NIE. Musisz mieć mniej niż -3 żeby dostać pierwszą klasę zdrowia.
NIE. Musisz mieć mniej niż -3 żeby dostać pierwszą klasę zdrowia.
Bzdura.
JAR-FCL 3, Appendix 13 to Subparts B and C
(a) Class 1. For those, who reach the functional performance standards only with corrective lenses the AMS may consider a Class 1 fit assessment if the refractive error is not exceeding +5 to -6 dioptres and if
(1) no significant pathology can be demonstrated;
(2) optimal correction has been considered;
(3) 5 yearly review is undertaken by an ophthalmologist or vision care specialist acceptable to the AMS, if the refractive error is outside the range ą3 dioptres.
(b) Class 1. The AMS may consider a fit assessment at revalidation or renewal if the myopic refraction is greater then -6 dioptres if:
(1) no significant pathology can be demonstrated;
(2) optimal correction has been considered;
(3) a 2 yearly review is undertaken by an ophthalmologist or vision care specialist acceptable to the AMS for those with a myopic refraction greater than -6 dioptres.
Dziwne...Badania lotnicze
Badania okresowe w poszczególnych klasach zdrowia wykonuje się:
- w klasie 1: do 39 roku życia co 12 miesięcy, 40 i więcej lat – co 6 miesięcy
- w klasie 2 i 3: do 29 roku życia co 5 lat, 30-49 lat – co 2 lata, 50 i więcej lat – co 12 miesięcy.
Dopuszczalne refrakcyjne wady wzroku w poszczególnych klasach zdrowia to:
+/- 3 dioptrii w klasie 1
+/- 5 dioptrii w klasie 2 i 3
Metoda korekcji wzroku nie ma wpływu na wynik badań lotniczo-lekarskich.
Źródło?
Badania lotnicze
zapewne stąd
Przypadkowa strona, która też ma w sobie trochę prawdy. Na forum kilka razy było pisane, że wada max w granicach -3. Ja też mam prawie taką wadę i swojego czasu będąc w podobnej sytuacji jak Kamil933 przeszukałam cały internet w poszukiwaniu odpowiedzi. Nawet w rekrutacji do jakiejś linii było napisane, że max -3!! Poza tym, kolega robił badanie na 1 kl. zdrowia i lekarz orzecznik stwierdził, że wada nie może przekraczać -3,5... Kamil933 moim skromnym zdaniem i tak pilotem (z taką wadą czy nie) nie zostaniesz. Jest tyle niespełnionych osób na tym forum i bezrobotnych pilotów w tym kraju, że chyba odpuścisz. Niestety takie są realia i wiele osób to mówi i doszukiwanie się szczególików w każdych zakątkach nic nie pomoże. Jeżeli chcesz wiedzieć najlepiej to idź do lekarza orzecznika.
Ale mimo wszystko, jakakolwiek wada wzroku wymagająca korekcji jest uciążliwa. Jeżeli soczewki, to w takiej pracy szybko będą ci się męczyć oczy przez wielogodzinne noszenie szkieł. A okulary to przecież też pewne ograniczenie...
co to za strona heh... poszukaj w przepisach a jak już chcesz to nawet tu przeczytaj - to nie jest tak że można wszystko zaszufladkować do jednego...
Odpowiedzi GOBL-L
ACHA.
Wady refrakcji
Podczas badania wstępnego na klasę 1 wada refrakcji nie powinna przekraczać +/- 3D. W wyjątkowych sytuacjach po zastosowaniu optymalnej
korekcji można rozważyć możliwość wydania pozytywnego orzeczenia kandydatowi z wadą nie przekraczającą +/- 5D. Podczas badań okresowych na klasę 1 kandydat, u którego wada refrakcji nie przekracza +5,0 D / -8,0 D może zostać uznany za zdolnego pod warunkiem, że nie stwierdza się znaczącej patologii, zapewniona jest optymalna korekcja, wada wzroku nie jest związana z chorobami oczu i pilot jest co 2 lata pod obserwacją okulisty.
W nowych przepisach UE, które niedługo zastąpią JAR-owskie nie ma nic o konkretnych wadach w dioptriach. Jest natomiast wzmianka, że okulary (szkła korekcyjne) umożliwiają ci widzenie w 100% ostrości (tzn. że możesz przeczytać wszystkie rządki liter na tablicy).
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Dzięki, teraz tylko przejść resztę badań i może uda się.
Mam takie pytanie odnośnie wady wzroku. Mam w jednym oku nieostre widzenie, ale drugie jest w 100% sprawne. Aktualnie posiadam 2 klasę, a na badaniach odczytałem (nie bez problemu) tym gorszym okiem nawet te mniejsze litery z tablic. Myślicie że bez problemu dostanę 1 klasę?
Hej, nie chciałem zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj.
Mam okazję studiować w Anglii na kierunku Air Transport with Commercial Pilot Training.
Dzięki temu podczas czasu, kiedy będę studiował dostane okazje zrobić licencję pilota ATPL, po obniżonej cenie.
Niestety posiadam obuoczną wadę wzroku -4.25 i w pewnym stopniu daltonizm.
Czy jest szansa, że dostanę klasę 1. ?
Chodzi mi tylko o to czy daltonizm w połączeniu z krótkowzrocznością definitywnie mnie skreśla?
Robiłem praktycznie od dziecka mam z tym styczność, dziadek był lekarzem medycyny pracy. Niestety pierwsze kilka stron było ok, potem już tylko gorzej.
Zakładki