-
Technik Awioniki
Polecamy
Witam!
Czy ktoś może wie w jaki sposób można w Polsce bądź gdzieś indziej w Europie uzyskać praktyki zawodowe/szkolenie w zakresie Techniki Awioniki? Mieszkam obecnie w Australii i uczęszczam do szkoły przygotowującej do tegoż właśnie zawodu. Absolwenci szkoły głównie idą do linii lotniczych QANTAS, Virgin, Emirates albo tym podobnych ja notomiast chciałbym wrócić do kraju albo chociaż do Europy. Po roku w szkole będę miał zaliczoną całą teorię ale żadnej konkretnej kwalifikacji gdyż to dobiero będę mógł otrzymać po praktyce zawodowej (ok. 2-3 lata). Czy ktoś mógłby mi przybliżyć w jaki sposób odbywa się takie szkolenie u nas w kraju? Nie wiem czy ktoś na forum pracuje jako Technik Awioniki ale będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek porady!
Pozdrawiam!
-
W tym roku Lot zapraszał do siebie na praktyki osoby studiujące na uczelniach lotniczych.
Też kształcę się w tym kierunku, jestem w Technikum Lotniczym klasa awionika.
-
Wojtek_85 nie wiem czy Tobie zaliczą szkołę, w Polsce jest inny program nauczania. Najlepiej napisz do działu rekrutacji do firm które szukają mechaników i zapytaj, ewentualnie napisz do ULCu czyTwoją szokłę którą skończyłeś jest wystarczająca aby starać się o licencję mechanika lotniczego.
-
Nnie wiem czy jest sens jechac do Polski na praktyki - probowales zalapac sie na apprenticeship do jednej z lini lotniczych w Australii ? Jak stoisz z CASA podstawowymi egzaminami? Jesli chcesz jechac i pracowac w Polsce (nie jet to takie atrakcyjne finansowo jak w Australii,tak sobie to wyobrazam) albo w Europie zrob B2 w Australii i wtedy caly swiat otworzy drzwi przed Toba. Napisz gdzie rezydujesz w "ozikowie" moze uda mi sie cos Ci podpowiedziec.
Pozdrawiam
Adam
Jeszcze jedna sprawa: obecnie w Australii obowiazuje inny system niz np. w Polsce (planuja to zmienic od przyszlego roku, jak co roku zreszta), wiec jesli planujesz mieszkac i pracowac w Australii i chcesz zdobyc australijska licencje musisz wypelnic tzw.SOE book (schedule of expirience) na samolocie zarejstrowanym w Australii. Jesli przywieziesz SOE z Europy, CASA najprawdopodobniej tego nie zaakceptuje.
Jesli masz jakies pytania, postaram sie pomoc.
Trzymaj sie i powodzenia.
Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-10-2010 o 09:46
Powód: Scalone dwa posty.
-
Hej Adam!
Dzieki za pomoc. No staram sie w kilku miejscach o apprenticeship, egzaminy wszystkie zaliczam dosyc dobrze wiec powinienem cos znalezc. Myslalem o powrocie do Polski bo juz kilka lat jestem za granica ale wyglada na to ze bede musial zostac jeszcze conajmniej do konca mojego szkolenia. Instruktorzy w szkole mowia to samo ze EASA i CASA maja sie zgrac co do szkolenia w przyszlym roku. No a sama szkola jest wogole na JAR 147 jako zarejestrowany dostawca szkolenia dla personelu technicznego. Sprobuje jeszcze s samej ciekawosci napisac do ULC i zobaczyc czy cos mi tam podpowiedza ale nie licze na zbyt wiele. Do LOTu napisalem juz dawno temu maila ale nikt mi nawet nie odpowiedzial, heh A rezyduje obecnie w Brisbane. Moge spytac czym Ty sie zajmujesz, jestes mechanikiem czy moze robisz w awionice?
Pozdrawiam!
-
Czesc,
No to w Brisbane masz Virgin, John Holland, Alliance i pewnie pare innych mniejszych operatorow. Ze wzgledu na latwiejsze zdobycie doswiadczenia (SOE) radzil bym Tobie probowac zalapac sie do jakiejs lini lotniczej ktora ma zaplecze techniczne i robi heavy maint, nie tylko line maintenance tak jak na przyklad Emirates, czyli po skonczonej szkole bedziesz mial trade cert. Dobrze ze radzisz sobie z CASA basics, nie zaniedbuj tego bo to bardzo wazne w drodze do licencji. Myslales moze o jakiejs dorywczej pracy np." baggage blues" dla Virgin, zeby wkrecic sie w system - wtedy bedziesz mial dostep do informacji co sie dzieje na rynku pracy i wogole poznasz blizej srodowisko. Co do pracy w Europie to sam nie raz o tym myslalem zeby przeniesc sie troche blizej Polski,mozna sie zalapac ale glownie sa to kontrakty w Anglii ,Francji itp wiec musisz organizowac nowe kontrakty zeby miec ciaglosc pracy, podejrzewam, ze jak raz sie w to wciagniesz to jakos sobie poradzisz. Napewno jest to super sposob dla mlodego czlowieka na zarobienie jakiejs niezlej kasy i przy okazji zwiedzenia swiata. Pamietaj jednak ze beda szukali ludzi z doswiadczeniem, niestety Polska nie oferuje zbyt dobrych warunkow finansowych na stanowisku mechanika nawet licencja, w Australii zarobisz w tydzien to co mech z licencja w miesiac zarabia w Polsc. Staraj sie zalapac do jakiejs lini lotniczej Qantas albo Virgin najlepiej - pozniej bedziesz mogl podrozowac na staff travel po calym swiecie za smieszne pieniadze,
Pracuje dla Virgin w Perth jako mechanik Engine+Airframe, wiec jak bedziesz potrzebowal moge Ci pomoc znalezc jakies kontakty w VB w Brisbane.
Jesli mas jakies pytania - wal smialo.
Trzymaj sie,
Adam
Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-10-2010 o 09:49
-
Przyjezdzanie do Polski mija sie z celem . Marne szanse na marna prace za marne pieniadze . Niestety w Polsce cały czas pokutuje przekonanie ze mechanik lotniczy to gorszy rodzaj człowieka. Tak, nawet bufetowe na pokładzie zarabiają wiecej od mechanika ,co jest kuriozum.
Zeby było smieszniej szkoliliśmy ludzi z Australii na EMB-170/175 i byli niebywale zdziwieni ,po prostu nie mogli uwierzyc w poziom zarobków...
-
No to widze ze o pracy w Polsce to nie ma co nawet myśleć... no przynajmniej narazie.
Adam, próbowałem znaleźć pracę w Virgin Blue jako baggage handler ale z racji tego że się uczę to mnie nie chcieli. Powiedzieli ze trzeba być dyspozycyjnym 24/7. Sprawdzam regularnie strone VB z ofertami pracy ale nic tam nie ma narazie. Nie wiesz może czy Virgin wogóle będzie brać w tym roku ludzi na praktyki zawodowe? QANTAS natomiast przyjmuje i byli u mnie w szkole i powiedzieli że pewnie wezmą około 5 osob na avionics apprenticeship. Na kursie jest jakieś 60 osob wiec szanse mam raczej małe dlatego szukam sam gdzie się da. Alliance też przyjmują ale wolałbym w jakichś większych liniach się załapać. Co myślisz o JetStar? Też przyjmują ale musiałbym się przenieść do Newcastle a wolałbym tego uniknąć.
Pozdrawiam!
-
Nie mam pojecia czy bedzie jakis nabor w niedalekiej przyszlosci,najlepiej zadzwon do biura w Brisbane albo pojedz ,wtedy bedziesz mial wiadomosci z pierwszej reki.Jetstar umiescil bym w scislej czolowce miedzy Qantasem i Virgin ale jesli sie nie zalapiesz do top 3 pomysl o innej firmie,najwazniejsze zebys zdobyl doswiadczenie, a pozniej licencje w Group 20 (duze samoloty, kolokwialnie mowiac) wiec Alliance tez da Ci taka mozliwosc
pozdrawiam - Adam
-
Witam,
Trochę zmienię temat ...
Studiuję na WSOSP Dęblin. Po 3 semestrze następuje wybór specjalizacji i zamierzam pójść na awionikę. Uczelnia stara się o certyfikację. Na stronie ULC-u znalazłem:
"Warunkiem uznania wiedzy nabytej w szkole średniej (świadectwo maturalne i/lub dyplom zawodowy) jest uzyskanie co najmniej oceny „dobry” z przedmiotów, które są brane pod uwagę w Raporcie Uznawania Wiedzy. "
Jeżeli szkoła uzyska certyfikację to licencja będzie wydana "z góry" czy z każdego modułu trzeba będzie mieć "4" ... ?
-
Polecamy
Licencja nie będzie wydana "z góry" nigdy, bo do niej potrzeba praktyki.
Trzeba mieć z każdego przedmiotu 4, ponieważ przedmioty są zaliczane jako odpowiedniki kolejnych modułów.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki