Dzięki za odpowiedź. Kartke przeczytał i zrozumiał, ale chyba miał wątpliwości jak każdy pracownik biura/lotniska/przewoźnika jak mantra powtarza, że mi sie nie należy? :P Stąd moje wątpliwości odnośnie samej zasadności ewentualnych działań, bo procedury znam z lektury tego wątku. Pozdro i dzięki raz jeszcze.
tak czy inaczej warto walczyc z liniami lotniczymi - jesli nie dla kasy, to dla zasady :-) bo inaczej bedzie jeszcze wiekszy bajzel niz jest teraz ...
ja lecialem drugi rok z rzedu Enter Air na wakacje (biuro podrozy niestety wybiera chartery, nie ja) no i drugi raz z rzedu mial opoznienie ... pech dla mnie chcial, ze zabraklo 10 minut do 3h opoznienia ...![]()
Witam!
Powracam na forum bo znowu szykuję się walka o odszkodowanieWcześniejszą wygrałem (opisywałem tutaj wszystko).
Przygotowuje się do pisania reklamacji w sprawie przełożenia a także opóźnienia lotu. Mam tylko pytanie, bo nie wiem gdzie kierować reklamację.
Chodzi o lot Marsa Alam (RMF) - Katowice (KTW). Pierwotnie wylot miał odbyć się 9.08.2014 o godzinie 22:50.
Oczywiście nic nie wiedzieliśmy o środowych problemach samolotu naszej linii czarterowej na trasie Turcja-Polska, który musiał przymusowo lądować w Bułgarii, przez co kolejne dni dla niektórych były koszmarem (dla nas akurat nie bo mieliśmy przedłużoną dobę hotelową przez biuro za free).
O odwołaniu lotu dowiedzieliśmy się w dzień wylotu o godzinie 15:00... Lot miał być przełożony na dzień kolejny czyli 10.08 na godzinę 22:50.
Ale znowu w niedzielę około 16:00 dowiedzieliśmy się (już ze strony lotniska w Katowicach), że wylot będzie opóźniony o ponad 3 godziny.
Tak więc w końcu wylecieliśmy z Marsa Alam o 02:00.
Lot miała obsługiwać nowa linia czarterowa 4You Airlines. Linia ta nie ma jeszcze własnej licencji i lata na licencji Eurolotu.
Z uwagi na uziemienie jednego samolotu i opóźnienia na trasach, na nasz lot powrotny został wynajęty przez nich Boeing 757 z portugalskich linii czarterowych (nie pamiętam nazwy, później sprawdzę bilety i dam znać). Numer lotu pozostał ten sam, czyli Eurolotu K26264.
Tak więc moje pytanie brzmi - gdzie kierować pismo odnośnie odszkodowania? Do 4You Airlines, czy do Eurolotu, czy też do tych portugalskich linii?
W razie jakbym nie otrzymał od nich odpowiedzi to mogę kierować sprawę do ULC? Czy jednak polskie ULC nie ma tutaj nic do gadania bo opóźnienie było w Egipcie?
Z góry dzięki za info!
czy reklamujac pozne dostarczenie bagazu, mozna powolac sie na jakis przepis prawa miedzynarodowego?
moja walizka dotarla do mnie po prawie dwoch tyg, na tygodniowym urlopie bylem bez niczego wiec musialem zakupic ubrania, kosmetyki, etc
lecialem na bilecie LH, ostatni odcinek podrozy DUS-WAW (gdzie zaginal bagaz) operowany przez 4U
@shiver mam zagwozdke do kogo wyslac reklamacje? Wg Ciebie ten kto wystawil bilet ( kupiony notabene u posrednika) odpowiada tak?
Psy szczekaja a karawana idzie dalej
Jeżeli chodzi o LOT to miał na odwołanie 14 dni dokładnie. Teraz ich odwołanie może być w już w rękach ULC i oni zwlekają z powiadomieniem Ciebie o tym - powinni wysłać info listem poleconym.
Moje pytanie jest jednak głównie skierowane do osób, które już otrzymały odszkodowanie wcześniej i znają z autopsji sytuacje. Ale informuj o przebiegu.
w jakiej walucie LOT wypłaca odszkodowanie? w PLN czy EUR - chce podać właściwy numer konta.
W czwartek wieczorem mieliśmy z żoną IDB na TXL-WAW (przewoźnik AB). Zmiana rezerwacji na poranny lot w piątek, hotel, kolacja, śniadanie - wszystko jak należy. Na lotnisku próbowano nam wcisnąć vouchery na 250 E, ale mnie bardziej interesuje jednak rekompensata w gotówce. Sprawa niby oczywista. Złożyłem reklamację przez formularz na stronie i czekam cierpliwie.
Byliśmy na SBY, więc bagaże zostały nadane, niestety nie odzyskaliśmy ich ani po IDB ani dnia następnego w WAW, mimo zapewnień, że zostały nadane na nasz poranny lot. Mają dotrzeć dziś (ponoć już są w WAW).
Może jednak ktoś ma doświadczenie z AB w kwestii rekompensat - trzeba pisać do ULC-u czy załatwiają raczej bezproblemowo?
Jeszcze @ttt:
Mnie LOT wypłacił w PLN.
Mam pytanko, może ktoś już przerabiał - reklamacja do Small Planet, pisać na ogólnego maila poland@smallplanet.aero ?
a ja walczac dalej we wlasnej sprawie wlasnie przygotowalem przedsadowne wezwanie do zaplaty dla Enter Air z terminem zaplaty 10 dni od otrzymania i wysle listem poleconym z potwierdzeniem odbioru - zobaczymy czy to cos da.
byc moze enter tez byl na urlopie ;-)
Hej,
Mam ten sam problem tylko że mój lot z powodu tego opóźnienia był opóźniony w piątek. i wracaliśmy w sobotę wieczorem. Reklamację pisze do Eurolot oraz biura podróży. Problem mam jedynie z konstrukcją tej reklamacji czy powinienem się raczej rozpisać czy krótko i że 400Euro odszkodowania?
Witam wszystkim,
Ja walczę z Eurolot, opisywałam swój przypadek.
Lot opozniony o 13H. Z newsów-złozyłam sklargę do ULC- Lot był z Rodos do Wrocławia. Otrzymałam info, że ze względu na miejsce wylotu (Grecja), przekazują sprawę do Hellenic Civil Aviation Authority, oni będą to prowadzić. Zastanawiam się czy powinnam coś sama robic, czy sprawa bedzie przekazana z automatu? Przedzwonie tam.
I z hitów, wczoraj przyszedł Email z Eurolotu, że przychylają się do naszego roszczenia i odszkodowanie wyślą w ciągu 21 dni.
Przeprosili i chcioeli dokładne dane, nr konta, walute itd itd.
Aż mi się nie che wierzyć, ale czekam na pieniądze! Myślicie, że sprawa rzeczywiście załatwiona?
Nie masz co pisać do biura podróży reklamacji o opóźnienie lotu, oni nie mają z tym nic wspólnego
W reklamacji opisz pokrótce sytuację, kiedy, gdzie, w jakich okolicznościach, jaka trasa, data lotu, nr lotu itd. Powołaj się też na orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawach połączonych C-402/07 i C-432/07, jakie przysługują Ci prawa, kwoty w zależności od trasy itd.
Do reklamacji dołącz skany biletów i to wszystko![]()
Zakładki