@Buashy
Jeśli kupisz alkohol i odsprzedaż dalej to niezależnie od ceny i ewentualnego zysku lub straty koncesja musi być. Obrót alkoholem jest dość mocno regulowany prawem i porównanie tego do innej działalności nie ma sensu.
Wyobraźmy sobie taką sytuację. Lecisz na wakacje, np. jako pasażer Boeinga 737-800, za sterami którego siedzi pilot, który kupił sobie 500 godzin loty tym Boeingiem za bagatela 50 000 EUR, czyli za każdą godzinę nie tylko nie otrzymuje wynagrodzenia ale płaci 100 EUR. Czy to jest operacja niekomercyjna?
Oczywiście, że jest to operacja komercyjna, gdyż określenie remuneration w odniesieniu do operacji komercyjnych ma zastosowanie względem operatora, a nie pilota (PART-CAT). W odniesieniu do pilota ma zastosowanie (w PAT-FCL) okreslenie remuneration i jest ono użyte przy okazji opisania uprawnień wynikających z posiadania PPL.
Prawodawca nie przewidział, że można wykonać operację komercyjną jako pilot i jeszcze za to płacić.
Zakładki