Witam
Udawało się przez lata, w końcu i padło na mnie. Lot WAW - AMS - HKG liniami KLM. W HKG dostaje od razu przy wyjściu z samolotu informacje że mój bagaż został w AMS i doleci następnego dnia. Podaje adres ale dowiaduje sie że musze podać numer telefonu mijescowy, na mój nie mogą dzwonić. Nie mam takiego numeru (zatrzymałem sie w mieszkaniu z airbnb). A wiec musze sam dzwonic i sie dowiadywac o której będzie bagaż. Ide do KLM/Air France baggage service, gdzie dostaje m.in. ulotkę z prawami co mi przysługuje. Jest tam wymienione m.in że należy mi się 'toiletries bag' czy jakos tak (nie mam w tej chwili przed soba tej ulotki) lub pieniadze max 100euro na zakup podstawowych rzeczy. Niestety odmawiają mi jednego i drugiego, mowiac abym kupił sobie co potrzebne za swoje i zachował rachunki.
Następnego dnia telefonicznie dowiaduje sie że bagaż będzie ok 17. Bagaż dojeżdza w końcu ok 21, akurat była mega ulewa, wiec jest totalnie przemoczony, oprócz tego juz po odebraniu w mieszkaniu zauważam że jest urwana rączka.
Lot ten był 23.04, bagaż dostarczono mi ok 29-30 godzin później. KLM na swojej stronie pisze że mam 7 dni na reklamacje. Z tym że ja wrociłem do PL 30.04 a reklamacje
próbuje zlożyć dopiero dzisiaj.
Próbowałem przez formularz na stronie KLM, ale nie chce mi go przyjąć,
próbowałem róznych przeglądarek, róznych opcji zaznaczania, ciągle ten sam lakoniczny komunikat, że formularz nie może być wysłany, sprawdź wpisane dane. Na call center KLM dowiedzialem się że jak nie da sie przez formularz mam wysłac zwykłym listem.
Teraz mam kilka pytań.
1. Czy gra jest wogóle warta świeczki? Jestem w stanie cokolwiek od nich wyciągnać ? Mam rachunki ale nie za wszystko, bo część rzeczy (t-shirty) kupowalem na markecie koło domu i nie dostalem za nie rachunków). No i te ich 7 dni, które minęły 1 maja.
2. Czy zna ktoś może adres e-mail na ktory mozna wysyłać takie reklamacje ?
3. Czy mogę sprobować na stronie AirFrance (w koncu firmy się połączyły, w jedna strone lecialem KLM, z powrotem AF) czy raczej nie do nich
4. Czy przedstawiać im te rachunki które mam, czy poczekać moze że sami zaproponują jakąś kwotę
5. Czy mogę ubiegać się w takim wypadku za uszkodzony bagaz i zamoczenie (był tak mokry że część ubrań w srodku też była mokra) i jaką kwotę
BTW: Czy ktoś wie może czy w Warszawie można gdzieś naprawić bagaż (oderwane 2 nity mocujące rączke - sama rączka była wsadzona w kieszonke boczną bagażu)
z góry dzięki za pomoc
Zakładki