VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 46 z 227 PierwszyPierwszy ... 36 44 45 46 47 48 56 96 146 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 901 do 920 z 4528
Like Tree860Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #901
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Maszyna byla K2, wiec pewnie i tak te kase odzyskali - to i walczyc nie musieli za bardzo ;-)
    A 250€ bym wymienil na mile, gdyby byly statusowe. Premiowe - to juz ktos napisal, ile mozna kupic za te kwote ;-)

  2. #902

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie odpowiedź LOTu

    Cytat Zamieszczone przez piccola Zobacz posta
    Witam,

    W marcu 2011 miałam loty na trasie Kalkuta-Dubaj-Monachium-Poznań. Kalkuta-Dubaj i Dubaj-Monachium liniami Emirates, Monachium-Poznań LOTem, wszystko na jednym bilecie. Będąc w Dubaju sprawdziłam skrzynkę i miałam maila od expedii (gdzie kupowałam bilet) wysłanego 30 minut wcześniej, że proszą o szybki kontakt, bo mój plan podróży uległ zmianie na trasie Monachium-Poznań. I nic więcej. Po godzinie na telefonie dowiedziałam się, że ostatni lot (wylot z Monachium o 21:10) został odwołany (ale nie znam przyczyn) i telefonicznie zmieniłam rezerwację na następny dzień na 11:05. Już w Monachium postarałam się o darmowy hotel. Jednak nigdzie nie otrzymałam żadnych informacji o przyszługujących mi prawach do odszkodowania itp.

    Czy w powyższej sytuacji mogę starać się o odszkodowanie 250 euro? Jeśli tak to czy skargę do LOTu wysłać mailowo czy normalną pocztą? I czy skargę składa się na jakimś formularzu czy istnieje dowolność pisania? Pytam ponieważ w internecie znalazłam taki oto formularz: http://ec.europa.eu/transport/passen...ts_form_pl.pdf

    Z góry dzięki za pomoc!
    W związku z wyżej opisaną sytuacją napisałam do LOTu z prośbą o wypłatę odszkodowania. Jak można było się domyślać uzyskałam odmowę, identyczną z opisanymi na poprzednich stronach.
    "W nawiązaniu do reklamacji dotyczącej Pani podróży w dniu 23 marca 2011 roku, serdecznie przepraszamy za niedogodności związane z anulowaniem rejsu LO372 z Monachium do Poznania. Jednocześnie wyjaśniamy, że ww. rejs został odwołany z powodu wystąpienia usterki technicznej samolotu zaplanowanego do realizacji ww. rejsu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami usterka techniczna zagrażająca bezpieczeństwu lotu uważana jest za okoliczność nadzwyczajną. Zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia WE 261 Parlamentu Europejskiego i Rady przewoźnik lotniczy, w sytuacji zakłócenia rejsu z przczyn, na które nie miał wpływu, zwolniony jest od obowiązku wyrównania pasażerom szkody. Lotnia lotnicza, zobowiązana jest jedynie do zapewnienia zmiany rezerwacji na najbliższe możliwe połączenie lub w przypadku rezygnacji z podróży do dokonania pełnego zwrotu za niewykorzystany odcinek z biletu lotniczego."


    Zamierzam odwołać się do ULC i jak napisał Stoarn oraz wyczytałam w innych postach-należy odwoływać się do urzędu, w kraju odlotu czyli w moim przypadku Niemcy. Jako, że nie znam niemieckiego napiszę po angielsku, ale co z moją reklamacją i odpowiedzią LOTu, które mam dołączyć. Logiczne jest, że są one po polsku. Jak w takim razie niemcy będą wiedzieć co napisałam i co mi odpisano? Mają jakiegoś tłumacza? Chciałam się też upewnić na jakie wyroki ETS się powoływać: C-432/07 i C-402/07 Sturgeon i Boeck i C-549/07 Wallentin-Herrmann czy jeden z powyższych (i ewentualnie który).

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  3. #903
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piccola Zobacz posta
    W związku z wyżej opisaną sytuacją napisałam do LOTu z prośbą o wypłatę odszkodowania. Jak można było się domyślać uzyskałam odmowę, identyczną z opisanymi na poprzednich stronach.
    "W nawiązaniu do reklamacji dotyczącej Pani podróży w dniu 23 marca 2011 roku, serdecznie przepraszamy za niedogodności związane z anulowaniem rejsu LO372 z Monachium do Poznania. Jednocześnie wyjaśniamy, że ww. rejs został odwołany z powodu wystąpienia usterki technicznej samolotu zaplanowanego do realizacji ww. rejsu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami usterka techniczna zagrażająca bezpieczeństwu lotu uważana jest za okoliczność nadzwyczajną. Zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia WE 261 Parlamentu Europejskiego i Rady przewoźnik lotniczy, w sytuacji zakłócenia rejsu z przczyn, na które nie miał wpływu, zwolniony jest od obowiązku wyrównania pasażerom szkody. Lotnia lotnicza, zobowiązana jest jedynie do zapewnienia zmiany rezerwacji na najbliższe możliwe połączenie lub w przypadku rezygnacji z podróży do dokonania pełnego zwrotu za niewykorzystany odcinek z biletu lotniczego."


    Zamierzam odwołać się do ULC i jak napisał Stoarn oraz wyczytałam w innych postach-należy odwoływać się do urzędu, w kraju odlotu czyli w moim przypadku Niemcy. Jako, że nie znam niemieckiego napiszę po angielsku, ale co z moją reklamacją i odpowiedzią LOTu, które mam dołączyć. Logiczne jest, że są one po polsku. Jak w takim razie niemcy będą wiedzieć co napisałam i co mi odpisano? Mają jakiegoś tłumacza? Chciałam się też upewnić na jakie wyroki ETS się powoływać: C-432/07 i C-402/07 Sturgeon i Boeck i C-549/07 Wallentin-Herrmann czy jeden z powyższych (i ewentualnie który).

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Po doświadczeniach z LBA dziś chyba napisałbym do ULC - może odeślą sami do Niemiec kwity.
    Niestety niemiecki LBA jest bardzo nierychliwy, jeśli chodzi o rozpatrywanie spraw [mam nadzieję że zwłoka dotyczy paxów wszystkich narodowości ]...

  4. #904
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Więc od początku. 20.03. odwołali mi lot WAW-KTW. Jako, że w ciężkim szoku złapałem transport przy okienku LOT spędziłem 2 lub 3 minuty, nie zgadzając się na zwrot kosztów i otrzymałem informację, że mogę zrealizować lot w ciągu 12 miesięcy dzwoniąc na CC i przebukować. Długo zabierałem się za złożenie reklamacji donośnie odszkodowania 250 i złożyłem je 16.06. Dziś chciałem sobie załatwić powrót gdyż leciałem rano do WAW (podróż do WAW OW jest upierdliwa z KTW bo autobus komunikacji kosztuje 20 PLN i jest o 4:15 no a jadąc autem wracać na lotnisko po samochód to porażka). Wczoraj zadzwoniłem na CC (sprawdzając wcześniej czy są dostępne bileciki i był 1 w FullFlex za 570 PLN ) ale okazało się, że owa rezerwacja została zablokowana (prawdopodobnie ze złożeniem pisma o odszkodowanie 250) i sprawą zajmuje się jakaś Pani, która jest na urlopie i będzie w poniedziałek (nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi - hehe). Drugi tel na CC i pech trafiłem na tą samą Panią co wcześniej. Oczywiście Pani zaproponowała zakup i złożenie reklamacji (że niby różnicę mi zwrócą) Dziś na lotnisku nic nowego (rezerwacja zablokowana - nic nie można zrobic) ale dostałem chociaż numer do reklamacji, gdzie zadzwoniłem i całkiem miła Pani odpowiedziała, że zajmie się sprawą i oddzwoni. Jak oddzwoniła to oświadczyła mi (bardzo grzecznie i super miło - do tego nie mam zastrzeżeń), że w związku z reklamacją, zwrócili mi właśnie kasę za ten skasowany lot i bardzo mnie przeprosiła, że tak długo to trwało (w szoku jestem do teraz). I tak, wcześniej na lotnisku stwierdziłem, że sobie wykorzystam (pewnie się tego nie notuje) a tutaj Pani powiedziała, że w reklamacji nie napisałem o tym, że mam zamiar wykorzystać ten lot i zwrócili mi bo już długi czas minął. Oczywiście poinformowała mnie, że nie ma mowy już o przebukowaniu bo kasa za zwrot poszła - no i powiedziała, że zwróci uwagę przełożonym, że jest luka w procedurze Odpowiedzi na reklamacje jeszcze nie dostałem (pewnie nie obejdzie się bez ULCU - no bo CAVOK był, a nie dam się wyblefować, że awaria to force majoure ). Co radzicie ?
    Ostatnio edytowane przez pitterek ; 30-06-2011 o 21:36 Powód: literówka
    Pitterek

  5. #905

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    A ja mam inne pytanie: kilka razy korzystałem juz i pisałem listy do linii/ULC. Dzis jednak moja mama wracała z wycieczki organizowanej przez biuro, lot Dubrovnik - Gdansk. Samolot miał 3h5 min opóźnienia (nie doleciał z Wwy), linia zapewniła pasazerom jedzenie co jednak z odszkodowaniem - i czy mam prawo kierowac pismo do linii (EnterAir) czy muszę w to angazowac biuro podróźy.
    Będę wdzięczny za pomoc

  6. #906

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    mnie interesuje podobny przypadek, co olekorlo.

    EnterAir - zmienili wylot z gdańska do chq po 22 na 2.05. samolot byl dalej opozniony.
    nie lecialem nigdy charterem, sprawdzam dla dziewczyny.
    powyzej 1500 km przysługuje 400 Euro w końcu xD
    opóźnienie przylotu ponad 3 h = odwołanie z wyrokiem = niezaleznie od dystansu?

  7. #907

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    A ja mam inne pytanie: kilka razy korzystałem juz i pisałem listy do linii/ULC. Dzis jednak moja mama wracała z wycieczki organizowanej przez biuro, lot Dubrovnik - Gdansk. Samolot miał 3h5 min opóźnienia (nie doleciał z Wwy), linia zapewniła pasazerom jedzenie co jednak z odszkodowaniem - i czy mam prawo kierowac pismo do linii (EnterAir) czy muszę w to angazowac biuro podróźy.
    Będę wdzięczny za pomoc
    Przepraszam, ze cytuje sam siebie, ale zdecydowałem sie od razu pisać skargę do linii. Mam tylko jeszcze jedno pytanie: czy ktos moze sprawdzic odległosc między miastami, a w związku z tym podac mi kwotę odszkodowania o jaką mogę wystąpic (wydaje mi sie ze patrzac na czas lotu bedzie to zapewne jeszcze 250 Euro),

  8. #908

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Przepraszam, ze cytuje sam siebie, ale zdecydowałem sie od razu pisać skargę do linii. Mam tylko jeszcze jedno pytanie: czy ktos moze sprawdzic odległosc między miastami, a w związku z tym podac mi kwotę odszkodowania o jaką mogę wystąpic (wydaje mi sie ze patrzac na czas lotu bedzie to zapewne jeszcze 250 Euro),
    817 mil = 1314 kilometrów po great circle, niestety. Za to niemal idealnie po południku.

  9. #909

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stnm Zobacz posta
    817 mil = 1314 kilometrów po great circle, niestety. Za to niemal idealnie po południku.
    Dzięki

  10. #910

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Witam mam pytanie dotyczace 6 godzinnego opoznienia na lotnisku w frankfurcie, gdzie samolot lini SAS trafil piorun przez co nie mogl odbyc planowego lotu. Lot mial sie odbyc do Oslo. Chcialbym wiedzic czy przysluguje mi jakies odszkodowanie, z tym zwiazane. Na lotnisku dostalismy vojchery na 5 euro i lot przebukowany. Dostalismy rowniez zagwarantowany hotel w Oslo, bo przez to opoznienie nie zdazylismy na samolot do Troidham, i odlecielismy dopiero nastepnego dnia.
    Nikon D60 + Nikkor 70-300 vr ;) PozdRRawiam.

  11. #911
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    No piorun to już zdecydowanie siła wyższa i raczej o odszkodowaniu zapomnij.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  12. #912
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    No piorun to już zdecydowanie siła wyższa i raczej o odszkodowaniu zapomnij.
    Kwestia ile godzin przed Twoim lotem ten piorun trafił samolot... Bo jeśli np. o świcie, a odwołali Twój wieczorny lot sytuacja daje pewne szanse, przy życzliwości LBA (na to niestety bym nie liczył) na odszkodowanie

  13. #913

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    mam bilet na loty w jedną strone lotem, czech airlines i BA . co się stanie gdy np pierszy lot Lotem bedzie opóźniony tak , że nie zdąże na przesiadke na następny lot ??? kto będzie mi zmieniał rezerwacje na pozostałe i zgodnie z jakimi regułami itd ???

    i inna sprawa 18 października miałem wykupiny bilet powroty z rzymu lotem, dotsałem meila jakiś tydzień temu że lot został odwołany i że.. mogą tylko zmienić na lot dzień wcześniej czy później a na lot tego samego dnia z przesiadkami w ramach *A nie ??? ale to już nie tylko o to chodzi bo ten lot 18 października powroty z rzymu jest nadal w sprzedaży na ich stronie internetowej ??? Rozumiem że mają obowiązek zmienić mi w ramach *A czy raczej niekoniecznie ???

  14. #914

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Tyszcz@ Kiedy (data) to miało miejsce?

    Tartal@ Jeśli bilety kupione osobno, to ponosisz ryzyko nieregularności ty, a przewoźnik odpowiada tylko na zasadach przewidzianych w konwencji montrealskiej (nie ma gwarancji połączenia).

    W kwestii odwołanego lotu do FCO: muszą Ci zapewnić odpowiednie połączenie, jeśli tak byś dotarł najszybciej do celu (opcja "2"), to może być nawet Alitalią, Rozporządzenie milczy w kwestii ewentualnego ograniczania przez przewoźnika oferty lotów alternatywnych.

  15. #915

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Stoarn@ wszystkie loty mam na jednym bilecie, tylko chodzi mi o to jak to będzie praktycznie robione ( gdyby był opóźniony np. pierszy lot ) kto ma to wszystko zgrać i ponosi odpowiedzialność ???
    czy mogą wtedy być zmiany na inne linie lotnicze itd ?? czy np zmiana na lot w dniu następnym a nie lot alternatywnymi liniami ???

  16. #916

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Moja korespondencja z Lotem dotycząca reklamacji:

    ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
    ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

    Jest sens dalej pisać do Lotu czy też do ULC? W rozporządzeniu 261/2004 jest napisane: "Ciężar dowodu tego czy i kiedy pasażerowie zostali poinformowani o odwołaniu lotu spoczywa na obsługującym przewozniku lotniczym."

  17. #917

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez max2000 Zobacz posta
    "Ciężar dowodu tego czy i kiedy pasażerowie zostali poinformowani o odwołaniu lotu spoczywa na obsługującym przewozniku lotniczym."
    LOT bez problemu udowodni że poinformował agenta. A poinformowanie Ciebie było obowiązkiem agenta. Sprawa prosta jak drut.

  18. #918

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez david82 Zobacz posta
    LOT bez problemu udowodni że poinformował agenta. A poinformowanie Ciebie było obowiązkiem agenta. Sprawa prosta jak drut.
    Przewoźnik powinien udowodnić datę poinformowania pasażera a nie agenta. W Rozporządzeniu (WE) 261/2004 nie ma mowy o informowaniu agentów, jest tylko mowa o dacie poinformowania pasażera...

    Gorzej dla pasażera jeśli uznać, że kontakt do expedii został w stosunku z przewoźnikiem wskazany jako kontakt do korespondencji z pasażerem.

    Expedia nie przekazuje danych pasażera przewoźnikowi?

    Tartal@ Za nieregularności typu odwołanie, opóźnienia, w reżimie Rozporządzenia 261/2004, odpowiada każdy przewoźnik obsługujący z osobna na swym odcinku.

    Za zgranie podróży - w sytuacji poslizgow niechronionych Rozporządzeniem 261/2004 - odpowiada przewoźnik umowny - pierwsze trzy cyfry z biletu o tym rozstrzygną...

  19. #919
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    Mam pytanie - oczywiście wiem, że odszkodowanie z 261 mi się nie należy, bo jestem powiadomiony pół roku wcześniej; wszakże jednak:

    "For operational reasons we were required to change the schedule of your flight.


    Your flight SN2548 originally departing on 04JAN from Krakow to Brussels at 13:55 has been changed to flight SN2548 departing from Krakow on 06JAN at 14:55 and arriving in Brussels at 17:00."
    Czy "operational reasons", to znaczy - "kupiłeś bilet w niskiej taryfie, a teraz możemy je sprzedać drożej, więc Cię przerzucimy"; czy może jednak coś innego - bilety na 4 I są dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika (chociaż w sumie są do Code-share'y z LH...)?
    Ale czy jeżeli wpadłbym na pomysł, że bardziej mi pasuje inny dzień niż 6 I (np. 3 I lub 7 I), to mogę to jakoś załatwić?



  20. #920

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeszcze jedno odnośnie mojego wczorajszego postu dotyczącego odwołania lotu Warszawa - Bydgoszcz. Skojarzyłem fakty, i co następuje: 22 kwietnia dostałem informację od expedii, ale... o przesunięciu lotu o godzinę w stosunku do pierwotnego planu podróży. Wiadomość poniżej:

    Ihre Flugdaten haben sich geändertPassagiere: xxx
    Expedia.de Reisesnummer: xxx
    LOT-Polish Airlines xxx

    Sehr geehrte Kunden,LOT-Polish Airlines hat:* hat die Ankunftszeit für 1 Ihrer Flüge geändert.Ihren aktualisierten Reiseplan sehen Sie unten. (Eine telefonischeBestätigung Ihres Fluges bei uns ist nicht mehr notwendig.) Bydgoszcz nach WarsawSamstag, 28/05/2011LOT-Polish AirlinesFlugnummer: LO3974Von: (BZG) Bydgoszcz, PolandAbflug: 08:55Nach: (WAW) Warsaw, PolandAnkunft: 09:55 (09:45 change) Status: BESTÄTIGTKlasse: OTransport: ATR Turboprop TurbopropSitze: 03ADurchgeführt von OPERATED BY EUROLOT(LO) Warsaw nach BydgoszczSonntag, 29/05/2011LOT-Polish AirlinesFlugnummer: LO3975Von: (WAW) Warsaw, PolandAbflug: 16:25Nach: (BZG) Bydgoszcz, PolandAnkunft: 17:25Status: BESTÄTIGTKlasse: OTransport: AT5Sitze: 03ADurchgeführt von OPERATED BY EUROLOT(LO) Hier können Sie Ihren Reiseplan online einsehen: Expedia.de: xxx Hier können Sie einen Sitzplatz reservieren oder ändern: Expedia.de: xxx Bitte antworten Sie nicht auf diese E-Mail, da dieses Postfach nichtüberprüft wird.Vielen Dank, dass Sie Expedia.de gewählt haben!

    Lot leci ze mną chyba w kulki. Tak jak wcześniej napisałem, dopiero 18 maja dostałem maila o anulowaniu lotu, a nie 22 kwietnia tak jak pisze Lot w swojej odpowiedzi na moją reklamację. 22 kwietnia dostałem tylko informację o przesunięciu lotu o jedną godzinę. Pisać do Lotu czy do ULC, bo Lot sam sobie przeczy? Albo nie zbadali sprawy dokładnie, tylko po łebkach i wyszło jak wyszło.

Strona 46 z 227 PierwszyPierwszy ... 36 44 45 46 47 48 56 96 146 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 04:00
  2. 20-08-2018, 12:19
  3. 20-10-2016, 17:57
  4. 16-08-2016, 10:40
  5. 10-07-2016, 18:48
  6. 27-06-2016, 22:10
  7. 06-05-2016, 16:15
  8. 13-10-2015, 19:37
  9. 20-07-2015, 09:21
  10. 04-07-2015, 22:34
  11. 24-06-2015, 13:32
  12. 22-06-2015, 18:35
  13. 22-06-2015, 18:22
  14. 13-06-2015, 10:00
  15. 01-06-2015, 19:54
  16. 07-05-2015, 10:49
  17. 07-05-2015, 10:46
  18. 09-04-2015, 19:10
  19. 30-03-2015, 14:33
  20. 14-02-2015, 01:23
  21. 11-12-2014, 01:47
  22. 08-12-2014, 02:28
  23. 01-12-2014, 16:51
  24. 08-11-2014, 10:10
  25. 05-11-2014, 14:02
  26. 04-11-2014, 01:46
  27. 12-10-2014, 18:07
  28. 09-10-2014, 19:24
  29. 06-10-2014, 16:24
  30. 02-10-2014, 22:34
  31. 02-10-2014, 08:13
  32. 02-10-2014, 00:29
  33. 01-10-2014, 14:39
  34. 30-09-2014, 17:29
  35. 28-09-2014, 19:33
  36. 22-09-2014, 22:57
  37. 22-09-2014, 02:35
  38. 21-09-2014, 13:17
  39. 18-09-2014, 08:58
  40. 15-09-2014, 18:54
  41. 08-09-2014, 19:26
  42. 06-09-2014, 10:28
  43. 05-09-2014, 11:12
  44. 02-09-2014, 13:53
  45. 02-09-2014, 13:06
  46. 01-09-2014, 09:28
  47. 30-08-2014, 22:23
  48. 27-08-2014, 23:55
  49. 27-08-2014, 23:28
  50. 27-08-2014, 23:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •