Ładny skurczybyk! Jeśli dobrze rozumiem: AT Aero kupili Chińczycy i przenieśli produkcje do Chin, Antoniewski otworzył nowa firmę z Panasem z Zamościa i bedą robić AT5 i AT6 ale nie w Mielcu tylko w Gliwicach, tak?
Taka ciekawostka
https://www.facebook.com/annagolebio...2iiq6fAZmVy5Tl
W Mielcu oblatano prototyp samolotu AT-5, trzymiejscowego następcy znanej AT-3. Jak nazwa sugeruje, projekt jest autorstwa Tomka Antoniewskiego, czyli zapowiada się ciekawie
https://gliwice.eu/aktualnosci/miast...y-made-gliwice (szkoda, że na zdjęciu jest AT-3 )
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
Ładny skurczybyk! Jeśli dobrze rozumiem: AT Aero kupili Chińczycy i przenieśli produkcje do Chin, Antoniewski otworzył nowa firmę z Panasem z Zamościa i bedą robić AT5 i AT6 ale nie w Mielcu tylko w Gliwicach, tak?
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Spoko, fajnie że się coś dzieje. Z punktu widzenia suchych danych jednak można mieć pewne wątpliwości co do konfiguracji tego samolotu.
Mamy 4 miejsca i masę pustego samolotu 590kg.
MTOW 880 kg
141 HP.
To daje tylko 290 kg masy użytecznej. Po zatankowaniu do pełna zostaje 190kg - realnie dwie osoby.
Ciekawe czy znajdzie swoje miejsce na rynku.
BTW te 4 miejsca to jest raczej opcja nie standard, bo czytam, że AT-5 może być w konfiguracji 2, 3 lub 4 fotele. Więc jak ktoś z dzieciakami chce latać to spoko
Tu chodzi chyba o zrobienie certyfikacji na 4osoby, aby używać samolotu do szkolenia - jako complex. Dzisiaj w większości ten etap robi się na Tecnamie dwusilnikowym - co kiedyś miało sens, bo był tańszy dla klienta. Dziś sprawy wyglądają nieco inaczej.
Tak sobie teraz szukam i nie mogę znaleźć definicji samolotu COMPLEX, która wymagałaby 4 siedzeń.
Jedyne co znalazłem to mamy definicję wg FAA:
Definicja EASA jest trochę inna i chyba nie leży mi "w kontekście":Complex airplane means an airplane that has a retractable landing gear, flaps, and a controllable pitch propeller, including airplanes equipped with an engine control system consisting of a digital computer and associated accessories for controlling the engine and propeller, such as a full authority digital engine control; or, in the case of a seaplane, flaps and a controllable pitch propeller, including seaplanes equipped with an engine control system consisting of a digital computer and associated accessories for controlling the engine and propeller, such as a full authority digital engine control.
Tak samo nie znalazłem nigdzie wymagania Complexa, ale nie poświęciłem za dużo czasu na poszukiwania. Tak z czystej ciekawości ktoś może mnie pokierować do konkretnych przepisów, gdzie jest to wymaganie?an aeroplane:
- with a maximum certificated take-off mass exceeding 5 700 kg, or
- certificated for a maximum passenger seating configuration of more than nineteen, or
- certificated for operation with a minimum crew of at least two pilots, or
- equipped with (a) turbojet engine(s) or more than one turboprop engine
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
Używa się często określenia "samolotu complex" w kontekście szkoleń i wymagań co do samolotu, który musi spełniać następujące warunki: minimum 4 miejsca, mieć chowane podwozie oraz przestawiany skok śmigła.
Definicja którą znalazłeś jest w zupełnie innym kontekście używana. Wiem jest to trochę mylące.
Producentem nie jest Aero AT.
Przepraszam za offtopic, ale jeszcze o poprzedniku, czyli AT-3. Padło, że produkcja została przeniesiona do Chin. Chciałbym spytać, czy ktoś może wie jak to faktycznie wygląda, czy i gdzie te samoloty są w ogóle produkowane? Zastanawie mnie jak to z nimi jest, bo czy patrząc na zdjęcia na portalach „spotterskich”, czy na flightradar, żadnych nowych AT-3 nie ma.
Zakładki