    443052, Россия, г. Самара, ул. Земеца, 32
    www.aviacor.ru

    ООО "АВИАЦЕНТР-411"
    Общество с ограниченной ответственностью
    357202, СТАВРОПОЛЬСКИЙ КРАЙ, Г МИНЕРАЛЬНЫЕ ВОДЫ, УЛ КНЫШЕВСКОГО, Д 69

    ОАО "НПО "Сатурн"
    152903, Россия, Ярославская область
    г. Рыбинск, пр. Ленина, 163
    http://www.npo-saturn.ru
     

  6. #1686
    Awatar papacharlie

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Ciekawe spostrzeżenia z prac komisji

    Raport będzie też wskazywał wszelkie możliwe obszary, które trzeba zmienić, poprawić: w sferze przepisów, procedur, dalszego funkcjonowania 36. Pułku Specjalnego

    Zagadki na żółtych karteczkach
     

  7. #1687
    Awatar madness

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Wywiad z Remigiuszem Musiem, technikiem pokładowym Jaka 40,

    "Dostaliśmy zgodę na 50 metrów. TU-154 i Ił też" - Najnowsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 05.07.2010

    "- A słyszał Pan jeszcze komunikat wieży tuż po trzecim zakręcie TU-154: „Polski 101, i od 100 metrów być gotowym do odejścia na drugi krąg”?
    - Tak, ale ja słyszałem „50”. Tak mówiłem kolegom tuż po katastrofie i nadal tak twierdzę.
    [...]
    czy nasze słowa są bardziej wiarygodne, czy stenogram?"
     

  8. #1688
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Najbardziej wiarygodne byłoby, gdyby pomyśleli i wyjęli swoje taśmy CVRa - do nich Rosjanie nie mogliby się przyczepić, a my mielibyśmy twardy dowód w ręku...
    Niestety tak się nie stało...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
     

  9. #1689

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    A to taśmy z CVR-a da się tak poprostu wyjąć? ;> Litości!
     

  10. #1690

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Zresztą to jest do sprawdzenia, bo na naszym (JAK-a) magnetofonie, który miałem okazję raz później przesłuchać w obecności żandarmów, nagrana jest cała korespondencja Iła z wieżą. Po tym jak Rosjanie odeszli na inne lotnisko magnetofon, tak jak wiele innych odbiorników, wyłączyliśmy. Byliśmy tam bez akumulatorów a nie wiedzieliśmy, czy dojedzie zasilanie lotniskowe. Później włączyliśmy już tylko naszą radiostację, bez magnetofonu. Szkoda.
    O jakim magnetofonie mowa?
     

  11. #1691
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stabby Zobacz posta
    A to taśmy z CVR-a da się tak poprostu wyjąć? ;> Litości!
    Skrót myślowy.

    Skoro rozmawiali i słyszeli, znaczy zasilanie było włączone. Jeśli było włączone, to CVR pracował.
    Przypuszczam, że można było zatrzymać nagrywanie (np. wyłączyć bezpiecznik od CVRa) tak, żeby mieć materiał dowodowy.

    CVRy i FDRy z pewnością nie są urządzeniami, które do momentu katastrofy są niedostępne. Przecież na nich też trzeba dokonywać przeglądów, serwisu itp...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
     

  12. #1692

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Przypuszczam, że można było zatrzymać nagrywanie (np. wyłączyć bezpiecznik od CVRa) tak, żeby mieć materiał dowodowy.
    Kolejne złamanie procedur?

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    CVRy i FDRy z pewnością nie są urządzeniami, które do momentu katastrofy są niedostępne. Przecież na nich też trzeba dokonywać przeglądów, serwisu itp...
    W sumie to ciekawe jak to jest zgodnie z prawem lotniczym, innymi przepisami. Może ktoś kto się zna odpowie? (No ale to musiałby chyba być pracownik KBWL, nie wiem, czy mamy takiego na forum). Ponieważ podejrzewam, że demontaż/odczyt rejestratorów oznacza "uziemienie" statku powietrznego to:
    - na czyj wniosek taka czynność może być wykonana (ogarnięty prokurator?, komisja badania wypadków?),
    - czy znamy z historii taką praktykę?
     

  13. #1693
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja myślę, że cały ten wywiad to flara przed publikacją bardzo istotnego fragmentu rozmowy przez telefon satelitarny. Jak wiecie - oczywiście chodzi mi o tych z którymi tworzymy to forum od lat, a nie koniecznie o wszystkich zarejestrowanych po Apr 10 (choć wśród tych miło mi witać wielu rozsądnych ludzi) - jestem ostatnim, któryby rozsiewał plotki. ALe jeśli to co widziałem (niestety nie słyszałem) jest pradziwe, to niedługo o tym usłyszymy. Przepraszam za tę enigmę, ale jeśli moje źródła są prawdziwe, to i tak sprawa wyjdzie, a jeśli nie, to nie chcę mącić. Jedno jest dla mnie pewne. Rewelacje z JAKa to jakiś bulszit!
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
     

  14. #1694
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Odczytano kolejne fragmenty czarnych skrzynek prezydenckiego tupolewa

    Polskim specjalistom, którzy od miesiąca pracują nad zapisami czarnych skrzynek prezydenckiego Tu-154M, udało się rozszyfrować więcej wypowiedzi z nagrań niż Rosjanom - podaje RMF FM.

    Rozszyfrowano kilkanaście wypowiedzi, które w oficjalnie ujawnionych stenogramach były oznaczone jako zapis nieczytelny - podaje radio. Wypowiedzi cały czas są badane i wiele z nich uda się najprawdopodobniej odczytać.

    RMF FM, powołując się na swoich informatorów twierdzi, że drzwi do kabiny pilotów były otwierane praktycznie przez cały lot, a do kabiny wchodziły bardzo różne osoby.

    Nie wiadomo jednak, czy w zapisach pojawiają się głosy osób, których do tej pory nie podejrzewano o przebywanie w kabinie pilotów. Specjaliści z Instytutu Ekspertyz Sądowych, którzy badają taśmy, a także śledczy wojskowi odmówili jakiegokolwiek oficjalnego komentarza w tej sprawie.
    Pozostaje tylko czekać na uaktualnioną wersję stenogramów.

    Odczytano kolejne fragmenty czarnych skrzynek prezydenckiego tupolewa
     

  15. #1695

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Jedno jest dla mnie pewne. Rewelacje z JAKa to jakiś bulszit!
    Wczoraj gdzieś w radio słyszałem, że Edmund Klich zaprzeczył aby nagranie z rejestratora potwierdzało relację załogi Jak'a 40go
    Pożegnanie z fotografią. Pobierz wersję pdf [20MB]




     

  16. #1696

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Wypowiedź Edmunda Klicha, która pojawiła się w mediach brzmiała:

    "Czytałem tę rozmowę (z technikiem z Jaka). Nie wiem, czemu to ma służyć. Bez komentarza - powiedział Klich. Pytany, czy czymkolwiek da się uzasadnić twierdzenie, że kontroler z wieży w Smoleńsku wydał załodze Tu-154 pozwolenie na zejście do wysokości 50 m., Klich odparł: - Dokumenty na to nie wskazują. Żadne."
     

  17. #1697
    Awatar jacek.a

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    85 pięć stron czczej dyskusji.Nadal nic nie wiemy.Bez nałożenia parametrów lotu na stenogramy dyskusja jest wróżeniem z fusów.
     

  18. #1698

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Jacku.a

    Co do tego że bez zestawienia parametrów i stenogramów,nie mamy co dyskutować to jest jasne. Jednakże nie zgodzę się że 85 stron tego wątku to czcza dyskusja.

    Sorry za off

    Pozdrawiam
    Matti
     

  19. #1699
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Zaiste odkrywcze stwierdzenie.
    Pozwolę sobie jednak wyrazić opinię, że nakładanie różnych danych na siebie (nagranie, parametry, profil terenu itd.) wyjaśni nam co najwyżej szczegóły "jak", bo w kwestii "dlaczego" odliczenie do 20 (wg stenogramów) w zasadzie kończy rozmowę.
    Nikonem likes this.
    YaS
     

  20. #1700
    Awatar jacek.a

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez YaS Zobacz posta
    Zaiste odkrywcze stwierdzenie.
    Pozwolę sobie jednak wyrazić opinię, że nakładanie różnych danych na siebie (nagranie, parametry, profil terenu itd.) wyjaśni nam co najwyżej szczegóły "jak", bo w kwestii "dlaczego" odliczenie do 20 (wg stenogramów) w zasadzie kończy rozmowę.
    Odkrywcze nie jest,tylko zgodne z rzeczywistością.Po nałożeniu w/w parametrów dowiemy się gdzie tkwił ewentualny błąd.Również otrzymamy ( mam taką nadzieję)odpowiedź dlaczego.
    ( bo w kwestii "dlaczego" odliczenie do 20 (wg stenogramów) w zasadzie kończy rozmowę. )
    Odliczanie do 20 m niczego nie wyjaśnia w stenogramie,poza samą liczbą w stenogramie.
     

Strona 85 z 119 PierwszyPierwszy ... 35 75 83 84 85 86 87 95 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-05-2023, 06:47
  2. 24-03-2023, 16:42
  3. 08-01-2023, 07:27
  4. 23-09-2022, 16:29
  5. 30-11-2020, 11:52
  6. 11-09-2020, 14:24
  7. 16-06-2019, 18:29
  8. 24-04-2019, 01:46
  9. 12-11-2018, 02:30
  10. 15-08-2018, 22:47
  11. 13-07-2018, 23:08
  12. 02-04-2018, 18:50
  13. SR
    Refback This thread
    22-03-2018, 14:56
  14. 06-01-2018, 01:47
  15. 22-09-2017, 09:43
  16. 22-09-2017, 09:42
  17. 15-08-2017, 21:24
  18. 26-07-2017, 12:34
  19. 23-07-2017, 15:08
  20. 08-06-2017, 00:35
  21. 08-06-2017, 00:34
  22. 01-06-2017, 15:34
  23. 01-06-2017, 14:20
  24. 01-06-2017, 14:14
  25. 29-05-2017, 18:57
  26. 29-05-2017, 17:47
  27. 29-05-2017, 17:44
  28. 29-05-2017, 17:32
  29. 21-05-2017, 16:32
  30. 16-04-2017, 22:00
  31. 11-04-2017, 21:55
  32. 04-04-2017, 23:46
  33. 29-03-2017, 11:13
  34. 27-02-2017, 22:07
  35. 08-02-2017, 21:04
  36. 30-12-2016, 13:15
  37. 17-11-2016, 16:05
  38. 31-10-2016, 23:56
  39. 27-10-2016, 20:18
  40. 21-10-2016, 15:59
  41. 18-10-2016, 03:08
  42. 09-10-2016, 14:49
  43. 03-10-2016, 23:46
  44. 03-10-2016, 17:13
  45. 03-10-2016, 03:01
  46. 02-10-2016, 18:36
  47. 02-10-2016, 18:36
  48. 02-10-2016, 17:03
  49. 26-09-2016, 20:07
  50. 08-09-2016, 11:06

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •