VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree6Likes
  • 2 Post By konradeck
  • 3 Post By aaben
  • 1 Post By Bies

Wątek: Oblot prototypu AT-5

  1. #1
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Oblot prototypu AT-5


    Polecamy

    Taka ciekawostka
    https://www.facebook.com/annagolebio...2iiq6fAZmVy5Tl

    W Mielcu oblatano prototyp samolotu AT-5, trzymiejscowego następcy znanej AT-3. Jak nazwa sugeruje, projekt jest autorstwa Tomka Antoniewskiego, czyli zapowiada się ciekawie

    https://gliwice.eu/aktualnosci/miast...y-made-gliwice (szkoda, że na zdjęciu jest AT-3 )
    Canon and EoHS like this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  2. #2
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Ładny skurczybyk! Jeśli dobrze rozumiem: AT Aero kupili Chińczycy i przenieśli produkcje do Chin, Antoniewski otworzył nowa firmę z Panasem z Zamościa i bedą robić AT5 i AT6 ale nie w Mielcu tylko w Gliwicach, tak?
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2016

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Spoko, fajnie że się coś dzieje. Z punktu widzenia suchych danych jednak można mieć pewne wątpliwości co do konfiguracji tego samolotu.
    Mamy 4 miejsca i masę pustego samolotu 590kg.
    MTOW 880 kg
    141 HP.
    To daje tylko 290 kg masy użytecznej. Po zatankowaniu do pełna zostaje 190kg - realnie dwie osoby.
    Ciekawe czy znajdzie swoje miejsce na rynku.
    Gabec, frik and Kazor like this.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    141 HP.
    To daje tylko 290 kg masy użytecznej. Po zatankowaniu do pełna zostaje 190kg - realnie dwie osoby.
    Ciekawe czy znajdzie swoje miejsce na rynku.
    Może chcą wypchnąć "produkt", a potem poprawić parametry?

  6. #6
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    BTW te 4 miejsca to jest raczej opcja nie standard, bo czytam, że AT-5 może być w konfiguracji 2, 3 lub 4 fotele. Więc jak ktoś z dzieciakami chce latać to spoko

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Tu chodzi chyba o zrobienie certyfikacji na 4osoby, aby używać samolotu do szkolenia - jako complex. Dzisiaj w większości ten etap robi się na Tecnamie dwusilnikowym - co kiedyś miało sens, bo był tańszy dla klienta. Dziś sprawy wyglądają nieco inaczej.

  8. #8
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m@cieq Zobacz posta
    Tu chodzi chyba o zrobienie certyfikacji na 4osoby, aby używać samolotu do szkolenia - jako complex.
    Tak sobie teraz szukam i nie mogę znaleźć definicji samolotu COMPLEX, która wymagałaby 4 siedzeń.

    Jedyne co znalazłem to mamy definicję wg FAA:
    Complex airplane means an airplane that has a retractable landing gear, flaps, and a controllable pitch propeller, including airplanes equipped with an engine control system consisting of a digital computer and associated accessories for controlling the engine and propeller, such as a full authority digital engine control; or, in the case of a seaplane, flaps and a controllable pitch propeller, including seaplanes equipped with an engine control system consisting of a digital computer and associated accessories for controlling the engine and propeller, such as a full authority digital engine control.
    Definicja EASA jest trochę inna i chyba nie leży mi "w kontekście":
    an aeroplane:
    • with a maximum certificated take-off mass exceeding 5 700 kg, or
    • certificated for a maximum passenger seating configuration of more than nineteen, or
    • certificated for operation with a minimum crew of at least two pilots, or
    • equipped with (a) turbojet engine(s) or more than one turboprop engine
    Tak samo nie znalazłem nigdzie wymagania Complexa, ale nie poświęciłem za dużo czasu na poszukiwania. Tak z czystej ciekawości ktoś może mnie pokierować do konkretnych przepisów, gdzie jest to wymaganie?
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Używa się często określenia "samolotu complex" w kontekście szkoleń i wymagań co do samolotu, który musi spełniać następujące warunki: minimum 4 miejsca, mieć chowane podwozie oraz przestawiany skok śmigła.

    Definicja którą znalazłeś jest w zupełnie innym kontekście używana. Wiem jest to trochę mylące.

  10. #10

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Ładny skurczybyk! Jeśli dobrze rozumiem: AT Aero kupili Chińczycy i przenieśli produkcje do Chin, Antoniewski otworzył nowa firmę z Panasem z Zamościa i bedą robić AT5 i AT6 ale nie w Mielcu tylko w Gliwicach, tak?
    Sąsiadujący z lotniskiem w Mielcu budynek produkcyjny Aero AT od wielu lat popada w gnicie i zaniedbanie, więc zapewne produkcja tego samolotu usytuowana będzie poza Mielcem.
    STYRO likes this.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Producentem nie jest Aero AT.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Przepraszam za offtopic, ale jeszcze o poprzedniku, czyli AT-3. Padło, że produkcja została przeniesiona do Chin. Chciałbym spytać, czy ktoś może wie jak to faktycznie wygląda, czy i gdzie te samoloty są w ogóle produkowane? Zastanawie mnie jak to z nimi jest, bo czy patrząc na zdjęcia na portalach „spotterskich”, czy na flightradar, żadnych nowych AT-3 nie ma.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez avltree Zobacz posta
    Przepraszam za offtopic, ale jeszcze o poprzedniku, czyli AT-3. Padło, że produkcja została przeniesiona do Chin. Chciałbym spytać, czy ktoś może wie jak to faktycznie wygląda, czy i gdzie te samoloty są w ogóle produkowane? Zastanawie mnie jak to z nimi jest, bo czy patrząc na zdjęcia na portalach „spotterskich”, czy na flightradar, żadnych nowych AT-3 nie ma.
    Nie rozpoczęto produkcji w Chinach.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •