VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 14 z 14 PierwszyPierwszy ... 4 12 13 14
Pokaż wyniki od 261 do 276 z 276
Like Tree76Likes

Wątek: BRITISH AIRWAYS - recenzje

  1. #261
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Bo wiedzą, że są na wylocie - Do&Co rozbudowuje się, by móc dostarczać paszę na loty BA, ETA z tego co pamiętam to 2022 albo 2024.

    grodek75 leciał do Londynu, więc pasza na ten lot nie pochodziła z Londynu.
    A czy ja gdzieś napisałem że pochodziła?
    Przecież wiadomo że załadowana była na Dulles i to na moich oczach.
    Ale przygotowana zgodnie z wymaganiami linii.
    Dla mnie to nie catering odpowiada za g... które serwują na pokładzie tylko ci którzy to g... zaakceptowali.
    Tak naprawdę mój żołądek dopiero w poniedziałek ok. południa doszedł do siebie po tym syfie.





  2. #262

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    A czy ja gdzieś napisałem że pochodziła?
    Przecież wiadomo że załadowana była na Dulles i to na moich oczach.
    Ale przygotowana zgodnie z wymaganiami linii.
    Dla mnie to nie catering odpowiada za g... które serwują na pokładzie tylko ci którzy to g... zaakceptowali.
    Tak naprawdę mój żołądek dopiero w poniedziałek ok. południa doszedł do siebie po tym syfie.
    Moja odpowiedź była do postu #259
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  3. #263
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Moja odpowiedź była do postu #259
    Ale napisałeś ją do mnie ��
    Spoko, pozdrowienia ��





  4. #264
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Odpowiedzialnosc za jakosc i smak jest po każdej ze stron, zarowno BA jak i DoCo oraz inne firmy cateringowe.

  5. #265

  6. #266

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Pewnie i tak cena biletu byłaby decydująca, ale: Pytanie do praktyków: na trasie LHR-LAX które samoloty BA mają wygodniejsze fotele (w zwykłej klasie ekonomicznej): 350-ki czy Siódemki? A jak się mają do nich fotele w 380-kach BA?

    A jak wypada porównanie foteli (nadal w zwykłej Y) w Siódemkach BA i AA?

  7. #267

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Pewnie i tak cena biletu byłaby decydująca, ale: Pytanie do praktyków: na trasie LHR-LAX które samoloty BA mają wygodniejsze fotele (w zwykłej klasie ekonomicznej): 350-ki czy Siódemki? A jak się mają do nich fotele w 380-kach BA?

    A jak wypada porównanie foteli (nadal w zwykłej Y) w Siódemkach BA i AA?
    większość kos ma zamontowany układ 3-4-3 w Y, więc będzie ciaśniej niż w A350 czy A380. Osobiście bym brał lot A380, bo na górnym pokładzie jest sporo wygodnych miejsc przy oknie i układ jest 2-4-2. AA ma też układ 3-4-3 w Y w swoich 777s.

    W obu przypadkach przyda się status - w BA, by wybrać miejsce na górze; w AA by wybrać miejsce w tzw. części "main cabin extra" - gdzie jest więcej miejsca na nogi.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  8. #268

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    większość kos ma zamontowany układ 3-4-3 w Y, więc będzie ciaśniej niż w A350 czy A380. Osobiście bym brał lot A380, bo na górnym pokładzie jest sporo wygodnych miejsc przy oknie i układ jest 2-4-2. AA ma też układ 3-4-3 w Y w swoich 777s.

    W obu przypadkach przyda się status - w BA, by wybrać miejsce na górze; w AA by wybrać miejsce w tzw. części "main cabin extra" - gdzie jest więcej miejsca na nogi.
    No właśnie, nawet bardziej o miejsce na nogi by chodziło. Czy w 350/380 jest go więcej niż w 777 (w tych liniach)? A poza tym czasem piszecie o jakichś nowych wynalazkach co do samej konstrukcji foteli (może nie w BA/AA?), typu "deska" - przy rejsie 12 (a nawet "tylko" 9) godzin może być ciężko...

  9. #269

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    No właśnie, nawet bardziej o miejsce na nogi by chodziło. Czy w 350/380 jest go więcej niż w 777 (w tych liniach)? A poza tym czasem piszecie o jakichś nowych wynalazkach co do samej konstrukcji foteli (może nie w BA/AA?), typu "deska" - przy rejsie 12 (a nawet "tylko" 9) godzin może być ciężko...
    Te nowe wynalazki to raczej się stosuje na krótkich trasach... BA ani AA jeszcze ich nie montowały w swoich flotach długodystansowych

    Postudiuj sobie mapy siedzeń na https://www.aerolopa.com/ - są dość dobrze wykonane.

    Mój ostatni lot z BA w economy w samolocie długodystansowym to był na pokładzie B788 w 2015 roku i z tego co pamiętam, to było ciasno, bardzo ciasno.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  10. #270

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Ja na świeżo wracałem z Chicago do Londynu na pokładzie BA A380 w economy na górnym pokładzie. Mega wygodne fotele oprócz faktu, ze podłokietniki nie składają się zupełnie tylko do 45 stopni. Ponieważ było mnóstwo wolnych miejsc to przespałem się wygodnie również.

  11. #271
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Ponieważ cenię BA, a sentyment mam do nich ogromny, to śmiałości nie mam aby źle mówić. Skorzystałem z ich usług pierwszy raz od 15 lat i czekałem na lot z wielką radością.
    Zaliczyłem lot A321Neo w układzie z dwoma rodzajami foteli. Pierwotnie miałem rząd daleki, lecz przy odprawie zmieniłem na przód, aby mieć te fotele które aż do 14 rzędu służyć mają/mogą biznesowi. Zarówno dla tyłka, jak i dla nóg, to było coś okropnego. W ostatnim tygodniu leciałem LOTowskimi E175 oraz MAXem i 738 FRancy. BA pod względem wygody przegrało nie tylko z obydwoma maszynami LOTu ale chyba również z Ryanairem (sic!). Wstydzę się że to piszę, ale tak było.
    Pod względem serwisu w LOT tez trochę lepiej. Lurowata kawa czy herbata, ale jednak zawsze coś ciepłego czego w BA nie ma. Słaba putka lepsza od precelków.
    W żadnym razie BA nie skreślam i nadal ich wielbię ale... trochę przykro mi się zrobiło.



  12. #272

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    BA zmienia sposób zarabiania mil (avios) na lotach - teraz liczba mil będzie zależała od wartości biletu (w tym YQ, dodatki, ale nie podatki).

    https://www.britishairways.com/en-gb...-avios-changes

    Generalnie uderzy to w osoby, które latają na najtańszych biletach. Lecąc z Budapesztu lub Sofii na Hawaje w biznesie za 1200 GBP zarabiałem 60-70tys. avios, według nowego sposobu naliczania zarobię ok 10tys. avios.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  13. #273
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Pytanko: czy BA umożliwia podczas odprawy on line zmianę miejsca za free czy trzeba bulić?
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  14. #274

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Pytanko: czy BA umożliwia podczas odprawy on line zmianę miejsca za free czy trzeba bulić?
    Jeśli kupiłeś taryfę "basic", to generalnie nie, ale w kiosku na lotnisku zmienisz bez problemu agent przy check-in desku też_powinien zmienić za free, ale tutaj czasem przy taryfie basic odmawiają.

    W taryfie plus (nie mylić z Premium economy) możesz wybrać miejsce 48h przed lotem lub podczas check-in.

    Jeśli masz bilet z przesiadką, to za free wybierzesz podczas check-in 24h przed wylotem.

    Uważaj, BA nie pozwala na zmianę miejsc po wydrukowaniu/pobraniu karty pokładowej.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  15. #275
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Dzięki bardzo

    Jeszcze tylko muszę się zastanowić czy odprawić się czy jednak iść na odprawę na miejscu (BER) i tam zagadać. Lecimy w dwie osoby na różnych rezerwacjach a fajnie by było siedzieć obok siebie
    Poprzedni lot BA z BER był nieźle zakręcony bo pracownik źle wydrukował karty i sporo poprawiania było plus dali nam miejsca przy oknie bez okna - te w A320 na samym końcu... Ja durny nie skapowałem się na czas
    Ostatnio edytowane przez Witek ; 07-09-2023 o 09:16
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  16. #276

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie The British Airways Club - nowy program lojalnościowy BA


    Polecamy

    30 grudnia BA ogłosiło:



    Generalnie, program zmienia się w revenue based, czyli status będzie zależał od tego, ile wydamy. Zmiany są masakryczne, biorąc pod uwagę, że w obecnym systemie można było zrobić BA Silver (oneworld sapphire) w jedną/dwie wycieczki, czy BA Gold (oneworld emerald) w 2-3 podróże long haul.

    W nowym systemie zarobimy 1 tier point za 1 GBP wydany na bilet (nie licząc podatków). Bilety wystawione w innych walutach będą przeliczone na GBP przed naliczeniem punktów.



    Ile trzeba wydać, by dostać/utrzymać status zatem?

    • Bronze (oneworld ruby) - 3500 tier points
    • BA Silver (oneworld sapphire) - 7500 tier points
    • BA Gold (oneworld emerald) - 20000 tier points
    • BA Gold Guest List (oneworld emerald) - 65tys. tier points by zrobić status, 40tys. tier points by utrzymać, w tym 80% lotów musi być na numerze lotu lub metalu BA


    Przez ostatnie parę lat BA ostro pracowało nad tym, by zachęcać segment leisure do wybierania BA zamiast LCC w drodze na wakacje... program lojalnościowy był jednym z elementów tej strategii - np. kupując bilet przez portal BA Holidays wszystkie loty BA zarabiały tier points podwójnie, co ułatwiało osiągnięcie statusu w jedną/dwie podróże. Nowy program zmienia przestaje być atrakcyjny dla wczasowiczów.

    Program przygotowany jest pod mieszkańców UK, nie bierze pod uwagę faktu, że taryfy BA z Europy są dużo tańsze. BA obiecuje, że będzie możliwość zbierania punktów przez kartę kredytową (max 2500), czy przez subskrypcję na wina... generalnie kopiuje to, co AA, DL, UL zrobiły jakiś czas temu. Rynek amerykański jest dużo większy, a amerykanie wydają dużo więcej. Dla amerykańskich linii jest to głównie rynek krajowy + dodatkowo loty międzynarodowe; gdy dla BA jest na odwrót. IMHO BA strzela sobie w stopę, a reakcje na blogach i w lokalnej prasie są bardzo nieprzychylne.

    Finnair zrobił revenue based program rok temu, ale limity są dużo niższe, a każde wydane € mnoży się przez 6.

    Ja do tej pory miałem status Gold Guest List - nie ma szans, bym go odnowił wydając 40tys. funtów na loty BA. Musiałbym kupować bilety w najwyższych taryfach - nie ma na to szans. Na szczęście mam Gold for Life, czyli poziom niżej, ale nadal wysoki status. Będzie więcej lotów na standby... by zarobić Gold Guest List for Life na nowych zasadach, musiałbym wydać 900000 GBP na loty z BA (1.5m jeśli zaczynałbym od zera...).
    Babilas and tartal like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


Strona 14 z 14 PierwszyPierwszy ... 4 12 13 14

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •