Strona 69 z 224 PierwszyPierwszy ... 19 59 67 68 69 70 71 79 119 169 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,361 do 1,380 z 4467
Like Tree827Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1361

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Mamutto Zobacz posta
    Witam. Nie jestem nowy, ale rzadko się wypowiadam. Proszę o radę. Lecieliśmy wczoraj na trasie SXM-CDG-PRG-KRK. Pierwszy odcinek AF, drugi i trzeci OK. Bilety wystawione przez DL. Samolot OK z Paryża spóźniony ok 40 min - efekt samolot do Krakowa odlatuje bez nas. Czesi przebukowują nas na lot Lufthansą przez Frankfurt. Rezultat - lądujemy w Krakowie 5 godzin po zaplanowanym czasie. Przyczyna opóźnienia z Paryża - "operacyjna" - przegapienie slotu przy starcie z Pragi.
    Pytania:
    1. Czy należy się odszkodowanie?
    2. Jeśli tak do kogo pisać?
    3. Jeśli do Czeskich linii to do biura w Warszawie czy do Pragi?
    4. W jakim języku (polski czy angielski)?
    5. Czy każdy pasażer (była nas trójka) osobno, czy jedna reklamacja dla wszystkich?

    z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam
    1. Moim zdaniem nie (utrata przesiadki) ale zdaniem niektórych tak, więc załóżmy że tak i się nie poddawaj.
    2. Do CSA, bo to one są przewoźnikiem obsługującym.
    3. Zadzwonić do Warszawy i się spytać jaka jest ich wewnętrzna procedura.
    4. Po angielsku.
    5. Na tym etapie - jedna dla wszystkich, wszyscy niech się podpiszą. Powołać się na Rozporządzenie (WE) 261/2004 i orzeczenie ETS ws. C-432/07 Sturgeon (odszkodowanie także się należy w przypadku spóźnienia).

    pzdr

  2. #1362

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    witam,
    otrzymałam odpowiedź, oto ona
    "Unfortunately, this flight was delayed because of an unexpected safety/technical problem with the aircraft due to operate your flight. It was necessary to delay the departure of the flight until the fault was rectified and the aircraft was cleared for operation by our Engineering Department.

    Ryanair is committed to providing punctual services for all passengers and continues to be the No. 1 on time airline in Europe with the fewest flight delays, as detailed in audited statistics issued by the UK Civil Aviation Authority. Notwithstanding the above, there are situations, which are outside of the control of an airline such as unexpected flight safety problems that affect the on time performance of our flight operation.

    We can assure you that Ryanair took all reasonable measures to prevent this flight delay, which was caused by an unexpected aircraft safety/technical problem (extraordinary circumstances). Please note that when flights are delayed for reasons outside of the control of an airline, monetary compensation is not applicable under EU Reg. 261/2004.

    From our records we note that you were transferred free of charge onto the next available flight which was the FR8169 from Katowice to London Stansted on the 21/12/2011.

    We are in a position to reimburse any reasonable receipted expenses you might have incurred in relation to this cancellation as per the EU261/2004 Article 9.

    Below are the details of how passengers are advised of their rights under Article 14 of Regulation 261/2004

    - The wording of EU261/2004-Article 14.1 is printed on each passenger's online boarding passes in the relevant language.
    - At the point of check-in online all passengers are provided with a direct link to EU261/2004 Article 14.2 in PDF format
    - Passengers confirm receipt of EU261/2004 Article 14.2 notice prior to checking- in on line.
    - Article 14.2 notice is available on our website at all times
    - A link to the Article 14.2 notice is included in our website flight disruption notices on Cheap Flights - Book cheap flights to Europe with Ryanair
    - A link to the Article 14.2 notice is included in the flight cancellation email sent to affected customers
    - In addition the Article 14.1 is displayed at Ryanair Bag Drop Desks
    - In addition the Article 14.2 is distributed by airport staff in the event of a flight cancellation or delay over 3 hours."


    i co teraz?

  3. #1363
    tomass
    Goście

    Domyślnie

    Czy ktos kiedyś probował dostac odszkodowanie za opoznienie lub zwrot kosztow za stracony hotel lub transport od aeroflotu?

  4. #1364

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Szukałam podobnej sprawy na forum, nie znalazłam, proszę więc o radę, pomoc i wsparcie specjalistów. Zdarza mi się latać od czasu do czasu, ale z taką sytuacją spotykam się po raz pierwszy, wybraliśmy "poważne" linie, aby zminimalizować ryzyko powikłań...się nie udało

    lot KRK – FRA – IST; z Balic o 18:30 wylatuje grupa dzieciaków z opiekunami na festiwal do Turcji. Bilety zakupione w eSKY, oba loty LH.
    Planowany wylot FRA-IST o 22:25 , grupa (z opóźnieniem) zapakowana do samolotu, rozdane kolorowanki, czekają na start.
    Około 23:00 podana informacja o złej pogodzie, wyprowadzają pasażerów z samolotu.

    We FRA nie ma lotów od 23:00 do 5:00, wiadomo muszą nocować we Frankfurcie. LH nie zapewnia hotelu, nocują na lotnisku, nie poinformowano ich o możliwości wykonania 2 darmowych telefonów, maili itp. Volchery na posiłek wydane rano, po całej nocy na krzesełkach. Bilety przebukowane dopiero na 22:10, wylot opóźniony o 24 h, cała doba spędzona na lotnisku FRA, pomimo tego, że samoloty do IST startowały od 5:00, co 2 godziny.

    Teraz pytania:
    1.Gdzie złożyć reklamację i wniosek o odszkodowanie za brak zapewnienia noclegu w hotelu; do eSKY czy do LH, jeśli do LH to w Polsce czy FRA?

    2.Gdzie/jak mogę sprawdzić, że to warunki pogodowe uniemożliwiły wylot, bo na moje oko to raczej opóźnienie i przekroczenie 23:00 uniemożliwiły wylot. Czy to w ogóle coś zmienia i czy w tej sytuacji możemy ubiegać się również o odszkodowanie ryczałtowe/ w jakiej kwocie?

    3. Na jakie przepisy się powoływać, aby roszczenie było skuteczne?

  5. #1365
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez izzyo Zobacz posta
    1.Gdzie złożyć reklamację i wniosek o odszkodowanie za brak zapewnienia noclegu w hotelu; do eSKY czy do LH, jeśli do LH to w Polsce czy FRA?
    Do Lufy, najlepiej na customer.feedback.eu@lufthansa.com. Nie zapomnij napomknąć, że sprawa dotyczyła grupy dzieciaków - zawsze to bardzo marna PRowsko sytuacja, być może będą chcieli wybrnąć z twarzą w obawie, żeby się media nie dowiedziały. Zwróć też uwagę, że nie dopełnili obowiązku informacyjnego o prawach pasażerów - to silnie obciążająca okoliczność - która w sumie mnie dziwi, bo jak ja miałem takie niespodzianki we FRA, to o hotelach mówili przez głośniki normalnie (odwołany FRA-KRK - dawali do wyboru lecieć wieczorem do Katowic, albo hotel).

    Cytat Zamieszczone przez izzyo Zobacz posta
    2.Gdzie/jak mogę sprawdzić, że to warunki pogodowe uniemożliwiły wylot, bo na moje oko to raczej opóźnienie i przekroczenie 23:00 uniemożliwiły wylot. Czy to w ogóle coś zmienia i czy w tej sytuacji możemy ubiegać się również o odszkodowanie ryczałtowe/ w jakiej kwocie?
    A jaka była pogoda we Frankfurcie? Padało? Burza? Mgła? Nie sądzę, żeby o pogodę w IST chodziło. Wylot po 23:00 chyba byłby możliwy - zakazane są operacje planowe, opóźnioną maszynę powinni wypuścić.

    Cytat Zamieszczone przez izzyo Zobacz posta
    3. Na jakie przepisy się powoływać, aby roszczenie było skuteczne?
    Dyrektywa unijna 261/2004. Sporo wody się wylało w tym wątku na temat niuansów. Generalnie, bez względu na przyczynę hotel i inne świadczenia powinni zapewnić. Jedyne, co zależy od przyczyny opóźnienia, to odszkodowanie 250/400 EUR od osoby. Kiedy dostaliście nowe bilety, od razu po anulowaniu, czy dopiero rano?

  6. #1366

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Przeczytałam, co napisałam i pewnie równie mocno rozśmieszyłam tych co tu zaglądają.
    Spraw z odwołanymi lotami jest mnóstwo, te znalazłam . Precyzując, nie spotkałam się z opisem sytuacji w której lot odwołują z powodu zamkniętego lotniska 23:00-5:00 ( i to nic pewnego tylko moje dywagacje, dlatego szukam czy to wogóle możliwe )

    Co do pogody we Frankfurcie, mnie trudno stwierdzić, nie było mnie na miejscu, było już ciemno i przechodzili tunelem zaaferowani kolejnym lotem, nie pogodą.
    W dzień wylotu pogoda w prognozach była ok, ale w innym wątku czytałam, że tego tego dnia 19-04-2012 piorun trafił samolot LOT'u tuż przed lądowaniem we FRA.
    Zastanawia mnie tylko po co "ładowano" ludzi do samolotu kiedy pogoda nie pozwalała na starty.

    Bilety dostali rano.

  7. #1367

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez izzyo Zobacz posta
    LH nie zapewnia hotelu, nocują na lotnisku, nie poinformowano ich o możliwości wykonania 2 darmowych telefonów, maili itp. Volchery na posiłek wydane rano, po całej nocy na krzesełkach. Bilety przebukowane dopiero na 22:10, wylot opóźniony o 24 h, cała doba spędzona na lotnisku FRA, pomimo tego, że samoloty do IST startowały od 5:00, co 2 godziny.
    To jest skandal, napisz do Lufthansy (taki jest obowiązek) a przy okazji napomknij, ze jak Ci odmowia to powiadomisz takze media w stylu TVN24 (oni lubia takie historie). Ja rozumiem, ze mi Lufthansa chciala kazac spac na lotnisku (chociaz nie maja prawa), ale dzieciakom? Bez wzgledu na przyczyne (nawet przy pyle wulkanicznym) linia MUSI zapewnic hotel - a trzymanie dzieci 24h na lotnisku - nie wyobrazam sobie tego.

  8. #1368

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Prośba,

    Miałem opóźniony bagaż na trasie Madryt-Warszawa. Bilet 080 LOT. Wyleciałem i wróciłem do WAW w dniu 6/02 a bagaż został dostarczony 9/02. W międzyczasie np. w środę był bezpośredni LOT ale bagaż nie przyleciał, a z przesiadką to było pewnie co nie miara.
    Od razu zgłosiłem reklamację. Problem w tym, że w bagażu miałem typowo zimowe rzeczy i po przylocie do WAW zostałem bez nich tylko w kamizelce puchowej ( były minusowe temperatury, ok -15). Zakupiłem trapery i kurtkę puchową na co wszystko mam paragony i przedstawiłem to w reklamacji, którą napisałem do LOTu. Dostałem odmowę bo niby przyznają się, że nie dostarczyli bagażu, ale to wina Madrytu oraz powrót był do Polski jako miejsca stałego pobytu. Na oosłode zaproponowali 5k mil...
    Moja reklamacja nie polega na chęci wyłudzenia, ale zwróciłem uwagę na nie zachowanie należytej staranności w wykonanej usłudze - przewozie towaru i osób. Przecież ten bagaż można było dostarczyć wcześniej, a ja nie poniósłbym kosztów, które teraz chce odzyskać. Przecież odloty z MAD operowane przez *A są co chwile, a LOT miał bezpośrednie połączenie w śr a dostarczyli dopiero w czw po 20.30.
    Proszę o radę co robić, bo traktuje to bardziej na zasadzie prztyczka w nos LOTu.

    Dziękuje.

  9. #1369
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Napisz im jeszcze raz wyraźnie, że poniosłeś wymierne straty związane z opóźnieniem bagażu. Zwróć uwagę, że fakt powrotu do miejsca stałego zamieszkania nijak nie oznacza, że masz dostęp do całej szafy zimowych kurtek. Ja też zimową kurtkę mam jedną, i gdyby mi zgubili musiałbym kupić nową. Przypomnij im też, że umowa o przewóz była zawarta z LO, a nie z jakimś bezimiennym handlerem w Madrycie, i to LO jest odpowiedzialne wobec Ciebie za uchybienia swoich "poddostawców".

  10. #1370

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Sekcja Reklamacji Pasażerskich na zgłoszoną reklamacje odwołanego lotu najpierw zaproponowała 5000 mil odmawiając wypłaty odszkodowania, a teraz jak im wspomniałem o możliwości odwołania się do ULC przysłali maila jak poniżej. Zazwyczaj odpuszczałem LOTowi jak mi np. bagaż z 1-2 dniowym opóźnieniem dostarczał ale przy takiej postawie jak w tym dosyć ewidentnym przypadku, gdy dostaję odpowiedzi przygotowane metodą ctrl C, ctrl V ręce świerzbią by napisać do ULC. Czy ktoś z was spotkał się z podobną sytuacją? Co to za kategoria "rekompensata"? Częściowe uznanie odpowiedzialności?


    Szanowny Panie,

    W nawiązaniu do prowadzonej korespondencji uprzejmie informujemy, że jest nam niezmiernie przykro, że nasza odpowiedź nie jest dla Pana satysfakcjonująca.
    Każda sprawa reklamacyjna wpływająca do naszej sekcji jest wnikliwie badana, niestety nie zawsze możliwe jest podjęcie decyzji zgodnej z oczekiwaniami pasażera.
    Trybunał Sprawiedliwości w orzeczeniu ETS w sprawie C-549/07, na które się Pan powołujecie nie wykluczył, że problem techniczny może być następstwem nadzwyczajnych okoliczności.
    Jak informowaliśmy, z ustaleń przewoźnika wynika, że w samolocie zaplanowanym na rejs LO678 w dniu 30 marca 2012 została wykryta usterka mogąca mieć wpływ na bezpieczeństwo lotu, nietypowa w swej naturze i częstotliwości występowania, co wskazuje na zaistnienie nadzwyczajnych okoliczności, o których jest mowa w motywie 14 Rozporządzenia WE 261/2004.
    W świetle powyższego, brak jest niestety podstaw do zmiany naszej decyzji przekazanej w poprzednim piśmie.
    Jednocześnie przekazujemy, że biorąc pod uwagę wszystkie zaistniałe okoliczności podjęta została decyzja o przyznaniu Panu rekompensaty w wysokości 100 EUR.
    Przekazując powyższe, jeszcze raz serdecznie przepraszamy za niedogodności.

  11. #1371

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ciekawostka z Trybunału TS UE:


    Adwokat generalny w swej opinii w sprawie C-22/11 Lassooy podzielił zdanie rządu fińskiego (i moje, i ostatnie zdanie NSA) w dość kontrowersyjnej sprawie, czy art. 4 o odmowie przyjęcia na pokład stosuje się do overbookingu tylko, czy nie.

    Duża część polskiej doktryny (i WSA/NSA w starszych orzeczeniach), uważały, że tylko overbooking (niesłusznie).

    Jednak wszystko wskazuje na to, że nie tylko, więc o zryczałtowane odszkodowanie - i to bez obawy powołania się przewoźnika na okoliczności nadzwyczajne - można się ubiegać zawsze, gdy przewoźnik nie wpuści was na pokład (odmówi przewozu) z przyczyn leżących nie po waszej stronie, np.:


    - gdy samolot będzie przeciążony,
    - gdy będzie w ostatniej chwili podmiana na mniejszy samolot,
    - gdy niekompetentny pracownik obsługi naziemnej omyłkowo uzna dokument podróży za wadliwy,
    - gdy na skutek usterki systemu informatycznego źle odczytana zostanie karta pokładowa,
    - gdy pasażerowi odmówi się wstępu na pokład (przewozu) z jakichkolwiek nieuzasadnionych przyczyn (dyskryminacje, fobie etc.)


    To na razie tylko opinia Adwokata Generalnego - na wyrok czekamy - niemniej daje dużo ciekawych argumentów.

    Link:

    InfoCuria


    ulisses@ Pisz do ULC, przewoźnik chce się wymigać od zapłaty pełnej kwoty, zdarzało się tak już nie raz przy usterkach

  12. #1372

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Witam

    Mam następujący problem. Kupiłem ze sporym wyprzedzeniem (na początek sierpnia) bilet First Minute LOT na trasie WAW-BER - bezpośrednio, z wylotem o 7:05, przylot 8:25. Niestety, LOT postanowił poranny lot tego dnia odwołać. Z automatu zmienili rezerwację na lot wieczorny (18:15-19:35), który nie pasuje mi zupełnie, bo muszę być w Berlinie przed południem.

    Po telefonie do Call Center zostałem przekierowany do kasjera, który stwierdził, że ponieważ bilet jest w taryfie promocyjnej, może co najwyżej zaproponować lot dzień wcześniej lub zwrot całej ceny biletu. Każda z opcji to dla mnie dodatkowy koszt - lot dzień wcześniej to dodatkowy nocleg, natomiast kupno nowego biletu dziś to już dwu- trzykrotnie wyższa cena. W dniu, kiedy miałem lecieć jest co najmniej kilka rannych połączeń do Berlina Lufthansą (z przesiadką w DUS lub MUC; w najniższych taryfach). Korzystając z nich dotarłbym do BER godzinę-półtorej później niż planowałem. Bezpośrednim połączeniem LOT dopiero 11 godzin później. Niestety, kasjer LOT odmówił zmiany na lot z przesiadką właśnie ze względu na "taryfę promocyjną". Czy miał prawo tak postąpić?

    O ile wiem, obowiązkiem linii jest zapewnienie podróży w porównywalnych warunkach w najbliższym terminie. Nie kojarzę żadnych zastrzeżeń co do taryfy, w której był kupiony bilet (oprócz bezpłatnych). Nie znalazłem też informacji, że re-routing jest ograniczony do własnych połączeń. Zaznaczam, że nie chodzi mi o żadne odszkodowania (termin powiadomienia o anulowaniu jest długi), nie próbuję wyciągać kasy ani nikogo naciągać na nie wiadomo jakie połączenia. Chciałbym dotrzeć do Berlina o podobnej porze jak planowana na bilecie, nie płacąc z własnej kieszeni za dodatkowy, niepotrzebny nocleg. Czy mam szansę powalczyć? Jeśli tak to od czego zacząć?

    Z góry dzięki za pomoc.

  13. #1373
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemj Zobacz posta
    Witam

    Mam następujący problem. Kupiłem ze sporym wyprzedzeniem (na początek sierpnia) bilet First Minute LOT na trasie WAW-BER - bezpośrednio, z wylotem o 7:05, przylot 8:25. Niestety, LOT postanowił poranny lot tego dnia odwołać. Z automatu zmienili rezerwację na lot wieczorny (18:15-19:35), który nie pasuje mi zupełnie, bo muszę być w Berlinie przed południem.

    Po telefonie do Call Center zostałem przekierowany do kasjera, który stwierdził, że ponieważ bilet jest w taryfie promocyjnej, może co najwyżej zaproponować lot dzień wcześniej lub zwrot całej ceny biletu. Każda z opcji to dla mnie dodatkowy koszt - lot dzień wcześniej to dodatkowy nocleg, natomiast kupno nowego biletu dziś to już dwu- trzykrotnie wyższa cena. W dniu, kiedy miałem lecieć jest co najmniej kilka rannych połączeń do Berlina Lufthansą (z przesiadką w DUS lub MUC; w najniższych taryfach). Korzystając z nich dotarłbym do BER godzinę-półtorej później niż planowałem. Bezpośrednim połączeniem LOT dopiero 11 godzin później. Niestety, kasjer LOT odmówił zmiany na lot z przesiadką właśnie ze względu na "taryfę promocyjną". Czy miał prawo tak postąpić?

    O ile wiem, obowiązkiem linii jest zapewnienie podróży w porównywalnych warunkach w najbliższym terminie. Nie kojarzę żadnych zastrzeżeń co do taryfy, w której był kupiony bilet (oprócz bezpłatnych). Nie znalazłem też informacji, że re-routing jest ograniczony do własnych połączeń. Zaznaczam, że nie chodzi mi o żadne odszkodowania (termin powiadomienia o anulowaniu jest długi), nie próbuję wyciągać kasy ani nikogo naciągać na nie wiadomo jakie połączenia. Chciałbym dotrzeć do Berlina o podobnej porze jak planowana na bilecie, nie płacąc z własnej kieszeni za dodatkowy, niepotrzebny nocleg. Czy mam szansę powalczyć? Jeśli tak to od czego zacząć?

    Z góry dzięki za pomoc.
    Pan kasjer bezczelnie kłamie, LOT ma obowiązek przerzucić Cię na poranne połączenie Lufy. Walcz, strasz ULCem, sądem, cytuj Rozporządzenie, jeżeli masz możliwość (tzn. jeżeli Ci po drodze) to udaj się do jakiegoś biura LOTu i załatw sprawę twarzą w twarz, oczywiście przynieś ze sobą rozporządzenie. To tak z własnego doświadczenia.

  14. #1374

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Awerik Zobacz posta
    Pan kasjer bezczelnie kłamie, LOT ma obowiązek przerzucić Cię na poranne połączenie Lufy. Walcz, strasz ULCem, sądem, cytuj Rozporządzenie, jeżeli masz możliwość (tzn. jeżeli Ci po drodze) to udaj się do jakiegoś biura LOTu i załatw sprawę twarzą w twarz, oczywiście przynieś ze sobą rozporządzenie. To tak z własnego doświadczenia.
    Dzięki za wsparcie Będę musiał się pofatygować osobiście. Przez telefon w kolejnej próbie usłyszałem najpierw, że to zbyt odległy termin a po pytaniu, czy mam zaczekać aż termin będzie bliższy, wprost informację, że instrukcja od supervisora jest taka, że jeśli danego dnia LOT wykonuje rejs to nie wystawią mi na innego przewoźnika. Nieważne, że LOT leci 10 godzin później

  15. #1375

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemj Zobacz posta
    Dzięki za wsparcie Będę musiał się pofatygować osobiście. Przez telefon w kolejnej próbie usłyszałem najpierw, że to zbyt odległy termin a po pytaniu, czy mam zaczekać aż termin będzie bliższy, wprost informację, że instrukcja od supervisora jest taka, że jeśli danego dnia LOT wykonuje rejs to nie wystawią mi na innego przewoźnika. Nieważne, że LOT leci 10 godzin później

    ja też kiedyś miałem podobną sytuację, kazali mi pisać reklamacje itd. ale w końcu się "porozumieliśmy" telefonicznie. myślę że wszystko zależy od stanowczości i argumentów.

  16. #1376
    kam
    kam jest nieaktywny

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Witam.
    Dzięki Waszej pomocy złożyłam skargę do ULC i dostałam decyzję o wypłacie odszkodowania za opóźnione loty. W skrócie w uzasadnieniu podane było, że enterair podał jako przyczynę opóźnienia usterkę układu hamulcowego, ale nie przedstawił żadnego raportu technicznego. Teraz dostałam pismo z ULC, że enter złożył zażalenie do prezesa ULC i sprawa będzie ponownie rozpatrzona. Napiszcie mi z doświadczenia jak myślicie czy ULC utrzyma decyzję i jak długo to jeszcze potrwa, bo w grę wchodzą całkiem przyjemne pieniądze z których już się cieszyliśmy ;-) 8x250 euro. Dodatkowo enter dostał jeszcze karę z ULC w wysokości 12000 zł. łącznie. Czy coś jeszcze mogę zrobić w tej sprawie? Czy enter ma teraz czas na dostarczenie kolejnej dokumentacji.

  17. #1377
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W miarę możliwości proszę o poradę
    Znajomi mieli problematyczny powrót z PVG do HEL, z biletem Finnair, lot z Finnair na PVG-HEL i na tym samym bilecie HEL-WAW. W wyniku awarii wylecieli z opóźnieniem ponad 5h, również z opóźnieniem ponad 5h dolecieli do HEL. Nie zdążyli na przesiadkę i przebookowano ich na poranny lot. Dostali wyżywienie w PVG i w Helsinkach, dostali też nocleg w Helsinkach. W Szanghaju nie proponowano im wcześniejszego lotu inną trasą. Ich rzeczywiste straty to utracony przelot na oddzielnym bilecie WAW-POZ, musieli dokupić dodatkowe bilety na pociąg do Poznania, dodatkowy wymuszony dzień urlopu i wszystkie inne związane z tym niedogodności.
    O ile dobrze rozumiem przepisy, należy im się odszkodowanie w wysokości 600E na osobę, przewoźnik unijny, a opóźnienie wyniosło ponad 3h niezależnie od sposobu w jaki się je liczy (odlocie, przylocie, przewozie itp).
    Nie jestem pewien tych kwestii:
    - Czy rzeczywiście dobrze rozumiem przepisy ?
    - Czy jest w tym przypadku jakiś "hak" w przepisach, na jaki linia może się powołać i jak temu zapobiec ?
    - Czy ubiegać się tylko o 600E od osoby i wykazać straty jako argument na rzecz tych 600E, czy ubiegać się o 600E i dodatkowe straty, czy w ogóle nie pisać o dodatkowych stratach, bo 600E to po prostu ryczałt ?
    - Czy najpierw pisać reklamację do linii (zapewne po ang, bo Finnair nie ma chyba placówki w PL).
    - No i najważniejsza kwestia, czy później działać przez Polskie ULC, czy odpowiednik w Finlandii ? Problem pojawił się na locie PVG-HEL, ale powrót obejmował bilet wystawiony na trasę PVG-HEL-WAW.
    Z góry dzięki za pomoc.

  18. #1378

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mam głupie pytanie, jaki jest aktualny adres email w sprawie reklamacji za odwołany lot LOTem, chodzi konkretnie o dzisiejszy lot WAW - YYZ.

    Z góry dziękuję.

  19. #1379

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Lukasz@ Wysyłasz przez formularz reklamacyjny na stronie www.

    Rob_Sad@ Należy się 600 EUR od osoby, jeśli faktyczne straty są mniejsze, to nie ma co ich powoływać, bo przewoźnik zalicza ryczałt na ich poczet.

    Jedyny możliwy hak - okoliczność nadzwyczajna, ale to była usterka techniczna

    Polski ULC, bo miejsce przesiadki nie ma znaczenia, a podróż była z kraju trzeciego do PL

    Finnair miał biuro w Polsce, ale skargi rozpatruje Finlandia, więc najlepiej najpierw reklamację przez stronę www

  20. #1380

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Lukasz Zobacz posta
    Mam głupie pytanie, jaki jest aktualny adres email w sprawie reklamacji za odwołany lot LOTem, chodzi konkretnie o dzisiejszy lot WAW - YYZ.

    Z góry dziękuję.
    probowac mozesz tutaj -> passenger.claims@lot.pl, mi odpowiedzieli

Strona 69 z 224 PierwszyPierwszy ... 19 59 67 68 69 70 71 79 119 169 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •