Już jest nawet na VASAviation:
https://www.youtube.com/watch?v=Xym_ADvX_2o
https://www.facebook.com/share/p/1F8...ibextid=wwXIfr
Niestety tylko dla członków grupy, ale w komentarzach „bohater” udowadnia że powinien mieć odebrane uprawnienia.
https://www.facebook.com/share/v/1An...ibextid=wwXIfr
Tu powinno chyba być dostępne dla wszystkich.
Lot ultralightem niecertyfikowanym do IFR powyżej FL195, po skłamaniu iż lot wykonywany będzie IFR. Skutkiem hipoksja i kłamstwa o tym jak to tylko problem z radiem był, a tak w ogóle to był jednorazowy lot eksperymentalny (LOL) i on nigdy nic, a cała ta „nagonka” to nieuprawniona, bo przecież każdy łamie przepisy
„Kabaret” potencjalnie rozwojowy…
Już jest nawet na VASAviation:
https://www.youtube.com/watch?v=Xym_ADvX_2o
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Sytuacja rozwojowa: https://pkbwl.gov.pl/raporty/2025-0025/
Dzisiaj znowu latał, #1 na fr24, ale nie dostał zgody na wyższe poziomy.
Dalszy ciąg: https://dlapilota.pl/wiadomosci/pols...ybJ_31Vj2PHz4w
Odpowiadając na przesłane pytania informujemy, że Urząd Lotnictwa Cywilnego podjął czynności w przedmiotowej sprawie.
W związku z zebranymi przez Urząd informacjami wskazującymi na wykonanie przez pilota operacji lotniczych w sposób zagrażający bezpieczeństwu ruchu lotniczego, zostało wszczęte z urzędu postępowanie w sprawie zawieszenia pilotowi licencji.
Bardzo fajna analiza od strony prawnej. https://www.facebook.com/avialawpl/p...h3Fbv5y4RnQ6jl
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
A moim zdaniem stronnicza "analiza".
Art. 174 §1 k.k. - może dotyczyć także latania czymś co się nie nadaje, nie ma homologacji na dane warunki, parametry lotu, poziomy itp itd. Lot nad terenem gęsto zabudowanym może stanowić zagrożenie nie tylko dla innych statków powietrznych ale także dla osób na ziemi. Stan pilota, brak w komunikacji, błędne działania to dodatkowy temat.
Art. 212 ust. 1 pkt 1 lit. a p.l. – naruszenie przepisów ruchu lotniczego - a co kogo obchodzi zdanie kogoś z FB, że jego zdaniem coś tam jest niekonstytucyjne? Jest przepis to obowiązuje.
No i podsumowanie typu cyt.:- ja myślę że to na ULC się nie skończy i pewnie pójdzie to do tych którzy sprawami karnymi się zajmują."Sprawami karnymi nie zajmuje się ULC. To nie jego rola – i całe szczęście. Bo gdy tylko ULC próbował wchodzić w sprawy karne czy oceniać, „czy coś było przestępstwem” – wszyscy, łącznie z prawnikami, grzmieliśmy."
Sorry ale mocno mija się ta "analiza" ze stanem rzeczywistym, tym bardziej jeśli to prawda co krąży pocztą pantoflową. To na pewno zbadają odpowiednie służby i im zostawmy kwestie prawne a nie amatorom z FB.
Nie wiem czy tu czy bardziej do humoru
W sumie to by się nawet zgadzało, że kolega nie słyszał komunikatów na "częstotliwości awaryjnej 121.075". Niech pierwszy rzuci kamieniem ten kto się, w lotniczej karierze, nie wpakował bezwiednie w jakąś strefę, ale przy recydywie o przypadku nie mam już mowy.......
Budować, Latać, Zalegalizować !
Tak ogólnie to polemizowałbym co do wyższości analiz amatorów vs fachofców
A stan prawny to nierzadko bywa efektem ustaleń totalnych błaznów w temacie...
Nieraz zostało to udowodnione przy różnych okazjach, rozwiązań drogowych, prawnych, inżynierskich, itepe...
I środowisko ustawodawcze / prawnicze to niezły rak tego społeczeństwa.
Masa przepisów niespójnych, czasem nawet te pisane w świeżym temacie bez zaszłości, albo wprost "żeby prawnik zarobił"...
Ot taki mały OT...
Zakładki