W tym roku w czerwcu lecialem Lufa, maszyna Jumbo 747, na krotkiej trasie FRA-PMI w klasie C. Spalilem 28 000 mil + ok. 60€ (podatki i oplaty).
To może się jeszcze kiedyś powtórzy? Chociaż, po pierwsze, w lecie do Hiszpanii bym sie nie pchał (upały), a po drugie, pewnie LX będzie powoli wycofywał 343...
PS. Z powżzszego linku wynikałoby, ze LX użytkuje CASY 295. A tak serio: dopiero teraz zobaczyłem że Embraer 195-E2 ma właśnie kod IATA 295 (kod ICAO to E295).
W tym roku w czerwcu lecialem Lufa, maszyna Jumbo 747, na krotkiej trasie FRA-PMI w klasie C. Spalilem 28 000 mil + ok. 60€ (podatki i oplaty).
„Nigdy nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem“ - Mark Twain
Sam w First class - Urodziny na pokładzie Swiss (LX) -> znajdziesz w google
Air Europa realizuje część lotów na trasie MAD-BCN Dreamlinerami, jak się dobrze trafi to bilety można złapać za 22EUR.
Singapore Airlines ma w sprzedaży europejską trasę MXP-BCN-MXP robioną na A350, tu może nie najtaniej - 99EUR, ale do zrobienia.
Polecam obie opcje
„Nigdy nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem“ - Mark Twain
Sam w First class - Urodziny na pokładzie Swiss (LX) -> znajdziesz w google
Hmmm... MAD-LHR A350 już od 33 Euro...
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
To się, co prawda, nie mieści w kategorii "najtaniej", ale może w innej konfiguracji się komuś przyda. Otóż kupowałem sobie na marzec bilety do Marsylii i wychodziło mi długie okienko w Monachium. To sobie pomyślałem, że zamiast kwitnąć w sześć godzin w loundży przelecę się do Frankfurtu i polecę stamtąd do Marsylii. Lądowanie mniej więcej o tej samej porze, a dodatkowe 40 punktów do statusu. Jak pomyślałem, tak zrobiłem, a tu tymczasem taka niespodzianka:
Wcześniej w tym wątku (w kilku miejscach) była mowa o lutowych lotach LX ZRH-LHR-ZRH na 777. Była też mowa o przełączniku w matrix.itasoftware.com pozwalającym wyszukiwać loty wykonywane danym typem samolotu (lub wykluczającym dany typ). BTW, niestety nie ma tam parametru "widebody" (ani "wb", ani np. "wbody"), tylko trzepa podstawiać konkretne kody IATA samolotów. Ale i tak jest to miła funkcjonalność.
No więc powyższe dało taki wniosek, że będzie jeden (słownie: jeden - chyba że LX jeszcze coś dorzuci) taki rejs, 9 lutego 2024. Czasowo dałoby się nawet ładnie zrobić WAW-ZRH-LHR (w tej formie liczy trochę taniej niż po oddzielnych OW) i powrót z któregoś z lotnisk w Londynie - tyle że... łącznie to droga zabawa, także/zwłaszcza to ostatnie! (Sprawdziłem nie tylko LHR.) No i jeszcze (zawsze) "grozi" jakaś "podmiana operacyjna" - a jeśli celem podróży miałby być tylko lot Siódemkami... Podobny "disclaimer" dotyczy np. próby "złapania" 350-ki IB LHR-MAD. To już chyba mniejsza szansa na (niesympatyczną) podmiankę jest na rejsach SQ MXP-BCN-MXP na 350-ce - ale, a propos, od którejś-tam daty OldMatrix pokazuje nie 5 takich rejsów tygodniowo, tylko 3...
Swiss dorzuca grubasy na lato:
Zurich – Athens eff 05APR24 777-300ER operates on Fridays as LX1830/1831
LX1830 ZRH0905 – 1250ATH 77W 5
LX1831 ATH1420 – 1615ZRH 77W 5
Zurich – Geneva eff 31MAR24 A340-300 operates 3 weekly round-trip as LX2802/2807
LX2802 ZRH0725 – 0830GVA 343 7
LX2802 ZRH0730 – 0830GVA 343 24
LX2807 GVA1000 – 1055ZRH 343 247
Ten 343 baaardzo kusi...
Na 5 kwietnia OldMatrix, ale stronka przewoźnika też, pokazuje tę rotację ZRH-ATH-ZRH na 343 właśnie. Natomiast na kolejne tygodnie (tzn. sprawdziłem na kilka "losowo") już na 777.
BTW, kto ma słabe nerwy, niech nie patrzy na okienko "cena". Zwł. że przecież (jak zwykle, i nie tylko na tej konkretnej trasie) podmianki nie są wykluczone....
Nie do zrobienia bez noclegu w GVA lub ZRH...
By pozostać przy tej notacji: a kiedy "dis."? Czyli do kiedy jest liczone lato?
BTW, kiedy w rozkładach papierowych Pan Amu było napisane np. "above flt. dis. Mar. 21", to nie wiedziałem (i nie pamiętam czy dopytałem w tychże biurach miejskich...) czy to znaczy że wskazanego dnia rejs jeszcze jest wykonywany czy już nie.
Edit: OldMatrix podaje że 01SEP i 03SEP podane wyżej rejsy ZRH-GVA będą na 340, jak najbardziej. Czyli po tych pokazach 30-31 sierpnia w Emmen można by "się załapać" wracając z przesiadką w GVA. Ale sprawdzaną jako 2xOW, a i tak nie będzie to tanio... Natomiast znów: kto ma (tym razem) mocne nerwy, niech sprawdzi tę trasę ZRH-GVA-WAW w OldMatrixie jako liczoną na jednym bilecie, a konkretnie niech (jednak) spojrzy na cenę. Taka to i współpraca w *A.
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 17-01-2024 o 19:14
A był ktoś może na krajówkach w Iranie obsługiwanych A340?
MK
Ja ponad 6 lat temu, ale to był totalny przypadek. Co do zasady latają nimi chyba głównie na zagranicznych trasach? Wtedy to jaką maszyną się poleci było zazwyczaj loterią, wątpię żeby dramatycznie się zmieniło.
Akurat jak to pisałem, to na FlightRadarze były 2 sztuki na krajówkach.
Teraz patrzę również - THR - KIH:
https://www.flightradar24.com/IRM1043/34252d7a
Jak patrzę na trasy tego samolotu, to lata prawie wyłącznie na krajówkach:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ep-mjf#
O, to sorry za wprowadzenie w błąd. Mi się trafił z Teheranu na Queshm, ale to była podmianka (może wszystkie kury się nie mieściły w 737?).
Jeśli dobrze rozumiem, to przy locie 350-ką SQ BCN-MXP (lub vv.), w BCN trzeba wyjść ze strefy Schengen a w MXP do niej wejść. Pytanie zatem: czy potrzebny jest paszport, czy wystarczy dowód osobisty?
PS. Ciekawe czy zdarzają się w tym kontekście podmianki na inne typy maszyn...
Dowód wystarczy.
Patrząc na historię lotów... nie zdarzają się.
Zakładki