Moja odpowiedź była do postu #259![]()
A czy ja gdzieś napisałem że pochodziła?
Przecież wiadomo że załadowana była na Dulles i to na moich oczach.
Ale przygotowana zgodnie z wymaganiami linii.
Dla mnie to nie catering odpowiada za g... które serwują na pokładzie tylko ci którzy to g... zaakceptowali.
Tak naprawdę mój żołądek dopiero w poniedziałek ok. południa doszedł do siebie po tym syfie.
Moja odpowiedź była do postu #259![]()
Pewnie i tak cena biletu byłaby decydująca,ale: Pytanie do praktyków: na trasie LHR-LAX które samoloty BA mają wygodniejsze fotele (w zwykłej klasie ekonomicznej): 350-ki czy Siódemki? A jak się mają do nich fotele w 380-kach BA?
A jak wypada porównanie foteli (nadal w zwykłej Y) w Siódemkach BA i AA?
większość kos ma zamontowany układ 3-4-3 w Y, więc będzie ciaśniej niż w A350 czy A380. Osobiście bym brał lot A380, bo na górnym pokładzie jest sporo wygodnych miejsc przy oknie i układ jest 2-4-2. AA ma też układ 3-4-3 w Y w swoich 777s.
W obu przypadkach przyda się status - w BA, by wybrać miejsce na górze; w AA by wybrać miejsce w tzw. części "main cabin extra" - gdzie jest więcej miejsca na nogi.
No właśnie, nawet bardziej o miejsce na nogi by chodziło. Czy w 350/380 jest go więcej niż w 777 (w tych liniach)? A poza tym czasem piszecie o jakichś nowych wynalazkach co do samej konstrukcji foteli (może nie w BA/AA?), typu "deska" - przy rejsie 12 (a nawet "tylko" 9) godzin może być ciężko...
Te nowe wynalazki to raczej się stosuje na krótkich trasach... BA ani AA jeszcze ich nie montowały w swoich flotach długodystansowych
Postudiuj sobie mapy siedzeń na https://www.aerolopa.com/ - są dość dobrze wykonane.
Mój ostatni lot z BA w economy w samolocie długodystansowym to był na pokładzie B788 w 2015 roku i z tego co pamiętam, to było ciasno, bardzo ciasno.
Ponieważ cenię BA, a sentyment mam do nich ogromny, to śmiałości nie mam aby źle mówić. Skorzystałem z ich usług pierwszy raz od 15 lat i czekałem na lot z wielką radością.
Zaliczyłem lot A321Neo w układzie z dwoma rodzajami foteli. Pierwotnie miałem rząd daleki, lecz przy odprawie zmieniłem na przód, aby mieć te fotele które aż do 14 rzędu służyć mają/mogą biznesowi. Zarówno dla tyłka, jak i dla nóg, to było coś okropnego. W ostatnim tygodniu leciałem LOTowskimi E175 oraz MAXem i 738 FRancy. BA pod względem wygody przegrało nie tylko z obydwoma maszynami LOTu ale chyba również z Ryanairem (sic!). Wstydzę się że to piszę, ale tak było.
Pod względem serwisu w LOT tez trochę lepiej. Lurowata kawa czy herbata, ale jednak zawsze coś ciepłego czego w BA nie ma. Słaba putka lepsza od precelków.
W żadnym razie BA nie skreślam i nadal ich wielbię ale... trochę przykro mi się zrobiło.
BA zmienia sposób zarabiania mil (avios) na lotach - teraz liczba mil będzie zależała od wartości biletu (w tym YQ, dodatki, ale nie podatki).
https://www.britishairways.com/en-gb...-avios-changes
Generalnie uderzy to w osoby, które latają na najtańszych biletach. Lecąc z Budapesztu lub Sofii na Hawaje w biznesie za 1200 GBP zarabiałem 60-70tys. avios, według nowego sposobu naliczania zarobię ok 10tys. avios.
Jeśli kupiłeś taryfę "basic", to generalnie nie, ale w kiosku na lotnisku zmienisz bez problemuagent przy check-in desku też_powinien zmienić za free, ale tutaj czasem przy taryfie basic odmawiają.
W taryfie plus (nie mylić z Premium economy) możesz wybrać miejsce 48h przed lotem lub podczas check-in.
Jeśli masz bilet z przesiadką, to za free wybierzesz podczas check-in 24h przed wylotem.
Uważaj, BA nie pozwala na zmianę miejsc po wydrukowaniu/pobraniu karty pokładowej.
Dzięki bardzo
Jeszcze tylko muszę się zastanowić czy odprawić się czy jednak iść na odprawę na miejscu (BER) i tam zagadać. Lecimy w dwie osoby na różnych rezerwacjach a fajnie by było siedzieć obok siebie
Poprzedni lot BA z BER był nieźle zakręcony bo pracownik źle wydrukował karty i sporo poprawiania było plus dali nam miejsca przy oknie bez okna - te w A320 na samym końcu... Ja durny nie skapowałem się na czas![]()
30 grudnia BA ogłosiło:
- 31 marca 2024 zakończy działalność Executive Club
- 1 kwietnia 2025 zostanie uruchomiony The British Airways Club
Generalnie, program zmienia się w revenue based, czyli status będzie zależał od tego, ile wydamy. Zmiany są masakryczne, biorąc pod uwagę, że w obecnym systemie można było zrobić BA Silver (oneworld sapphire) w jedną/dwie wycieczki, czy BA Gold (oneworld emerald) w 2-3 podróże long haul.
W nowym systemie zarobimy 1 tier point za 1 GBP wydany na bilet (nie licząc podatków). Bilety wystawione w innych walutach będą przeliczone na GBP przed naliczeniem punktów.
Ile trzeba wydać, by dostać/utrzymać status zatem?
- Bronze (oneworld ruby) - 3500 tier points
- BA Silver (oneworld sapphire) - 7500 tier points
- BA Gold (oneworld emerald) - 20000 tier points
- BA Gold Guest List (oneworld emerald) - 65tys. tier points by zrobić status, 40tys. tier points by utrzymać, w tym 80% lotów musi być na numerze lotu lub metalu BA
Przez ostatnie parę lat BA ostro pracowało nad tym, by zachęcać segment leisure do wybierania BA zamiast LCC w drodze na wakacje... program lojalnościowy był jednym z elementów tej strategii - np. kupując bilet przez portal BA Holidays wszystkie loty BA zarabiały tier points podwójnie, co ułatwiało osiągnięcie statusu w jedną/dwie podróże. Nowy program zmienia przestaje być atrakcyjny dla wczasowiczów.
Program przygotowany jest pod mieszkańców UK, nie bierze pod uwagę faktu, że taryfy BA z Europy są dużo tańsze. BA obiecuje, że będzie możliwość zbierania punktów przez kartę kredytową (max 2500), czy przez subskrypcję na wina... generalnie kopiuje to, co AA, DL, UL zrobiły jakiś czas temu. Rynek amerykański jest dużo większy, a amerykanie wydają dużo więcej. Dla amerykańskich linii jest to głównie rynek krajowy + dodatkowo loty międzynarodowe; gdy dla BA jest na odwrót. IMHO BA strzela sobie w stopę, a reakcje na blogach i w lokalnej prasie są bardzo nieprzychylne.
Finnair zrobił revenue based program rok temu, ale limity są dużo niższe, a każde wydane € mnoży się przez 6.
Ja do tej pory miałem status Gold Guest List - nie ma szans, bym go odnowił wydając 40tys. funtów na loty BA. Musiałbym kupować bilety w najwyższych taryfach - nie ma na to szans. Na szczęście mam Gold for Life, czyli poziom niżej, ale nadal wysoki status. Będzie więcej lotów na standby... by zarobić Gold Guest List for Life na nowych zasadach, musiałbym wydać 900000 GBP na loty z BA (1.5m jeśli zaczynałbym od zera...).
Zakładki