Turkish Airlines - Free Baggage Allowance - turkishairlines.com
Turkish Airlines - Cabin Baggage - turkishairlines.com
Mi to wygląda na 20kg + podręczny w Y.
Proszę o pomoc, bo trochę się pogubiłem.
W przyszłym tygodniu lecimy Turkiem WAW-IST-JNB. Nie mogę nigdzie znaleźć jednoznacznej informacji i bagażu. Znalazłem 8 kg podręcznego i 2x23 kg rejestrowanego (w końcu to lot międzykontynentalny). Znalazłem też 8 kg + 25 kg. Co jest prawdą?
Z góry dziękuję za pomoc.
Turkish Airlines - Free Baggage Allowance - turkishairlines.com
Turkish Airlines - Cabin Baggage - turkishairlines.com
Mi to wygląda na 20kg + podręczny w Y.
25kg + 8kg podręcznego
Byłem w biurze TA na WAW i mam potwierdzenie: 25 + 8.
Na stronie Turkisza jednak takiej informacji się nie znajdzie![]()
Mam pytanie do doświadczonych użytkowników Forum, czy ryzykować w locie WAW - BKK godzinną przesiadkę w IST (przylot do IST 19.30 wylot do BKK 20.40) czy też sobie "odpuścić" i kupić bilet na następny lot do BKK 01.55?
Jeżeli ktoś ma doświadczenia z tym połączeniem to za wszelkie informacje dziękuje.
Przecież nic nie ryzykujesz, jak z jakiegoś powodu nie zdążysz na 19:30 to polecisz o 01:55 i jeszcze odszkodowanie zgarniesz.
Jeśli linia lotnicza sprzedaje Ci bilet z przesiadką 1h, to jest to ryzyko linii lotniczej, nie twoje. Jak napisał tomo - jeśli nie zdążysz na samolot o 19:30, to cie przebookują na ten o 1:55![]()
Leciałem rok temu WAW-IST-BKK Turkishem, również miałem podobne obawy, czy zdażę na lot do BKK o 20:40 przy godzinnej przesiadce. Obawy były duże, bo Turek był regularnie opóźniony z WAW. Tego dnia co ja leciałem to z WAW wyleciał opóźniony o jaką godzinę i w praktyce to miałem jakieś 20 minut na przesiadkę, co gorsze samolot z WAW nie był na rękaw, na szczęście tego dnia wszystkie przyloty były opóźnione i oprócz mnie czekali jeszcze na jakieś 50 osób z przylotów z Europy Zachodniej i udało się zdążyć. Sama przesiadka w IST o dziwo najłatwiejsza jaką dotychczas miałem, po przyjeździe do terminala wystarczyło przejść 20 metrów do gate BKK i już po przesiadce.
Przelot JFK-IST-TLV i z powrotem.
Krótko o wrażeniach:
- obłożenie blisko 100% na trasach między JFK i IST
- obsługa bardzo cierpliwa, miła, sympatyczna
- posiłki bardzo smaczne, lekkie (np. jajeczniczka na śniadanko)
- nowsze IFE - z multitouch'em
- starsze IFE - też bardzo ok
- w ogóle IFE - duża oferta filmów (m.in. Dunkirk, Fantastic Beasts, Joy, Lisa, sporo kina tureckiego, nawet spektakle teatru tureckiej tv), live tv, kamera, ciekawe opcje podglądu mapy
- Wifi dostępne w cenach - $9.99 za 1 godzinę, $14.99 za cały lot (nie sprawdzałem, jak działa, rozrywkę na pokładzie uznałem za wystarczającą)
- ubikacji trochę mało w B777 dla klasy ekonomicznej
Ciekawostka (przynajmniej, jak dla mnie) - wejścia do kabiny dla załogi raczej nie domykali i stojąc z tyłu B777 można było sobie spokojnie zajrzeć do środka, choć nikt chyba nie próbował wejść do góry do samej kabiny
ma ktoś Golda w TK ?
widać go na bordingu od razu ? czy trzeba pokazywać kartę ?
Obsluga klienta w TK to jakas kpina.
Moj lot zostal przesuniety o 15 min wczesniej. W systemie wyswietla sie info "There are a number of changes made to some flights in your reservation. You can call our call center for detailed information. You can cancel your flight in case of schedule changes exceeding 15 minutes."
W appce natomiast jest info "The date or route of your flight has been changed. Please contact our sales office or call center for cancellation, refund or change requests." Nic nie mozna zrobic, nawet nie ma podgladu do nazwisk pasazerow czy wyboru miejsc odkad wystapila ta "znaczaca" zmiana rozkladu.
Dzwonie pod warszawski nr, po wybraniu opcji "rozmowa w jezyku polskim" slysze komunikat, zebym zadzwonil pod inny nr, rowniez warszawski. Po wybraniu tego drugiego numeru, komunikaty juz tylko po angielsku i w tym jezyku rozmowa z konsultantem. Podaje PNR i nazwiska, konsultant prosi o etix. OK, wygrzebalem, podyktowalem. Konsultant pyta co chce zrobic z ta rezerwacja. Odpowiadam, ze zaakceptowac zmiany. Po dlugim oczekiwaniu konsultant przekazuje info, zebym napisal maila do wawsales@thy.com w tej sprawie. Maila wyslalem w piatek, dzis mamy wtorek i cisza.
W Wizzairze z poziomu konta klienta mozna bez problemu zaakceptowac lub zmienic lot w przypadku zmiany rozkladu a tu nawet nie wiem czy moj bilet w ogole jeszcze istnieje, skoro TK tak podchodzi do klienta. Z drugiej strony moze powinienem sie cieszyc, ze nie rozgranicza na klientow w C i Y. Zarowno kilka lat temu przy bilecie w Y jak i teraz w C traktuja mnie tak samo![]()
Leciałem KRK-IST-TPE w biznesklasie (737+789) orraz TPE-IST-KRK w ekonomiku (777+737).
O ile paszownik w biznesklasie bardzo dobry (choć mocne alko w ograniczonym wyborze), to nie podobało mi się, że serwis trwał ponad 3 godziny od startu, i tak samo zaczęto go 3 godziny przed lądowaniem. Niestety nie ma żadnego barku, oczywiście można prosić o napoje, przynoszą bez problemu. Poza tym w kabinie jest za ciemno, a fotele niby zapewniające więcej prywatności są raczej wąskie i trudno porozmawiać z sąsiadem (bo go nie widać bez wychylania się). Człowiek leci prawie jak w trumnie (wiem, że niektórym takie zakapsułowane fotele pasują).
W ekonomiku (na powrocie) przyzwoite jedzenie, wino białe, czerwone i piwo (brak mocnych alkoholi). W 777 układ siedzeń 3-3-3, więc w miarę szeroko.
Nakręciłem kilka filmów z tej podróży, dostępne są na moim YT.
1. Przelot Kraków-Stambuł
2. Przelot Stambuł-Tajpej
3. Przelot Tajpej-Stambuł
Zakładki