O - właśnie ta. Kolekcjoner się z niego zrobił
O - właśnie ta. Kolekcjoner się z niego zrobił
Pozdrawiam!
Piotr
Co ciekawe, wspomniał że jest kilkadziesiąt Wilg w USA.
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
Tak dokładnie to wspomniał o 24 „właścicielach Wilgi 2000”. Ale jak pamiętam - tych samolotów powstało około 30? Kilka ma czy miała Straż graniczna, odliczając Wilgi Mike’a... Oczywiście w USA latają także i Wilgi 35 i 80 tak więc - może to i być kilkadziesiąt samolotów...
Pozdrawiam!
Piotr
Chodziło mu raczej o Wilgi 2000 z "nowszej" serii, z roczników 2004-2008 - tych ponoć powstało 24 sztuki.
Wilg 2000 w ogóle powstało na pewno więcej, produkowane od 1998 do 2008 roku (ostatnią sztuką ever był późniejszy Draco).
Gdyby ktoś chciał sobie sprawić Draco w wersji RC od Horizon Hobby:
https://www.horizonhobby.com/product.../EFL12550.html
https://youtu.be/AvHNJNCgpfA
Założona w Polsce spółka Draco Aircraft Sp. z o.o. planuje wdrożyć do produkcji samolot oparty na Wildze Draco Mike'a Pateya. Podpisali właśnie porozumienie z Airbus Poland dot. przeniesienia praw własności intelektualnej do PZL-104. Mike Patey udzielił zgody na wykorzystanie jego konceptu. Firmą kieruje były CEO Airbus Poland Johannes von Thadden, głównym doradcą ds. inżynierii i projektowania został Tomasz Wolf - były szef Biura Konstrukcyjnego Airbus Poland, który pracował nad ostatnią wersją PZL-104MA Wilga 2000. Planują certyfikację EASA i FAA, pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów w 2028. Produkcja ma być w Polsce.
https://portalmilitarny.pl/wiadomosc...a-wilga-draco/
Johannes von Thadden, prezes zarządu i dyrektor wykonawczemu spółki Draco Aircraft odpowiedział portalowi dlapilota.pl na kilkanaście pytań:
https://dlapilota.pl/wiadomosci/pols...gXJfPiMS8CErUw
Mówi o krótszej drodze certyfikacji (pod EASA i FAA) jako poważna zmiana Wilgi, której certyfikat typu odkupili od Airbusa (d. PZL Okęcie). Cena 2,9mln USD, pierwsze 3-5 maszyn planują wyprodukować w 2028, w 2029 plan jest na 7-10 samolotów, potem od 2030 15 sztuk rocznie. Dużo okrągłych odpowiedzi, gadanie o wersjach dla wojska, szkolnych, elektrycznej. Nie ma nawet odpowiedzi na pytanie wprost gdzie konkretnie planują produkować tylko "chcemy, żeby to był samolot produkowany w Polsce z pieczątką „Made in Poland”.
Zakładki